Elektriline jahutusvedeliku pump
#1

Hei!

Otsin ühele oma projektile elektrilist ehk 12V pealt töötavat jahutusvedeliku pumpa. Oskab keegi pakkuda, millisel (tsiteerides lugupeetud kaasfoorumlast) masslevinud isendilt oleks võimalik see maha kruttida?
Oma teadmised piirnevad momendil vaid miskise GAZ tehase toodangu nn veepumbaga (kuigi pole õrna aimugi, mis mudelil).
On oluline, et pump oleks oma korpusega (mitte ei kinnituks nagu moodsatel autodel mootoriploki külge), et saaks ta ühendada mitte mootori külge, vaid kronsteiniga kusagile mujale.

T.

(14-07-2010, 20:10 PM)dad Kirjutas:  Ärilises mõttes jah, ei tasu Eestis peale nakotsi müügi ja raha vahenduse miski ära, kuid siiski on palju asju, mis käivad just entusiasmist ja kestavad üle põlvkondade.

Parimat, Geoloogide parun, Tambets
Vasta
#2

Nüüdseks romulas väga levinul BMW-l sirises kunagi midagi kapoti all. Peale otsinguid selgus, et tegu oli mingise jahutusvedeliku ringluspumbaga, mis oli vajalik seisma jäetud mootori jahutamiseks.
Midagi muud kohe ei "plahvata".
Vasta
#3

Egas juhuslikult mudelit ei oska pakkuda? M30 ja M20 motod peaks olema ikka rihmaga veetavate veepumpadega varustatud. (M30 100%)

(14-07-2010, 20:10 PM)dad Kirjutas:  Ärilises mõttes jah, ei tasu Eestis peale nakotsi müügi ja raha vahenduse miski ära, kuid siiski on palju asju, mis käivad just entusiasmist ja kestavad üle põlvkondade.

Parimat, Geoloogide parun, Tambets
Vasta
#4

Kui suurt tootlikkust on vaja?

MB kapoti all elab kah sihuke asjandus. Selle peamiseks ülesandeks on tagada soojendusseadme efektiivsus mootori tühikäigul, kui plokis olev veepump jääb lahjaks.

Peaks esinema kõigil alates 124 mudelist...

Elutseb tavaliselt parema lanseka peal, kinnitub klambrile läbi kummipuhvri ja voolikuühendused on miskised 15+ mm...
Vasta
#5

Aga oskad sa pakkuda selle MB pumba tootlikuse? Pole ise tootlikust välja arvutanud, jääks pigem katsetamise pärusmaale, ma arvan.

(14-07-2010, 20:10 PM)dad Kirjutas:  Ärilises mõttes jah, ei tasu Eestis peale nakotsi müügi ja raha vahenduse miski ära, kuid siiski on palju asju, mis käivad just entusiasmist ja kestavad üle põlvkondade.

Parimat, Geoloogide parun, Tambets
Vasta
#6

Hmmm...pakuks puusalt, et olematu kuni väike. Ehk äkki pang minutis...Rolleyes
Vasta
#7

(20-01-2010, 09:33 AM)Tambets Kirjutas:  Egas juhuslikult mudelit ei oska pakkuda? M30 ja M20 motod peaks olema ikka rihmaga veetavate veepumpadega varustatud. (M30 100%)
Vist oli 3 seeria. See polegid nii oluline. Tegu oli mingi suurema mootoriga ja see el pump ajas seal karba all midagi ringi. Siis ei lähe karba keema peale seismajätmist. Rihmaga veepump oli nagunii.
Tootlikkus oli ilmselt umbes soendusradika lõdviku läbilase.
Tuli veel meelde.
Webastol, märg variant, kasutatakse ka mingit veepumpa. Aetakse ju vedelikku soendusradikast läbi, et salongi kütta.
Mis projekt käsil on? Äkki keegi oskab avaldada arvamust lihtsalt kogemuste põhjal, kuipalju vedelikku liigutama peaks.
Vasta
#8

Bmwl ei tea olevat kuid esiveolisel Kolkswagen Transporteril (2,4d)küll.
Kui stange alt vaadata, siis asub kõrgsurvepumba all.Samuti on kohustuslik lisa
vr-6 mootoril.Veel on selline asi Passati 1,9 Intrcooleriga diislil kus vesijahutusega turbo.
Samuti on komplektis kõigil kütusega töötavate eelsoojenditega.
Vasta
#9

(20-01-2010, 20:00 PM)2715 Kirjutas:  ...Kui stange alt vaadata, ...
Seoses selle sõnaühendiga... Nägin Datsunil esitulede pesuri (ilma kojameesteta) mootorit. Sellel on suur tootlikkus ja kõva surve. Kas ka pikalt töötab? Võll puksidel või laagril?
Vasta
#10

(20-01-2010, 20:00 PM)2715 Kirjutas:  Bmwl ei tea olevat kuid esiveolisel Kolkswagen Transporteril (2,4d)küll.
Kui stange alt vaadata, siis asub kõrgsurvepumba all.Samuti on kohustuslik lisa
vr-6 mootoril.Veel on selline asi Passati 1,9 Intrcooleriga diislil kus vesijahutusega turbo.
Samuti on komplektis kõigil kütusega töötavate eelsoojenditega.


Kas sellel vr6 motol ongi ainult elektriline pump või on see lisa tsirkulatsiooniks?
Usun et seda oleks lihtsam leida, kui 2.4 Transporterit.

(14-07-2010, 20:10 PM)dad Kirjutas:  Ärilises mõttes jah, ei tasu Eestis peale nakotsi müügi ja raha vahenduse miski ära, kuid siiski on palju asju, mis käivad just entusiasmist ja kestavad üle põlvkondade.

Parimat, Geoloogide parun, Tambets
Vasta
#11

(20-01-2010, 20:17 PM)motamees Kirjutas:  
(20-01-2010, 20:00 PM)2715 Kirjutas:  ...Kui stange alt vaadata, ...
Seoses selle sõnaühendiga... Nägin Datsunil esitulede pesuri (ilma kojameesteta) mootorit. Sellel on suur tootlikkus ja kõva surve. Kas ka pikalt töötab? Võll puksidel või laagril?

Sellised ei olnud mõeldud pikkalt töötama, võimsad ja suht tootlikud olid küll. Ütleks, et 10 minutit ja põleb maha.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#12

(20-01-2010, 21:59 PM)Tambets Kirjutas:  Kas sellel vr6 motol ongi ainult elektriline pump või on see lisa tsirkulatsiooniks?
Usun et seda oleks lihtsam leida, kui 2.4 Transporterit.

Ise küsin ise vastan. Volksuklubis räägiti, et ikkagi lisatsirkulatsiooniks.
Aga kas keegi selle "gaselli" omast ei tea midagi? Kas see ikkagi nagu veepump või kahh a'la tsirkulatsioonipump?

T.

(14-07-2010, 20:10 PM)dad Kirjutas:  Ärilises mõttes jah, ei tasu Eestis peale nakotsi müügi ja raha vahenduse miski ära, kuid siiski on palju asju, mis käivad just entusiasmist ja kestavad üle põlvkondade.

Parimat, Geoloogide parun, Tambets
Vasta
#13

No aga võta näiteks see kui rahakott lubab. Tootlikusega ei tohiks siin probleeme olla. Sellisel muud pumpa polegi kui ainult elektriline.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?...g=11&fg=35
Vasta
#14

(21-01-2010, 01:19 AM)pontu6 Kirjutas:  No aga võta näiteks see kui rahakott lubab. Tootlikusega ei tohiks siin probleeme olla. Sellisel muud pumpa polegi kui ainult elektriline.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?...g=11&fg=35

Ei, ei luba. Kui võtta realoemi hind 500 dollarit, siis eesti rahas on see ca 5000 krooni. Sellele lisada UM-i kirves otsa ja tulebki kusagil 8-10000. Seda on palju.
Otsin ikka miskist odavat varianti.

(14-07-2010, 20:10 PM)dad Kirjutas:  Ärilises mõttes jah, ei tasu Eestis peale nakotsi müügi ja raha vahenduse miski ära, kuid siiski on palju asju, mis käivad just entusiasmist ja kestavad üle põlvkondade.

Parimat, Geoloogide parun, Tambets
Vasta
#15

Gazell tüüpi kaubikutel/veokitel peaks ka olema sellised pumbad. Ise asi kus kohast saada.

Rohkem kapotti all Big Grin
Vasta
#16

(21-01-2010, 02:09 AM)Tambets Kirjutas:  Ei, ei luba. Kui võtta realoemi hind 500 dollarit, siis eesti rahas on see ca 5000 krooni. Sellele lisada UM-i kirves otsa ja tulebki kusagil 8-10000. Seda on palju.
Otsin ikka miskist odavat varianti.

http://www.h2.ee/search.html
BMW 11517586925 Austausch Wasserpumpe 5415.87 EEK
Vasta
#17

Praegune lahendus siis leitud: Üks tuttav pidi järgmisel nädalal pihkvast selle gaselli veepumba tooma. Hinnaks olevat kusagil 1100 rubla, ehk siis ümmarguselt 300-400 krooni.
Eks siis näis, kas toimib või mitte =)

(14-07-2010, 20:10 PM)dad Kirjutas:  Ärilises mõttes jah, ei tasu Eestis peale nakotsi müügi ja raha vahenduse miski ära, kuid siiski on palju asju, mis käivad just entusiasmist ja kestavad üle põlvkondade.

Parimat, Geoloogide parun, Tambets
Vasta
#18

(09-11-2010, 13:05 PM)Injection Kirjutas:  Ja pump käes?

Käes-käes.

(14-07-2010, 20:10 PM)dad Kirjutas:  Ärilises mõttes jah, ei tasu Eestis peale nakotsi müügi ja raha vahenduse miski ära, kuid siiski on palju asju, mis käivad just entusiasmist ja kestavad üle põlvkondade.

Parimat, Geoloogide parun, Tambets
Vasta
#19

Leidsin ühe muldvana teema seoses tsirkulatsioonipumba otsinguga. 
Nimelt on vaja leida 12V pealt töötav tsirkulatsiooni pump mis oma tootlikuselt peaks olema suhteliselt väikese tootlikusega. Umbes 4-5 ämbrit tunnis. Plaanitava süsteemi maht kus pump tööle hakkab on imbes 4-5 liitrit. Lõdvikud mis ühendatakse on 15mm avaga. Peaks sobima ehk mingid lisasoojenduse pumbad.
 On kellegil mingeid kogemusi antud teemal nende pumpadega.   

Selgituseks: tegemist tuleb T-25 kabiinisoojendusega. Soojusvaheti paigaldatakse karterisse ja pump hakkab tagama sooja vajadusel tosooli tsirkulatsiooni.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#20

(14-12-2017, 20:55 PM)Daff Kirjutas:  ... Peaks sobima ehk mingid lisasoojenduse pumbad...

Just tegelesin asjaga. Webasto pumba eest küsiti ulmesummat. Andsin 56 eurot teise poodi lausa rõõmuga, nagu oleks noname pumba lausa muidu saanud.
Need pumbad aga annavad ämbritäie minutiga. Sest pole ju ka midagi, las tosool kihutab seal kinnisel ringil.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne