Eesti jalgrataste tootmisaastad
#4

(20-11-2009, 18:27 PM)onumeelis Kirjutas:  Veel üks naisteka raam numbriga:
L R
1045
Tähed asetsevad numbri peal.Esirummul "U" vapi kontuuri sees (Union). Tagarumm Torpedo 1937. Raamil silt puudub- isegi kinnitusauke pole.
Kas võib tegu olla kodumaise tööga?

Kindlasti Eesti töö. Oletamiseks peab nägema, niisama ei oska öelda.
(20-11-2009, 11:28 AM)kass Kirjutas:  Küsimus Valdole. Kuluks ära selline graafik ETK rataste raaminr ja tootmisaastate kohta, nagu saksa rataste kohta on.

Ma tean, et selline asi tuleb teha, aga... esiteks on tööd palju (täna nt tegin oma 1929.a. Rudoni pedaalipudinate niklieeltööd, meeletu lihvimine/poleerimine) ja teiseks napib materjali.

Luban, et kunagi püüan sellist statistikat pidama hakata, nagu Tilman Saksa rataste kohta on pidanud, aga millal, see on veelk lahtine.

(20-11-2009, 11:28 AM)kass Kirjutas:  ETK alustas jalgrataste tootmist 1937 (aga sel aastal toodetud mudelite kohta andmeid justkui pole, viited algavad 1938?) ja tootis 1940 sügiseni ETK nime all ning jõudis kuhugi 8xxx või mis ?

9XXX kindlasti kohe. Vaatan selle projekti üle, mis mul seal kõikuva plangu taga seisab, see on hiliseim.

(20-11-2009, 11:28 AM)kass Kirjutas:  ARE [...] kas jõudis 3-tuhandesse üldse?

Ma ei tea senini, kas minu punaviisnurk-Dollar (1940 päris lõpp või 1941 algus) on ARE. Kui on, siis selle raaminumber on kindlasti 3XXX. Hetkel asub isend masslademete alumistes kihtides ja on kahjuks uurimiseks kättesaamatu.

(20-11-2009, 11:28 AM)kass Kirjutas:  Jääks veel Saare toodang, mille algus on üldse väga tume maa, lõpu kohta jällegi Valdol on mingi oma pilt olemas ilmselt, jõudis Saar samuti kuhugi 8xxx kanti, lisaks veel Säde nime all edasi.

4338 = 1938.a. naisterahva Original.
7923 = 1940.a. naisterahva Säde

Edasi peab uurima...

(20-11-2009, 11:28 AM)kass Kirjutas:  ... lgp. Armexi Are Spordi numbriks 2427, 40 aasta Torpedo. Huvitav detail on sel rattal ka esiporilauda lõigatud kandiline auk esiratta käsipiduri jaoks.

Minu 1940.a. Ilmarisel samasugused lahendused. Hetkel süsteemid replikad (nii pidurimehhanism kui auk), aga tehtud täpselt algsete järgi, mis olid roostest nii puretud, et galvaanika alla ei saanud enam panna...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta


Sõnumeid selles teemas
Eesti jalgrataste tootmisaastad - Autor: onumeelis - 20-11-2009, 00:01 AM
RE: Eesti jalgrataste tootmisaastad - Autor: kass - 20-11-2009, 11:28 AM
RE: Eesti jalgrataste tootmisaastad - Autor: onumeelis - 20-11-2009, 18:27 PM
RE: Eesti jalgrataste tootmisaastad - Autor: valdo - 20-11-2009, 22:37 PM
RE: Eesti jalgrataste tootmisaastad - Autor: kass - 22-11-2009, 15:33 PM
RE: Eesti jalgrataste tootmisaastad - Autor: valdo - 21-12-2009, 00:24 AM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne