I: ETK jalgratta Originaal embleemid
#1

Soov on oma valduses olevad ETK jalgrattad restaureerida originaalvälimusse, sh ka raamikaunistuste, embleemide jm osas. Suurimaks valulapseks on raamile ja tagaporilauale vesipildi tehnikas kantud embleemid, mis pruugitud ratastel on sageli nii kulunud, et nende põhjal algset välimust enam üldjuhul ei taasta. Probleemi süvendab asjaolu, et nad on teostatud nn "värv värvil" tehnikas, st kulumise korral hävib tavaliselt pealmine värv ja alt hakkab läbi kumama mingi "vale" värv, mis teeb embleemi algse välimuse rekonstrueerimise üliraskeks või sageli võimatuks.

Suurimaks probleemiks on praegu mul jalgratta Original embleemid - kuigi neid rattaid on mul originaalvärvis säilinud mitmeid, on kõikidel neil embleemid vähem või rohkem hävinud.

Nii on naisteratta ülatorul olnud embleem säilinud mul kujul:
[Pilt: etko_d.jpg]

Kuigi eile õnnenstus mul pildistada veidi paremas seisus embleemi, on seegi siit-sealt kahjustatud, selleks et sealt oleks probleemivabalt võimalik digitaalset maketti koostada:

[Pilt: etkemb_1.jpg]

Veelgi hullem lugu on raami püsttorul ja tagaporilaual olnud lippudega embleemiga. Minu ratastel näeb kõige parem embleem välja selliselt:

[Pilt: etkemb_2.jpg]

Üldkuju sealt taastab, kuid kõiki peeni jooni ja algseid värve enam mitte.

Siit üleskutse kaasfoorumlastele - kui Teil on säilinud ETK jalgrattaid Original, mille need kaks embleemi on heas või rahuldavas korras, siis lubage mul nad maha pildistada, et embleemid oleks võimalik digitaalselt rekonstrueerida.

Usun, et niisugust teavet vajavad peale minu ka mitmed teised ETK jalgrataste omajad/taastajad.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#2

Lisaks on ju veel sadulatorul olev embleem, aga see on Sul siis ilmselt korralik olemas. Minu ETK kiri original on vist umbes samas seisus kui teisel pildil olev, porilaua oma veelgi hullem. Kas sadulatorul polnud mitte analoogne pilt kui tagaporikal? On mingid vanad pildid vist veel kusagil üleval, otsin hiljem kunagi.
Olen ka embleemidest huvitatud!
Vasta
#3

Edevus ei anna häbeneda ja lisan siia ka oma Originali kirjade-embleemide olemasolevad vanad pildid, mis küll veel kehvemad. Sadula püsttorul küll parem pilt veidi
http://img326.imageshack.us/img326/3449/pict00197zi.jpg
http://img64.imageshack.us/img64/600/pict00209bs.jpg
http://img64.imageshack.us/img64/4297/pict00229qt.jpg
http://img64.imageshack.us/img64/8541/pict00268ba.jpg
http://img291.imageshack.us/img291/7678/pict00282hp.jpg
http://img291.imageshack.us/img291/2417/pict00291oj.jpg
Vasta
#4

(14-01-2010, 20:41 PM)kass Kirjutas:  ... lisan siia ka oma Originali kirjade-embleemide olemasolevad vanad pildid...

Tänan väga!

Usun, et sadula püsttoru pildi põhjal saab teha maketi. Sinu omal on kõik värvid õiged, minu omal jälle kontuurid. Kokku peaks saama piisava teabe digtaal-rekonstrueerimiseks.

Kui ma Rudoni, ETEKA ja Dollari restaureeritud saan (kõik kolm tegemises hetkel), võtan ühe Originali kindlalt ette.

Tagaporilaua pilt... kas polnud mitte identne püsttoru pildiga? ETEKA-l küll on (mõlemad rahuldavas korras alles).

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne