Daihatsu Hi-Jet, 64a
#1

Tere köik see pere, ütleks algatuseks.

Ja kohe selle järgi teen teatavaks kurva töe et pilte sellesse teemasse kohe pakkuda mul pole, seoses erinevate elust arusaamadega minu ja mu pildistava telefoni vahel.
Aga olemas nad tegelikult on ja kunagi saan nemad ka siia postitada, ilmselt ei kulu selleks liiga kaua aega.

Tuli siis meelde teha siia oma teema selle väikese ja imeliku auto kohta, mille täiesti juhuslikult leidsin rootsist lidingö saarelt kuuri taga konutamas kurvalt.
Läksin alguses tuttavale nöu andma mida too oma Riley Elfiga peale vöiks hakata, ja lahkusin sealt paar tundi hiljem nii selle Elfi kui ka Hi-jeti omanikuna.

Pole vist vaja lisada, et see ei olnud algne plaanSmile

Auto on siis küljesoleva lipiku järgi valmistatud 1964 aastal jaapanis ja tema täielik nimi sellelsamal lipikul on Daihatsu Hi-Jet Wagon, mis on veidi eksitav sest tegu on siiski kastiautoga, mitte bussilaadse agregaadiga.

Eelmise omaniku sönul on auto ostetud tema isa poolt 70date alguses, enne olla too vuranud kesklinna kandis ja kuulunud lillemüüjatele. Ilmselt sealt on pärit ka röve plekist kong, mis kastile ise tundub olevat peale ehitatud.

Auto on originaalvärvi veel, vöisiis seda mis tast järgi onSmile
Kuna teda on kasutatud kinnisel maa-alal risu ja puulehtede veoks, siis ei ole temal pea mitte ühtegi plekki, mis mölkis poleks. Samuti on mönigi pölvkondadest temaga oma esimesed autosöidud ise roolis olles teinud.

Küll aga on roostet suht tagasihoidlikult, vanust, auto päritolumaad ja siinset kliimat arvestades. Samuti on ta suhteliselt komplektne, puuduvad esmasel vaatlusel embleem esitiival, juhiukse aken, avariis on viga saanud esitule iluvöru ja üks esimene suunatuli, samuti tagatule klaas.
Kroom on kah suht nutuses seisukorras.
Juhiuks on ilmselt kergema sisse-välja ronimise jaoks eemaldatud ammu juba, önneks olemas. Ja peab ütlema, et ega ruumiga höisata pole, kui uks ees oleks siis ma ilmselt ei mahuks rooli keeramagi.

Aga ta elab!Smile
Pärast kontaktide puhastamist käivitus autoke 10a vana bensiiniga suht kergelt. Samuti on ta söiduvöimeline, ja ka pidurid on olemas, isegi liiga head(st peal koguaeg mingil määral)
Kasti oli sisse kolinud mingi lendav olend, kes sinna ka oma munad jätnud oli, sellised rohekad mustade laikudega. Töstsime lendolevuse pesa koos vöimalike pärijatega sinna tagasi kus auto enne seisis.
Kabiinis oli end hästi tundud mingi järgmine peletis kellele hirmsasti liiv, kruus ja muld meeldinud oli, pähklitest rääkimata. Kokkuvöttes töstsin salongist välja kolm ämbritäit maastikku, raske oli uskuda et seda sinna niipalju üldse mahtuda saaks.

Andmeid siis ka: mootor 350 kuupsentimeetrit, 2silindrit, 2taktiline vöimsust 17hj, kolm käiku, tagavedu, 12v elektrisüsteem, auto on redelraamil, all 12tolised rattad, kast 1 ruutmeeter, auto pikkus alla 3m suts, laius 120cm, körgus 140cm.

Nüüd on mul muidugi probleem, kuskohast küll nood puuduvad jupid saada vöiks, ja siin ilmselt kergeid vastuseid pole.....nii-ja naapidi guugeldades tundub et sellist autot pole enam kusagil olemas kahjuks, vaid kaks hägust pilti leidsin üldse....

http://www.jsae.or.jp/autotech/data_e/3-17e.html

Seal siis ilmselt vanem mudel, minu omal ees juba kroomgrill natuke teise kujuga.

Oleksin tänulik, kui keegi minust osavam netiotsija suudaks veel pilte leida samasugusest autost, mönest idamaisest klubist äkki kus nendega tegeletakse vms.
Vöi ütleks keegi, et oh ma hiinas puhkusel käies ainult selliseid nägingi koguaeg....ühesönaga mingit elumärkigi sellest et see auto ei ole ainus mis maailma järgi on jäänud omasugustest.

Plaanid temaga: restaureerida niivörd originaalkorda kui vöimalik.

Eks üritan siia kribada aeg-ajalt ja teid kursis hoida.

Öhtut

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#2

Õpi ainult neid vigureid tähemärkideks pidama ja ongi kogu tarvilik inhvu ning jupibaas valla Smile

mõned pildid ka Kõrgjuga-Vagunist:

korrektne näoilme asja piloteerimisel

[Pilt: 14979727828d42_o.jpg]

[Pilt: 149797159e8ae5_o.jpg]
[Pilt: 1]
[Pilt: 14979711616e38_o.jpg]
[Pilt: 14979713c46efa_o.jpg]
[Pilt: 14979723695878_o.jpg]

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#3

Kui mingisuguse auto kohta võib üldse väljendit "nunnu" kasutada, siis millise kohta veel, kui mitte kõnealuse liikuri puhul! Aja aparaat kindlasti heasse sõidukorda (loodetavasti mõnes originaalilähedases pastelses toonis). Loodan sind sellega liikluses kohata!
Vasta
#4

Tänud Devilile piltide eest, mul siis selline isend nagu ülalpool kuskil muuseumis kolm tükki körvuti seisavad, see keskmine hall siis.
Liiklusesse sukeldumisega läheb veidi raskeks, ma nimelt ei mahu seal sees istudes rooli keerama kui uks ees onWink, mitte et sees istumiseks palju ruumi üle jääks.....olen ka suht pa..ee...suure kondigaSmile
Värv on ka praegu selline helesinine/hallikas ja selliseks ta ka jääb.
Korda ma ta teen, see on kindel.

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#5

Sellise eluka restaureerimisse võtmine teeb suisa rõõmu! Kas on nii kuuluvuse kui tegumoe järgi KKK "poolliikmega"?
Vasta
#6

Otse loomulikult saab tegu olema KKK au-kääbusliikmegaWink
Koledate Kastikate Klubis polegi veel päkapikkudele möeldud söiduvahendeid esindatud, niiet tagumine aeg.

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#7

Üks ilukilp kahSmile

[Pilt: 14983427465f03_o.jpg]

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#8

Tundub olevat teema, millel tasub silma peal hoida. Ainus Eestis?
Lootes varsti konkreetsest masinast pilte näha, soovin edu ehitamisel!Smile

Edit: Kuskilt nagu meelde jäänud, et Eestis ei saa arvele kahepütaseid/kahetaktilisi autosid (näiteks Trabant). Kuidas sellega lood?

2 x VW ; 2 x Honda ; 2 x BMW
Vasta
#9

(17-05-2010, 20:26 PM)-Rotu- Kirjutas:  Tundub olevat teema, millel tasub silma peal hoida. Ainus Eestis?
Lootes varsti konkreetsest masinast pilte näha, soovin edu ehitamisel!Smile

Edit: Kuskilt nagu meelde jäänud, et Eestis ei saa arvele kahepütaseid/kahetaktilisi autosid (näiteks Trabant). Kuidas sellega lood?
Veidi solgin teemat.
28 aprilli Autolehes on ühest Trabist juttu. Ja sealt lugesin, et neid peaks Eestis arvel olema lausa kolm tükki. http://www.autoleht.ee/blog/single?news_id=2316

www.classiccar.co.uk
www.carandclassic.co.uk
www.classiccarsforsale.co.uk
Müüa 2140 1982
Tartu on muutumas drifti Päälinnaks, oma ringristmikudega. Big Grin

Vasta
#10

(17-05-2010, 20:26 PM)-Rotu- Kirjutas:  Tundub olevat teema, millel tasub silma peal hoida. Ainus Eestis?
Lootes varsti konkreetsest masinast pilte näha, soovin edu ehitamisel!Smile

Edit: Kuskilt nagu meelde jäänud, et Eestis ei saa arvele kahepütaseid/kahetaktilisi autosid (näiteks Trabant). Kuidas sellega lood?

Noh, eelmise omaniku jutu järgi oli ta ka rootsis ainus, a kes seda ikka nii täpselt teab. Eks 99%töenäosusega vöib eeldada et neid eestis teisi pole, ehkki mine tea, vöib ju kogemata möni peidus magada kuskilSmile

Registreerimisel kehtivad talle vaid valmistamise ajal jöus olnud tehasenöuded, taktid, pütid ja noodid ei mängi mingit rolli.

Trabante blokiti ilmselt sellepärast et neid toodeti iganenud tehnoloogia järgi veel suht hiljuti ja sellepärast ei vastanud nad enam mujal maailmas kehtivatele heitgaasi-ja muudele normidele.

Samamoodi ei saa praegu enam arvele kuskil kenal sibulamaal toodetud uut sigulli vöi muud aretist millel katalüsaator ja muud olulised asjad euronöuetest puudu on.

Antud liikur on aga juba lihtsalt oma vanuse poolest neist muredest prii, samuti on tal ntx taga vaid punased tuled, turvavöödest pole jälgegi jne.

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#11

Täna kenal kesknädala hommikul kell 10.07 jõudis apastraat Eesti pinnale. Paar kiiret fotosüüdistust ka asjast:

[Pilt: 15029623e75fe7_l.jpg]
[Pilt: 1502960115215e_l.jpg]
[Pilt: 1502957565d2a1_l.jpg]
[Pilt: 150295433ff5bb_l.jpg]
[Pilt: 15029529f59522_l.jpg]
[Pilt: 15029503cf40fc_l.jpg]
[Pilt: 15029489fd2b5a_l.jpg]
[Pilt: 150294819d5d07_l.jpg]
[Pilt: 15029467778121_l.jpg]
[Pilt: 15029459906f9a_l.jpg]
[Pilt: 15029449e88cf9_l.jpg]
[Pilt: 15029439200a69_l.jpg]
[Pilt: 15029429a6dad7_l.jpg]
[Pilt: 1502941782c9d3_l.jpg]
[Pilt: 150294090dee6f_l.jpg]
veel paar klõpsu:

[Pilt: 1502939359d944_l.jpg]
[Pilt: 15029381bdaba7_l.jpg]
[Pilt: 15029373ef484a_l.jpg]
[Pilt: 1502936392e087_l.jpg]
[Pilt: 1502935542536b_l.jpg]
[Pilt: 150293417ef5b2_l.jpg]
[Pilt: 150293313b022f_l.jpg]
[Pilt: 1502931507a0de_l.jpg]

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#12

teema pealkirja nähes aimasin masinat teadmata, et tegu on KKK-kandidaadiga. Või kui kasti poleks, oleks vähemasti "kääpiöautoyhdistyksen" taolisesse üritusse passiv.

mõnus punn on küll. Pead juba nuputama, mida kasti "installida" Smile

sügasin esiti rooli asukoha tõttu pead, aga wikipedia tõi selguse: Rootsis on roolid alati vasakul olnud - ka enne 1967 septembrit, kui sääl kulgeti tee vasakus servas. Niiet masin on küll ilmselt oma esimesed aastad saanud vasakpoolses liikluses osaleda, kuid sellest ei saa talle peale vaadates aru ja ei peagi saama.

jõudu ja "liikluses näeme, rsk",
Teet

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#13

Rooli asukoha indikaatoriks on näiteks bensiinipaagi luuk, mis juhi pool kipub olema, nagu näha ülalt reklaambroðüüri piltidelt.
Niiet on tema jah koguaeg vasakpoolse rooliga olnud.

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#14

[Pilt: 1]
[Pilt: 1][Pilt: 1][Pilt: 1][Pilt: 1][Pilt: 1][Pilt: 1][Pilt: 1][Pilt: 1][Pilt: 15815111ccbae6_o.jpg]

[Pilt: 1]
Niisiis, sain juba oma esimesed pildid arvutisseToungue
Kuna suveajal niikuinii keegi miskit lugeda ei viitsi, siis saab pilte vaadata.
Ehk siis koht kus ta seisnud oli enamus oma elust, siis väike puhastus ja pesu ning suurema ja uuema suguvenna kasti laadimine.
Ega pole viitsinud temaga suurt rohkem ette vöttagi, kuid vaid töstsin selle jäleda kongi maha autolt ja ajasin ta garaazi sisse.
Käisin ka pöhjaalusega tutvumas, näeb hea välja, raamil veel ilusti värvgi peal ja puha. Veel avastasin sealt pooleks spidokatrossi ja lötku rooli pendelhoovas. Summutipütist pole kah palju järgi, rooste+gravitatsioon on oma töö teinud.
Eks talvepoole tuleb ta siis osastada ja veidi tööd teha.
Suurimaks mureks endiselt puuduvad detailid ja kroomi halb seisukord.

Head suve!

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#15

Väga tore pillikene. Kas restauraatorit võib ka paluda, et ta selle juhipoolse ukse jätakski küljest ära käima? Sellisena tundub ta olema täiesti sobiv Talveralli kandidaat, kes lund üles paisates üle põlla kimab Big Grin
Viimasel rallil oleks sellist ilu nähes ilmselt liigutuspisar silma tulnud...
k
ps Üks asi jääb ikka segaseks - kuidas sinna rooli taha üks eesti mees üldse ära mahub?


[quote='90Deville' pid='250858' dateline='1279649452']
[
Vasta
#16

No ma pean uurima kelle kätte pildid said, nimelt proovisime sinna sisse toppida kaks keskmisest parema söömaga eesti meest ja tegime pilti ka.
Ütleme nii, et suitsuga sisse ei mahuksBig Grin

Talverallil oleks sellega haledalt kinni istunud koguaeg ilmselt, tagavedu siiski.

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#17

höhöö

[Pilt: 16095999aa0a8b_l.jpg]

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#18

Näädsiis.

Pean ikka siia ka miskit kirjutama vahepeal, et ei tunduks nagu ma käega olen löönud köigele.
Pärast kaootilist surfamist netis igavatel öhtutel ja koguaeg süvenevat tunnet, et see putukas on viimane omasuguste seas, kui välja arvata too tehasemuuseumis seisev isend, siis leidsin löpuks kogemata ühe tai rollerifoorumi.
Ja ülla-ülla, ka körgjuga-vaguneid eksisteeris seal, koos oma suure ja ilmselt rikastele möeldud venna Daihatsu New-Line'iga. Antud koloss on siis kuulus selle poolest, et tema kastiosa on u10cm pikem kui HiJetil ja kapoti all teeb jöudu vöimas 800-kuubine vesijahutatav ridaneli.
Aga nagu öeldud, too on rikastele, mul vaesel sobib ka normaalsuuruses autoga söita, pole toda pikendatud varianti vajagi.

Nüüd siis olen kirjavahetuses ühe teravama pliiatsiga sealtmaalt, kes ennast juppide sebijana reklaamib. Pakub töesti suht palju ka uusi osi vanadele jabaanlastele, kasutatutest rääkimata.
Saatsin talle oma wishlisti ära, eks näis mida tal hankida önnestub ja mida mitte, transahindadest pole mul kah halli aimugi.

Ja ega auto endaga polegi ma midagi teinud veel, mötlesin et ajan köik puruks/puuduvad kannid kokku köigepealt ja siis alustan. Sest mölke ja roostet ma oskan ravida, katkist ja pooleldi mitteeksisteerivat tagatuld on juba raskem uueks teha.

Loomulikult olen autole juppe otsides valdavalt hieroglüüfidest koosnevates foorumites komistanud paljude väga huvitavate ja eluvajalike miniautode otsa, Daihatsu Midget näiteks, mis on siis HiJeti esivanem ja kolmerattaline, ja neid on veel palju-palju.....

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#19

Ajaviiteks täiendan seda unustusse vajunud teemat veidi. Jöulud, ja haigena kodus muud ei osanud teha....

Mingil ajal, ilmselt eelmisel talvel, osastasin idamaise veoautonduse kroonijuveeli veidike ja silusin väheke plekke tagasi nende algupärase kuju poole. Pilte kah, neid saab galeriist ise vaadata kellel huvi on.
http://nagi.ee/photos/90deville/sets/363511/?init=12

Eks ta enamuse ajast on siiski tähelepanuta seisnud, mingit hoogsat taastamist ei ole lahti läinud, veel. On jäänud körvalprojektiks, et mönikord igavusest nokitseda.
Juppide hankimine on ka seni liiva jooksnud, kirjavahetus tai päkapikuga ei viinud kuhugi, vahepeal saatis isegi pilte mulle vajaminevatest juppidest a kui soovisin saada nende hindu koos siia saatmisega siis kirjalöng katkes...Sad
Eks seal oli ka keelelisi probleeme jne

Üks link:
http://www.thaiscooter.com/forums/showth...NgkV6wlqSo

Seal siis kohalik meistrimees teeb mingist sama auto uuemast mudelist NewLine, mis on minuoma järeltulija. Jutust palju aru ei saa, a piltide järgi vöib tuvastada et löpptulemus on suht hea väljanägev pahtlihunnik.


Korra mötlesin ka oma räbalat iluvöre kroomimismeistritele näidata, a pole veel jöudnud. Ilmselt teevad seda nähes enesetapu vöi soovitavad mul seda teha....

Esipamper on ilmselt vöimalik ise uus teha ja lasta kroomida, nö "sarved" olid veel taastamiskölbulikud.

Tagaluugi kattepleki vahetan ilmselt täies tükis välja, lihtsam kui mölke välja venitada.
Samuti tuleb vahetada kundepoolne kabiini pöhi, see ikka suht mäda.

Tegemist, nagu öeldakse, jätkubSmile
Kuulmiseni!

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne