30-11-2009, 11:01 AM
Oleme kolleegidega mõelnud ülalmainitud küsimuse üle juba päris pikalt. Vana juba suht vana(enda töömasin 5 aastat ja ligi 400 000 läbinud) ja hakkab väsima.
Kuna kõiki turul liikuvaid nii uusi kui kasutatud kaubikuid ise proovida pole saanud, siis saigi teema siia tehtud. Foorumikasutajate kogemused-arvamused antud teemal oodatud.
Alustaks siis nö vajalike kriteeriumitega;
-mahtu kongil võiks olla vähemalt 9m3, kong nii kõrge, et seal saaks keskmine eestlane püsti seista.
-kandejõud vähemalt tonn, et täislastis(riistad, materjalid, vedelikud, sisseseade) ülekaalu ei tekiks.
-salong- piisavalt ruumikas ka 2meetrit pikale juhile. Ja piisavalt reguleerimisvõimalusi istmele- roolile, et 200- 300 km otsad juhikohal ei väsitaks, või veel hullem, midagi valusaks jääks.
-mootor- piisavalt võimas diisel, et masin koos täislastis piduritega haagisega ka normaalselt liikuda suudaks, ja omaks piisavalt momenti ka madalatel pööretel, et kuskil metsas/põllul turnides ei peaks väga sidurit piinama.
-kliirens piisav, et metsavaheteedel või heinamaal naljalt mitte põhja peale jääda.
-vedava silla osas otseselt nõudmisi pole. Parim oleks muidugi nelivedu, kuid kuna see tähendab otseselt ka korralikku hinnalisa, siis sobivad ka pooleveolised. Praktika näitab, et korralik rehv vedaval sillal(pole vahet, kas siis esimene või tagumine), vastavalt veosillale valitud koorma paigutus ja mõistusega sõit ajab üldjuhul asja ära. Kinni jääda on võimalik iga autoga.
-pidevalt tehniliste probleemide küüsis vaevlevad mudelid ei sobi. Tööd on vaja teha!
-väga ussitavad masinad jätaks ka kõrvale.
Kuna kõiki turul liikuvaid nii uusi kui kasutatud kaubikuid ise proovida pole saanud, siis saigi teema siia tehtud. Foorumikasutajate kogemused-arvamused antud teemal oodatud.
Alustaks siis nö vajalike kriteeriumitega;
-mahtu kongil võiks olla vähemalt 9m3, kong nii kõrge, et seal saaks keskmine eestlane püsti seista.
-kandejõud vähemalt tonn, et täislastis(riistad, materjalid, vedelikud, sisseseade) ülekaalu ei tekiks.
-salong- piisavalt ruumikas ka 2meetrit pikale juhile. Ja piisavalt reguleerimisvõimalusi istmele- roolile, et 200- 300 km otsad juhikohal ei väsitaks, või veel hullem, midagi valusaks jääks.
-mootor- piisavalt võimas diisel, et masin koos täislastis piduritega haagisega ka normaalselt liikuda suudaks, ja omaks piisavalt momenti ka madalatel pööretel, et kuskil metsas/põllul turnides ei peaks väga sidurit piinama.
-kliirens piisav, et metsavaheteedel või heinamaal naljalt mitte põhja peale jääda.
-vedava silla osas otseselt nõudmisi pole. Parim oleks muidugi nelivedu, kuid kuna see tähendab otseselt ka korralikku hinnalisa, siis sobivad ka pooleveolised. Praktika näitab, et korralik rehv vedaval sillal(pole vahet, kas siis esimene või tagumine), vastavalt veosillale valitud koorma paigutus ja mõistusega sõit ajab üldjuhul asja ära. Kinni jääda on võimalik iga autoga.
-pidevalt tehniliste probleemide küüsis vaevlevad mudelid ei sobi. Tööd on vaja teha!
-väga ussitavad masinad jätaks ka kõrvale.