naisterahvaratta IDEAL jäänused, kelle toodang ja mis aastast?
#1

Raami kuju ja geomeetria viitab tüüpilisele 1930ndate aastate Saksa tööle. Aga... ees olev märk on inglaslikult värvitud! Sellel on kiri IDEAL (õigemini - JDEAL) ning tiiva ja ratta kuju, nagu nõukaaegsetel raudteelaste rinnamärkidel.

Märk on sootuks erinev sellest IDEAL'i märgist, mida seostatakse Eesti tootja Karl Gustav Reinholdiga.

Raaminumber on 406242, tegelikult vist isegi M406242. Raam on välismuhvidega, esiosa muhvidel on poolkaarekujulised väljalõiked ning veel nn "pilud".

Raam on tugevalt kahjustunud vanaraua kokkuostupunktis - õnneks on heas seisus säilinud värvitud embleem.

Millega võib olla tegu? St millise riigi millise tehase toodanguga. Ja millal? Mina ei oska midagi arvata, võib olla nii sakslane (pole enne näinud värvitud märgiga sakslast), taanlane, eestlane, lätlane ja miks mitte ka inglane?

Esialgu pildid vaid esiosast koos sildiga ja raaminumbrist:

[Pilt: ideal2.jpg]

[Pilt: ideal3.jpg]

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#2

Ratta kohta midagi öelda ei oska, nagu juba tead.
Aga nagu teises teemas mainisin, siis see IDEAL , mida EAG-s Reinholdiga seostatakse, on ekslikult sinna sattunud, minu kergemeelsuse tõttu ja hr. Sereginsi oletusel, et tegu võib olla eesti asjaga. Mingeid vettpidavaid tõendeid selle seostamiseks Reinholdiga ei ole.
Vasta
#3

(11-11-2009, 19:33 PM)kass Kirjutas:  Ratta kohta midagi öelda ei oska, nagu juba tead.

Sina ei tea jah, seda ma juba tean Smile Aga... äkitsi vedeleb selline tiibrattamärgiga IDEAL kellelgi kuuris ning ma saan tänu siinsele postitusele sellele pilku heita? Teave koguneb piiskhaaval...

(11-11-2009, 19:33 PM)kass Kirjutas:  Aga nagu teises teemas mainisin, siis see IDEAL , mida EAG-s Reinholdiga seostatakse, on ekslikult sinna sattunud, minu kergemeelsuse tõttu ja hr. Sereginsi oletusel, et tegu võib olla eesti asjaga. Mingeid vettpidavaid tõendeid selle seostamiseks Reinholdiga ei ole.

Siiski... mis on olnud kaalutlused niisuguseks lahterdamiseks? Kas on alles mõni Ideal pisikese raaminumbriga? Või kellegi (kellegi sugulase sugulase) isiklikud mälestused?

Ja lõpuks - kui palju ja kellel on teadaolevalt säilunud tolle teise oletatava Reinholdi Ideali jäänuseid või isegi terveid rattaid? Pilk neile ütleb tihti paljut. Minul seni neid teadaolevalt pole... märgitute isendite päritolu muidugi ei tea.

Lõpuks mainiksin, et sellessinases 1933-36 varastet rataste nimekirjas esineb teiste hulgas ka kaks Ideal'i väikeste raaminumbritega: 1702 ja 1746. Ilmne tõestus samast partiist ja sellest, et tegu oli kellegi kohaliku tootja loominguga, kes kas tegi raamid ise või vähemalt nummerdas ise.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#4

Tiivad ja ratas seostub minul ikka Lätiga... muidugi kindlasti kasutasid ka teised, nii et palju kasu minu jutust ei ole
Vasta
#5

(11-11-2009, 22:17 PM)indrek Kirjutas:  Tiivad ja ratas seostub minul ikka Lätiga... muidugi kindlasti kasutasid ka teised, nii et palju kasu minu jutust ei ole

Siis ma tegin õieti, et saatsin teabe ka Janisele, vaatame, mis ta arvab.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#6

küllaltki sarnane ratas-tiibadega embleem oli kasutusel ll maailmasõjas sakslastel. www.totls.com 1)German Combat Gear 2)Belts a Belt Bukles
see oli kasutusel rihmapandlal.
Vasta
#7

(11-11-2009, 23:53 PM)näkisepp Kirjutas:  küllaltki sarnane ratas-tiibadega embleem oli kasutusel ll maailmasõjas sakslastel. www.totls.com 1)German Combat Gear 2)Belts a Belt Bukles
see oli kasutusel rihmapandlal.

Seda küll, need olid raudteelaste rihmapandlad (Deutsche Reichsbahn = Saksa Riigiraudtee). Ja tõenäoliselt oli see tiibadega ratas kasutusel saksa raudteelastel ammu enne natside võimuletulekut - kust mujalt siis N.Liidu raudteelase märgilegi see kooslus tekkis Smile

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#8

http://www.osta.ee/index.php?fuseaction=...d=26741860

Minu Ideal ratta jäänus siin müügis. Kas on tegu Eesti asjaga??? Raaminumbrit ei leia, sadulamuhvil ei ole, keskjooksul ka mitte , esimesel kaelal ka mitte. No mida korüfeed ütlevad?
Vasta
#9

Nn. "Strahlenkopf" kaunistusstiil ei olnud Eesti tootjate seas populaarne, aga mine tea.
Vasta
#10

Sellist tüüpi keskjooksu ka justkui Eesti tootjad ei kasutanud. Tundub , et esisiltide kogujatel ei ole sellist silti. Ja väidetavalt Saare tehases toodetud Idealist ei ole ka vist mitte ühtegi ratast säilinud. Suuremad tootjad oleks ehk raamile numbri peale löönud , isegi väiketootjatel olid ju raamid tavaliselt nummerdatud. Selle raamil numbrit justkui ei leia.
Vasta
#11

maailmalõpp on vist lähedal - juba mitu päeva möödas ja mitte üks korüfee ei ole mitte silpigi kirjutanud. No Priit on haige, ei jaksa kirjutada. Aga kus on teised???
Vasta
#12

(20-05-2012, 18:51 PM)sass Kirjutas:  maailmalõpp on vist lähedal - juba mitu päeva möödas ja mitte üks korüfee ei ole mitte silpigi kirjutanud. No Priit on haige, ei jaksa kirjutada. Aga kus on teised???

Ma kahjuks ei tea, mis see olla võiks.

Mul on enda erakogus olemas Saare Ideali jäänused (sh märk) ja see on paljust teistsugune.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#13

(20-05-2012, 18:51 PM)sass Kirjutas:  maailmalõpp on vist lähedal - juba mitu päeva möödas ja mitte üks korüfee ei ole mitte silpigi kirjutanud. No Priit on haige, ei jaksa kirjutada. Aga kus on teised???

1. Loomulikult, lõpp on ju lähedal aga pea pool aastat veel ikka aega.
2. Meil ainult üks korüfee ongi ju!
3. Priit ei ole haige, vaid on vana ja väsinud, kirjutada jaksaks ehk veel aga pole viitsimist.
4. Ei ole mingit põhjust pidada seda Ideali eesti asjaks, marmoreeringu kasutamist eesti tootjate poolt pole teada ja nagu mainisid, ilmselt ei kasutatud ka sellist tüüpi kurblivõlli laagerduse stoperdamist. Raaminr võiks kusagil ikka olnud olla.


Vasta
#14

Sorry OT, kuid maailmalõpp jääb poole aasta pärast ära, kahjuks või õnneks:

http://www.delfi.ee/news/paevauudised/va...d=64379922

Oehhh... mida kõike head see Nõukogude võim inimkonnale on andnud!!! Alla Pugatšova, Linnahalli, Baikonuri kosmodroomi, Moskvitši... sinu, minu...
Vasta
#15

(20-05-2012, 21:45 PM)Maamees Kirjutas:  Sorry OT, kuid maailmalõpp jääb poole aasta pärast ära, kahjuks või õnneks:

http://www.delfi.ee/news/paevauudised/va...d=64379922

Nojah, siis mina ka ei tea, milles asi. Aga vähemalt tikkpoldi ja mutipeletaja teemad vaikselt edenevad, asi seegi!
Ja maailmalõpuga läks ka päris napilt, poleks seda "väikest tuba" jõutud korralikult uurida, siis oleks maailmalõpp kindla peale tulnud ka...

Vasta
#16

Kusagil väideti et üks paljukasutatud "IDEAL / JDEAL" markidest kuulus RIXE alluvusse ja raaminumeratsiooni.
Siin kõik väidetavad RIXE alammargid, "tiiva ja rattaga" variant ka hulgas :
http://www.sonnengelber.de/rixe-fahrradmarken.html
Numeratsiooni alusel sobiks ka sinna 35-36 aasta kanti ?

Suur Kombinaator
www.tsiklitall.ee
Vasta
#17

Siin üks jube hea hulgimüügikataloog aastast 1926, Erinevaid JDEAL-rattaid ja eraldi silte pakutakse kamaluga. Lisaks üks tuttavlik tugevdatud lambiklamber mille nii mõnedki ära tunnevad. Soovitan vaadata ka kataloogi lõpuosa kus on päris head infot erinevate firmade koostude kohta :
http://www.blitzrad.de/Kataloge/1926-ber...reslau.pdf

Suur Kombinaator
www.tsiklitall.ee
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne