Küsimused T-40 kohta
#1
Tere!
Algaja traktoristina on mul tekkinud mõned küsimused traktori T-40AM kohta.
1. Nimelt traktoril on peal kompressor ,kuid toru mis läheb rõhuregulaatorist paaki on kadunud ja plaan uus toru teha ,kuid ma ei tea ,kust see toru seal originaalis läheb. Hea ,kui keegi saaks mingi pildi teha ,kuidas see rõhuregulaator ja see toru ,mis läheb rõhuregulaatorist paaki seal originaalis on.
2. Siis on mul küsimus veel reversi hoova kohta ,et lugesin raamatust ,et alumises asendis on edaspidikäigud , keskmises tagurpidikäigud ja üleval aeglased käigud. Kas siis pmst on tegu aeglustiga kõikidel käikudel ?Kas see on nii? Mul see reeversi hoob oli üldse kinni roostetanud ja läks aega enne ,kui ma selle liikuma sain. Kuid raamatut loen linnas ja hetkel pole ma traktori juures.
3. Veel huvitaks mind ,et kas esisilda saab kuskilt välja lülitada või on see pidevalt taga ? Või on seal mingi peenem süsteem?
4.Lugesin ,et T 40 el on eelsoojendusküünal. Kas seda praktikas kasutatakse ja on sellest üldse abi? Ma pole seda veel katsetanud ja võimalik ,et see ei töötagi üldse. Remondi huvites tahaks teada ,kus see küünal muidu asub?
5. Kuna gaasipedaal ei töödanud siis reguleerisin seal ühte varrast ja sain gaasipedaal tööle. Nüüd on selline küsimus ,et kas käsigaasi maha lükates peab mootor seiskuma. Raamatus oli kirjas muidu ,et dekompressiooni ei tohiks seiskamiseks kasutada ,kuid samas oleks mugav ,kui käsigaasi mahalükates mootor ei seiskuks vaid jääks madalal tühikäigul käima ,et kuskil kännust üle sõites ja gaasi lahti lastes mootor ei seiskuks (see käsigaas seal liigub ,kui august läbi sõita). Enamasti sõidan ikka pedaaliga. Kas dekompressiooni kasutades mootori seiskamiseks lõhub midagi ?
6.Kui rooli on töötava mootoriga raske kohapeal keerata aga sõites on enamvähem ,kas siis tohib keerata roolikarbil rõhuklappi kinnipoole ,et rooli kergemaks teha?
7.Kas tagumist jõuvõtuvõlli saab kuidagi panna ka teistpidipöörlema? Kuidas saab muuta tagumise jõuvõtuvõlli pöördeid? Saan aru ,et piduripedaali juures on kang ,millega saab lülitada jõuvõtu võlli siis kas mootoriga sünkroonis või siis ratastega sünkroonis aga kas seal on võimalik ka mingeid erinevaid kiiruseid kasutada peale mootori pöörete tõstmise. ( tean ,et belarussil on mingi varjant 540p/min ja 1000p/min).
8.Kas esisillaveolistel on külgmine jõuvõtuvõll või on see kuidagi vedava esisillaga seoses likvideeritud? Minu traktoril seda hooba pole. Nagu ma aru sain siis peaks olema väike kangikene siduri pedaali juues ,mis peaks laskma külgmist jõuvõtuvõlli lülitada siis kas ratastega või mootoriga sünkroonseks. Traktori armatuuril on alumiiniumist silt ,mis kirjeldab tagumise jõuvõtuvõlli lülitamist mootoriga või ratastega sünkroonseks,kuid selle joonisega on vasakul pool paraleelselt teine skeem ,kas see on selle külgmise jõuvõtuvõlli jaoks,mida minu traktoril vist pole?
9.Mis õli oleks mõistlik traktori mootoris, pumbas,käigukastis ,sildades tänapäeval kasutada? Lugesin ,et sildades ja käigukastis on ettenähtud TAP või TEP ,kui praegu on ka paremaid õlisid. Kas traktori laagreid ,ja muid määritavaid sõlmi kõlbab määrida tervel traktoril litool 24ga.

Sai hunnik tobedaid küsimusi ,kuid kindlasti on teisigi ,kes esimest korda traktoriga kokkupuutes selliseid asju tahaks teada saada.
Vasta
#2
(05-11-2009, 01:23 AM)Laurimetall Kirjutas: 2. Siis on mul küsimus veel reversi hoova kohta ,et lugesin raamatust ,et alumises asendis on edaspidikäigud , keskmises tagurpidikäigud ja üleval aeglased käigud. Kas siis pmst on tegu aeglustiga kõikidel käikudel ?Kas see on nii? Mul see reeversi hoob oli üldse kinni roostetanud ja läks aega enne ,kui ma selle liikuma sain. Kuid raamatut loen linnas ja hetkel pole ma traktori juures.
3. Veel huvitaks mind ,et kas esisilda saab kuskilt välja lülitada või on see pidevalt taga ? Või on seal mingi peenem süsteem?
5. Kuna gaasipedaal ei töödanud siis reguleerisin seal ühte varrast ja sain gaasipedaal tööle. Nüüd on selline küsimus ,et kas käsigaasi maha lükates peab mootor seiskuma. Raamatus oli kirjas muidu ,et dekompressiooni ei tohiks seiskamiseks kasutada ,kuid samas oleks mugav ,kui käsigaasi mahalükates mootor ei seiskuks vaid jääks madalal tühikäigul käima ,et kuskil kännust üle sõites ja gaasi lahti lastes mootor ei seiskuks (see käsigaas seal liigub ,kui august läbi sõita). Enamasti sõidan ikka pedaaliga. Kas dekompressiooni kasutades mootori seiskamiseks lõhub midagi ?
tänapäeval kasutada? Lugesin ,et sildades ja käigukastis on ettenähtud TAP või TEP ,kui praegu on ka paremaid õlisid. Kas traktori laagreid ,ja muid määritavaid sõlmi kõlbab määrida tervel traktoril litool 24ga.

1) Esisild peaks koguaeg järgi olema.
2) reversiga peaks olema nii, et all-edasi, üleval-tagasi. Aeglusti peaks olema lisana, kas seda on Sinul või ei ole ma ei tea.
3) suured need augud ikka on, mul käsigaas hoiab ilusti, ja kui lükkad viimasele vindile, sureb mootor välja. Smile Dekompressiooni kasuta ikka käivitamisel, üldiselt seda läheb vaja talvel. Suvel kui on korralik aku ja starter väänab paari pöördega käima.

Spetsialist pole, aga tööd selle masinaga ikka mõningad ajad teinud.
Alustatud töö tuleb lõpuni viia.
Vasta
#3
(05-11-2009, 01:23 AM)Laurimetall Kirjutas: Tere!
Algaja traktoristina on mul tekkinud mõned küsimused traktori T-40AM kohta.
1. Nimelt traktoril on peal kompressor ,kuid toru mis läheb rõhuregulaatorist paaki on kadunud ja plaan uus toru teha ,kuid ma ei tea ,kust see toru seal originaalis läheb. Hea ,kui keegi saaks mingi pildi teha ,kuidas see rõhuregulaator ja see toru ,mis läheb rõhuregulaatorist paaki seal originaalis on.
2. Siis on mul küsimus veel reversi hoova kohta ,et lugesin raamatust ,et alumises asendis on edaspidikäigud , keskmises tagurpidikäigud ja üleval aeglased käigud. Kas siis pmst on tegu aeglustiga kõikidel käikudel ?Kas see on nii? Mul see reeversi hoob oli üldse kinni roostetanud ja läks aega enne ,kui ma selle liikuma sain. Kuid raamatut loen linnas ja hetkel pole ma traktori juures.
3. Veel huvitaks mind ,et kas esisilda saab kuskilt välja lülitada või on see pidevalt taga ? Või on seal mingi peenem süsteem?
4.Lugesin ,et T 40 el on eelsoojendusküünal. Kas seda praktikas kasutatakse ja on sellest üldse abi? Ma pole seda veel katsetanud ja võimalik ,et see ei töötagi üldse. Remondi huvites tahaks teada ,kus see küünal muidu asub?
5. Kuna gaasipedaal ei töödanud siis reguleerisin seal ühte varrast ja sain gaasipedaal tööle. Nüüd on selline küsimus ,et kas käsigaasi maha lükates peab mootor seiskuma. Raamatus oli kirjas muidu ,et dekompressiooni ei tohiks seiskamiseks kasutada ,kuid samas oleks mugav ,kui käsigaasi mahalükates mootor ei seiskuks vaid jääks madalal tühikäigul käima ,et kuskil kännust üle sõites ja gaasi lahti lastes mootor ei seiskuks (see käsigaas seal liigub ,kui august läbi sõita). Enamasti sõidan ikka pedaaliga. Kas dekompressiooni kasutades mootori seiskamiseks lõhub midagi ?
6.Kui rooli on töötava mootoriga raske kohapeal keerata aga sõites on enamvähem ,kas siis tohib keerata roolikarbil rõhuklappi kinnipoole ,et rooli kergemaks teha?
7.Kas tagumist jõuvõtuvõlli saab kuidagi panna ka teistpidipöörlema? Kuidas saab muuta tagumise jõuvõtuvõlli pöördeid? Saan aru ,et piduripedaali juures on kang ,millega saab lülitada jõuvõtu võlli siis kas mootoriga sünkroonis või siis ratastega sünkroonis aga kas seal on võimalik ka mingeid erinevaid kiiruseid kasutada peale mootori pöörete tõstmise. ( tean ,et belarussil on mingi varjant 540p/min ja 1000p/min).
8.Kas esisillaveolistel on külgmine jõuvõtuvõll või on see kuidagi vedava esisillaga seoses likvideeritud? Minu traktoril seda hooba pole. Nagu ma aru sain siis peaks olema väike kangikene siduri pedaali juues ,mis peaks laskma külgmist jõuvõtuvõlli lülitada siis kas ratastega või mootoriga sünkroonseks. Traktori armatuuril on alumiiniumist silt ,mis kirjeldab tagumise jõuvõtuvõlli lülitamist mootoriga või ratastega sünkroonseks,kuid selle joonisega on vasakul pool paraleelselt teine skeem ,kas see on selle külgmise jõuvõtuvõlli jaoks,mida minu traktoril vist pole?
9.Mis õli oleks mõistlik traktori mootoris, pumbas,käigukastis ,sildades tänapäeval kasutada? Lugesin ,et sildades ja käigukastis on ettenähtud TAP või TEP ,kui praegu on ka paremaid õlisid. Kas traktori laagreid ,ja muid määritavaid sõlmi kõlbab määrida tervel traktoril litool 24ga.

Sai hunnik tobedaid küsimusi ,kuid kindlasti on teisigi ,kes esimest korda traktoriga kokkupuutes selliseid asju tahaks teada saada.

1. Ise pole kasutanud, aga paljud on kompressori maha võtnud, iseasi, kui tahad piduritega käru kasutada - legaalselt, liikluses.
2. Aeglusti paigaldati ainult eritellimusel, seega üliharuldane nähtus.
3. Esisild ei ole klassikaline, diferentsiaaliga, vaid põrklinkidega, keeramisel saab välimine ratas lihtsalt kiiremini veereda. Mingit käsitsi lülitamist ei ole.
4. Eelsoojendusküünal peaks olema sisselaskekollektori küljes. Kui masin ront, siis ei pruugi töötada, vead juhtmetes või mis iganes.
5. Käsigaasi saad "pingutada" kapoti all, suht kabiini lähedal on hoova peal mutrid ja suured seibid, neid pinguta, aga pea piiri. Seisma jääb diisel ikka käsigaasist või vastava klapiga, mis sulgeb sisselaskekollektori.
6. Otsi siinsest foorumist, on muid võimalusi. Pealegi, palju neid kohapeal kergelt keeratavate esiratastega 40-eid ikka on?
7. Tagumisel võllil on ainult kaks võimalust sõltumatu (otse mootoriga) ja sünkroonne (koos ratastega). Külgmine jälle ülimalt haruldane asi, oli kunagistel Kommunaali tänavapühkimise masinatel.
8. Vaata eelmist punkti. Külgmine pole seotud esisillaga, esisild saab pöörlemise käigukasti alt.
9. Kõik sõltub, kui palju kasutad, kuidas rahakotis ruumi on. Julgen öelda, et vene õlid määrisid vene masinaid hästi, peamine on jälgida õli olemasolu vajalikes kohtades.
Ehk: probleem ei saa olla õlis, sest õli ei olnud!

Loe raamat läbi ja uuri aga edasi.
Kõik, mis liigub, see ka kulub.
Vasta
#4
Esi sild on automaatne kui taga rattad hakkavad läbi libisema siis lülitub esi sild järele välja lülitada saab kardaani eemaldamisega muidu ei saa.
Vasta
#5
Kas esisild rakendub ,kui tagumiste rataste joonkiirus on esimeste ratastega võrreldes kiirem? Mis juhtub ,kui üks tagumine ratas hakkab ringi käima? Kuidas on lood esimeste rataste diffrilukuga? Kas tagumiste rataste diffrilukku võib sõidupealt sisse lülitada või peab traktor seisma?
Vasta
#6
Pakun, et difriluku sisselülimiseks peab traktori seisma jätma ikka ennem. Liikumise pealt lihtsalt ragistab kahvli harud maha... Kui lähebki liikumise pealt sisse, siis ma ei usu, et see kahvel survele vastu peab(järsk kohalvõtt).
Parimate soovidega, Timo.
Vasta
#7
Mul siin on veel küsimus kojamehe kohta. Minu traktoril 91 aasta T40AM on puudu kojamees ja kojamehe mootor. Pmst see kojamees peaks olema seestpoolt vaadates paremal pool. Kuid mul on kabiinis auk keskel ja mingi hoovastik ripub paremal pool. Äkki on kellegil võimalik mulle mõni pilt teha kuidas originaalis see kojamees seal on lahendatud ja kuidas traktoris sees see lamp peab laes olema pmst peaks seal ka mingi ventilaator olema ja päikese sirm. Mul pmst uus traktor ,kuid juppe on ikka puudu päris mitmeid ( originaalis oli mingi kast ,kus olid sees istmepadjad tuled ,mutrivõtmed ja igast muud asjad mida originaalis küljes polnud) Minu traktoril oli see kast juba ostmise hetkel poolik ja pmst ainukesed asjad mis mul sellest kastist on tuled. Kui keegi viitsib siis võiks loetleda ,mis selles kastis veel oli.
Vasta
#8
Minu 1998 aasta traktoril on kojemeeste mootor koos reduktoriga keske. Ei mingeid hoobasid. Lamp asub paremal ukse kohal.
Vasta
#9
Nädalavahetusel sai tegeldud kompressoriga ja tuli välja ,et selle rõhuregulaatori membraan lekib. Kust uut membraani osta saaks?
Vasta
#10
Seoses talve tulekuga tekkis mul küsimus ,et kust saab T40 traktoril õlijahutust välja lülitada. Skeemi järgi peaks kuskil kraan olema ,kust saab lülitada suve ja talve asendisse.
Vasta
#11
Võta mootori paremalt küljelt tuulekoja ehk jahutus-süsteemi plekk maha, siis näed, kas on kraan või ei ole. Vanematel masinatel ühendati õliradikas lahti ja asemele käis jupp õlikindlat voolikut. Veel on olemas ventika ette käiv õhuvoo piiraja, see sihuke ümargune ketas, millel umbes 1/3 suurune ava keskel.
Kõik, mis liigub, see ka kulub.
Vasta
#12
Ma mõned nädalad tagasi võtsin selle kaane maha sealt ja õli jahutuse torud läksid kommivoolikute kaudu mootori külge. Kas see kraan peaks seal kuskil eraldi olema või selle kummivoolikute asemel . Traktor muidu 91 aasta oma. See ketas ,mis sinna ventilaatori ette käib on mul samuti puudu, sest ostes läks traktoril see kast kaduma asjadega mis tehasest kaasa pandud.
Vasta
#13
Ketas pole vast õnnetus, sellega mootoreid kuumaks ka lastud. Teed mootori vasakule küljele katte, näiteks plekist, hoib kohe kapotialuse soojema, seega mootori ka.
Vanematel isenditel olid vasakul, seal kus jahutuse õhk silindrite vahelt väljub mindid eemaldatavad/lisatavad tükid (täpselt ei mäleta, millalgi ammu nägin sellist), et piirata õhuvoolu.
Sinna kummist voolikujuppide otsa võid teha torust U-kujulise aasa ja ühendad radika asemele. Tugeva töö ja sooja ilmaga jälgi õli temperatuuri ka.
Kõik, mis liigub, see ka kulub.
Vasta
#14
Mul alguses see temperatuurinäidik ei töödanud ja panin sinna uue näidiku. Temperatuur oli väljas kuskil +2 kanti ja kuna mul erilist rasket tööd pole hetkel traktoriga teha siis pooltundi töödates kohapeal tõusis see õli temperatuur ainult 40 kraadini. Raamatu järgi peaks see olema enne töölehakkamist vähemalt 50 kraadi
Vasta
#15
(06-12-2009, 15:53 PM)Laurimetall Kirjutas: Mul alguses see temperatuurinäidik ei töödanud ja panin sinna uue näidiku. Temperatuur oli väljas kuskil +2 kanti ja kuna mul erilist rasket tööd pole hetkel traktoriga teha siis pooltundi töödates kohapeal tõusis see õli temperatuur ainult 40 kraadini. Raamatu järgi peaks see olema enne töölehakkamist vähemalt 50 kraadi

T40-ga ei saagi seda temperatuuri andurit usaldada. Mina nimelt lasen oma masinal koha peal 10min käia ja siis hakkan vaikselt tööd tegema. Ega ta väga üle 40 ei tõusegi kui rasket tööd ei tee.
Mina olengi 87 aasta parim väljalase Wink
Vasta
#16
Nädalavahetusel tegin siin terve päeva tööd traktoriga ja maksimaalne temperatuur ,mis ma saavutasin oli 50 kraadi. Ma katsusin käega kah seda anduriümbrust ja suht tuline oli. Ma proovin seda võibolla vahetada ,kui mul kuskil sahtlis selline peaks vedelema. Mul tekkis siin vahepeal selline küsimus ,et kus suur võiks olla kompressori töömaht? Mingi mõõt on 72x38 mm aga see ei ütle suht midagi.
Vasta
#17
Kuna ma siin töötasin terve päeva ,siis mootor pidi lõpuks ikka soojaks minema olenemata õlitemperatuurist. Hetkel mul siis tekkis huvi ,et kas on võimalik ,et traktor suitseb tühikäigul natuke sininselt ( vahepeal ei suitse kah eriti just peale sõitu ja siis mingi mõne minuti pärast jälle suitseb ) Sõiduajal ei suitse. Kas peaks kahtlustama ,et viga on natuke hilises süütes? Traktor häälejärgi töötab kenasti.
Vasta
#18
Kui on väga igav, siis katseta ja proovi. Üldiselt kehtib vene tehnika kohta järgmine reegel: kuni töötab talutavalt - siis ära väga palju reguleeri ja remondi.
Mootori temperatuur on ikka otseses sõltuvuses koormusest. Eks ta soojaks ikka läks, aga õhkjahutusega mootori temperatuuri hoida/säilitada on natuke raskem, kui vedelikjahutusega mootoril. Nimelt on mootor ise kergem, puudub vedelik, kogu mass tunduvalt väiksem, temperatuur süsteemis reageerib väga kiiresti põlemisele või selle puudumisele silindrites.
Kõik, mis liigub, see ka kulub.
Vasta
#19
Ma tean ,et see liigse remondi ja timmimise teema viib lõpuks selleni ,et midagi laguneb ära või jäädki timmima. Vahel saab vägahea kah Smile . Eks kui aega jääb ,siis ma natuke proovin katsetuseks keerata praegu on nii külm väljas ,et pole eriti isu tegeleda.
Vasta
#20
Neljakymne kabiinis talvel külm pole? Kuidas on akende mittejäätumine lahendatud?
Pole midagi targemat teha
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne