Ühe Ärr-35 esituli
#1

Tervist!

Probleem siis selline, et käesolev Bmw(Emw) R-35 omab FER toodandu esilaternat. Ei tundu küll eriline probleem kuni selgub, et valmistamisaastaks on 1949. Loogiliselt võttes peaks sellise aastaarvuga mootorrattal olema kas Bosch/Noris tüüpi esituli, kuid antud mootorrattal on terve esitule komplekt FER toodang (võti, süüteluku kate, süütelukk, pirnipesa ja klaas). Selline esituli sobiks hoopis EMW R-35 mudelitele, mis on valmistatud peale 1952. aastat. Mootorratas ise on säilinud suhteliselt originaalilähedaselt (va spidomeeter ja tagatuli, mis olid purunenud kuna ratas oli hoiul puuriidas!). Siit siis küsimus: kas on võimalik, et 1949 aastal väjus Eisenachi FER elektriseadmetega R-35? Algul kippusin ma arvama, et "õige" esituli võis puruneda kokkupõrkel "kõvema objektiga", kuid esihark koos lambikõrvadega on täiesti sirged ning sel juhul oleks esituli asendatud mingil NL toodanguga. Ei taha nagu väga uskuda, et algne omanik oleks seadnud sammud postkontori poole ning tellinud SDV-st uue komplekti (mis oleks võtnud nädalaid), samas on ka see kõige tõenäolisem variant.
Olen avatud spekulatsioonidele.
Ei hakandu "tapeeti" panema aga latern ise selline:
FER Esituli
Vasta
#2

Kuna tegu on ühe laadimistule ja kroomkattega, siis pakun, et tegu on EMW R35 ülemineku tulega. Pakun, et esiklaas on IKA tähisega
Sarnast tuld kasutati ka varajastel AWO 425 T peal, mida hakati tootma samuti 1949-aastal
Noris oli ennesõjaaegsetel BMW R-35-l


Vasta
#3

(12-02-2010, 20:24 PM)Illimar Kirjutas:  algne omanik oleks seadnud sammud postkontori poole ning tellinud SDV-st uue komplekti (mis oleks võtnud nädalaid),
BMW autode ning mootorrataste varuosi telliti ikka Moskvast, kus vastav " firma" töötas 50-ndate lõpuni umbes.

Tervitab Veteran.
Vasta
#4

(12-02-2010, 21:32 PM)Luther Kirjutas:  Kuna tegu on ühe laadimistule ja kroomkattega, siis pakun, et tegu on EMW R35 ülemineku tulega. Pakun, et esiklaas on IKA tähisega
Sarnast tuld kasutati ka varajastel AWO 425 T peal, mida hakati tootma samuti 1949-aastal
Noris oli ennesõjaaegsetel BMW R-35-l

Tänud vastuste eest!
Olen võrdlenud oma R-35 Hr. Teearu kollektsioonis oleva R-35-ga, mis on seerianumbrilt minu Bmw-st mõnisada eksemplari noorem, kuid kasutab vanema tüübi esituld.
Võib-olla on minu isendi näol tegu nö proovivariandiga (teistsugune esituli, õhupuhasti), millele poogiti külge uuemaid juppe?
(13-02-2010, 09:19 AM)Veteran Kirjutas:  
(12-02-2010, 20:24 PM)Illimar Kirjutas:  algne omanik oleks seadnud sammud postkontori poole ning tellinud SDV-st uue komplekti (mis oleks võtnud nädalaid),
BMW autode ning mootorrataste varuosi telliti ikka Moskvast, kus vastav " firma" töötas 50-ndate lõpuni umbes.

Tänud meeldetuletamast!
Kiiruga kirjutades unustasin Moskva vahelt ära.
Vasta
#5

Keegi kuskil väitis,et veel 80.ndatel sai varuosasid tellida läbi mingi gos pos sõl-torgi.

Müün valget nahka paksus 1,4-1,6
http://www.wix.com/Peterx01/R35
Vasta
#6

Vanatehnika.ee-d sirvides leidsin Veterani projektide alt pildi ühest sarnase tulega R-35-st, mis oli väljas näitusel mis toimus Viljandis 1977.a. Loodan, et Veteran ei pahanda pildi kasutamise eest. Siit ka küsimus selle R-35-e kohta Veteranile: ega pole rohkem informatsiooni antud isendist?

[Pilt: img049+_513x800_.jpg]
Vasta
#7

(13-02-2010, 16:32 PM)Peter Kirjutas:  Keegi kuskil väitis,et veel 80.ndatel sai varuosasid tellida läbi mingi gos pos sõl-torgi.
Gosposõltorgi kaudu sai tellida mitmesugust kaupa ilmselt, kindlasti aga Jawade osi, postkontorites olid vastavad kataloogid kohapeal vist isegi.
BMW-de aeg oli selleks ajaks osade Moskvast tellimise suhtes läbi...
(13-02-2010, 17:47 PM)Illimar Kirjutas:  Vanatehnika.ee-d sirvides leidsin Veterani projektide alt pildi ühest sarnase tulega R-35-st, mis oli väljas näitusel mis toimus Viljandis 1977.a
See oli ühe mudellenduri onu ratas, poisist siiski tegijat ei saanud ja onu võttis ratta tagasi. Nüüdseks pole onu enam ja ratta saatusest pole ka midagi teada. Ehk õnnestub naabri käest midagi kuulda.

Tervitab Veteran.
Vasta
#8

Mootorratas ise selline:

[Pilt: orig_22229996_g3yb.jpg]

[Pilt: orig_22230000_hjTE.jpg]
Vasta
#9

Tere.
Juba meie isad ja vanaisad kombineerisid saadaolevaid juppe oma tsiklitele.
Olen ise näinud 1949.a. väljalaskel otsast kokkutõmmatud (mitte kalasaba) summutit. Nii nagu Posõltorgist tuli, nii ka peale torgati.
Ja noored restauraatorid imestavad: kõik on originaal, aga erinevatest aastakäikudest.
Toomas.
Vasta
#10

Tänud vastamast!
Paistab, et üldsuse arvamus kaldub ikkagi selle poole, et tuli täies komplektis mingil ajal asendatud. Veel paar tähelepanekut antud isendi juures: süütevõti (FER) on tõsiselt kulunud (ei seisa isegi enam sees), järelikult kui tuli on asendatud on seda tehtud vahetult pärast mootorrattta valmistamist. Lisaks on olnud üleni kroomitud ka al. tuledelüliti, süüte reguleerimise hoob koos alusega (e siis kogu kupatus, mis vasku käe all). Ei ole päris kindel (peab nädalavahetusel järgi vaatama), kuid tundub, et kodarad on olnud ka kroomitud.
Vasta
#11

Kas lähi- ja kaugtule lülitamine toimub trossiga mehaaniliselt? Pildilt ei selgu. AWO-l on põhimõtteliselt sama esituli EMW-ga, kuid puudub trossiava lambi vasakul küljel, samas ei välista keegi, et see ava sinna hiljem kellegi poolt tehtud ei võiks olla.


Vasta
#12

Tulede lülitamine käib mehhaaniliselt (trossiga) nii nagu peab. Ei ole mingeid üleliigseid auke lampi tehtud. Lambi keres kõik originaalkõrvad olemas ja ka mehhaaniline lüliti.
http://album.ee/node/22185133/50217919
Vasta
#13

Sel juhul on tegu päris kindlasti R35 tulega, AWO langeb ära.
Mul on 47 aasta tsikkel ja sellel hoopis teised jutud. Kaldun arvama, et sinu puhul on tegu originaaltulega üleminekuperioodist, hilisematel esituledel oli juba 2 märgutuld mõlemal pool süütelukku.
Kui otsustad, et jätad selle tule alles, siis mul endal on üle ja pakkuda täiesti uus EFR graveeringuga tulevõru uue kroomiga.


Vasta
#14

Selles pole mul kahtlust olnudki, et tegu R-35 tulega. Hakkab vaikselt tunduma, et millalgi pandi neid R-35-id erineva ajastu juppidest (alates ennesõjaaegsetes lõpetades uuematega), sellele viitab käesoleva R-35 õhupuhastaja Õhupuhastaja . Kardan, et täit selgust ma selle tule originaalsuse kohta antud mootorratta küljes ei saagi. Olen näinud isendeid erinevatest aastakäikudest (1946-50), kuid ühelgi (va Veterani fotol) pole sellist tulekombinatsiooni näinud. Kahjuks on Eestis "päris" eksperte, kes suudaksid asja selgust tuua suhteliselt vähe, peaks kaaluma viimases hädas mõne saksmanniga konsulteerimist.
Tänud kõigile vastamast!
Vasta
#15

Kui sakesmannide keel suus anna minna
http://www.emw-r35.de/
Seal Paul,kes paneb vene keelt kah.
Pärit Kasahstanist.

Müün valget nahka paksus 1,4-1,6
http://www.wix.com/Peterx01/R35
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne