14-12-2009, 15:38 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 14-12-2009, 15:42 PM ja muutjaks oli valdo.)
Oman mõnda aega üht kolmnurkset vaskset jalgattasilti, millele on kaarjalt kantud tähed L.B.C. ja allpool tekst "Made in England" (vt pilt käesoleva postituse lõpus).
Rain Vaikla (kaasfoorumlane manic) on oma lehel http://www.eag.unicweb.ee/ewrattad-b.html margi L.B.C. tituleerinud arvatavateks 1931-32 valmistatud August Küttimi tehase ratasteks.
Ma ei usu, et kaht erinevat L.B.C.-d Eesti turul oli, seega ma usun, et minu valduses olev silt kuulub siin liikunud ratastele.
Siit lähtuvad kohe küsimused:
1. Kust pärineb Raini teave, et L.B.C. on seotud August Küttimiga? Kas on mõnedes 1931-32.a. kuulutustes seda marki seostatud Küttimi nimega?
2. Kas on alust eeldada, et seesinane silt on Eesti töö ja kiri "Made in England" on vaid väike äripettus, viitamaks inglise ratastele? St et tegelikult on tegemist kohapeal inglise osadest kokkupandud rattaga? Või on siiski see silt valmistatud Inglismaal?
3. Kas kellelgi kaasfoorumlastest on erakogus säilinud rattaid, mis kannavad seda silti või mis on muude tunnuste alusel ühseselt identifitseeritud kui L.B.C. rattad?
4. Kas kellelgi kaasfoorumlastest on erakogus teadaolevalt August Küttimi valmistatud rattaid või nende jäänuseid?
5. Kas kellelgi on erakogus "tühje" identifitseerimata raame või sildituid rattaid, mis on pealtnäha "valmistatud inglisosadest" ja mille sildiaugud ühtivad selle sildiga?
Minu valduses olev silt on tugevalt kaarjas, st "kallistab" alaosas esitoru üsna märgatavalt. Minu sildi alumiste kinnituste vahe (need asuvad kolmnurga alatippudes ja pole fotol nähtavad) on mööda sildipinda mõõdetuna umbes 54-57 mm. Vahekaugus alumise kinnitusterea ja ülemise augu vahe on 53 mm.
Oleks väga suur huvi tükikest Eesti jalgrattatööstuse ajalugu identifitseerida, st kes mida ja millal tegi ja mida kellelgi sellest ehk tänini alles on.
Rain Vaikla (kaasfoorumlane manic) on oma lehel http://www.eag.unicweb.ee/ewrattad-b.html margi L.B.C. tituleerinud arvatavateks 1931-32 valmistatud August Küttimi tehase ratasteks.
Ma ei usu, et kaht erinevat L.B.C.-d Eesti turul oli, seega ma usun, et minu valduses olev silt kuulub siin liikunud ratastele.
Siit lähtuvad kohe küsimused:
1. Kust pärineb Raini teave, et L.B.C. on seotud August Küttimiga? Kas on mõnedes 1931-32.a. kuulutustes seda marki seostatud Küttimi nimega?
2. Kas on alust eeldada, et seesinane silt on Eesti töö ja kiri "Made in England" on vaid väike äripettus, viitamaks inglise ratastele? St et tegelikult on tegemist kohapeal inglise osadest kokkupandud rattaga? Või on siiski see silt valmistatud Inglismaal?
3. Kas kellelgi kaasfoorumlastest on erakogus säilinud rattaid, mis kannavad seda silti või mis on muude tunnuste alusel ühseselt identifitseeritud kui L.B.C. rattad?
4. Kas kellelgi kaasfoorumlastest on erakogus teadaolevalt August Küttimi valmistatud rattaid või nende jäänuseid?
5. Kas kellelgi on erakogus "tühje" identifitseerimata raame või sildituid rattaid, mis on pealtnäha "valmistatud inglisosadest" ja mille sildiaugud ühtivad selle sildiga?
Minu valduses olev silt on tugevalt kaarjas, st "kallistab" alaosas esitoru üsna märgatavalt. Minu sildi alumiste kinnituste vahe (need asuvad kolmnurga alatippudes ja pole fotol nähtavad) on mööda sildipinda mõõdetuna umbes 54-57 mm. Vahekaugus alumise kinnitusterea ja ülemise augu vahe on 53 mm.
Oleks väga suur huvi tükikest Eesti jalgrattatööstuse ajalugu identifitseerida, st kes mida ja millal tegi ja mida kellelgi sellest ehk tänini alles on.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.