Riga 10 meestejalgratas
#1

Tere!
Õnnestus hankida mõned ajad tagasi üks Riga meestejalgratas. Isend on minu hinnangute kohaselt enam-vähem komplektne, kuid oli kahjuks seisnud niiskes kohas ning kroomitud osad nutuses seisus. Raaminumbri järgi jalgratas pärit 55´ aastast. On olemas ka korralik tööriistakott, aga kahjuks kinnitusrihmad küljest rebitud/lõikatud (kuid olemas). Tahaksin saada targemate meeste käest informatsiooni, mis rattal puudu ning kas küljesolevad jupid kuuluvad sellele jalgrattale.

http://fotoalbum.ee/photos/eugu1/sets/920669

Plaan on ratas lähitulevikus taastada, sest temast lausa õhkab nostalgiat!

Ette tänades
Jürgen
Vasta
#2

Ilus leid!

Mina ei näe nende väheste piltide pealt ühtegi vale osa - tõenäoliselt on kõik õige. Kui kunagi ratast tegema hakkad, soovitan vana värv koos kaunistuste jäänustega säilitada (teha vaid parandusi ja kohtroostetõrjet kohtades, kus see kahjustatud on) ja asendada vaid kogu kroom. Mina olen viimasel ajal paljude projektidega nii teinud.

Sel rattal kroomile peale maalitud kaunistusi (erinevalt sõjaeelsetest) polnud, v.a. muidugi esiembleem.

Igatahes - palju jõudu ja jaksu oma vanasõiduki hooldamisel-ehitamisel! Hoian Sulle pöialt!

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#3

Tänud soovide eest!
Uurisin eile veel ratast. Üks pool jalgrattast on säilinud värvi ja kaunistuste poolest paremini kui teine pool ( on rohkem roostet ja embleemid kehvemini säilinud). Meetrilugeja numbreid lugedes tuli välja, et ratas sõitnud 7069 meetrit (kui mul õigesti meelde jäi). Veel küsiksin, missugused rehvid sellele originaalis alla käisid?

Jürgen
Vasta
#4

Komplektne ratas, lisad luku ja kilomeetrilugeja näol ka küljes! Puudu paistab olema pakiraamil kaupa hoidev vedru.
Valdole küsimus, kas käsipidur ilmus Riga- 10-le 1955? Kuna minu aasta vanemal seda pole, siis usun, et see nii oli.    
Ning veel : kas nende rataste võrdlemisel võib otsustada kroomitud porilaudade-velgede ilmumisaja üle ?


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Tervitab Veteran.
Vasta
#5

Küsimus Valdole - vastab Valdo õpilane Priit Toungue : käsipidur meesterattal oli "lisa", ja porilaudade/velgedaga oli nii, kuidas oli, st et oli mitmesuguseid variante. Passides on kirjas teooria - mis kuulus põhivarustusse meest- ja mis naisterattal ja mis oli lisavarustus - km-lugeja, peegel, latern jne....
Vasta
#6

(04-02-2010, 08:03 AM)ylli Kirjutas:  missugused rehvid sellele originaalis alla käisid?

Minu meelest välgatas kusagilt paista jupike rehviprotektorit ja see tundus olema algne.

Kui teed mõne detailse lähifoto, siis võin öelda kindlal, kas tal on õiged rehvid all.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#7

Väga ilus lõpuaastate R-10. Juba olid kasutusel pressitud esimene ketiratas, uuematüübiline ketikaitse, uuemaprofiilsed porikad, uue malli lihtsama konstruktsiooniga sadul, uuem kell jne. Paar aastat vanem mudel oleks neis punktides erinev. Väga hea komplektsus!

Porilaudade kroomi koha pealt: uuemaprofiilse porika peal ei ole kroomi esinemine kuigi üllatav, kuid vanemaid, ümaraprofiilseid porikaid ei ole kroomitult pealesõjaaegsetel ratastel näinud.

Kas pumbal leidub mõni sissepressitud kiri?
Vasta
#8

(04-02-2010, 14:21 PM)indrek Kirjutas:  ... vanemaid, ümaraprofiilseid porikaid ei ole kroomitult pealesõjaaegsetel ratastel näinud.

Ma olen, kuid viimase 30 aasta jooksul ainult ühte.

Ja see oli ammu, üle 25 aasta tagasi.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#9

Pumbal puuduvad sissepressitud kirjad. Otsisin küll igaltpoolt kirju, kuid tulutult.
Lisapilte detailidest lisan arvatavasti homme või nädalavahetusel!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne