randoA k-55 1958
#1

Tere siis.mõtlesin et teen oma massinast ka siia siis teema.minu masinaks on 1958 aasta K-55.motikas on sünniaastast saati meie pere kasutuses olnud.kõigepealt kuulus see minu isapoolse vanaema isale ehk minu vanavanaisale.kui tema ära suri siis rändas motikas edasi minu vanaema mehele ehk minu vanaisale.siis pärandas vanaisa motika minu isale kes sellega üldse ei sõitnud.tema sõitis vanaisa iz planetaga mis on tänini alles.kuna isa sellega mul ei sõitnud ,vahest harva siis tõsteti ratas kanalisse.seal seisis ta aastaid kümma või isegi rohkem.kui minu vend oli umbes 13-14 aastane siis tuli temal huvi sellega tegeleda.ratas tõsteti kanalist välja vanaisa abiga.seda ma ei mäleta milline motikas siis oli kui ta kanalist välja tõsteti.ilmselt ei mõjunud kümme aastat niiskes kanalis talle hästi.vend võttis masina pulkadeks ja värvis ära.selliseks salati roheliseks.kahjuks oli värv s*tt ja ei püsinud hästi peal.kuid tänaseni siiski püsib siis sai minu vend võimsamad motikad ja K jäi aastateks jälle seismasiis tuli minul selle vastu.irka peal on mootori mark K-55 ja mootorratta mark ka K-55.birkast on ka pilt olemas.mootor on tehase orginaal ja karburaator on ka orginaal.ühesõnaga kõik on orginaal.mitte kui midagi ei ole vahetatud.mootorit pole minu teada lahti võetud.tänaseks on motikas sõitnud ainult 460 kilomeetrit!!!spidokas on orginaal ja alles esimene ring.masin peaks talvel saama korralikuma värvkatte.taha on pandud uus rehv.ja uued siselohvid.ilmselt on tegu mingi ülemineku masinaga K-55 lt K-58 sest spidomeeter asub esitule sees ja birka peal on valmistamis aastaks 1958 aga 55 tootmine lõpeteti ennem ju ära.igatahes on tegu ainulaadse masinaga!mina olen sellega umbes 100 kilomeetrit maha sõitnud.muidugi külateedel sest tegu ju 125 massinaga.tippkiiruseks on 60 kilomeetrit.kas keegi oskab öelda palju peaks see aparaat tegelikult välja minema?sest spidol on numbrid 120km/h.on olemas ka kõik paberid ostutsekid ja muud.piltidelt on näha ka gaasirutska.kas see on orginaal või mitte?mootoris peaks ära vahetama kolvi ja rõngad.aga jah, nüüd sai vist kõik kirja pandud.kas antud masinal peab olema ka süütelukk?igatahes praegu on ta matsupill, käivitub iga ilmaga.lisaks teeb väga mahedat häält.muidugi on masin 3 käiguline.


nüüd ka pildid et oleks lihtsam mõista:
http://fotoalbum.ee/photos/randoainlo/sets/892645
Vasta
#2

See spido on tehtud 1976 aasta GOSTi järgi, järelikult mitte enne seda aastat, sest siis (50-ndatel) ei saanud olla 76 a GOSTI. Vähemat spido sihverplaat on vahetatud või siis ise üle värvitud-uuendatud.


Manustatud failid Pilt (pildid)
   

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#3

Gaasi käepide põrineb panoonialt ja süütelukk peaks vis ka olema.
Vasta
#4

spido sihverplaat on vist vahetatud.kas kellelgi on pilti selle k orginaal gaasirutskast?
Vasta
#5

Tervist.

Kui väidad siin, et läbisõitu 460km, siis ei oleks küll vaja rõngaid ja kolbi vahetama hakata. See alles sissesõit, aga kui huvi on, võta lahti ja vaata, kulunud rõngad viitiavad sellele, et tsikliga on rohkem kui 460 km sõidetud. Tavaliselt palju töötanud masinatel tekib silindrile näpuga tuntav rant (sinna kus ulatuvad rõngad kolvi üleval surnud seisus).

Aga jõudu!

Alustatud töö tuleb lõpuni viia.
Vasta
#6

arvan et peab aga kindel ei ole.ranti silindris tunda ei olnud.aga kui palju masin peaks välja jooksma?ise leian et 60km/h on normaalne kiirus.
Vasta
#7

See "ainulaadne originaalne vanaema mehe" tsikkel peaks arendama kiirust nii 70 km/h, kuigi olen nõus väitega, et 60 on normaalne kiirus.
Selge see, et peaks süütelukk ka olema, ega see auk esilaternas pole mitte lillede jaoks tehtud.
Selge on ka see, et spidoka sihverplaati pole vahetatud, ka osutit mitte, ega see niisamalihtne ka ei ole valtsitud kinnitusrõngast lahti-kinni teha. Spido on vahetatud ja sõidetud on ka , kas seda tegi vanaisa naise vanem lapselaps või keegi enne teda - tagaratta ketirattal paistavad ka hambad üsna nürid juba olevat. Mis aastal K-55 tegemine lõpetati, ei oska mina peast öelda, aga et neid 58-l tehti, seda võib uskuda ja ka sildil on nii kirjas, kuigi 8 on kuidagi segaselt löödud justkui!Smile
Vasta
#8

süütelukku pean otsima.neid oli küll kusagil.sain just teada et spido on vahetatud.kettiratas on küll kulunud aga see on velje külge kinni keevitatud nii et kui osta siis tuleb osta koos veljega.kas ka orginaalis oli keevitatud või oli poltidega?keevitus on mingi omalooming? birka peal on 8 näha küll aga eks ma vb pildistasin paha nurga alt.lugesin veel kusagilt mis aastal nende tootmine lõpetati aga enam ei mäleta.
Vasta
#9

Originaalis oli ketiratas rummu külge needitud, kuus 6 mm läbimõõduga neeti.
Vasta
#10

oli vist needitud jah, ma pimedas vaatasin ei saand aru kas needitud või keevitatud.ega sa ei oska öelda kas neid hammasrattaid on veel kusagilt saada, uusi mõtlen.siis tuleb needid lahti puurida ja uus kinni neetida
Vasta
#11

Kui küsimus on minule, siis vastus on, et ei ole saada! On võimalus lasta valmistada kusagil uued, kas koos piduritrumliga (st kogu detail uus või siis ainult hammasvöö ja keevitada mahatreitud hammasvööga piduritrumlile , mis on paras jama. Midagi võimatut ei ole aga tuleb koht otsida, kus ketirattaid valmistatakse ja läheb raha maksma ning isegi selline pisiasi kui ketiratta uuesti neetimine on tükk pusimist.Toungue
Vasta
#12

küsimus oli sinule mõldud.ketiratas on kulunud, seetõttu et eelmine kett oli liiga pikk.st pingutid olid lõpus aga kett oli liiga lõdva ikka.sai siis uus kett natuke lühemaks tehtud ja sobis nagu valatult.nüüd ilusti pinges.enam ei viska hammaka pealt üle ega midagi.seega kannatab sõita veel küll.ennem siis uut ei hakka panema kui vana kestab.
Vasta
#13

täna ajasin siis vanakeúe üle pika aja käima.kallasin bena sisse ja valmistusin kõvaks "raiumiseks".karpa bena täis, õhupuhasti klapp kinni, ja siis raiuma.esimese vändaga läks käima.minu jaoks oli see uskumatu.tegin ka väikese ringi sest libe oli ja sõiduvarustus puudus siis tegin väikse ringi. muidugi lasin massinal ennem korralikult soojaks käia.suretasin siis välja ja proovisin uuesti.siis pidin 5 korda vänta andma, siis läks käima.vend mul ütles et see on sellepärast et karpa läheb soojaks ja karpast aurab bena ära.kas ongi nii?igaljuhul väga harjumatu oli sõita, hoopis teine tunne kui deltaga Big Grin .
kevadel on plaanis motikas ilusti survekaga ära pesta ja uus õli panna.värvimine lükkub järgmise aasta peale.

vanad volvod, sekka mõni muu liikur...

Ostan vanu VOLVOSID! 200,700 ja 900 seeria, igas seisukorras 52 93 905
Vasta
#14

mul on sama isend aastast 1956,fotokas andis otsad,tegin telefoniga õhupuhastist pildi. Ei tea , kas originaalis oli ka selline puhasti? Spidokas on igastahes esilaterna sees.
[Pilt: 065981041b728a.jpg]
[Pilt: 065981135cfc9d.jpg]
[Pilt: 065981197a2c29.jpg]
Vasta
#15

Kahju,et paremaid pilte pole ksf näkisepp aga hea küll usun,et neilt piltidelt saab ka midagi välja lugeda.
Paistab,et signaal võiks just kui olla algselt raamil asetsenud, sest raamil on selleks kinnitus veel alles! Või siis miski rudiment,mis on natuke vähe usutav.
1956.a masin võiks olla veel alasvoolu generaatori,süütekarbi ja signaaliga eelkäija mudelilt K-125M!

Ehk on sul esilatern ära vahetatud??
Kas elektri süsteem on sul alalis või vahelduvoolu oma?

See õhupuhasti on tõesti kummaline, ma arvan,et seda omavalmistatuks lugeda on suht ennatlik veel,sest sellise asja põlve otsas valmis tegemiseks on vaja ikka väga häid oskusi. Ma arvan,et see õhupuhasti võiks miski iidvana 125ccm mootoriga sandikäru oma olla (vabandan ette,et ei tea kohe täpset mudelit öelda)?


Vasta
#16

õhupuhasti on minumeelest vale, aga kindel ei ole.
To Näkisepp:sul jah samasugune nagu mul.aga ´mul ka spido esilaterna sees.ega sul üleliigset süütelukku pole?

vanad volvod, sekka mõni muu liikur...

Ostan vanu VOLVOSID! 200,700 ja 900 seeria, igas seisukorras 52 93 905
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne