(10-11-2009, 17:55 PM)Hentz01 Kirjutas: Hmm muhu kapott on väärt 200- teete nalja v miks nii odav see ju vana auto oma..
Niisugusel vanal esemel ei ole olemas üht ja õiglast hinda, on olemas niðiturg. St aeg-ajalt harva keegi müüb ja aeg-ajalt harva keegi ostab. Tehingu jaoks peavad need kaks sündmust ju kokku saama.
Ja aeg-ajalt veelgi harvem on kellelgi müügiga püsskiire (laenutähtaeg kukkumas, maksmata võlad peal, uued uunikumid silmapiiril, garaaþ vaja tühjaks teha, naine käskis hoovi pealt kola minema viia vms) ja aeg-ajalt veelgi harvem on kellelgi ostmisega kiire (vanasõiduk peaaegu valmis, aga kapott kortsus, uut vaja, vaja Suursõiduks auto korda teha vms).
Seda viimast ei juhtu aga väga tihti, sest tavaliselt on enamikel muhuomanikel kapotid olemas ja terved. Sellisel juhul ei hakka vanasõiduki omanik ostma kalli raha eest ju endale igaks juhuks tagavaraks veel üht varuosa omale lattu!
Kui juhtub, et need kaks veelgi harvemat juhust kokku saavad (keegi PEAB lahti saama ja kellelgi on VÄGA vaja), alles siis võib rääkima hakata rahanumbritest, st reaalsete rahanumbritega müügist. Kui ei, siis juhtub üks kahest. Esiteks - eset kas proovitaklse müüa kalli hinna eest mitmeid kuid (ja miks mitte ka mitmeid aastaid) sellest lahtisaamata, st soovitud hinna eest müüjat ei leita. Või teine äärmus - ese müüakse maha odavalt ning selle omandab igaks juhuks tagavaraosana keegi, kes evib sama marki sõidukit ja leiab, et miks mitte võtta odavapoolse hinnaga veel üks asi varuks, kui ruumi on...
Selleks, et selgitada välja selle eseme hetkeväärtus, on kõige mõistlikum tee panna see madala alghinnaga (soovitavalt 1 kroon), kuid kõrge piirhinnaga mingile masskülastatavale avalikule oksjonile (nt osta.ee) nii perioodiga 1-2 nädalat. Perioodi lõpuks on see eseme hind siis hetke reaalne ja mõistlik turuhind. Kui koos hetkeväärtusega teadasaamisega on soov esemest ka lahti saada, siis võib otsustada piirhinnata oksjoni kasuks, mille lõpul see ese siis müüaksegi kõrgeima pakkumise tegijale.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.