"Väljaulatuv veos" ehk "sõidutame ehitusmaterjali"
#21

Tõstan vana teema. Nimelt 3m laiune veos. Seadusest leidsin pügalad, et selline vedu on lubatud, kui on vastavalt tähistatud. Aga mida ei leidnud, on see, et kas on vahet, kui lai haagis selle 3m veose all on? Et kas panen 3m veose alla 2,5m haagise (mõlemalt küljelt ulatab 25cm üle) või 2m haagise (mõlemalt küljelt 50cm üle). Kitsam haagis oleks endal võtta... samas vedu oleks pikk. Läbi Suurlinna lõunaosariikidesse väja.
Vasta
#22

Haagise laius ei oma tähtsust, kui veos ulatub tähistamist vajavas ulatuses üle. Laia veose tähised on siis kaldsete vöötidega paneelid, mitte vilkuv kollane tuli või 

Haagise (ja veduki!) laius on oluline siis, kui koorem jääb napilt lubatud piiridesse.
Vasta
#23

Selle teemaga meenub paar head näidet Rootsimaalt.
Üks näide oli see, kuidas külmikpoolhaagisega, mis on 13.6m pikk, veeti mingit lipumasti vms, mis oli, ma pakun, kusagil paarkümmend meetrit pikk ja külmikul olid tagauksed kinni.
Mis te arvate, kus see mast oli?
Ja teine näide oli Stockholmis, kus mingi 1950-ndate F-seeria Ford või vedas lauapakki, mis võis olla umbes 5 meetrit pikk ning laius-kõrgus umbes pool meetrit. Tagaluuk oli kinni ja koorem katusele ja üle selle ei ulatunud. Sama küsimus ka selle kohta Big Grin
Vasta
#24

Külje peal?
Vasta
#25

Teise küsimuse vastus on tõesti külje peal, esimese küsimuse vastus oleks olnud külmiku katusel ning loomulikult oli see mast üle nii tagant- kui ka eestpoolt, käies eestpoolt keerates üle veoka kabiini  Smile
Vasta
#26

Üldises plaanis veose lubatud suurimad mõõtmeid reguleerib Mootorsõiduki ja selle haagise tehnonõuded kood 1121, mille kohaselt veose maksimaalne laius tohib olla kuni 3, kõrgus 4,5 maapinnast ja ei tohi sõidukist või autorongist ulatuda ette- ega tahapoole üle kahe meetri. Kui kasvõi ühest gabariidist minnakse üle, on koheselt tegemist eriveoga ja seda reguleerib eriveo tingimused ning eriveo teostamise määrus. Antud määruse § 12 lg 1 kohaselt eriveo sõidukist, autorongist või masinrongist ette- või tahapoole kuni kaks meetrit väljaulatuva veose kaugeim punkt ei pea olema tähistatud väljaulatuva veose tunnusmärgiga. Kui tegemist ei ole eriveoga, siis sõidukist, autorongist või masinrongist ette- või tahapoole üle 1 meetri väljaulatuva veose kaugeim punkt peab olema tähistatud väljaulatuva veose tunnusmärgiga koodi 115 alusel.
Koodi 1101 lg 9 ja 10 kohaselt, kui veos on ühelt küljelt sõidukist üle 20 cm laiem (näiteks sõiduk 2, kuid veos 2,5 meetrit, ulatudes mõlemalt küljelt võrdselt üle), tuleb veos juba siis laia sõiduki tunnusmärgiga mõlemalt poolt tähistada. Selle 20 cm üleulatumise võib ära unustada, kui sõiduk või veos on üle 2,55 m lai, mispuhul peab alati kasutama laia veose tunnusmärki. Laia veose tunnusmärgi asemel tohib kasutada koodi 226 kohaselt veosel ees valget või kollast tuld ja taga punast tuld. Loomulikult esineb kõigele sellele lisaks palju erandeid, sestap oleks pasklik huvilistel eelmainitud lingid läbi töötada ja enda olukorrale sobitada.

Robotniidukite müük, paigaldus ja sõltumatu tehniline know-how: https://herizon.ee
Vasta
#27

Vaatasin viited järele ja midagi uut ei leidnud.

Kuni 3 m laiust on lubatud vedada vastavate tähistega. Valgel ajal helkurpaneelid, pimeda ajal lisaks märgutuled. B-katilisele vedukile on lubatud vähendatud pinnaga paneelidWink

Load ja saateautod tulevad mängu oluliselt suuremate asjade veol, kui isand Olli soojakWink
Vasta
#28

(28-01-2021, 20:54 PM)hendrik Kirjutas:  Üldises plaanis veose lubatud suurimad mõõtmeid reguleerib Mootorsõiduki ja selle haagise tehnonõuded kood 1121, mille kohaselt veose maksimaalne laius tohib olla kuni 3 (juhul kui veos on sõidukiga sama lai või kitsam), kõrgus 4,5 ja ei tohi ulatuda ette- ega tahapoole üle kahe meetri. 

Olen seni elanud pimedas teadmises, et veose kõrgus ei tohi olla üle 4m. Veosele lubatud kõrgus 4,5m on väga hea! See tähendab siis, et võin ~1,5m multilifti platele 2,7 kõrguse bellarussi peale ajada ja seda rahumeeli (1,5 + 2,7 = 4,2 < 4,5) vedada  ...
Vasta
#29

(29-01-2021, 10:34 AM)Envir Kirjutas:  
(28-01-2021, 20:54 PM)hendrik Kirjutas:  Üldises plaanis veose lubatud suurimad mõõtmeid reguleerib Mootorsõiduki ja selle haagise tehnonõuded kood 1121, mille kohaselt veose maksimaalne laius tohib olla kuni 3 (juhul kui veos on sõidukiga sama lai või kitsam), kõrgus 4,5 ja ei tohi ulatuda ette- ega tahapoole üle kahe meetri. 

Olen seni elanud pimedas teadmises, et veose kõrgus ei tohi olla üle 4m. Veosele lubatud kõrgus 4,5m on väga hea! See tähendab siis, et võin ~1,5m multilifti platele 2,7 kõrguse bellarussi peale ajada ja seda rahumeeli (1,5 + 2,7 = 4,2 < 4,5) vedada  ...


Aga tehke selgeks kuidas on seotud või mis vahe on koodidel 1102, 1103 ja 1104 ning koodil 1121 ?

Aquila captas non muscas.
Vasta
#30

(28-01-2021, 20:54 PM)hendrik Kirjutas:  ...
Kui veos on sõidukist laiem (näiteks sõiduk 2, kuid veos 2,3 meetrit), tuleb veos juba siis eriveo määrusele kohaselt tähistada.
...

Vastab tõele vaid juhul, kui see 2,3 m laiem veos on pandud ühelt poolt üle 20 cm välja ulatuma mingil (näiteks konstruktiivsel) põhjusel:

Kood 1101. Sõiduki mõõtmed ja massid.
...
10) sõiduki külgpinnast ühelt poolt rohkem kui 0,2 m väljaulatuva veose korral tuleb veos tähistada käesoleva määruse lisa 1 koodi 226 nõuete kohaselt või määruse lisa 1 koodi 112 kohase laia sõiduki tunnusmärgiga. Autorongi korral arvestatakse veose külgpinnast väljaulatuvus laiemast sõidukist;
...


Isad Daffi juriidiliselt korrektsele lausele lisan omapoolse maakeelse tõlgendusena, et veok koos russiga võib olla küll kuni 4,5 m, aga veok ise ilma russita ei tohi üle nelja siiski olla.
Vasta
#31

(29-01-2021, 11:11 AM)Daff Kirjutas:  
(29-01-2021, 10:34 AM)Envir Kirjutas:  
(28-01-2021, 20:54 PM)hendrik Kirjutas:  Üldises plaanis veose lubatud suurimad mõõtmeid reguleerib Mootorsõiduki ja selle haagise tehnonõuded kood 1121, mille kohaselt veose maksimaalne laius tohib olla kuni 3 (juhul kui veos on sõidukiga sama lai või kitsam), kõrgus 4,5 ja ei tohi ulatuda ette- ega tahapoole üle kahe meetri. 

Olen seni elanud pimedas teadmises, et veose kõrgus ei tohi olla üle 4m. Veosele lubatud kõrgus 4,5m on väga hea! See tähendab siis, et võin ~1,5m multilifti platele 2,7 kõrguse bellarussi peale ajada ja seda rahumeeli (1,5 + 2,7 = 4,2 < 4,5) vedada  ...


Aga tehke selgeks kuidas on seotud või mis vahe on koodidel 1102, 1103 ja 1104 ning koodil 1121 ?

Analüüsides veelkord antud olukorda, olen jõudnud järeldusele, et mu eelmises postituses öeldu on veidi vale ja korrigeerisin seda oluliselt.

Hetkel tasub tähele panna, et kui tegemist ei ole eriveoga, siis tasub ära unustada eriveo määruses kirjutatu ja lugeda tasub ainult tehnonõuetes öeldut.

Koodi 1121 kohaselt sõiduki või autorongi pikkus koos veosega ei tohi ületada käesoleva määruse koodis 1102 kehtestatud nõudeid, mis tähendab, et kui väljaulatuv veos teeb autorongi pikemaks, kui lubatud, läheb see koheselt eriveo alla, olenemata väljaulatuva veose pikkusest. Näiteks koodi 1102 lg 14 kohaselt veduki haakes veetava täis-, kesk- või tugihaagisega või kaksikautorongi pikkus ei tohi ületada 18,75 meetrit. Kui veduki pikkus on 10 ja haagise oma 8 meetrit ning midagi ulatub haagise tagumisest äärest kaugemale kui 0,75 meetrit ongi tegemist eriveoga.

Koodid 1102, 1103, 1104 räägivad sõiduki, haagise, autorongi mitte veose lubatud gabariitidest. Need koodid on peamiselt vajalikud mootorsõidukite tootjatele ja ümberehitajatele.

Robotniidukite müük, paigaldus ja sõltumatu tehniline know-how: https://herizon.ee
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne