Mosset ja Tðaikat hakatakse uuesti tootma?
#21

Plyval ma natuke kahtlen selles sinu jutus et Venes ainult väga algeline tehnika väljaspool linnu toimi(b)ks. Ntks J.Piirsalugi oma blogis imestas, mingis Hiina lähedases riigis, kui avastas et mägedes levinuimad autod olid hoopis Audi 100d Smile Põhjendus olla et Hiinast odavad varuosad saadaval ja nii võttes vastupidavaim auto selle raha eest. Za Ruljom gi leidnud et 400 tuhat sõitnud korralikus B4jas rohkem ressursi järgi kui uhiuues 110s.
Teiseks, kuhu ja kellele neid valel pool oleva rooliga autosid Kaug-Idast veeti? Vaevalt et Moskva rikkuritele.
Kolmandaks, võrreldes Aafrikaga/vbolla ka Hiina perifeeriaga? on Venes autohoolduse ja selleks vajaliku kasvõi guliibinluse tase WAY kõrgem.
Uaz Patriotil tundus reklaampildil ka pritsung olema?

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#22

(16-11-2009, 23:11 PM)Tegelane5 Kirjutas:  Hiina lähedases riigis, kui avastas et mägedes levinuimad autod olid hoopis Audi 100d Smile Põhjendus olla et Hiinast odavad varuosad saadaval
Tegelane, ma jätsin "igaks juhuks" just täpselt selle võrdluse "uueks Ladaks" toomata ja kirjutasin "jne", sest Eesti "audipedede" ringkond on kõige lärmakam ja margi"truum". Nende jaoks on olemas ainult Audi ja kõik muu on pask ruudus.

C3 ja B4 neljavedustena oleks kindlasti kõva avaldus, tegelikult C3Avant FWD on ju päris arvestatav "offroader" ja mis peamine - absoluutselt pommikindel. Pommikindlus ongi hädavajalik omadus Venemaa uutelegi autodele. Alfaga pole seal ju midagi peale hakata...

Mis puudutab RHD piluplönne, siis neid veetakse kaug-idast Vladivastokist mööda maad ka Moskvasse/Piiterisse, sest need autod on sigaodavad. Eks meilgi viskab sisse Briti saartelt pärit masinaid, mis ei maksagi "mitte midagi" aga meil ei saa nendega legaalselt ARKs arvele ja sõita. Järgmine samasugune aga LHD maksab 55K! Samas pidi olema tegelikult venelastel nende RHD-pilukatega palju peavalu, sest eurojupid tihtipeale ei sobi. Samas on ju Venemaa margiesindused siiski Euroopa mõjupiirkonnas. Ei tunne küll Venemaa seaduseid (ja ei tahagi teada Big Grin ) aga kui seal nõutaks samamoodi, nagu Inglismaal, et LHD-auto sobib, kui talle paigaldada RHD tuled, kukub pool autodest kohe ära. Sellega muutub auto kohe kalliks...

Mis aga neid perifeeriaid puudutab: minu M-B W124 2,0 4-man. läks ka kuhugi lähis-idasse. Sinu kirjeldatud ja lisaks ka siis need pool-hommikumaad vajavadki just sedasorti masinaid. Ja Venemaa ei erine nende arengutasemest just palju... ning "guliibineid" leidub kõikjal! vaatad mõnda reisisaadet ja "ahhujeitad", mida kõike kokku ei tehta Toungue
Vasta
#23

Minu kõige äpardunum autosõidukogemus oli Land Rover Defenderiga, kuigi see pole üldse halb auto. Olin sinnani sõitnud ainult UAZ-idega ja vaadanud Defendereid eemalt ja väikese aukartusega. Kui aga sõita sain, siis selgus, et vahet ei ole mitte mingisugust. Vahe on ainult hinnas ja see on UAZ-il kolm korda odavam üle leti ostes. Siiani toodetakse neid ehedaid presendist katusega UAZ-e, neid lihtsalt ei reklaamita, sest muidu on Hunterit kallimalt raske müüa. Tublile töövenelasele on aga UAZ ikkagi liiga kallis, ehk umbes 2 aasta palka. (Kui tervet UAZ-i ei jaksa osta, siis on võimalik soetada ka pool UAZ-i, nagu näitab infoleht.) Tahab venelane aga daatsasse ja rõbalkale sõita, rohkem polegi ühele tublile venelasele vaja, linnas sõidab metrooga ja maal sõidab bussiga tööle. Järelikult on talle vaja elementaarset vankrit, kuhu mahub õng ja seenekorvid. Vaatasin IZ-i leheküljelt, et VAZ 2104 on selleks ideaalne auto ja kui veel alumiinium stanged asendatud odavama, aga mingil hetkel luksuslikumana tundunud 07 plastikust stangedega, siis on sellest ühele lihtsale venelasele küll ja rohkem. Mina igastahes usun nõukogude autotööstusesse, sest oma kontseptsioonilt on need kärud, sellel planeedi osal oluliselt etemad, kui samal tasemel Daewood, Kiad ja muud junnid.
Ja ega selle Defenderi uksed nüüd ka päris otse ees ei istu ja kas see on üldse oluline...

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#24

Meenub, et mitte just liiga ammu astus üks koka pojast peaministriks tõusnu ilmarahva silma ette justnimelt kaitsevärvidesse maalit NIVA kõrval. Pidi olema kalalkäimiseks ostetu. Tõsi, miskipärast pildid olid tehtud küll Sotshis, kuldses Musta mere-äärses päiksepaistes :-)

Aga eelkäijatele sekundeerides, ma oletaks puhtalt tootmis-varustus-turustusprotsessi tervikuna kaaludes, et vast on väikeseeriatootmist mõistlikum kaaluda just nende igavikuliste UAZ-kestega. Olles sinna ehk mõnevõrra sättinud tsviliseerituma ohutussüsteemi + tellijale sobivaid muid (töökindlaid)abilisi manu, oleks sel kindlasti meil ja ka Loode-Venemaal turgu. Võib-olla ka Kesk-Venemaal v Ukrainaski, a seda ühe väga spetsiifilise segmendi lõikes.
Nimetame seda Eesti tv-purgi abil näiteks Tüüpkliendiks Valdur, ta on suht aktiivse eluviisiga, ei vaevle brändihulluses ja ei taha väga raha loopida.

Eks sinna juurde võivad siis käredamad garaazimehed ka ühe eriti terava luksuslimusiinide koostamise manu sättida, näiteks kaks tükki aastas, ettetellimisega ja kõrgel tehnilis-kunstilisel tasemel.

Ma olen viimast otsa (st lisaks suurlinnadele) muude toimetuste vahelt külastanud Peipsi tagust, ja selliseid säravaid elust keevaid kohakesi nagu Pihkva, Gdov jms. Sääl kandis on UAZ-ikud ja eriti veel need leiva/saiapätsi nime kandvad bussikesed täiesti igapäevane sõiduriist. Eks seda toetab muidugi kohalik piirivalve- ja dessantvägede rohkus ja lähedus oma ladudega, ent puht praktilisest vaatepunktist on tegu ikka veel täiesti normaalse liikuriga (sh on neid nüüd ka muidugi diiselversioonides).

Seega - toetan.
K




[quote='Väravamehaanik' pid='236669' dateline='1258457203']
Minu kõige äpardunum autosõidukogemus oli Land Rover Defenderiga,
Vasta
#25

Ka Venemaal seavad "lihtsale nõukogude tehnikale" piiranguid üha karmistuvad turva- ja saastenõuded. VAZ 2105 ja 2107 on saanud karburaatori asemele sissepritse, Volgadele pannakse alates 2007 Chrysleri mootoreid (sama, mis uuel Siberil). Küllap tuleb varsti ka turvapadja nõue uutele autodele.
"Vanakooli" UAZ-ile (mudel 3151) sai saatuslikuks just kehv turvalisus. Tootmine peatati pärast ajakirja Avto Revju põrketesti katastroofilisi tulemusi.
Moskvitðist: juhtusin lugema, et Moskvitði kaubamärk läks koos muu nodiga võlgade katteks Moskva linna omandusse. Kui majandusbuumi kõrgajal Luþkov ei üritanud Moskvitðile uuesti elu sisse puhuda, siis kriisiajal on sellest täiesti mõttetu rääkida. Kõne alla võiks ehk tulla kaubamärgi müük, kuid on raske ette kujutada autofirmat, kelle sõidukite läbimüüki Moskvitði märgi kandmine võiks suurendada.
Tðaikast: GAZ-i sõiduauto-osakond vaagub vaevu hinge. GAZ 24 viimase modifikatsiooni (31105) tootmine peatati juba eelmise aastanumbri sees, uue Siberi valmistamine pole aga õieti käima läinudki, loodetud kogusest on toodetud vaid kümnendik ja neistki müüdud vaid neljandik ehk siis alla 500 auto. Suvel, kui GAZ lootis osta Opelit, liikus uudis, et Gorkis kavatsetakse Siberi asemel hakata tootma Opeleid. Praeguseks on selge, et Opelit ei müüda ja ilmselt peab GAZ otsima uut partnerit, kelle mudeleid valmistama hakata. Omaloomingu peale loota on mõttetu, viimase 20-25 aastaga on GAZ uute mudelite loomisele kulutanud tohutult raha, aega ja vaeva ja kõik asjata. Kas mõni tulevikus Gorkis monteeritavatest välismaistest sõidukitest ka põdraga firmamärki kannab ja ehk mõni luksvariant ka lisanime Tðaika - kes teab...

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta
#26

Venemaa inimeste armastus ja teadmised oma vana ja aastakümneid tootmise olnud tehnika vastu on ammu teada.

Üks vanem härrasmees rääkis, et kui alustati veokitele (äkki kamaz) lääne diesel mootorite paigaldamist ei olnud neile masinatele eriti turgu .
Ostjad kaugelt siberist olid lääne mootorid ära põlanud põhjendades seda sellega, et nad on -30C pakasega harjunud mootorile teepeal kapremonti tegema ...
Vasta
#27

(17-11-2009, 17:48 PM)kalacompany Kirjutas:  Venemaa inimeste armastus ja teadmised oma vana ja aastakümneid tootmise olnud tehnika vastu on ammu teada.

Jah, on küll Big Grin
http://img21.imageshack.us/img21/8831/carsd.jpg
Vasta
#28

(18-11-2009, 01:50 AM)anski Kirjutas:  
(17-11-2009, 17:48 PM)kalacompany Kirjutas:  Venemaa inimeste armastus ja teadmised oma vana ja aastakümneid tootmise olnud tehnika vastu on ammu teada.

Jah, on küll Big Grin
http://img21.imageshack.us/img21/8831/carsd.jpg
Njaa m6ttest on aru saada , aga autod v6iks piltidel teised olla.

V6rdelvad 05 siis mingite sport ja luks masinatega. Ja seitsmeset bemmist on 30 aastaga saanud hoopis kuuene.

Pole midagi targemat teha
Vasta
#29

(18-11-2009, 11:43 AM)Killer666 Kirjutas:  Njaa m6ttest on aru saada , aga autod v6iks piltidel teised olla.

V6rdelvad 05 siis mingite sport ja luks masinatega. Ja seitsmeset bemmist on 30 aastaga saanud hoopis kuuene.

Saksa DVs olla Lada järjekord olnud nii 86 ndal(või üldse seina lääbakile kukkumise eel!?) aastal müüdud 72 aastal kirjapannud kodanikele Cool Millist rimakat üldse metsikus läänes niikaua ootama peab? Isegi Morgan ja Ferraari ei saa vastu eksklusiivsuses. Rolleyes Ega Mustang oli USAs midagi hot-hatchi moodi tänapäeva mõistes. Kindlasti ei olnud ta mingi Vette'i konkurent. Et Mustangi ja 911 ne Nõuka analoog on Heraldi võimas 40 hj Sapakas, ikkagi kupee Wink
Vbolla see 6 kas ses mõttes ka etteheide et taguveolist Lada nö. kupeed teha ei suudetud. Teised on samas platvorme mingi 3 korda vahetanud jne.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#30

Nagu mina aru sain, ei olnud jutt mitte vanade mudelite massilises taastootmises, vaid nende valmistamsest piiratud eriseeriatena - sarnaselt näiteks mälestusmüntidega. Siinjuures on huvitav üks paradoks. Kui mõni "lugupeetud" firma (näitena Mercedes-Benz) väljastaks mingisuguse aastapäeva puhul mõned eksempalrid tootmisest kõrvaldatud W123, siis räägitaks sellest ilmselt üldise respektiga. Aga kui venelased midagi niisugust teha tahavad, satuvad nad permanentse ilkumise alla.
Vasta
#31

Ma küll paradoksi ei näe, venelased on minuarust neid "nostalgilisi meenemünte" väljastanud juba viimased 20 aastat Smile Tundub et kõigil kellel vaja on selline juba olemas.

Ehk siis W123 on vale näide, õigem näide oleks W168 "nostalgia eriseeria", mis põtra nähes surnut teeskleb.
Vasta
#32

(18-11-2009, 15:03 PM)Mister X Kirjutas:  Nagu mina aru sain, ei olnud jutt mitte vanade mudelite massilises taastootmises, vaid nende valmistamsest piiratud eriseeriatena - sarnaselt näiteks mälestusmüntidega.

Otsisin venekeelsetes võrguväljaannetest infot selle uudise kohta. Ministeeriumiametnik Aleksei Rahmanov ütles raadiointervjuus, et tuleks luua uus sõltumatu (s.t. mitteriiklik) autotootja, kes valmistaks 4-15 põhjal kuni 20 uut mudelit. Kuna olevat lihtsam taaselustada vana kaubamärki, kui luua täiesti uut, siis võiks see uus tootja kasutada kaubamärki "Moskvitð". Samuti võiks Gorki tehas taastada kaubamärgi "Tðaika". Nostalgiliselt mõjuvate nimede kasutamine meelitaks vene rahvast kodumaiseid uusi autosid ostma. Seega pole jutt vanade mudelite uuesti tootmisse laskmisest, vaid ikka täiesti uutest autodest.
Vene veebiajakirjanikud naeravad ametniku utoopilised plaanid enamasti välja. Eriti totraks peetakse juttu kuni 15 uuest põhjast, kui ühe põhja loomine võtab 5 aastat ja 4-5 miljardit eurot. Volkswagen kavatseb luua vaid ÜHE uue põhja, millele saaks valmistada kuni 60 mudelit. Ka meenutatakse Moskvitðite halba mainet, eriti viimastel tootmisaastatel, ja sedagi, et Moskvas on kodumaiseid sõiduautosid vaid kümnendik. Kokkuvõtteks võib öelda, et ametniku jutu võiks liigitada ulme valdkonda kuuluvaks ja kui ministeeriumis tegeldakse selliste plaanidega, siis pole vene autotööstusel küll midagi head loota.

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta
#33

Nojah, kuidas teha uusi põhjasid mingi Moskvitsile, kui Ladagi hakkab kasutama mõne aasta jooksul Renaulti põhjasid.

See mida varem kirjutas MartinL: "Juhul kui lähebki tootmisesse , eks kruvitakse Daciale Mosse märk ette ja muudetakse tagatulesi." -see on ainus reaalne võimalus. Muust ei tule juttugi.Big Grin
Vasta
#34

(18-11-2009, 15:03 PM)Mister X Kirjutas:  Kui mõni "lugupeetud" firma (näitena Mercedes-Benz) väljastaks mingisuguse aastapäeva puhul mõned eksempalrid tootmisest kõrvaldatud W123, siis räägitaks sellest ilmselt üldise respektiga.
Mersu puhul on suisa "nõutud" W124 taastootmist, seda küll ajal, kui tuli räigelt roostetav ja lagunev punnsilm müügile. Ja tõsised Mersu-fännid tahaks ka W126 taaselustamist, sest W140 oli ju suisa koleda välimusega ja see viimane on ka päris õudne auto, mis on küll hea aga üldse mitte oma seisusele kohaselt soliidne. Vaid too vahepealne W220 leidis ühise keele oma välimuse/omaduste osas tõsifännidega.
Elektroonikagizmod tuleb ära jätta, vanakoolile lisada vaid hädavajalik ja ongi olemas ideaalilähedane auto. Mersu ju tegi selliseid, mõlema mudeli lõpuaastatel. 1990-91 a. 500 või 560 W-126 ja 1994-95 a. W124 olid tõeliselt täiuslikud autod. Pole siis ka ime, et 1995 a. õige ja korraliku E500 W124 eest küsitakse siiani 177K eeku. Ja et 1995. W124 E300TD sedaan on kallim, kui sama varustusega paar kuud noorem samasuguses varustuses W210.

Auto siseruumi disaini saab alati vajadusel natuke kaasaegsemaks teha, seda ka tehti. Alates airbagide lisamisest rooli ja armatuuri. Paremaid pidureid panna, abs'i ja tc'd veel paremaks häälestada aga W124 paremat veermiku "juhitavuselt" pole enam vaja. See oli niigi ülihea ja lisaks vastupidav. Ehk kandevkere ja enamuse mehaanika muutmisel ei ole(olnud) vajadust. 9 aastat oli tegelikult ju arutult lühike aeg nii täiuslikku autot toota. Japsidel tuleb siiani iga aasta midagi "täiendada" sest nad ju ikka veel ei oska korralikult. Aga Mersu? G-wagen on õnneks veel olemas, muud head ja ilusad on nad kõik kas halbade või koledate vastu vahetanud.

Mis aga siis toda Nõukogude/Venemaa tehnikat puudutab: Lada veermik on siiani suurest enamusest autodest prem, seda just juhitavuse osas. Testitud AutoLehe ajal: LaSa absoluutselt suvalise Þigulli alla läksid "mahakantud" pragulised suverehvid, pukside/amortide korrasolek, rääkimata jooksude seadetest, oli tundmatu suurus ja see "ront" põikas põtra ja sõitis slaalomit ikka paremini, kui enamus uusi autosid! Ainus sõidumugavust ja juhitavust suurendav detail oli sportrool. Lisaks pole maailmas palju autosid, mis oleks soojemad Ladast ja Lada käimakott koos käiguvahetusega - selle kõrval on ka kõige kallimad superspordid tihtipeale fekaal kuubis! Ei ole ka mitet midagi ette heita Lada üldisele sõidumugavusele erinevatel teekatetel ega isegi liigsele mürale (06-versioonil) sest kasutatavad materjalid olid paremad, kui see tänane jubeplastik kõigil kärudel. Ja ei lagunenud see Lada ka arutult, rohkem oli see ebakvaliteetsete detailide, mitte autoehituslik probleem. Seega on vähemalt pool HEA auto tingimustest juba täidetud.

Mis oli ja on isegi väga halb Ladal: kere enda turvalisus, mida peaaegu polegi. Muidugi tähendab turvakere kaalu kasvu, mis jälle vähendab juhitavusnäitajaid, kuid sellevõrra on jälle moodsad "vidinad" vanadest üle. Vana lekkivat õliamorti ja moodsat gaasi ju ei saa võrrelda. Tegelikult on "kommunistid" ühe tänapäeva Venemaale 100% sobiva auto ehitanud: FSO Polonez! Olles seda ka omanud, julgen väita, et see oli kuradi hea auto (koos oma sotsialistlike kvaliteedivigadega). Aga selle auto kere oli maailma tipptasemel, kui veel võtta tema projekteerimise aeg 70'te keskpaik. Disainist tasu rääkidagi, selle taga oli ju ilmakuulus Giorgetto Giugiaro isiklikult.
Aga tema kere:
"An advantage of the Polonez is its passive safety. Crash tests were performed in 1994 according to EU safety regulations so that the Polonez could be exported worldwide. They proved the car to be very safe. The Caro 1.9GLD hitting a concrete block (without an energy-absorbing metal cage) with 40% of the front at 50 km/h (31 mph) survived very well. All doors could be opened without any difficulty, there were no critical injuries for passengers, and no fuel leakage occurred."
Ja sel autol polnud MITTE ÜHTE 21.sajandi tavalist aktiiv- ja passiivturvavarustust! Kapitalistid on lõpuks mokaotsast tunnistanud, et Bricklin oli õigustatult SV-1 aga Polonez pidanuks kandma tähist SV-2. Sest ta oli Safety Vehicle.

PS: kes teab säilinud esimese põlve Polonezi, andku teada!
Vasta
#35

W124 on ju täitsa tootmises, nime SsangYong Chairman all Smile Maksab mingi 400-500 tuhat raha umbes, kui õnnestub mõni diiler leida. Isegi EU tüübikinnitus on põgusa otsingu järgi olemas, see fakt vajaks küll kontrollimist.
Vasta
#36

Ei tea küll Plyval64 kogemusi hinnata, aga eks oli üksjagu probleeme Lada esisillaga samuti. Kokkujooks ei püsinud just väga paigas ja küllalt sageli oli vaja seda ja ratta kaldeid korrigeerida. Muidu olid siseääred kohe siledad...
Roostetamisest ma parem ei räägi, see oli kõigil Nõukalastel ühine häda.
Tõsiseid probleeme oli ka kvaliteediga, ei kestnud nukvõll, ega kolvirõngad, Mosse ja Volga olid siin "kõvemad". Talvel kerge "tagumik", ilma liivakotita pagasnikus võis tekkida propleeme, jne, jne.
Soe oli ta talvel küll aga võin omast käest öelda, et M-2141 on siin vähemalt samahea või paremgi...
Vasta
#37

(19-11-2009, 14:36 PM)PlyVal64 Kirjutas:  PS: kes teab säilinud esimese põlve Polonezi, andku teada!

Kindlasti liiga kaugel, aga siiski selline uhke Polonezi müügil praegu Soome nettiavtos Smile:
http://www.nettiauto.com/fso/polonez/2890672
Vasta
#38

UAZi maasturi uuendus tagasi "keskaega"
[Pilt: 32462.jpg]
Tsitaat:Vene autotootja UAZ esitleb uue põlvkonna maasturit 469.

Auto on jätkuvalt metallist põrkeraudade ja neljakäigulise manuaalkastiga. Mootor jäi samuti samaks, kuid pöördemomendi tippu (208 Nm) viidi veidi madalamatele pööretele. 2,7liitrine bensiinimootor, mille maksimaalset võimsust veel ei teatata. Paranes ka janu kütuse järele, väiksemas suunas mõistagi ning nüüd suudab auto sada kilomeetrit läbida kombineeritud tsüklis 10,6 liitriga.

UAZi pressiteates öeldakse, et viimane 469 põlvkond võeti tootmisest maha 1993. aastal, kuid nüüd otsustati liinid uuesti käima lükata, sest kliendid soovivad võimalikult odavaid masinaid. Pealegi suudavad need edukalt tulla toime Venemaa rasketel teedel.

Uus vana UAZ on 23 protsendi võrra praegusest Hunterist odavam. Välja näevad masinad aga suhteliselt sarnased. 469-seeria mudelid on saadaval nii metallist kui riidest katusega.

www.classiccar.co.uk
www.carandclassic.co.uk
www.classiccarsforsale.co.uk
Müüa 2140 1982
Tartu on muutumas drifti Päälinnaks, oma ringristmikudega. Big Grin

Vasta
#39

Seni kuniks maastikul "keskaeg" kestab, pole ka vähimatki tarvet tehnikas "keskaega" lõpetada. Suurepärane metsaauto ju. Ega Defekas ja G-maastur ilmaaegu nõnda pikaealised pole.

loll on loll olla.
Vasta
#40

(15-11-2009, 21:57 PM)mighty tonka Kirjutas:  Minumeelest oleks kõige õigem venelastel osta sisse kellegi platvorm ja enda disainerite kere peale panna. Tðaikasid saaks ju igavesti toota kui need sokutada näiteks riigimeestele kasutamiseks.

Ja miks sa arvad, et tänased riigimehed seda Tðaikat niväga igatsevad?
Neile anna Cayennet ja S-Mersut ja muud sellist kraami.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne