ZIL-130 käigud
#1

Tere

Olen siis algaja ja küsimus oleks kuidas käivad ZIL-il käigud?
Vasta
#2

(25-02-2010, 21:57 PM)NWA456 Kirjutas:  Tere

Olen siis algaja ja küsimus oleks kuidas käivad ZIL-il käigud?

2 4 T

3 5 1

Kusjuures ZIL-i mootorit kasutatav LAZ-il käivad käigud tagurpidi:

1 5 3

T 4 2

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta
#3

(25-02-2010, 23:19 PM)Edel Kirjutas:  
(25-02-2010, 21:57 PM)NWA456 Kirjutas:  Tere

Olen siis algaja ja küsimus oleks kuidas käivad ZIL-il käigud?

2 4 T

3 5 1

Kusjuures ZIL-i mootorit kasutatav LAZ-il käivad käigud tagurpidi:

1 5 3

T 4 2
Ei imesta ka, kuna mootor asub tagaotsas ning käimar istub tagurpidi otsas.
Vasta
#4

tänud.Big Grin
Vasta
#5

(25-02-2010, 23:19 PM)Edel Kirjutas:  ---
Kusjuures ZIL-i mootorit kasutatav LAZ-il käivad käigud tagurpidi:

1 5 3

T 4 2

aiai, vaatame nüüd uuesti.
Esiteks, LAZ ei kasuta ei Zili mootorit (mis on küll kahtlaselt sarnane sellele) ja ei kasuta ka Zili käigukasti (mis ei ole kohe üldse mitte enam sarnane).

Küsimus suurele ringile: LAZ ja sama mootorit-kasti kasutava veoauto --- käiguskeem?


Vasta
#6

(27-02-2010, 21:21 PM)hulgus Kirjutas:  aiai, vaatame nüüd uuesti.
Esiteks, LAZ ei kasuta ei Zili mootorit...
Aiai, vaata uuesti. Ära nüüd üldista siin LAZ esindusbussidega.
Vasta
#7

(27-02-2010, 21:54 PM)motamees Kirjutas:  Ära nüüd üldista siin LAZ esindusbussidega.

Kas mõtled seda, mis 80-ndatel käis Ülemistel katsetustel ja esisild oli sõltumatu vedrustusega + ketaspidurid? Sõitis mingi kuu aega ja viidi järgmisse kohta, vist kaug-põhja. Marki ei mäleta ja võimalik, et oli LAZ-i asemel Ikarus.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#8

LAZ-695 kasutab ZIL-130 mootorit;
LAZ-697 ja 699 aga ZIL-375 mootorit. See pidi olema 130ne forseeritud mootor.
Eeldan,et ka käigukastid on 130 omad (ehk tugevdatud?).

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta
#9

(27-02-2010, 21:54 PM)motamees Kirjutas:  
(27-02-2010, 21:21 PM)hulgus Kirjutas:  aiai, vaatame nüüd uuesti.
Esiteks, LAZ ei kasuta ei Zili mootorit...
Aiai, vaata uuesti. Ära nüüd üldista siin LAZ esindusbussidega.

Jah, ega nüüd absoluutsele tõele ei pretendeeri, sest minu kogemus LAZ-idega õnneks vähene, aga need millega on au olnud koolis käia, eksamit sõita ja natuke ka haltuurat teha, on kõik 375+suure kastiga olnud ja väljalaskeaasta pigem sinna 80 lõpu, 90 alguse kanti.Kast kusjuures täiesti teine tera. Kui 130 kasti liigutad üksi, siis 375 kasti nähes lööb selga valu...


Vasta
#10

375 peaks olema nn. Urali mootor ja käigukast ka Urali oma. Kasutati teda ka LAZ ja LIAZ bussidel.

Aga käiguskeemi kohta ei oska kaasa rääkida.
Vasta
#11

(27-02-2010, 22:10 PM)Edel Kirjutas:  ... ZIL-375 mootorit. See pidi olema 130ne forseeritud mootor.

ZIL-375 on URALi mootor. Muidu nagu Zili mootor aga kolb 8mm suurem. Sellega saadi mootori kubatuuriks 7L ZILi 6L vastu ja hobujõude 180.

(27-02-2010, 22:10 PM)Edel Kirjutas:  ...LAZ-697 ja 699 aga...
Ma ei tea, ons seal vahet, aga raamat kirjab...LAZ697M "Turist" ja LAZ699A on Urali mootoriga. Teised LAZid ZIL 130 mootoriga.
Vasta
#12

Täpsustuseks, et ZIL mootor töötas 76 bensiiniga, Urali mootor aga 93 bensiiniga.
Vasta
#13

(28-02-2010, 11:32 AM)traps Kirjutas:  Täpsustuseks, et ZIL mootor töötas 76 bensiiniga, Urali mootor aga 93 bensiiniga.
1974 aasta "Esimese liigi autojuhi õpik" kummutab selle müüdi. Mõlemil mootoril on surveaste 6,5.
Vasta
#14

Kusjuures see "Ural-375 ja 93 bents" ei olegi müüt, vaid täiesti tõsi.
Kroonus olid ainult Uralid need, mis seda punaseks värvitud maiustust tankida tohtisid. Ja kui 93 puudus, siis Uralid seisid. Vaat sellised olid lood Smile.
Aga miks seda kanget vedelikku nii tillukese surveastmega masina paaki kallati - on jäänud arusaamatuks. Zil'id said 76-ga sõidetud, Ural vot ei tohtinudki saada. Tobe.
Vasta
#15

Ise olen 4 aastat 697P (lühike Turist) rooli keeranud, sellel oli täitsa tavaline Zili mootor ja kast, kasti kaan oli ainult kulissiga tavalise kangi asemel.
Vasta
#16

Andmed on võetud venekeelsest wikipediast:

Общие данные
Производитель: Уральский автомобильный завод
Года пр-ва: 1961-1992

Тип кузова: цельнометаллический
Компоновка: 6x6
Двигатели
ЗиЛ-375, V8, карбюраторный, 7 л., 180 л.с.,
Характеристики
Размеры
Длина: 7350 мм
Ширина: 2690 мм
Высота: 2980 мм
Клиренс: 400 мм
Колёсная база: 4200 мм
Масса: 8400 кг
Колея задняя: 2000 мм
Колея передняя: 2000 мм
Скоростные характеристики
Макс. скорость: 75 км/ч
Грузоподъёмность: 4500 кг
Расход топлива: 68 л/100км АИ93
Объём бака: 300+60

Segadust tekitas ehk see, et Ural-375 tootmises üle 30 aasta ja andmed 76 bensiini kohta ilmselt algusaastate mootorist ja mudelitest.
(28-02-2010, 16:17 PM)sass Kirjutas:  Ise olen 4 aastat 697P (lühike Turist) rooli keeranud, sellel oli täitsa tavaline Zili mootor ja kast, kasti kaan oli ainult kulissiga tavalise kangi asemel.

Urali mootor (175 HJ/93 bensiin) paigaldati mudelile LAZ-699A "Turist". Tegemist oli pikendatud kerega autobussiga, kus istekohti 41.
Vasta
#17

Vaadates neid andmeid, on see Urali mootor ikka täielik katastroof. No aru ma ei saa, 68l/100km heal juhul ja 7l mootor arendab ainult 180 hobu? Huvitav, kas väändejõud siis õigustab end.
Vasta
#18

(28-02-2010, 19:10 PM)Timm Kirjutas:  Vaadates neid andmeid, on see Urali mootor ikka täielik katastroof. No aru ma ei saa, 68l/100km heal juhul ja 7l mootor arendab ainult 180 hobu? Huvitav, kas väändejõud siis õigustab end.

Miski ei õigusta seda peale "nõuka aja".
Kas siis kütusest oli puudus?
Vasta
#19

(28-02-2010, 19:26 PM)mega Kirjutas:  
(28-02-2010, 19:10 PM)Timm Kirjutas:  Vaadates neid andmeid, on see Urali mootor ikka täielik katastroof. No aru ma ei saa, 68l/100km heal juhul ja 7l mootor arendab ainult 180 hobu? Huvitav, kas väändejõud siis õigustab end.

Miski ei õigusta seda peale "nõuka aja".
Kas siis kütusest oli puudus?
Hallooo, inimesed, minge nüüd tagasi aastasse 1955 ja targutage siis. See oli tol ajal maailma tipptase. Tehke valmis midagi paremat. Rolleyes
Meenutaks veel, et natuke aega hiljem võtsid mingi maailmajao sõiduautod umbes samapalju bensiini. Toungue Meil muidugi õeldi, et need on saatanast. Kas te hakkate nüüd siin samat propagandat tegema Uralide aadressil.
Smile
Vasta
#20

(28-02-2010, 19:44 PM)motamees Kirjutas:  
(28-02-2010, 19:26 PM)mega Kirjutas:  
(28-02-2010, 19:10 PM)Timm Kirjutas:  Vaadates neid andmeid, on see Urali mootor ikka täielik katastroof. No aru ma ei saa, 68l/100km heal juhul ja 7l mootor arendab ainult 180 hobu? Huvitav, kas väändejõud siis õigustab end.

Miski ei õigusta seda peale "nõuka aja".
Kas siis kütusest oli puudus?
Hallooo, inimesed, minge nüüd tagasi aastasse 1955 ja targutage siis. See oli tol ajal maailma tipptase. Tehke valmis midagi paremat. Rolleyes
Meenutaks veel, et natuke aega hiljem võtsid mingi maailmajao sõiduautod umbes samapalju bensiini. Toungue Meil muidugi õeldi, et need on saatanast. Kas te hakkate nüüd siin samat propagandat tegema Uralide aadressil.
Smile

Ok ok, rõhk ikka rohkem sõnale "aja"
Põhiline häda oli selles, et ühte väljatöötatud mootorit vorbiti 30+ aastat, sest polnud erilist põhjust (kütuse hind ntx) ökonoomsemaks aretada...
Nõuaka-aegne areng piirdus reeglina ebaõnnestunud kopeerimistega piiri tagant...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne