karpaadid-Minsk MMVZ 3.111 , 1974
#1
Kui Eestis on Minski 3.112 seeria ülimalt levinud, siis 3.111 mudeleid on siin tunduvalt vähem ning neid aetakse pidevalt 3.112 mudeliga segamini. Sellest lähtuvalt otsustasin siia sellest masinast veidi ka kirjutada, olgugi, et siinse seltskonna jaoks võib olla see ülimoodne mootorratas.
Antud mudeleid toodeti 1973-1976. Minu isend on pärist 1974 aastast, kuid esimene arvelevõtt on 16. juuli 1975. Ostetud uuena minu vanaisa poolt. Kasutas ta seda Laeva vallas auto kõrvalt igapäevasõitude tegemiseks. Kasutas ta seda kuni 1979 aastani, peale mida ostis ta K-750 ning Minsk jäi garaaþi seisma. Selle nelja suve jooksul oli ta Minskiga läbinud veidi üle 3000 kilomeetri. Kuna minu maakodu ei asu eelpoolmainitud kohast väga kaugel ning parasjagu ideega samal ajal trehvas ka kastiga auto kasutada, sai umbes 5 aastat tagasi see igaks-juhuks endale toodud, kus see jälle paari aasta jagu puutumatuna seisis.
Tasahaaval sai seda masinat aga uurima hakatud ning esimesena võeti maha mootor. Seda lahates sai avastatud, et väntvõll on kinni jooksnud, käigukastivõll pooleks. Tarvilikud uued varuosad ostetud, pandi mootor kokku tagasi, kuid kuna varuosa käigukasti võll ei klappinud hästi originaaliga, pidi mõned hammasrattad omavahel ära vahetama, peale mida sai kõik toimima ning mootor kokku. Puudu on veel korralike nuutidega käigukahvel, peale mida saaks ka mootori raamile tõsta.
Paralleelselt mootoriremondiga on tegeletud ka kere sättimisega. Siit-sealt kukkumise tagajärgi likvideeritud ning puhastatud.
Kuna antud ratas asub maakodus, siis edeneb see üldjuhul vaid suviti, mil aega vahest veidi rohkem on. Selle suve jooksul loodan jõuda Minski kokkuladumiseni, teha mõned värviparandused ning sõita esimesed kilomeetrid. Olgu ära märgitud, et eesmärgiks polnud seatud restaureerimine vaid konserveerimine. Leida on vaja veel mõned puuduolevad detailid ning mõni vidin välja vahetada.

Mõned pildid ka, mis on seebikarbiga tõenäoliselt tehtud päeval, mil selle ratta enda juurde tõin. Momendil tundub, nagu oleksin neid pilte ka varem siia lisanud. Igastahes, nagu näha, oli rohi siis rohelisem.

[Pilt: 23w029e.jpg]

[Pilt: 2dtw2si.jpg]

[Pilt: 2ahgrro.jpg]

[Pilt: 141p8ck.jpg]
Üsna hiljuti sai järgi toodud ka pass, seega vajadusel saab lihtsa vaevaga tsikli arvele
Vasta
#2
Huvitav asi ja vägagi komplektne, kuigi siin foorumis on palju vana minski omanikke siis sellise isendi päästmine on küll vägagi märkimis väärne saavutus.
Kahjuks kipub nende Minskite saatus olema üsna erinev, enamasti kipuvad teismeliste ohvriks langema ja tihti lihtsalt sõidetakse nad jahedaks( loe: lõpetavad oma eksistentsi).
Sisuliselt peaks siis selle eelkäija olema M105 kui ma saan nüüd õigesti aru?
http://www.kodu.pri.ee/ta
http://www.kolhoos.pri.ee/
http://www.talleks.pri.ee/
https://picasaweb.google.com/118166576673254374648

Oodatud on kõigi Elva EPT endiste töötajate mälestused,pildid ,seose maaparandustöödega või muidu erinevate juhtumistega tööpostil!
Vasta
#3
Minu tagasihoidlikud teadmised vanadest Minskidest piirduvad vaid mõne mudeliga, kuid ma arvan, et selle eelkäija peaks olema M-106. Kui ma ei eksi, on M-105 esimene seeriatoodangu Minsk, millel on neli käiku, kuid kere osas on veel näha oma kolmekäiguliste eelkäijate mõjutusi. M-106 sarnaneb 3.111 aga hoopis enam, ka juba keredetailide poolest.

http://motomanual.net/minsk/m106/m106pics/m106_01.gif
Internetis leitud pilt kunstniku nägemusest M-106.
Vasta
#4
Neli aastat on möödas nagu naksti, üht-teist on Minski kallal ka nokitsetud. Kui juba alguses sellest siin juttu sai tehtud, siis tundub igati aus ka rääkida, mis tsiklist vahepeal saanud on. Mootor on selle aja jooksul lahti käinud ning kõik uued rõngastihendid saanud. Selle tulemusena Minsk käib nagu kellavärk. Lisaks üleüldist timmitud, et sõidul julgem oleks - õhukummid vahetatud, tuled-viled uuendatud ning pidurid korrastatud. Niimoodi ta ilmselt pikemaks ajaks ka jääb - oma aega ootama või nii...lihtsalt on parem tunne ratas tallele panna teadmisega, et see on igati korras.

Lõpetuseks mõned päris värsked pildid ka jutule lisaks.

[Pilt: 2rh9vtd.jpg]

[Pilt: 2d6p8r5.jpg]

Parimat
Vasta
#5
Kas küljekarbi võti ja tööriista kott koos võtmetega on ka olemas?
Vasta
#6
Kahjuks pole leidnud. Pole ka kasutusjuhendit säilinud, et teada milline see tööriistakomplekt välja nägi. Ehk leiaks võtmed veel garaažidest, kus seda hoiti, kokku.
Vasta
#7
Tööriista komplekti ei ole aga poolikuid tsikleid ja osasid on sellisele ja ka teistele Minskitele
Vasta
#8
Mul on 3.115 kasutusjuhend,mis oli ratast ostes kaasas,aga seal ei ole pilti võtmekotist.On üles loetletud ka võtmed,mis kotis peaks olema. Siiamaani pole leidnud pilti,millist üldse otsida. Ei tea ka seda,kas 3.111 ,3.112 ja 3.115 on ühesugused kotid.
Vasta
#9
Milliseid osasi pakkuda oleks?
Vasta
#10
Mul on olemas pilt tööriistakotis olevatest tööriistadest, kui meeles siis lisan õhtul.
http://fotoalbum.ee/photos/madeinussr/109491033 NOS Iz, Jawa, Minsk varuosad
PS 84', 83', 82', 80', 79', 77', 76', 75', K-15, K-16 ja K-16M
Vasta
#11
Pildil tööriista koti sisu, varuosa kataloogi järgi.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
           
http://fotoalbum.ee/photos/madeinussr/109491033 NOS Iz, Jawa, Minsk varuosad
PS 84', 83', 82', 80', 79', 77', 76', 75', K-15, K-16 ja K-16M
Vasta
#12
Tänud. No peegli leidsin igal juhul üles. Tööriistad paistavad laiali veetud aja jooksul olevat.
Vasta
#13
Selline oli minu esimene mootorratas .
Kui m laps olin!!!
Vahva
Vasta
#14
Tänud. Nüüd vähemalt ülevaade ja pildid asjadest,aga sellise kujuga peeglit pole veel pakutud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne