Uunikute Talveralli 2010 - järelkaja
#1

Miami mehed on tegijad mehed Big Grin
ETV AK 20 veebruar 21.00 - Vanasõidukihuvilised pidasid maha talveralli ( otselink videole kah siin sulgudes igaks juhuks )

...
Vasta
#2

Ka ekipaazi 246 objetiivi ette sattunud mõningad hetked:
http://nagi.ee/photos/sille142/sets/252593/

Minu tehnika: pildid
Vasta
#3

Stardipaigast mõned päevapildid.
Kvaliteet jätab esimestel piltidel soovida, mikstap vabandan ette ära.
Vasta
#4

Nii, üritus seljataga önnelikult.
Suured tänud korraldajatele, jällegi ei oldud lati alt läbi joostud!
Loodusjöude pikalt saates möödus vägagi tegus päev.

Aa, enne kui unustan tuli meelde et vöitsin 64a taunuste arvestuses esikoha....

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#5

Hommikul mööda Kadaka teed Laagrisse sõites panime täie pasaga ringteel enne Pääsküla lumevalli, nii et kõik 4 ratast õhus. Õnneks tõmbas möödasõitev maasturimees meid teele tagasi. Väljasõiduga lahenes ka mure, et salong soojaks ei läinud - iluvõre ja radika vahele saime tiheda lumemassi - pappi polnudki enam radika ette vaja Big Grin

Esimest korda ajaloos pidi aga meie ekipaaz kahjuks katkestama Sad Starti läksime 3 töötava silindriga, sai niimoodi ka esimene LK läbitud, autol jõudu polnud... LK1 kuni lõunapausini aga oli saanud meie 1,6 R4-st 0,4 R2, mille maksimumkiirus oli 40-50kmh, käikudeks 1. ja 2., kolmandaga enam vedada ei jaksanud.
Pool neli startisime lõunasöögikohast tagasi Tallinna poole, mägedest üles 1. , mäest alla 2. käiguga. Kell 8 olime kodus :S Kütust kulus eilse päevaga 75 liitrit...
Aga väga ei kurvasta - järgmine aasta on jälle talveralli Smile
Vasta
#6

Väga broo oli. Stardis oli tunne, et las ta jääb -lähen jalgsi koju. Lükkasime siiski käima ja sõitsime kogu sõidu läbi. Päeva esimene pool oli isegi graafikus. Peale lõunat läks aga täiega käest ära. Lumevaalud lendasid üle pea. Korra jäime vatu ööd kinni kaa. Lõppkokkuvõttes väga lahe. Sammalhabemosse läheb nüüd müügiks. Järgmisel korral tahan volgaga tulla. Kuidagi puhtam ja kuivem tunne või nii...

Lugupidamisega,


Ida Limusiin

Harjutamine teeb meistriks (hiljem tsehhi juhatajaks).
Vasta
#7

Lahe üritus millest poleks loobunud. Nagu Siberis oleks sõitnudSmile

Vahepeal ei näinud autol ninagi enam rääkimata teest.

Tänud korraldajale, oli meeldivalt sportlik päev.
Vasta
#8

Kiitus rallikorraldajatele nii ägeda ürituse eest! Ilm ja teeolud olid tegelikult päris pandavad ju:-) Ja lisaks tänusõnad ka nii mõnelegi osalejale:
* neile bemmipoistele, kes meid aitasid lumehangest välja kaevata oma suure lumelabidaga;
* zhigulliekipaazhile, kes meile pappi jagasid (kui olime üle poole päevast ainult kahest pisikesest august teed piilunud ja üleni jääs autos külmetanud - hakkas palju soojem, sai kasukad maha visatud ning viimase lisakatse ajaks nägime natuke ka kahest esimesest küljeklaasist välja);
* meestele, kes ei pidanud paljuks meid shokolaadi, Jägermeistri külmarohu ja tutikate suusamütsidega toetada;
* neile kõigile, kes jääkraabitsate (Sõida kaine peaga) vastu midagi vahvat meile andsid (ja kainelt sõitsid:-));
* naiskohtunikule, kes esimese lisakatse ajal lubas meie kõhuka lapseootel kaardilugeja oma autosse sooja (Eesti rallid vajavad ju juurdekasvu!);
* ja loomulikult kõigile, kes nii tublilt teiste autosid aitasid lükata!
Kohtumiseni suvel Uunikute Tähesõidul!
Luks-Lada naistiim
Vasta
#9

Vaatan neid pilte kuidas kõik rõõmsasti koos kraavis või lihtsalt hanges kinni istuvad ja pisar tuleb silma - ei olnud see minule määratud. Püüdsin ma kuidas sain,aga ega saatuse vastu ei saa. Lohutust saab otsida ainult Waxi sõnades
"Aga väga ei kurvasta - järgmine aasta on jälle talveralli "

See katkestamine ei takista mul aga sugugi Talverallist kirjutamist ja korraldajate osalejate kiitmisest. Nii siis, kõik sai alguse sellest,kui helistasin PlyVal64-le ja tõdesin,et ei saa kahjuks tulla,kuna viimase piisana karikasse lukustas lumeraskus katust lõhkudes garaasi uksed ja Saab jäi sinna kinni. Selle peale arvas PlyVal64 ,et kuna Jawa on sul ju päästetud,tule sellega.
Ja nii see läkski, aega stardini oli 30h ja see on täiesti piisav aeg,et teha Jawale kindlustus,osta külmakaitse varustus ja olla stardis. Reede õhtul istusin rattale ja asusin 130km teekonnale tallinnasse. Tartu mnt oli täiesti jääs ja autodest umbes, üle 80km/h ei olnud võimalik sõita,sest sealt edasi polnud rattal pidamist ja kraapis tühja. Kuna tuul oli tugev ja korv väiksele mootorile takistuseks,tuli vahest 3 käiguga hoogu üles võtta. Sealt hakkas pihta esimene häda nimelt 3 käik viskas vahest üle ja otsustasin teda enam mitte palju koormata, ehk sõitsin jutiga maksimum kiiruse ja 4 käiguga tallinnasse. Esimese foori taga tundsin,et sidur ei lahuta enam hästi,tegin väikse peatuse ja pingutasin trossi juurde - kõik tundus korras.Igatahes olin tallinnas ja valmis hommikuseks stardiks.

Hommikul oli jälle tõrge siduriga ja enne rajale minekut pidin veel trossi pingutama. Aga rajale ma läksin ja kuna minul kaardilugejat ei olnud otsustasin võtta sappa mõnele hästi legendi lugevale meeskonnale. Välja valituks sai ilus valge Alfa Romeo , selle auto sabas sõites arvasin,et võit on kindel. Kahjuks märkas Alfa team enda sabas olevat spiooni ja otsustas põgeneda kavalate haakide saatel. Otsustasin minna starti tagasi ja valida välja mõni suurem liikur,kes põgenema ei pääse.
Uuesti starti jõudes oli minu Jawa sidur aga lõplikult kadunud ja tundus ,et sõit ongi sõidetud. Aga õnneks õnnestus mul tabada veel startimata Jawajumal hr Unicman , tema juhtimisel ja tööristade kasutamisel oli 15min õli väljas,sidurikorv kinni,kaan peal ja õli sees tagasi.Sidur oli jälle olemas ja mina kohe rajal tagasi.
Seekord võtsin sappa teisele ilusale valgele autole, mis oli aga oluliselt suurem ja vanem ja seega lootsin temal sabas püsida. Ka see Team nägi minu omakasu püüdvaid kavatsusi läbi ja üritas teha täpselt sama haagi mida hr Supp oma Alfaga. Kuna olin juba kogenum,siis see neil läbi ei läinud ja esimesele õigele kõrval teele jõudsin just nende sabas. Kahjuks osutus see lumine lõik aga Jawale saatuslikuks - sidur hakkas jälle kaduma! Kuna olin juba viimaste seas,siis otsustasin suurele teele tagasi minna ja sõita otse Varbolasse.
Maantee kulges normaalselt,kuigi vähese liigutamise tõttu hakkas juba külm kallale tulema. Varbolasse ma igatahes jõudsin,aga juba jälle ilma sidurita. Otsustasin,et nii ma kaugele ei jõua ja mõistlik on ehk suunduda Võhmasse tagasi. Sealt edasi läks kõik juba alla mäga, kõigepealt kadus 4käik,siis 3 käik ja lõpuks ka laadimine.
Jah, saatuse vastu ei saa!

Nüüd sai mitte millestki pikk jutt mida saavad lapselapsed lugeda ja nad ei saagi aru,et ma katkestasin.Smile
Vasta
#10

väga hea korraldusega üritus ja toredad abivalmid kaasvõistlejad.kiitus korraldavale toimkonnale!järgmine aasta jälle!!!!!!!!!!!!!!!!
Vasta
#11

Muide - abivalmid kaaskodanikud eksisteerivad ka mujal kui vanatehnikasõprade seas! Nimelt pühapäeval tagasi koju jõudes suutsime kaks korda oma tänava peal Luks-Ladaga lumme kinni jääda ja mõlemal korral leidus kena inimene, kes ei pidanud paljuks oma Lääne autoga pidurdada ja meile appi autot tõukama tulla.

Aa, lisaks veel, et piloodil on lihased maru haiged nii roolikeeramisest kui ka lumes müttamisest ja teised daamid rõõmustavad samuti lihasvalu tundaandmisest pärast nii kõva masinatelükkamist :-) Tõesti oli sportlik päev.
Vasta
#12

Nonii, ma ka oma IZ-ga elusalt ja tervelt Tallinnas tagasi. Spidomeetrile kogunes tänavuse talveralliga miski 350km. Olen erinevatel (mitte-uunikumide) talverallidel tsikliga käinud palju kordi ning pean kohe ära ütlema, et see laupäevane üritus oli senistest kõige ekstreemsem. Suhteliselt külm ilm ning kõva tuul andis tunda ka vana ja äraproovitud varustusega. Suured tänud kõikidele ekipaazidele, kelle tehnikat kraavist väljalükates sai sooja tehtud. Väiksemaid viperusi tuli ka ette, kuid ei midagi sellist, mida juhtme või traadiga ei oleks saanud ära lappida.
Veel suuremad tänud Heigole, kes transportis minu tagavara-bensiinikanistrit ning tema kaardilugejat Kenny-t, kes luges meile mõlemile legendi.
Poolele distantsile jõudsime kõigest 7 tunniga, misjärel sai otsustatud teisest poolest mitte osa võtta. Põhjusteks peamiselt see, et sama tempoga jätkates oleksime jõudnud finishisse kell 11 (ilgelt juba janutas) ning pimedas sõit ei sobi kokku libeda tee ja olematu valgustuse ning rehvi pidamisega. Sedapsi sohki tehes õnnestus meie ekipaazidel võita siiski tsiklite arvestuses auhinnalised keskmine ja viimane koht.
Aitäh korraldajatele suurepärase ürituse eest!

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta
#13

(21-02-2010, 17:08 PM)ProZ. Kirjutas:  * zhigulliekipaazhile, kes meile pappi jagasid (kui olime üle poole päevast ainult kahest pisikesest august teed piilunud ja üleni jääs autos külmetanud - hakkas palju soojem, sai kasukad maha visatud ning viimase lisakatse ajaks nägime natuke ka kahest esimesest küljeklaasist välja);
Me ise mõtlesime ka terve tee, et miks meiesugused vanad mehed sõidavad Sigulliga Uunikute Talverallit ja üritavad papi jagamisega naistele muljet avaldada? Umbes nagu oleks mingi keskeakriis ja tahaks noortepärane näida. Samas oli jube kehv tunne sõita Sigulliga mööda kraavi sõitnud bussidest ja teha lollakalt naeratades pilti, kui koduses garaazis on olemas spetsiaalne tehnika, millega tanke soost välja pukseerida, rääkimata pisikestest PAZ bussidest ja maanteekraavidest.
Igastahes sai sellel rallil langetatud põhimõtteliselt ostus, et "alahuule ja riiviga puhta kuue" müüme noortele hakkajatele ja tulevikus enam noorsooga konkureerida ei ürita. Sest, mis seal salata, iga aastaga tuleb stiilset ja puhtatõulist talveralli tehnikat juurde ja vanad paksud ei tohi raja ummistamisega entusiasmi pidurdada.
Aga viisakuse poolest täname ikka korraldajaid ja üritame tulevikus endast mehisema mulje jätta.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#14

Huuhaa, limuskite klassi võit tuli vist ära Smile paraku pole kuskilt lõpuprotokolli näha, sestap ei tea ka ametlikku kohta. Õdagust just liigpalju ei mäleta. Kordagi teelt välja ei sõitnud, kaevama ka ei pidanud, lumekette paigaldama ei pidanud. Taali krossirada ei hakanud läbima, kuna künka otsa tagasi poleks limusk päevselgelt roninud. Käimata jäi ka lahejääl. Seevastu esimene kiiruskatse sai läbitud kohati kontrollitud jõulibisemist rakendades, nagu ütleks Kalju Aleksius. Paigaltminnes oli vaja tõuget Smile sisuline võistlus lõppes meil hetkel, kui Margus oma Mustangiga kenasse vaalu kinni jäi ja Vändrasse jõudmine muutus loogilisuse osas võimatuks. Kell oli siis 16.30. Ainuke tehnikapoolel juhtunud mittevajalik asi oli pagasiluugi kinniimemise süsteemi paigastnihkumine, mistõttu luuk enam lukustuda ei soovinud. Asi lahenes kerge regulliga.

Kodanik Priidule igastahes sügav kummardus meite väikse konsiiliumi poolt.

Sõbra poolt klõpsitud pildiports kah, mingil seletamatul põhjusel on pärisautost ja maailma kiireimast P3-st kõige rohkem pilte Smile Paar klõpsu

Üks varastatud pilt ka:

[Pilt: 065382971d5f82.jpg]

Ahjaa, äärmiselt põhjalikud kahjatsused selle puhul, et mõne koha peal ei viitsinud kraavi sõita laskmaks sportrallit sõitvaid kopikamehi mööda. Lasin ainult turvalistes kohtades.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#15

Ma kõigepealt kummardan maani kõigi korraldajate (ja samas ka tsiklimeeste) ees, et toimus selline üritus sellise ilmaga. Soojas autos rooli keerata on üks asi, päev otsa õues seda sama roolikeeramist koordineerida aga hoopis midagi muud.

Kuigi pisut ekstreemne, oli see kindlasti tagantjärgi super üritus kõigile.

Eraldi pean siinkohal välja tooma ekipaazhi 73, kes meid (helebeezh BMW numbriga 518) oma väärt NL rauaga tagasi teele - või siis selle koha peale, kus tee pidi olema - aitasid Smile Lisaks saime nimetatud kohalt edasi sõita ühe Range Roveri taga, kelle numbrit ma siinkohal ei mäleta. Ka see oli korralikuks julgestuseks. Pimedas läbi kinnituisanud teede on lõbus vuhiseda senikaua, kuni esimesed ja tagumised rattad ühe kiirusega liiguvad. Kui esimesed seisma jäävad ja tagumised vabalt mõlemas suunas liiguvad, on ralliisu kerge kaduma Smile

Aitäh, korraldajad, aitäh, osalejad.

BMW E30 320i '89
Vasta
#16

Minu näpud sulasid ka lõpuks üles ja sain viimaks pildid veebi Smile Natuke starti, Jaanimäe katse, lõunapaus ja Taali katse: http://www.rallifotod.eu/album238/fotod.html

Niin ekstreemset autospordiüritust varasemast küll ei meenu - aga seda vaffam oli Big Grin Tänud kõigile toreda päeva eest!
Vasta
#17

Aitäh, aitäh, aitäh! Lihtsalt neid õigeid superlatiive ei oskagi tänuks kirja panna, no super päev ning õhtu!

Eraldi sportlastervitus neile kahele /amimaa?/ masinatega ekipaazidele, kes algul meie MB traktoriga väljavedamist ootasid - ja hea et terasvaier pidurivoolikut katkedes ei purustanud - siis meist peatuses lauluga mööda kimasid ja pärast seda kohe järgmisel põllul omakorda täiega kinni jäid.
See andis meile omakorda võimaluse minna neid välja kaevama minna /vt lisat tuisupõllu pilti/, ehkki hiljem vist kogu kolonn tagurdas sealt üldse tagurpidi minema - ja teada saada, et nimet ekipaazidel labidaid polegi. Voila!!!

Õige! Tõeline sportlane usub oma puhtasse mootorisse, mitte kätejõusse! Toungue

Kui saame pildimaterjali valmis, riputame vahvamad sõidu- ja tuisumomendid ja kraavisõidud ka üles!
K


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                           
Vasta
#18

Tänud ka minu poolt korraldajatele! Ralli sai läbitud, kuigi osaliselt, odomeetrile keris juurde 600km ja keskmine bensiini kulu sai 13l/100km, mis arvestades seda, et esimesed 200km sai sõidetud 3-silindrilise mootoriga, on tulemus päris hea. Suurt kinni ei õnnestunud ennast hange sõita, ainult Taali krossirajal sai täiega hange pandud... Muidu oli siga fun! Peale tulemuste teatavaks tegemist, sai suund Rakverre võetud. Linnast välja saades selgus, et ralli polegi veel lõppenud... Sellise tuisu ja lumega ei ole mul õnnestunud veel maanteid vallutada. Aga lõppkokkuvõttes oli tore 24H autoroolis!

Mõned pildid ka: http://fotoalbum.ee/photos/unicman/sets/939887

Jawa 350OHV, Jawa Jawetta Standard/Sport, Jawa 550/555/typ 20/Mustang, Jawa Robot, Jawa Perak, Jawa 175/356, Jawa 250/353/559/Super Sport, Jawa 257A, Jawa 350/354/360, Jawa 634/638,  Velorex 16,  2x Riga, ET-600, Moskvits 2140 '79 ...
Vasta
#19

Stardiplatsil sain ka mõned pildid tehtud http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/939209 Rohkem ei suutnud,külm peletas mu minema...

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta
#20

sedakorda siis sai proovitud alfaga, millega esimsest korda sõitsin neljap. enne rallit ja enne seda ei mäleta ka kõige vanemad inimesed, millal see sõitis. Aga ka vanarahvas teab, et alfa romeo on just see õige talveauto, ja ka seekord ei tekkinud minul sellega mingeid olulisi törkeid, paraku ei saanud kogu sõidu vältel aru ei millestki, ehk sõtisn nagu jumal juhatas (spido ja odomeeter ka loomulikut ei töödanud ja maakaarti ka ei viitsi kaasas vedada, nagu alati)
Minu jaoks esmakordne oli paraku see, et peale rallit näitas alfa iseloomu, mingi kolinaga ja siis (peale kolina kadumist) kkasti mitte toimimisega, seega jäi ta pärnusse kuna talinnasse ei viitsin pukseerida, pärast leidsin auto alt veel mingeid vidinaid:
[Pilt: large_22285495_FDvd.jpg]
ja see on ka ainus pilt mille rallil tegin - alfa romeo omanikud on tösised mehed ja tilulilu ei pildista
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne