Opel GT ´69
#1

Lugu siis algab sellest, et aastaid - aega ja raha röövinud majaehitamine sai eelmise aasta lõpu seisuga selleks korraks läbi. Vaikselt istudes ja kukalt kratsides sai hakatud edasise peale mõtlema. Sai siis võetud vastu otsus esimese tõsisema projektina ette võtta masina, millega saaks probleemideta suvel kulgeda ja seda mitte ainult nädalavahetustel. Vaadates oma aegade jooksul (nii teadlikult, lollusest või muudel põhjustel) kogunenud autode nimestikku, siis kahte ma ei peaks eriti suvesõidukiteks ja kolmas (mida liigitan lolluse alla) on selline, mille ostu kahetsen ma suht ostmise päevast. Seetõttu sai siis otsustatud vähendada olemasolevate autode ühikut 1-2 võrra ning muretseda projektiks, mitte NL päritolu 60 - 70 masin. NL päritolu masina välistasin kahel põhjusel, esiteks on 403 juba olemas ja teiseks (kuulen juba kõrvus vihast kisa) on nende tootmise juures lähtutud miljonist muus aspektist, mitte aga inimesest. Pealegi, on enamik neid suuremal või vähemal määral koopiad lääne autodest, seega eelistaks juba kohe originaali. Nii sai juba sügisel hakatud piiluma kuulutuste portaale nii siin kui ka sealpool läänemerd. Kuigi eestist eriti ei lootnudki midagi huvitavat leida - siis ühel päeval ilmus kuulutus - Opel GT. Auto ostulugu ja selleks kulunud aeg vääriks omaette teemat, seetõttu võtan pika jutu kokku lühidalt. Vahetult enne aastavahetust oli GT mu garaazis.

Niipalju siis sissejuhatuseks. Peab mainima, et kuulutuse piltidel nägi auto välja päris hea. Kohapealne pilt oli muidugi kurvem. Siin seal roostekohti ja kooruvat värvi. lisaks praod värvis. Tegelikkus masina seisukorrast selgus aga siis, kui sai hakatud kooruvat värvi ära nokkima. See töö on küll veel pooleli, kuid senine tipmark pahtli paksusel on 2.5 cm. Selline tükk tuli siis maha esipõlle küljest.
Mida võib siis öelda kere kohta. Tagatiivad on kunagi vahetatud - üks enam vähem. Tagumine paneel (see kus tuled on) on vahetatud poolenisti, st ülevalt alla on lõigatud üks plekk ära ja teine asemele. Esiporitiivad on lapitud stiilis - augule uus plekk peale , haamriga sisse taotud ja pahtliga üle ujutatud. Sama töötlust on saanud nii esipõll, kõik rattakoopa ääred aga ka katus ja kabott. Usteni pole veel jõudnud, kuid nende kohta võib öelda, et miskipärast on eemaldatud seest klaaside alaservast tugevduseks sinna ettenähtud plekiribad. Arvatavasti jäid need ette kui püüti asendada aknatõstukeid.
Elektrisüsteem on autole uus tehtud, selle käigus on viidud ka süütelukk keskkonsoolile, juhtmed on veetud kuidas jumal juhatab ning selle eemaldamine tähendas peaasjalikult juhtmete puruks lõikamist. Ventilatsiooniseadmega on samuti ränka vaeva nähtud, üheks toruks oli heinekeni purk, puudu on osad tuututusrestid ja enamik originaal torudest - klappidest. Instrumendid on peale kella originaalid. Kellade paneel on kaetud puitspoonig, üleäänud armatuur aga pragunenud. Raua poolepealt on puudu esimesed pidurisupordid ning karburaatorit ja õhupuhastit ühendav plekktoru. Peale on pandud Webber. Summuti on mingi aretis.

Seega projekti lähtekoht on selline
- kere vajab väga suures piires plekitöid.
- Tehnika pool on puudulik ja vajab sisuliselt kap remonti
- Elektrisüsteemis olemas enamik vilesid aga kogu juhtmestik tuleb uus teha
- Sisu on puudulik ja vajab täies mahus korrastamist (ülekatmist).

Selline olukord polnud just päris see, mida ma esialgu olin lootnud ja võttis päris korralikult kukalt kratsima. Kuigi mulle reeglina on originaalasjad südamelähedasemad, siis arvestades eelpooltoodut, sellest GT-st originaali pole mõtet teha.

Olles nüüdseks juba ca kuu aega tutvunud erinevate netikaubamajade pakutava ning lugenud Gt austajate foorumeid, on kurb reaalsus see, et ainuüksi õiged plekid läheksid maksma samma suurusjärku mis näiteks USA-st korralikuma masina toomine. Seega tuleb enamik plekki ikkagi ise valmis teha ja vajadusel tellida vaid mõni endajaoks liiga keeruline tükk.

Esialgne plaan on siis kuni soojemate ilmade tulekuni tegeleda juppide otsinguga ning võimalusel sildade korrastamisega. Esipidurid on plaanis asendada rekord E ventileeritavatega. Tagapiduritega alles mõtlen. Silla kuluosad tuleb vist lasta kellegil kohalikul sepal polüuretaanist treida. Sildade juures midagi muud plaanis muuta ei ole.
Arvestades masina tulevikukasutust suvesõidukina, asendan neljakäigulise kasti 5 käigulisega. Mootor saab juurde mõned kuupsendimeetrid, loodetavasti mõne HP ja (kuna ma üldiselt karburaatoritest väga lugu ei pea, siis) sissepritse.
Kere läheb soojemate ilmade saabudes liivapritsi ja seejärel keretöödesse. Kavas on tagasi panna masinal olnud klaasplastist kerelisad. Veljed sooviks jätta samaks (13" valuveljed) mis ostes all olid.
Rohkem esialgu mõtteid polegi pähe tulnud.

Kuna mitu pead on mitu pead, siis ootaks asjalikke arvamusi. kevadeni aega veel on ja kiirelt nagunii midagi ei juhtu. Millalgi kui aega saan, siis teen ka pilte.
Vasta
#2

kas tegu selle autoga?
http://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php?..._missing=1
Vasta
#3

Nähtud seda autot ja hetke seisu. Nutune ta on aga mitte lootusetu, vajab eeskätt kindlat tööde plaani ja graafikut ning palju teotahet.
Igatahes minu lugupidamine et just selle auto valisid projektiks. See on midagi just rariteetsemat ka selle foorumi kontekstis.
loodan et sul midagi selle vastu pole et ma väikse salvestise seisust siinkohal lingin. Pildile jäi nii auto kui mootor mille kohale tõin.
lingi allosas on ka illustreeriv pilt. Big Grin : http://www.motoristiklubi.com/131/

Jõudu ja teatahet!

http://www.motoristiklubi.eu  : pidevas sisu lisamises tegemistest.
Auto on vaid tagaveoline, ülejäänud on ostukärud!
Vasta
#4

Jah tegu on sama masinaga.

(21-01-2010, 17:35 PM)wax Kirjutas:  kas tegu selle autoga?
http://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php?..._missing=1
Vasta
#5

Tere.

Minuarust ilusama kerega liikureid üldse.
Mootor on küll pisut nõrguke, aga noh....
Kui oleks osavust ja oskamist, siis majandaks ka sellise "suvepilli-iga".
Kui oled Harjumaa mees ja kade pole, siis kiikas korra mootori vahele (sportlik huvi)

Edu soovides

MB 260E W124
G3 GTI
Nissan Qash Ai-Ai
Vasta
#6

http://album.ee/album/514537/50215945

Tegin siis rohkem pilte hetkeolukorrast. Eks lõplik seisukord selgub siis, kui kere on liivapritsist läbi käinud. Praeguseks on maha võetud mootor, esisild, lahti on lammutatud esiots (juhipoolne poritiib ootab veel lahtipuurimist - lõikamist).
Vasta
#7

hommikut,

liitun mudelivaliku osas pöialde püstiajajatega. Komplektne masin müügikuulutuses pani suisa kadedust tundma - nüüd nn töödeldud masinat nähes tuleb aga tõdeda, et päris-päris suur ettevõtmine. Aga selle mudeli puhul on vaeva väärt ning küllap motivatsioonigi jagub!

tiivakaared jms näikse ilmsekalt illustreerivat Su esimese postituse viidet netis räägitavast varuosaplekkide kõrgest hinnast. Kui eeldada, et masin on sisserännanu ning dateerida tegemised paari aastakümne taha, võib järeldada, et ehedat "kolhoosiremont" viljeleti ka teispool piiri. Või on selle järelduse alused väärad? Smile

jõudu,
Teet

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#8

miks mitte minna lihtsamat vastupanu teed nagu usakad nendega, plekk mida osta ei jõu asendada klaasplastist koopiaga, tiivad, kapott, esinina, ja isegi tiivakaared usas ju klaasplastist. Kuna sa ei taasta nigunii originaali, ehk uunikumi pabereid nagunii ei saa siis vahet seal on kas plastik või plekk.
Vasta
#9

(27-01-2010, 22:07 PM)paikas Kirjutas:  miks mitte minna lihtsamat vastupanu teed nagu usakad nendega, plekk mida osta ei jõu asendada klaasplastist koopiaga, tiivad, kapott, esinina, ja isegi tiivakaared usas ju klaasplastist. Kuna sa ei taasta nigunii originaali, ehk uunikumi pabereid nagunii ei saa siis vahet seal on kas plastik või plekk.
Ma tahan vastu vaielda. Mina pooldan just plekki. Põhjuseks on see, et ühtlasi ei plaanita sellest, nii palju kui ma olen aru saanud, teha ka kõva kähkusõidupüssi (millel iga milligramm võib olla karika hinnaga), vaid üks lihtne huvitav hobisõiduk. Ja kui pühapäeval suure ringiga kõrvalmajas asuvasse poodi leiba tooma minnakse ning peaks juhtuma mingi insident, on minu arvates hulka loogilisem plekki sirgeks lüüa kui kildudeks pudenenud tiiva järgi hakata uut ehitama. Samuti ka väike turvalisuse aspekt: plekk on ikkagi metall ja plast on plast (kuigi kuskilt maalt enam suurt vahet ei ole). Ja lõppeks, mulle meeldivad üleüldse metallist asjad, sest need on tihtipeale saadud raskema vastupanu teed minnes ning hiljem on sellest seda suurem mõnu.

Aga mida ma ka tean, ega see minu auto ole... Eks omanik pea ise vaatama Smile
Vasta
#10

Ütleme nii, et mõte klaasplastist pole paha, kuid kaldun ise pleki poole. Mingit ultrakerget "rinka"masinat ei ole plaanis tõesti ehitama hakata aga ... samas elu on näidanud, et algsed plaanid ja lõplik tulem ei kipu alati päris samad olema. Elame näeme.
Vasta
#11

Plasti on koduste vahenditega kindlasti odavam ja kergem näiteks esitiivaks vormida kui plekki. Aga ausalt öeldes on plekist auto ikka rahuldustpakkuvam tõesti.

Iseasi mis on eesmärk ja vahendid - sõitev plastauto on ägedam kui viieteistaastane projekt.
Vasta
#12

GT on minu silmis üks stiilsematest omaagsetest sakslastest. Väga tore ettevõtmine!
Värvivalik on muidugi viimane asi, mida küsida, aga ehk on juba miskit värviga mõeldud?

2 x VW ; 2 x Honda ; 2 x BMW
Vasta
#13

(30-01-2010, 21:15 PM)-Rotu- Kirjutas:  GT on minu silmis üks stiilsematest omaagsetest sakslastest. Väga tore ettevõtmine!
Värvivalik on muidugi viimane asi, mida küsida, aga ehk on juba miskit värviga mõeldud?

Õige GT on kollane Wink
Vasta
#14

Aega läinud ja natuke ka midagi tehtud.

Auto on lammutatud - sillad maas ja kõik mida annab maha keerata maha keeratud. Osalt punktkeevitusi lahti puurides, osalt relakaga lõigates on eemaldatud esimesed poritiivad ja ninaplekk, oma järge ootab esimene põll. Maha võtsin ka tagumise põlle (see plekk kus tagatuled on). Veel mõningad pisiasjad tahavad tegemist ja siis jääb kere hetkel seisma ning liivapritsi ootama.

Muutunud on ka plaanid - esiteks saavad esipidurid endale volvo 4 kolviga supordid ja honda ventileeritavad pidurikettad. Seoses sellega otsin autole väärikaid 15" seid vanakooli valuvelgi. Üle jäävad ATS classic veljed 13" X 6". Kes endale tahab, tehku pakkumine.

Vajalikest asjadest on hetkeks olemas kettad, supordid, klotsid, supordite rem komplektid. Ootamatult suureks probleemiks on kujunemad muud kuluosad. Välimised rooliotsad lõpuks leidsin aga sharniiridega kahjuks õnneks ei läinud. Võimalus oleks küll neid euroopast tellida, kuid otsustasin teist teed minna. Tellisin kadett C sharniirid. neil on koonused õiges mõõdus. Küll aga tuleb nüüd natuke kohendada õõtshoobasid. Tuleviku mõttes aga pidasin seda asjalikumaks lahendiks, kuna neid sharniire on vabalt saada

Autolt sildu eemaldades selgus ka kurb tõsiasi, et tagumise silla kinnitustest on üks juba uus keevitatud ja tegelikkuses on mõlemad suht koht ausõna peal seal küljes. See viis mõttele aga elava tala asemele midagi paremat paigaldada. Praktikas on sinna aretatud E30 tagasilda. Plussideks sõltumatu vedrustus, ketaspidurid ja LSD võimalus. Miinuseks rohkem jamamist ja suht reaalne võimalus sild viltu alla panna. Seega targemad võiks seda mõtet kiita või laita.

Praeguseks kõik.

Margus
Vasta
#15

(15-02-2010, 11:03 AM)kooma Kirjutas:  Aega läinud ja natuke ka midagi tehtud.

Praktikas on sinna aretatud E30 tagasilda. Plussideks sõltumatu vedrustus, ketaspidurid ja LSD võimalus. Miinuseks rohkem jamamist ja suht reaalne võimalus sild viltu alla panna. Seega targemad võiks seda mõtet kiita või laita.
Mitte , et ma tark oleks , aga v6tan ikka s6naBig Grin
Mina arvan ,et sillaosas selliseid suuri ettev6tmiseid ei ole m6istlik teha ja pealegi pole ka lubatud.
Kas ainult s6ltumattu vedrustuse pärast tasub hakata seda jama tegema?
Milleks pyhapäeva autole LSD? Niikuini suvel ainult s6idetakse ja mootor on ka väike.

Pole midagi targemat teha
Vasta
#16

(01-03-2010, 00:48 AM)Killer666 Kirjutas:  
(15-02-2010, 11:03 AM)kooma Kirjutas:  Aega läinud ja natuke ka midagi tehtud.

Praktikas on sinna aretatud E30 tagasilda. Plussideks sõltumatu vedrustus, ketaspidurid ja LSD võimalus. Miinuseks rohkem jamamist ja suht reaalne võimalus sild viltu alla panna. Seega targemad võiks seda mõtet kiita või laita.
Mitte , et ma tark oleks , aga v6tan ikka s6naBig Grin
Mina arvan ,et sillaosas selliseid suuri ettev6tmiseid ei ole m6istlik teha ja pealegi pole ka lubatud.
Kas ainult s6ltumattu vedrustuse pärast tasub hakata seda jama tegema?
Milleks pyhapäeva autole LSD? Niikuini suvel ainult s6idetakse ja mootor on ka väike.

Kusjuures olles konsulteerinud ARK-ga, siis silla vahetuses nad midagi krimimaalset ei näe. Kriminaalne on nende jaoks pidurisüsteemi näppimine.
Mis puutub suurde ettevõtmisse, siis tagasilla kinnitused ja neid ümbritsev plekk on omadega läbi, lisaks on üks silla kinnitus kunagi juba uus keevitatud. Arvestades masina senise keretööde kõrget taset, pole ma üldse veendunud, et see seal kuigi täpselt paigas on. Seega nagunii keretööde käigus tuleb sillakinnitused eemaldada ja sinna uued keevitada. Seega mis seal vahet on millise silla jaoks. Kõige suurem probleem on kardaan ja reduktori ülekanded. Lõppkokkuvõttes pole ka neis midagi tapvat.

Muul teemal - kas keegi oskab soovitada kohta Tallinnas või selle lähistel, kus saaks lasta painutada uued küljekarbid?
Vasta
#17

On uudiseid selle kauni sõiduki kohta?
Vasta
#18

Nokitsen vaikselt kere kallal. Praguseks on keevitatud põhimõtteliselt tagumine ja esimene poolraam + põhi nende vahel ning käsil juhi ja kõrvalistuja jalgealuse pleki panek. Täielikult läksid vahetusse sisemised ja keskmised küljekarbid. Kui jalgealune ja istmete alused saab paika, siis järgmiseks lähevad külge ka välimised karbid ning tuleb hakata vaikselt üles ehitama ukseposte. Sellega peaks saama lihtsam osa läbi ja ees ootab välisplekkide taastamine. Katsun mõnipäev paar pilti teha ja albumisse juurde panna.

Margus

Ah jah, kuna sisu on puudulik ja originaali taga ei aja, siis võiks keegi pakkuda vaz 2103/06 sisemisi ukselinke ja nn sangasid.
Vasta
#19

Tagumise silla kohta siis nii palju, et isegi seda mõtet veeretatud, et äkki ehitaks oma vana opeli sõltuvalt üle sõltumatule, aga olgem ausad - see on suur töö mis ei anna mingit väga erilist muutust. Ketaspidurid saab ehitada ka vanale sõltuvale sillale väga eduliselt.
Ise olen praeguseks plaaninud, et tahaks üle minna 200 seeria volvo sillale (sest üks selline paistab silmapiiril). Aga see pole veel kindel, kas ta istuma saab.
Kui on huvi ikkagi silda vahetada, siis soovitaks vaadata internetist Datsun 240z ehitust. Projekti nimi vist Mull Hugo. Päris palju väga toredaid videosid. Lõpus tehakse ka proffide poolt sillavahetus (saab näha, et naljaasi see pole).

Aga seniks - jõudu tööle ja ehk ka kohtume!
Vasta
#20

See vedrustuse ja silla ümber vahetamine pole midagi hullu ka. Cortinal on mul samamoodi sõltumatu vedrustus all nüüdseks.. Ettevõtmise asi Wink

Ilus auto. Loodan, et tuleb tulevikus veel ilusam tänavakulgur Smile
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne