I: Rootsi jalgratta Merit jäänused (1920ndad või varasem)
#1

Alles on kahjuks ainult raam, silt, kahvel ja leistangiputk. Vasksel sildil on kirjas "WASA MASKIN. MERIT". Raaminumber 329347 on löödud rootslasele tüüpiliselt keskrummu alla. Leistangiputk on nn ettepoole pikendusega.

Sellele, et tegu on 1920ndate või varasema jalgrattaga, viitab kaks eripära. Esmalt on tagaratta kinnitus tavaline tagapoole avanev pilu, hilisematel rootslastel oli pilu reeglina taha-alla ja ketipingutaja käis keermega raami harude vahele. Ja ka keskjooks ei ole olnud sel rattal vändad-võll ühes tükkis, sest siis oleks keskjooksu rumm olnud jämedam ja kausid keermega sees.

Kas keegi kaasfoorumlastest on näinud midagi analoogset? Mind huvitab, mis ajastu rattaga on olnud tegemist ning millised võisid välja näha puuduvad detailid.

Pildid:

[Pilt: merit_1.jpg]

[Pilt: merit_2.jpg]

[Pilt: merit_3.jpg]

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#2

offtopic küll ,aga ma tihti imestan kust sa Valdo neid ligi sajand vanu jalgrattaid leiad, omal on tükk tegu et 30a vana autotükki leida.....
Aga nagu ikka siis edu nokitsemisel.

tegelikkuses mulle meeldiks küll sellise peaaegu sajand vana jalgrattaga poes piima järel käia .

http://www.motoristiklubi.eu  : pidevas sisu lisamises tegemistest.
Auto on vaid tagaveoline, ülejäänud on ostukärud!
Vasta
#3

Ei tahaks ka teemast kõrvale kalduda, aga et juhtida tähelepanu olulisele veale ksf! Rübliku postituses - sellise rattaga ei käida poes piima järel! Selleks otstarbeks tootsid tehased spetsiaalseid, nn naisterattaid ! Valdo pildil olev ratas on ettenähtud poest näiteks õlle ja suitsu toomiseks! (päris kindel küll ei ole ka, ise tubakat ei suitseta, aga selline mulje on jäänud neid asju uurides).
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne