Husqvarna meesteratas, 1938 või 1939
#1

Tere mul on maal ka üks husqvarna ratas peaks olema ka 1938 aastast. Paar aastat tagasi sai ta lakast üles otsitud aga sadulat ei leidnud. Milline oli sellise originaal sadul? Hiljuti leidsin majast ühe LEPPER-i sadula kas sees võib selle ratta oma olla?

Paar piltti ka
http://fotoalbum.ee/photos/elar9/63083233/
http://fotoalbum.ee/photos/elar9/63083193/
Vasta
#2

(30-12-2009, 23:10 PM)elar93 Kirjutas:  Tere mul on maal ka üks husqvarna ratas peaks olema ka 1938 aastast. [...] Hiljuti leidsin majast ühe LEPPER-i sadula kas sees võib selle ratta oma olla?

Tõenäoliselt on. Kui tegu on Eesti turu jaoks tehtud rattaga.

Aga... näita ratast ka? Siis oskan midagi arvata.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#3

Peenike sadulavars vihjab küll Husqvarnale. Mina olen nii peenikest, lausa titeratta jämedust sadulavart kohanud ainult Husqvarnal.
Vasta
#4

Rattast veel piltte pole, aga katsun teha kui maale lähen. Muidu peaks päris komplektne olema, oli vanaonu ratas, ta ostis selle millalgi enne sõda ja sai vist aasta sellega sõitta. Siis tuli sõda peale ja ta pakkis ratta suurde puukasti kokku ja pani lakka heinte alla peittu, ise ta läks sõja ajal rootsi ja nii see ratas seiseb seal kastis siiamaani.
Vasta
#5

[quote='elar93' pid='239567' dateline='12622536,... ta ostis selle millalgi enne sõda ja sai vist aasta sellega sõitta. Siis tuli sõda peale ja ta pakkis ratta suurde puukasti kokku ja pani lakka heinte alla peittu, ise ta läks sõja ajal rootsi ja nii see ratas seiseb seal kastis siiamaani.
[/quote]
Hoidke nüüd piip ja prillid, kohe ilmub ( tahaks hirrrrmsasti loota) üks vähesõitnud, täisoriginaal, hästisäilinud jalgratas välja!!!

Head vanaaasta lõppu ! soovib kade Veteran.

Tervitab Veteran.
Vasta
#6

Ma nüüd kõigepealt kah sooviks kõigile head vana ja uut ja paremat muidu ka.
Aga selle ratta kohapealt ma nüüd natuke viitaks ka võimalusele, et kui tegemist ikka sellise lakaga kus heinu on läbi aegade hoitud ja heinakihtide vahele ka viisakalt soola visatud siis... võib juhtuda, et seal on ainult mälestusSad
Olen ise sellist reliikviat näinud millest ei olnud peale paberipaksuse kontuuri enam oluliselt allesSad
Vasta
#7

Ega ta jah ideaalselt säilind pole on ikka rooste kahjustusi nii värvitud pindadel kui kroomil. Ja lakk on tõesti selline kus on ikka aastaid heinu hoitud ja kindlasti ka soola need heinad näind. See heina virn mille alt ma ta välja tirisin on seal seisnud ka umbes 40+ aastat.

Head Uut ja Vana lõppu! Elar
Vasta
#8

Käisin maal ära ja otsisin lakast Husqvarna ka üles sai mõned pildid tehtud. Raami nr peaks olema 568958
[Pilt: 063718343a36f4.jpg]
, aga kahjuks on ta ikka väga kevasti säilind niiskus on palju kahju teinud ja suure osa rattast roostetama pannud.
Kas see ratas võis olla karbiidi lambiga? Leidsin ühe sellise asja ka majast ja rooli küljes on ka selline koht kuhu see võiks kinnituda, samas leidsin ka bosh-i geneka.
[Pilt: 06372014936aff.jpg]
[Pilt: 063720459212c4.jpg]
Muidu tundus suurem osa juppe olemas olema välja arvatud kummid.
Siin albumis on rohkem pilte Husqvarna album

Aga mille raam see võib olla
[Pilt: 063722297fd01b.jpg]

[Pilt: 063722243b0aff.jpg]
Seegi tuli rehe alt välja raami nr-i kuskilt ei leidnud ja esimest märkki ka polnud, isegi kinnitus aukke mitte.
raam
Vasta
#9

Jah, ilus Husqvarna on lastud p...sse minna! Sad Aga asjal on kõvasti potensiaali, peaaegu täiesti komplektne, mitmed vajalikud pudinad küljes, mis tavaliselt ära. Ka tüüpilised valulapsed porilauad on üsna heas seisus, nii et need annaks tahtmise korral uuesti üle kroomidagi. Veljed oleks võibolla mõtekam uued vaadata, aga saaks nendest ka midagi . Ketiratas tuleks küll uus otsida.
Laternad võisid rattal käia igasugused, kasvõi küünla- või petroolilaternad, karbiidi omast rääkimata. selle ajajärgu rattale sai juba sellise moodsamat sorti Boschi elektrivalgustuse kauplusest juurde soetada küll.
Teine numbriteta ja sildiaukudeta raam on suure tõenäosusega kellegi eesti väiketootja töö, kes raame ei nummerdanud ega sildistanud metallsiltidega.
Vasta
#10

Pedaalide külgekruvimise põhjal... kas tegu äkki tuttuue rattaga nö.transpordi pakendist ? selle kasuks räägib ka tööriistakoti sisu ja nahkosade seisukord. Raami säilinud värv ka nagu kahtlaselt " klantsiv "

Kade veteran.

Kuid nüüd tagumisest rattast pilte vaadates paistab hammasrattatagune õli-tolmusegune must olema, nagu sõitnud rattal ikka...
Ju siis millegipärast oli kunagi vajadus see ratas osadeks võtta ja sinna kasti peita. Tähendab, ratas polegi päris uus ! Kohe kergem hakkas kuidagi!

Tervitab Veteran.
Vasta
#11

(22-01-2010, 09:52 AM)Veteran Kirjutas:  Pedaalide külgekruvimise põhjal... kas tegu äkki tuttuue rattaga nö.transpordi pakendist ? selle kasuks räägib ka tööriistakoti sisu ja nahkosade seisukord. Raami värv ka nagu kahtlaselt " klantsiv "

Samas pedaalikummidel oleks nagu kulumisjälgi märgata. Sadul oli küll nagu uus.
Samas, mõtlesin,et äkki ratas on varjule pandud sõjasalguses toimunud rekvireerimise eest. Miks muidu on ratas nii pulkadeks lammutatud?
Vasta
#12

Ratas pandi jah enne sõda peittu, aga ju siis arvati et kaua ta ikka seal peab olema, paraku läks nii et vanaonu läks rootsi elama ja ratas jäigi sinna kasti. Sellega on ikka sõidetud paar suve, pedaalidel on kulumis jäljed. Porilaua pildid said paraku ilusamast küljest tehtud, teine pool on rohkem roostes, kuskilt oli isegi auk läbi roostetand ja esimene porilaud on kunagi viga saand alumises otsas päris korralik pragu sees. Sadul, tööriistakott ja see latern olid toas suures talukirstus, sellepärast need on nii hästi säilind võrreldes rattaga.
Aga mis aasta ratas see võiks olla? Tean et millalgi enne sõda see osteti.
Vasta
#13

Tuginedes Valdo teadustööle ja uuringutele, võib väita, et tegu on 1938 lõpu - 1939 alguse paiku toodetud aparaadiga. Siin foorumis on varemalt küsitud Husqvarna kohta, mille nr oli 568924 näiteks.
Valdo on kirjutanud :

Eestisse tulnud Husqvarnad pärinevad minu tähelepanekute kohaselt peamiselt neljast perioodist:

a) 1929-30 - sisse tuli väike partii naisterattaid. Iseloomulik erisus - kalliograafilise kirjaga kiri "Husqvarna" ketikaitsel. Raaminumber 33XXXX kuni 37XXXX. Minu erakogus üks peaaegu komplektne naisteratas ja kahe rapped (rapped üli-ülinigelas seisus).

b) 1933-36 - tuli sisse väga üksikuid peamiselt meesterattaid. Kohatud raaminumbrid - 41XXXX kuni 47XXXX. Minu erakogus kaks raami, kaugel komplektsusest.

c) 1937-39 - tuli sisse VÄGA PALJU nii meeste- kui ka naisterattaid, näib, et tervete partiidena. Julgen väita, et 95% Eestis vanast ajast säilinud Husqvarnasid on sellest ajast. Olen kohanud raaminumbreid 53XXXX kuni 59XXXX. Minu erakogus vähemalt kümne ratta raamid.

d) 1940-44 - olen näinud VÄGA ükskuid rattaid raaminumbritega 61XXXX kui 72XXXX. Massilist importi enam juba vast 1940 ei toimunud. 1944.a. ratas võis siia sattuda sõja ajal. Minu erakogus kahe ratta jäänused.

Kas oleks mõtekas see Elari hsq - teema Valdo omast lahti tõsta või on hea, kui sama margi ja mudeli jutt on koos ?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne