K-750 taastamine
#1

Panen siia kirja oma ühe projekti tegemist on K-750 aastast 1974, sain selle vanaisalt, see seisis ligi 20 aastat kuuri all, kuuri all seistes sai ta vett ja hakkas roostetama, nii et aeg on talle oma jäljed jätnud, plekk detailidest ei jäänud nagu midagi alles. Peale vanaisa matuseid 8. jaanuaril. 2008 sai toodud ta ära, sest vanaisa maja jäi tühjaks ja ei tahtnud seda sinna jätta, sest pikanäpu mehi on igal pool. Ise käisin samal ajal sõjaväes ja polnud aega tegeleda. Peale vanisa surma aga võtsin selle südame asjaks, sest see mootorattas on terve oma aja olnud meie perekonnas.Nii palju kui ma väljaloalt koju sain, sai natuke ikka teha. Märtsis sai toodud doonor, sest vaja oli uut külgkorvi aga netis uurides küsiti ainult külgkorvi vanni eest 2500 krooni, aga sõjaväes uurides selgus, et ühel seisab garaaþis ja ise on soomes tööl ja ei ole aega teha, sai helistatud talle ja küsitud, kas müüb maha ja nii saigi toodud 2500 eest hoopis terve K-750. Eks paljud jupid olid puudu, kuid põhiline oli olemas. Mai lõpus sai sõjavägi otsa ja sai uuesti tööle mindud ja vaikselt edasi lammutatud.Kui raamid ja ülejäänud juppid sai laiali lammutatud, sai viidud tööjuurde kuulipritsi, pärast seda sai kella 22 kuni kella 2 krunt peale lasta, sest muidu hakkavad õhuniiskusega reageerima ja lähevad rooste. Järgmine päev sai uuesti üle lastud, sest eelmine õhtu oli õues pime ja mõnes kohas oli liiga vähe krunti. Siis sai kõige rohkem vaeva näha külgkorvi ninaga, sest seda tuli pahteldada kuna see oli mõlkis.Eks teised asjad vajasid ka pahteldamist. Krundi peale laskmist sai mitu korda korrata.Vahepeal sai ära tehtud vesilihv. Korvi põhja sai lastud kivikaitse ja korvi sisse sai pandud mastiks ja küljepealsed vahed sai täidetud silikooniga. Vahepeal jäi projekt seisma sellepärast, et ei olnud tagumist hingega porilauda veel leidnud, kuna enda oma oli nii läbi ja selle tegemine oli mõtetu, sai mitu kuulutust pandud, sai helistatud ühe kuulutuse peale, tegu oli viljandi mehega ja selgus, et tal on selline porilaud olemas. Sai siis äri tehtud, maksis ta küll 1000 krooni kuid asi oli ka seda väärt siis sai see krunditud ja vesilihv tehtud ja lõpuks sai viidud kõik juppid tuttava värvija juurde, kes võttis töö vastu ja tegi ära.Värvijale sai need sellepärast viidud et endal läks garaaþ nii niiskeks, et värv ei oleks ära kuivanud ja ei olnud ka kuhugi detaile riputada. See maksis 1000 krooni, sest eeltöö oli enda poolt juba tehtud, värvija veel ütles, et ta poleks võtnud kui poleks tehtud olnud eeltööd, sest juppe oli meeletult, mis vajasid värvimist.Vahepeal juhtus selline asi, et ühel pühapäevasel hommikul nägin motokuuris kalasaba kujuliste sumpside kuulutust, et 1400 krooni paar ilma leegitorudeta(mis sai hiljem ostetud), mulle endale kalasaba kujulised meeldivad rohkem kui tavalised sumpsid ja sai nende kasuks otsustatud. Pärast värvimist sai hakkata komplekteerima. Vahepeal sai ostetud polte, mutreid ja seibe,mis on juba peaaegu otsas.
PILDID: http://fotoalbum.ee/photos/Mehike/sets/898409 Pole tükk aega kirjutanud vahepeal siis on nii palju edasi arenenud asi ,et mootor sai puhtaks pestud korralikult siis ostetud kõik mootori tihendid,laagrid,tõukurid,kolvid,rõngad,sõrmed,klappid ,juhtpuksid,piibud,küünlad,küünlajuhtmed kloostrimetsas lasin silindrid läbi puurida klappipesad ära teha igatahes nüüd on mootor peaegu juba koos sõber pidi treima mulle uued kepsupuksid siis saab kokku panna ka siduripoolne kaan sai simmerlingi peale tehtud tihendi sinna sain http://www.hydrokran.ee/?mid=7 soovitan soojalt seda kohta sealt võib igasugustes mõõtudes saada tihendeid, klambreid,voolikud jne. Mootor ja käigukast sai värvitud mõned asjad veel värvida aga päevad lähevad ruttu ja peale tööd ei saa arugi kui juba kell 11-12 on aga mis ma siin ikka jutustan pildid http://fotoalbum.ee/photos/Mehike/sets/960241
Vasta
#2

Vahepeal on siis vaikus olnud, kuna mootoriga oli igasuguseid jamasid. Tänaseks on mootor peale pandud, sumpsid all ja ka prooviring on tehtud,kuid ilma akuta pikalt sõita ei saa. Veel oleks vaja süüdet näppida, korvi istmed saan uued varsti ja aku, peegel siis võib dokumente ajama minna. Mis ma siin ikka pikalt seletan eks pildid räägivad enda eest.Big Grin
http://fotoalbum.ee/photos/Mehike/72454361
Vasta
#3

valged triibud on puudu...
Vasta
#4

Või hõbedased?
Vasta
#5

Raam tundub MT9 oma olema?
Vasta
#6

Triipud on jh tegemata need on plaanis maalri veniva teibiga teha ja see sikli raam on k-750 oma lihtsalt tule kõrv on jh teine!
Vasta
#7

väga kena pill
head tööd oled teinud Smile
Vasta
#8

kas k750 on kaks erinevat raami? meie k750m asub jalgpidur otse raami alumise toruküljes ja hoovastiku sealt edasi kiigekülge ei lähe.
Vasta
#9

(27-07-2010, 22:15 PM)NoorKARU Kirjutas:  kas k750 on kaks erinevat raami? meie k750m asub jalgpidur otse raami alumise toruküljes ja hoovastiku sealt edasi kiigekülge ei lähe.
K-750 M-il oli ja kahesuguseid raame kuskil 70-ndatel on Dnepriga ühesugune.Ernevus mis silma hakkab on see pidurisüsteem ja erinev pid.lüliti.Uuem raam on minu teda ka natuke pikem.
Omal 1968a vanatüüpi raam ja 1972 (ikka K-750M) uuem raam.
Vasta
#10

See raamide teema on mind ennast ka huvitanud. Mõni aeg tagasi seletati mulle nii:

K-750 - pikk raam
K-750m - lühike raam
Dnepr MT9 - jälle pikk raam

Olen õieti teavitatud?
Vasta
#11

Vaevalt K-750 ja K-750m raamid erineva pikkusega on.on seal piduri hoovastiku erinevused ja veel mväikseid asju,K-650 pidi tehtama raam natuke pikemaks kuna mootor iseeneset on tänu ehitusele natuke pikem.K-650 mootor mahub iseeneset ilusasti K-750m raami,ainult esi porikas ei mahu mootori esi otsast mööda liikuma.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne