küsimus? saalede kohta
#1

rattal yamaha xj600 tekkis teatud pööretel mootorisse imelik korin kahtlustasin et saaled on kulunud ja nii võtsin mootori laiali. kui saaled oleks kulunud peaks tehase andmete järgi remontmõõt alt välja kuluma aga sellel polnud ehk oskab keegi pakkuda mingit head viga mida kontrollida ja ehk saab mingi lingi või pildi näidata kus oleks näha saale millel on rem mõõt välja kulunud
Vasta
#2

(13-03-2010, 15:09 PM)CNNC Kirjutas:  rattal yamaha xj600 tekkis teatud pööretel mootorisse imelik korin kahtlustasin et saaled on kulunud ja nii võtsin mootori laiali. kui saaled oleks kulunud peaks tehase andmete järgi remontmõõt alt välja kuluma aga sellel polnud ehk oskab keegi pakkuda mingit head viga mida kontrollida ja ehk saab mingi lingi või pildi näidata kus oleks näha saale millel on rem mõõt välja kulunud

Saaled ei saa iialgi , mitte mingit marki mootoril kuluda "remontmõõtu", selline mõistegi puudub. Remontmõõtu lihvitakse väntvõll (kui on kulunud) ja sinna juurde käivad siis tõesti tehases ametlikult toodetud (mitte ise kulunud) saaled esimeses, teises või mistahes remont mõõdus. Kui sul saaled on kulunud ja väntvõll on kulumata, siis tuleb panna tagasi originaalsaaled. Kui vänt on tugevate triipudega, lased lihvida remontmõõtu.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#3

et kui mingi värvi väljakulumine pole võimalik siis oskab keegi öelda mis teema nende värvidega on ja miks need siis poes sinna juurde on kirjutatud
SKU: 49A-11656-00-00
PLANE BEARING, CONNECTING ROD UR BLUE 8 $9.41 Add to Cart
SKU: 49A-11656-10-00
PLANE BEARING, CONNECTING ROD UR BLACK 8 $9.41 Add to Cart
SKU: 49A-11656-20-00
PLANE BEARING, CONNECTING ROD UR BROWN 8 $9.41 Add to Cart
SKU: 49A-11656-30-00
PLANE BEARING, CONNECTING ROD UR GREEN (backordered) 8 $9.41
Vasta
#4

Korisev hääl tavaliselt viitab välja veninud nukkvõlli ketile.
Kas pingutist oled vaatanud mitu pingutusastet on pingutil jäänud?
Vasta
#5

ei märganud seda ennem vaadata ja pinguti pealt nüüd ei saa enam midagi öelda kuna see jookseb kohe põhja kui vedru järelt ära ei võta ja hetkel on mootor nii laiali et seda kontrollida pole võimalik
Vasta
#6

(13-03-2010, 19:48 PM)CNNC Kirjutas:  et kui mingi värvi väljakulumine pole võimalik siis oskab keegi öelda mis teema nende värvidega on ja miks need siis poes sinna juurde on kirjutatud
SKU: 49A-11656-00-00
PLANE BEARING, CONNECTING ROD UR BLUE 8 $9.41 Add to Cart
SKU: 49A-11656-10-00
PLANE BEARING, CONNECTING ROD UR BLACK 8 $9.41 Add to Cart
SKU: 49A-11656-20-00
PLANE BEARING, CONNECTING ROD UR BROWN 8 $9.41 Add to Cart
SKU: 49A-11656-30-00
PLANE BEARING, CONNECTING ROD UR GREEN (backordered) 8 $9.41

Tegemist on remontmõõdu sisese jaotusega.
Näiteks kui kael on ette nähtud 30,00 ja ta on juhtunud näiteks 29,95 siis läheb sinna teatud värviga saale.Kuna pöörded on suured ja õli vedel, siis jääks sellisel juhul lõtk liiga suur ja kuluks kiiresti.
Seetõttu jaotataksegi mingi mõõdu saaled gruppidesse ja need grupid tähistatakse värviga.Saalede valikuks on vaja mõõta mikromeetriga kaelad ja selgitada välja millise värviga tähistatud saalet on vaja kasutada.
Veel võib ka saalesid olla erineva välismõõdu järgi gruppidesse jagada.
mida need värvid täpselt näitavad saab teada näiteks manuaalist.
Igatahes on enne ostmist vaja asi omale selgeks teha.
Vasta
#7

(14-03-2010, 12:16 PM)2715 Kirjutas:  Tegemist on remontmõõdu sisese jaotusega...

Või ka ainult originaalmõõduga. Ka originaal mõõtu on paari sajandiku sammuga valikoostamiseks saada.
(Valikkoostamine on märksõna muide- tolerantsitsoon on veelgi jagatud osadeks)

Pealegi ei ole kindel, et sellele masinale üldse nn remontmõõtu saada on.
Ning kui on siis tasuks (nagu õeldud) asi endale selgeks teha- läänekatel on levind rem mõõdud ka 0,2 või 0,3mm sammuga.
Vasta
#8

visuaalse vaatlusega paistavad saaled olevat igati korras mingit julma kulumist ei ole . kus kohast oleks mul võimalik muretseda sellist kalibreeritud mõõte kiudu millega ma saaks mõõta liua ja vända vahelist lõtku või on olemas mõni muu võimalus ka ?
Vasta
#9

Mul on need mõõtmise kiud olemas nn plastigauge
Vasta
#10

Yamaha kasutab seda saalede numbrisüsteemi juba üle 40 aasta.
Nagu Huck mainis, on tegu valikkoostamiseks ettenähtud mõõtudega.
Väntvõllilt, kepsudelt ja mootorikarterilt peaks leidma numbrid 1-6, mille alusel saab sobivad saaled välja arvutada. Iseasi on muidugi kulunud mootori seisukord.
Remontsaalesid ei ole üldse olemas, sest Yamaha pole väntvõllide remonti kunagi ette näinud ... ainult vahetust. Kulumispiir peaks olema u 2x standardlõtk, nt 0,04 -> 0,08.
Vasta
#11

(18-03-2010, 14:38 PM)argo1974 Kirjutas:  Remontsaalesid ei ole üldse olemas, sest Yamaha pole väntvõllide remonti kunagi ette näinud ... ainult vahetust.

...nii see on, just sellepärast ka venelased on näit TDM 850 mootori juures kasutanud Fiati remont saalesid et mitte osta uut väntvõlli.
Aga japsidel väntvõlli kaelused jms suurt ei kulugi üsna harva esinev nähtus on, kui just pole midagi tõsist juhtunud....
Vasta
#12

et vädate et saab midagi nende nr järgi välja võtta et siis peaksite oskama seletada mis mõõtu saaled mulle sobiksid Smile et kepsudele oli peale värvitud 5E5Y väntvõlli otsas oli värvitud 519 ja pressitud 22222 2223 karteri nr täpselt ei tea milline peaks see õige olema niii et kirjutan kõi mis leidsin ülemisel mootori poolel tagumises otsas oli 63/143 ja 65445 mootori nr ka et järsku on vajalik 4dv-056563 ja ainuke nr mis päris plokits seest leidsin on 4BR01 vanade raamsaalede nr d4j a, d5e b ja d5d a ja kepsusaaledel oli ainult 2 varianti d5d ja d5e
Vasta
#13

Oeh. Mõõda internetti ei saa palju targemaks... päris niisama paberi järgi ei saa saalet osta. Mõõda väntvõll ära ning mitte niisama 3m mõõdulindiga vaid ikka et sajandikule pihta saad- kruviku või diginihikuga.

Kui vända kaela mõõt on ok, ei ole kulunud ega liigselt ellipsis(lubatud ovaalsus on ka ilmselt manualis kirjas) lähed üleskirjutatud mõõduga motopoodi ning uurid välja, mis mõõtu saaled reaalselt nende numberkoodide taga peituvad. Kui vänt ei ole liiga alla kulunud siis võib-olla neist originaalmõõdu saaledest veel mõni mõõduklass sobib. Saale lõtk on vist 5 sajandiku umbes diameetrite vahena(selle uurid välja muidugi vastavalt oma mootorile). Ühesõnaga kui veab saad teada, mis koodiga saalesid tellida. Tellid ära, lapid uute saaledega kokku... ning avastad, et ilmselt ei olnudki saale viga vaid nukaketi pingutis hoopis...

mootori ja praeguste saalede numbrite järgi ehk suudad tuvastada, mis saaldega asi tehases kokku lapiti... sama numbriga ostes paned ju täpselt sama asja kokku... teisalt ise ütlesid, et ei saa aru kas on üldse kulunud või lõtku on... pane siis juba needsamad kokku tagasi ning otsi viga mujalt.
Vasta
#14

Saalevärvid:
1 sinine
2 must
3 pruun
4 roheline
5 kollane
6 roosa
7 punane

Vastavad detailinumbrid leiad varuosakataloogist (kõigil Yamahadel ei pruugi nii palju erinevaid saalesid olla). Nii on XJ600-l ainult raamlaagrisaaled 1-5 ja kepsulaagrisaaled 1-4.

Üldiselt käib saalemõõtude määramine järgmiselt: karteril olev nr miinus väntvõllil olev nr ... nt 6-2=4 (tähendab rohelist saalet). Samamoodi on lugu kepsusaaledega.

Tehaseandmed:
XJ600: raamlaagri lõtk: 0,014 - 0,053
XJ600: kepsulaagri lõtk: 0,026 - 0,060

Väntvõll: 22222 2223 tähendab: kõik raamlaagritapid (5tk) on 2, vasakult kepsulaagritapid 3tk on 2, kõige parempoolne on 3.
Karter: 65445 tähendab: üks äärmine raamlaagriava 6, teine äärmine raamlaagriava 5, ülejäänud (5,4,4) vastavalt vahel.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne