Dnepr MT-9, qwerin
#1

Nagu paljudel siin, oli ka minu vanaisal pealkirjas nimetatud subjekt.

Kuna pole mina seda sõidukit mälu järgi liikumas näinud, siis võib öelda, et seisnud on ta vähemalt 22 aastat.

Kunagi aastaid 13 tagasi tahtsin ka endale tsikit, nagu paljudel kallsivendadel ja hakkasin Dneprit isa garaaazi venitama ja enda arust seda ehitama. See üritus päädis ainult paagi ja raami pintsliga mustaks võõpamisega.

Aastad läksid. See suvi abiellus tuttav selliselt, et kraamis kuskilt välja vana Iþ-i. See pani ka endal ikka näpus sügelema. Eelmisel nädalal hakkasin siis seda sügelust ravima.

Hetkel olen nii kaugel, et olen enamvähem lokaliseerinud maakohas vedelevad jupid erinevatest kuuridest ühte. Asja teeb raskemaks see, et ratas on juppideks võetud ja erinevatesse anumatesse paigutatud minu onu poolt, kellelt abi aga enam pole saada.

Mootori tõin koju Raplasse, sest see asjandus on minu jaoks hetkel kõige suurem müsteerium. Pole eriti kokku puutunud sellise asjaga, nipalju, kui on maapoisil tehnikasse asja, kuid otsast lõpuni pole midagit teinud, pigem aidanud isa, onu.

Hetkel teha vaja olev:
- mootor. Seisma jäi mootori vea päras isa sõnul. Seega, vaja oleks se laiali ja siis korralikult kokku tagasi. Olen nüüd nädalakese päeviti seda asja uurinud, lahti võtnud ja kalkuleerinud, kuid..... Hea meelega ostaks siiski vist selle teenuse kelleltki sisse. St, mootori lahti võtmine, puhastamine seest, uuesti komplekteerimine.
Hetkelt kindlasti vaja uut kolvimängu ja silindreid või olemasolevad üle puurida ja järgmine mõõt sisse. Maalt leidsin mingid rõngad õlipaberi sees, kuid mis need on, pole veel kindlaks teinud.
Lisaks on mootori lahtivõtmisel poole murtud polt, mis kinnitab hammasratastele mootori otsas selle suurema kaane. Polti on üritatud välja puurida, kuid see on läinud viltu. Kas uus nn mootori kere, proovida puurida ja siis auk täis keevitada ja uus keere?
- raami(d). Ratta ja korvi raamid puhastada, kruntida ja värvida. KUi ei mõtle välja odavat viisi garaazi kütmiseks, siis jääb kas suvesse või ostan ka selle teenuse sisse.
- olemasolevad jupid ämbrites jms anumates enamvähem identifitseerida ja sorteerida.
- tuvastada puudu olevad jupid.
- kokku panna, registreerida ja sõitma. Kevadel lasin rumala peaga arvelt kustutada, kuna arvasin, et asi nii kaua seisnud, ei keegi enam sellega sõitma hakka, kuid saatus tegi vingerpussi ja nüüd pean hoopis jebima hakkama arvele saamisega.

http://picasaweb.google.com/qwerin7/Dnepr#

FZR 600->FZS 1000->...
Üritab vene bokserit tundma õppida.
Vasta
#2

Tänase päevaga ka tekkinud küsimus, kas pulber ja tavalisel värvil on vahet selliselt, et kui lasta raam pulbriga, aga samasse tooni?
St, kas jääb toonierinevust? Mis tükke pulberdada oleks üldse mõistlik?

FZR 600->FZS 1000->...
Üritab vene bokserit tundma õppida.
Vasta
#3

Enda mererohelist ehitades kaalusin ka tõsiselt raami, kiige ja muude pahtlit mitte vajavate juppide pulbervärvimist. Toonidest on pulbris päris suur valik olemas, kuid pakun, et märja värvi peaks siis valima siiski pulbri tooni järgi. Nii saad kõige täpsema tooni klapi. Ise tegin lõpuks kõik märja värviga, kuna logistika (osad jupid ühte värvikotta, teised teise) läks liiga keeruliseks. Märja värviga raami ja muud peenemat pudi värvides peab muidugi arvestama, et värvi kulub suht palju (ja värv on kallis).

Pulbri plussiks võiks pidada mõistlikku hinda ning tugevat katet. Miinuseks: suhteliselt rabe, vajab korralikku liivapritsi enne, värvikiht võib paks tulla (jupid ei sobi kokku enam), ei saa pahteldatud pinnale lasta.

Üldiselt raam, tagakiige, jalarauad, käiguhoob ja käimalöömis vänt võiks pulbriga lasta, muud kraami mitte.

Ise tegin pulbriga mustad detailid, sö jalarauad, vänt, käiguhoob, õhupuhasti (h*i läks pärast paika, pidin tükk aega värvi maha nühkima), esilatern ning külka latern.

Stiilinäide pulbervärvitud jalarauast:
[Pilt: large_21741905_yCW5.jpg]
Vasta
#4

Üritan siin teemas endale ikka vaikselt piitsa anda, et taganemistee ära lõigata ja asi ka lõpuks valmis saada.

Nii, mõni nädal on nüüd möödunud vaagides, kaaludes jne.

Jaanuari algul üritan ära tuua ühe mootori mida pakuti ja mille ostmine on mõttekam, kui vana remont (tänud kasutajale miilits, soovituse eest). Las vana jääb tutvumiseks ja võibolla tulevikuks kokku panemiseks.

Erinevates anumates olnud jubinad on hetkel sorteeritud selliselt:
- elektriasjad ühes kastis
- tundmatud ja minu jaoks mitte kohta omavad jubinad järgmises
- eraldi ülekandesse, st gardaan jms puutuv
- taguamordid. Kokku neid 5, erinevas komplektusastmes.
- esiamordid, mis tuleb lahti sikutada ja kokku panna.

Lisaks leitud vanad väärt tsiklikindaid kaks paari, kaks munakoort, kaks nahkjoppi/mantlit, et tulevikus ajastutruult linnavahel huumorit teha.

Ka prindutd välja hunnik pilte netist kättesaadavatest varusosakataloogidest, et saada pilt ette, kuidas mis kokku käib. Lisaks rattast pilte, erinevas kokkuladumise astmes (siinkohal tänud kasutajale romulus :-) )

Vaikselt tegelen ka vana kompressori elluäratamisega, et kevade tulekul oleks riistvara värvimiseks olemas.

Väga aktiivselt aga tegeleda ei saa, sest nii maal, kui ka linnas on ruumid jahedad (loe ühekordse laudseinaga kuurid, ilma elektrita hetkel), st tegemise aeg on oluliselt ilmast sõltuv.

Praegu plaanis pisemaid juppe vaikselt roostest puhastama hakata ja värvimiseks ette valmistama, et kevadel oleks, mida värvida.

FZR 600->FZS 1000->...
Üritab vene bokserit tundma õppida.
Vasta
#5

Nii, teatud asjaolude tõttu võib juhtuda, et Dnepri taastamine ei edene nii jõudsalt, kui oli planeeritud. Just finantsilisest küljest.

Seda siis allpool näha oleva juhtumi tõttu.


[Pilt: mg1848.jpg]

[Pilt: mg1851.jpg]

Mõni pädevam vend oskab prognoosida taastamise mõttekust!?

FZR 600->FZS 1000->...
Üritab vene bokserit tundma õppida.
Vasta
#6

Aiai, tänapäeval taastatakse kõike, kuid kas sel ka mõtet on. Uksepost paistab päris sees olevat ja karp samamoodi. Eks pead laskma üle mõõta, kui palju nihkes on asi ja selle põhjal vist otsustama. Kurb vaadata küll, et nii läks.

Tsikli teema on igatahes väga huvitav. Isegi nillin juba mitmeid aastaid ühte boksermootoriga külkapilli, kuid vana omanik on jube kitsi seda pilli loovutama.
Igatahes edu ja midagi ilusad on siit tulemas! Smile
Vasta
#7

soovitan 12V ploki sebida, kui originaalsus eesmärk ei ole.Lihtsam ja muretum elu tunduvalt.
Vasta
#8

(28-12-2009, 15:52 PM)qwerin Kirjutas:  Nii, teatud asjaolude tõttu võib juhtuda, et Dnepri taastamine ei edene nii jõudsalt, kui oli planeeritud. Just finantsilisest küljest.

Seda siis allpool näha oleva juhtumi tõttu.


Mõni pädevam vend oskab prognoosida taastamise mõttekust!?
Ise olen ühe sarnase taastamise juures seisnud. Nimelt vanem passat, aasta 95 ja sees oli vasak tagumine koobas ja tagumine uks. Klaas oli katki, uksepost kõver, katus kõver, karp sees, pagasniku põhi oli kummis, luuk ei käinud lukku, esiuks käis võikalt vastu ukseposti, uus doonoruks ei jäänud kinni ega ei sobinud ette, aga asja sai. Küll omajagu töötunde, aga odavam ikka kui uus auto osta.

Sai vahetatud tagatiib, uks, koobas sirgeks venitatud, uksepost välja tõugatud, karp asendatud, katus ära pressitud ja hetkel seisab värvitööde ootel. Käsil kruntvärvi matistamine ja pahtlitöö lõpetamine. (pildimaterjali on ka tööde käigust on olemas, aga mitte minu valduses, aga vajadusel saab näha)

Võrumaale satud, võta ühendust 51911355 Arvo (canyondrift - Jaanus, aga Arvo teeb autosid) Vajadusel võid 58361248 ka helistada.

Sinul on siin tööd omajagu, ilmselt kapott uus, vasak esitiib(võibolla annab vana ka taastada), eistuli, stange, ilmselt on juhtunud ka midagi flanseroniga ja eest läheb vaja vee grilli ka.
Külje pealt läheb vaja (vist) mõlemaid uksi, heal juhul kui pressida ja plekitööd teha, siis ainult tagumist. Karpi taastada, katus alla pressida, uksepost tagasi tõugata või koguni uus panna. Võibolla on külgede pikkus ka erinev ja tuleb seegi pressi alla panna.
Kapoti,stange, tiiva ja ustejagu värvi + pahtel.
Tööd tundides, on omajagu, aga see on veel tehtav kuigi nii pildi järgi on raske ennustada palju seda tööd siiski on.
Vasta
#9

Nii, hetkeseis on selline, et Passatist üritan kõige täiega hetkeseisus lahti saada. Eks näis.

Teine auto, küll sutige väiksem, on olemas, et väga hull seis ei ole. Remont võibolla jah, tuleks auto allesjätmise mõttes odavam, kuid eks tal ole peale nii suurt tegemist tiba paha mekk man. Lisaks valutaks süda, kui teda müüa. Seega, hetkel üritan lihtsalt lahti saada.

Lisaks, kui müüa, jääb remondi raha jällegi järgi, st oli küll kulu auto ostmise näol, kuid see oli. Nüüd oleks vaja hunnik raha välja käia, mis ei ole meeldiv. Teine pool arvab, et kogub tiba ja muretseb üldse suurema masina- 4 liiget peres (2 neist toolis või hällis) + ämm vaja ka teinekord kaasa võtta.

Projektist aga: maal üritan kuur vedada korraliku voolu, et saaks valgustuse ja mõned lisaseadmed tööle. Kompressor on vaja tolmukihi alt välja rookida ja käima panna, et näha, mis aeg teinud on.

Romulus on kõva verstaposti ja eeskuju minu jaoks maha pannud. Tuleb küll koopia, kuid soov on siiski vähemalt sama hea asi valmis saada.

FZR 600->FZS 1000->...
Üritab vene bokserit tundma õppida.
Vasta
#10

(30-12-2009, 12:24 PM)qwerin Kirjutas:  Nii, hetkeseis on selline, et Passatist üritan kõige täiega hetkeseisus lahti saada. Eks näis.

Teine auto, küll sutige väiksem, on olemas, et väga hull seis ei ole. Remont võibolla jah, tuleks auto allesjätmise mõttes odavam, kuid eks tal ole peale nii suurt tegemist tiba paha mekk man. Lisaks valutaks süda, kui teda müüa. Seega, hetkel üritan lihtsalt lahti saada.

Lisaks, kui müüa, jääb remondi raha jällegi järgi, st oli küll kulu auto ostmise näol, kuid see oli. Nüüd oleks vaja hunnik raha välja käia, mis ei ole meeldiv. Teine pool arvab, et kogub tiba ja muretseb üldse suurema masina- 4 liiget peres (2 neist toolis või hällis) + ämm vaja ka teinekord kaasa võtta.

Projektist aga: maal üritan kuur vedada korraliku voolu, et saaks valgustuse ja mõned lisaseadmed tööle. Kompressor on vaja tolmukihi alt välja rookida ja käima panna, et näha, mis aeg teinud on.

Romulus on kõva verstaposti ja eeskuju minu jaoks maha pannud. Tuleb küll koopia, kuid soov on siiski vähemalt sama hea asi valmis saada.
Kui just hetkel väga head hinda ei tee, siis seda ilmselt ära ei osteta. Matsus autot keegi hetkel ei taha ja ega Eestist varsti enam ei leiagi masinat mis pole plõksu saanud, iseasi kes see oli, kes üles tegi.

Muidu jõudu edaspidiseks
Vasta
#11

Kena projekt .. Auto kohapealt soovitan uurida vw klubi foorumit, ehk leiad sealt midagi tarka. http://foorum.vwklubi.ee/
Vasta
#12

Projekt on tõesti 5+. Kahju, et mu projekt nii hästi ei edene põhiliselt aja puuduse pärast.

Roheline Dnepr MT9 (L)
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne