Riga 12, 1975a.
#1

Kuna talv ei taha kuidagi lõppeda,pidi leidma endale mingi tegevuse.Ja jällegi hakkasid mõtted vanade nõuka-aegsetele mopeedidele liikuma.
Sai soetatud endale 1975a. Riga 12.
Et aega ja raha kokku hoida läksid liivapritsi Riga 12 ,Karpatõ1 ja Karpatõ 2.
Siin peatuks vaid Rigal.
Kuna kindlasti tekib küsimusi ja ka vajadus varuosade järele,katsun kõik sellega seonduva siin teema all hoida.
Mopeed oli juba osandatud,siis läksid jupid esimesel päeval liivapritsi,teisel kerged pahteldustööd ja värvimisse.
Jällegi säästureziimi pärast valisin pulbervärvi.Nii ei pidanud ise värvitolmu ja kompressorimüra keskel viibima.
Kolmandal päeval olid jupid juba käes: http://static2.album.ee/files/891/24/ori...7_93ik.jpg
Nüüd saab hakata masinat koostama.
http://static2.album.ee/files/892/12/ori...7_DdIX.jpg

O: Norton model 18 1938 vl. porilauad,pakkuda vöib ka muid pre-war inglise tsiklite juppe
Vasta
#2

edu.mul endal ka sama projekt pooleli.sama aastakäik ka.mul hetkel värvimises.sul orig mootor olemas?mõnda üleliigset mootorit pole sellele?mul endal pole orig mootorit
Vasta
#3

Miski poolik S-57 on olemas:Vaja leida orig. silinder ja kolb.Esialgu paneks riiulist peale V50 kui sobib.Ei tea.Puudu on veel täielikult el. juhtmestik.Kas S-57 juhtmestik erineb V50-omast?Ühel ju el.,teisel kontaktsüüde.

O: Norton model 18 1938 vl. porilauad,pakkuda vöib ka muid pre-war inglise tsiklite juppe
Vasta
#4

ei taha su tuju rikkuda väga, aga räägin siiski et v-50 ei sobi riga 12 raamile.ise järele proovind.tagumised kinnitused ei ühti.ma enda raami natuke freesisin et läheks peale aga kui moto peale sai siis see ei meeldinud mulle seal.lisaks kui paned v-50 siis pole sul kuskil jalgu hoida.sul mõnda s-57 mootorit üle pole?mul oleks hädasti vaja.lisaks juhtmestikud erinevad väga.
Vasta
#5

Üleliigset S-57 ei leidu kahjuks.Küll on olemas mingi S-58,kuid sellest ei taha esialgu loobuda.V-50 mõte oli kontrolida masina muid sõlmi töötava mootori korral.Kurb kui ei sobi.
Kuid palju asju ikka veel puudu: el juhtmestik,leegitoru,sumbuti,esituleklaas koos reflektoriga,kõik trossid ,tagatuli jne,jne.
http://static2.album.ee/files/892/12/ori...5_Yxec.jpg

O: Norton model 18 1938 vl. porilauad,pakkuda vöib ka muid pre-war inglise tsiklite juppe
Vasta
#6

kadedaks teeb see pilt.mul enda omaga sihuke jamps et vähe pole.teist korda mul värvimises.esimest korda ostsin sadolinist värvi.segati valmis metallivärv.aga no ära ei kuiva! vist oli kuu aega soojas toas aga värv ikka pehme.nüüd aitas üks sugulane hädast välja.
Vasta
#7

Ma enam ei viitsi nende tavaliste värvide ja lakkidega jännata.Tänapäeva pulbervärvid on nii hea kvaliteedi -ja piisava läikega.Enam pole tarvis karta pisemaid kriimustusi.
Kusagil läti motosaidil pakuti mõni aeg tagasi S-57 mootorit.Aga liiga kehvad ilmastiku-ja teeolud et sõitu sinna ette võtta.
Juhtmestikku ilmselt kusagilt ei leia.Peab ise valmistama.
Aga muude spetsiifiliste juppide leidmine vist suht keerukas.Pean silmas just mootori juppe.Esihark pole mu Rigal ka originaal .Tagatuli peaks tavalise võrri tagatulega sarnane olema.
Esialgu üleliigset sellest mopeedist on vaid alum.kattega tagaamordid.

O: Norton model 18 1938 vl. porilauad,pakkuda vöib ka muid pre-war inglise tsiklite juppe
Vasta
#8

mille esihark sul siis on?juhtmestik on väga elementeerne-lülitist lähevad juhtmed esitulle ja signaali, sealt edasi üks juhe mootori juurde süütemängu ja üks juhe tagatulle.
Vasta
#9

Esihark ilmselt Riga 22 oma.Elektriskeem jah suht kerge ja sellega ei tohiks probleeme tekkida.Hetkel käib mootori koostamine.Vaja leida veel süütemängu -poolses karteris asuvasse vändavõlli avasse kummist O-rõngas.Uued tihendid ja siis kokku lappima.

O: Norton model 18 1938 vl. porilauad,pakkuda vöib ka muid pre-war inglise tsiklite juppe
Vasta
#10

Mootor nüüdseks lahti võetud ,kontrollitud ja kehvemad osad paremate vastu vahetatud.
http://static2.album.ee/files/893/14/ori...5_ia34.jpg
http://static2.album.ee/files/893/14/ori...1_mlVK.jpg
http://static2.album.ee/files/893/14/ori...9_ZPFb.jpg
[Pilt: orig_22328633_WMKL.jpg]
[Pilt: orig_22328643_DJKx.jpg]
Silindripea on V-50-lt,silinder ise S-50.
Näis kas üldse sobib sellise peaga raamile.
Oleks vaja leida originaalkarburaator sellele mootorile ja ümaram silindripea.

O: Norton model 18 1938 vl. porilauad,pakkuda vöib ka muid pre-war inglise tsiklite juppe
Vasta
#11

oleks mul ka riga orginaal mootor.
Vasta
#12

Sellest on tulemas korralik pill.Edu.
Mootori parandamisele vähemalt hästi suhtutud kuna olen näinud inimesi kes peaaegu liivakastis mootorit ehitavad.
Vasta
#13

Väga ilus masin paistab olema, endal täpselt samasugune praegu käsil. Smile Edu!

Kõigile, kellele meeldivad/omavad vanu jalgrattaid või sääreväristajaid!

www.vanaisavokk.forumotion.com
Vasta
#14

Tänud.
Mootoreid teen reeglina kodus toas laua peal.Enne garaazis kõik mootori osad saavad leotust nii naftas kui ka bensiinis.Seejärel vannitoas fairiga viimast lihvi andes.
Naisele see muidugi ei meeldi...
Tegelikult olen mõelnud mingi kasutatud nõudepesumasina muretsemisest.Uude ei raatsiks kohe detaile visata.
Järgmisel nädalal üritan mootori peale visata.

O: Norton model 18 1938 vl. porilauad,pakkuda vöib ka muid pre-war inglise tsiklite juppe
Vasta
#15

Korralik töö ja ka töökultuur aga originaali taastamise puhul ei meeldi mulle need pulber värvid sest ükski uus vene masin ei läikinud nii hullusti.Olen ise kunagi poest ostnud uusi tsikleid ja on kuuris 1000 km sõitnud Voshod 3M 1988a. muidugi nii karvaselt on raske isegi kodus puukuuris värvida kui see Voshod kui ehk tolmuimejaga värvides.
P:S.Mul on osasid ð 50,52.51,57,58,62,62M,mõnedest ainult küljekaaned,mõnest rohkem,rattaid lampe,spido,sumpse ja palju muud
On veelV-50 ja V-501M mootor ja poolikud ð-50,52 mootorid.
Kellel huvi siis tel.56644605
Vasta
#16

Teritus! Ja õnnitlused kena Riga12 projekti puhul.Pole sel värvil minuarust häda miskit ehk läigib nats liiast, aga tundub ikka suht tehasevärvile sarnanevat.Mul endal samas toonis Riga 12, sellest nats juttu mopeedifoorumis, ainult minu aparaat hästi säilinud originaalkonditsioonis ja pole uuenduskuuri läbinud, ka värv tehase oma ja mulle tundub, et toonid siinse masinaga suht sarnased.Igatahes teeb head meelt, et samasugune kollane sinine nõukaaegse miilitsasõiduki värvides isend on tänavale lisandumas.Püüa kindlasti kõik detailid mis vähegi võimalik originaalile vastavad leida. Edu ja kordaminekuid.
Vasta
#17

Tore,et mopeedihuvilisi on endiselt olemas.
Padua,Sinu mopeedi olen mopeedifoorumis uudistamas käinud.Ilus originaalne Riga12 Sul!
Värvivaliku tingis mul pulbervärvi kollane toon.Identset kollast nende valikus polnud,sellest ka tibukollane värv.Originaaltoon oli sinepikollasem.Sinisega oli lihtsam.
Eelmisel nädalal toimusid väiksed tagasilöögid.Mootor sai küll peale,kuid süütemänguga tekkisid probleemid.Algne orig. B300 süütepool ilmselt rikkis ja sai proovitud erinevaid teisi süütepoole.
Praeguseks hetkeks säde küll olemas,kuid stabiilselt käima pole asja saanud.
Küll mootor mõnel korral käivitus,kuid see on seniks ka kõik.
Tundub et töölesaamiseks peab süüde ja kontaktivahe ideaalselt paigas olema.Veel muudab käivitamise raskeks asjaolu et korralikke väntasid pole.
Kui aega saab,tegeleb sellega edasi.

O: Norton model 18 1938 vl. porilauad,pakkuda vöib ka muid pre-war inglise tsiklite juppe
Vasta
#18

OK on värviga kuidas on, piltidel tundub sinu mopp küll minu oma värvide poolest lähedane.Aga süütepool.Minu isendil oli see asendatud mitteoriginaalsega.seda siis masina minuni jõudmisel.Poest( Teletorn) sai leitud õige siis ja veel tagavaraks teinegi ostetud.Nii sõitis ja umbes 5 km läbimisel suri välja.Säde oli, küünal kuiv.Sai teele jäädes karbussi puhastatud ja mõningase pusimise peale käivitus ja sõitis jälle, aga viga kordus erineva 5-30 km teepikkuse läbimiste järel.Reguleerisin karbussi nii ja naa, kahtlustasin, et sooja mootori korral küttesegu lihtsalt aurustub ujukiruumist liigselt ja ei jõua piisavalt sinna kuhu vaja.Enne 2009 aasta mopeedikokkutulekut Üsse töötas koduümbruses testsõite tehes korralikult.Kaasas tagavaraosad, ka teine uus süütepool ja komplektne karburaator, tööriistad, määrdeained, matkavarustus, söögipoolis jne., asusin teele Tallinn-Üsse.Väljasuremisviga hakkas korduma iga paarikümne kilomeetri läbimise järel.Vahetasin küünlaid, karbussidetaile, tervet karbussi jne. viga kordus.Sõitsin lõpuks juba ka üldse ilma düüsita.Ja kõik asjata-kuniks-vahetasin süütepooli.sellest hetkest on mopeed käivitanud, töötanud, läbinud mistahes vahemaid ideaalselt.Kodus avasin uuena poest saadud ja mopeedil tõrkunud pooli ja leidsin sealt ilmselt niiskuse või kondensaadi pooli sisemusse pääsemise tagajärjel tekkinud roheka oksüdandi jäljed ja mähise ja ühendusklemmi ühendava peene traadi katkenuna.
Vasta
#19

Milline süütepool Sul hetkel Rigal peal on?

O: Norton model 18 1938 vl. porilauad,pakkuda vöib ka muid pre-war inglise tsiklite juppe
Vasta
#20

Kahjuks ei oska peast praegu markeeringut öelda, aga pool on kujult täpselt Riga-12 originaal selline ebasümeetriline pruuni korpusega.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne