naisterahva jalgratas Triumph või Sirius, 1937.a.
#1

Ratas on valmistatud Saksamaal, Nürnbergi linnas asunus Triumphi tehases 1937. aastal. Aastaarv on tuvastatud Tilmani andmebaasist raaminumbri 605281 põhjal.

Algsest rattast on olemas raam, ketiratas, vändad, pedaalid ja arvatavasti ka leistang, esipidurikangistik ja esiratas. Tagaratas on kindlalt vale (1920ndate lõpust), sama võib öelda porilaudade kohta. Sadul pärineb arvatavasti 1940ndate lõpu või 50ndate alguse Riia rattalt, pakiraam 1960ndate nõukogude rattalt.

Valmistajafirma Triumph on üheselt tuvastatav omanäolise ketiratta, raaminumbri raudade ðrifti ning T-tähte sisaldava lambiklambri järgi.

Puuduvad ja esiembleem ja porilauakaunistus (mille olen praeguseks Saksamaalt juba küll hankinud). Kui teaks, milline oli ta algne sadul, porilauaprofiil ja kaunistused (praegu on raam üle värvitud, vana värv on alt kadunud), võiks hakata mõtlema ratta komplekteerimise/restaureerimise peale. Praegu ootab ta oma aega ja eelnimetatud informatsiooni.

Pildid sellisena, nagu ma ta sain:

[Pilt: triumph_1.jpg]

[Pilt: triumph_2.jpg]

[Pilt: triumph_3.jpg]

[Pilt: triumph_4.jpg]

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#2

Mul olemas 1936? aasta Triumphi naisteratta jäänused, sh raam originaalvärvis, kahjustustega, kuid kaunistused nähtavad. Sadul ja lausroostes porilauad ka alles. Teen lähiajal mõned pildid ja panen siia üles.
Vasta
#3

Oman Triumphi tehase Sirius mudelit,mis küllaltki sarnane (kettiratas, raami geomeetria), aga nõukogude aegsete lisanditega. Lisaks on Türil algupäraste kaunistustega ,leistangi,porilaudade,keskjooksu ja sadulaga samasugune Sirius. Kasutatakse tarbesõidukina. Pilldistada lubati ,kui huvi on.
Vasta
#4

(14-01-2010, 19:39 PM)illi123 Kirjutas:  Pilldistada lubati ,kui huvi on.

Ilmar, teeme ära? Mul on kolm kaamerat, igaks elujuhtumiks Smile
(14-01-2010, 19:39 PM)illi123 Kirjutas:  Oman Triumphi tehase Sirius mudelit,mis küllaltki sarnane (kettiratas, raami geomeetria)...

Äkki on minulgi Siriuse silt ees olnud? Peab proovima... olemas nii vaskne silt kui ka see ratas, ainult seesinane ilm on nii pagana külm, ei taha uue laohoone teisel korrusel pikalt toimetada...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#5

Ja et siis see prügimäelt leitud esiväntkoos ketirattaga, mille naise Lippertile panin, on ka Triumphi oma.
Vasta
#6

Ilmar, teeme ära? Mul on kolm kaamerat, igaks elujuhtumiks . Hea mõte,sest viimati oli selle rattaga kukutud ,mis mind väga murelikuks tegi.
Vasta
#7

(14-01-2010, 23:45 PM)valdo Kirjutas:  [
Äkki on minulgi Siriuse silt ees olnud? Peab proovima... olemas nii vaskne silt kui ka see ratas, ainult seesinane ilm on nii pagana külm, ei taha uue laohoone teisel korrusel pikalt toimetada...

Siriuse silt sobib ette. Seega võib see ratas olla kas Triumph või Sirius.
(Pagana jama oli - 23 C temperatuuriga rauakola sees majandada, silt ühes ja ratas teises käes Sad ).

Siiski, ma ootan veidi veel Siriuse sildi ettekruvimisega. Kuna praegu on nagunii mitmed teised projektid pooleli ja järgmised projektid juba pikisilmi pikas sabas ootamas (loe - hõikamas mulle "Tee mind korda!"), siis kogun veel teavet. Kui tööjärg jõuab selle rattani, siis oman loodetavasti juba adekvaatsemat teavet (sh ka sildi ettekruvimise/mittekruvimise osas).

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne