Jalgratas Bata.
#1

Tekkis selline omapärane sõiduriist.Rattad all valed,sellega seoses ei tea ka tootmisaega.Endal selline tunne,et võiks olla vanem kui 30-ndate lõpp,internetist pole võimalik midagi leida.Raaminumber suht väike 24704,poriplekid olnud nikeldatud ja musta triibuga.Palve siis teadjatele,äkki keegi oskab midagi kosta.[Pilt: Picture%20233%20%5b640x480%5d.jpg]
[Pilt: Picture%20234%20%5b640x480%5d.jpg]
[Pilt: Picture%20235%20%5b640x480%5d.jpg]
[Pilt: Picture%20236%20%5b640x480%5d.jpg]
[Pilt: Picture%20240%20%5b640x480%5d.jpg]
Vasta
#2

Mis kirjad on tagaratta vabajooksu rummul? Mis rumm üldse kasutusel on?

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#3

Rattad on valed,tagumine ratas on saksasõjaväe jalgratta oma,mustaks värvitud Torpeedo.
Vasta
#4

(20-05-2010, 12:19 PM)rattarumm Kirjutas:  Rattad on valed,tagumine ratas on saksasõjaväe jalgratta oma,mustaks värvitud Torpeedo.

Selge siis.

Sel juhul ei oska ma ratta tegumoe järgi midagi muud arvata, kui et tegu võiks olla millalgi 1930ndatel toodetuga. Minu erakogus Batat pole, millel oleks säilinud aastaarvu.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#5

Veel küsimus ksf Valdole.Mis tüüpi leistangid võisid olla,kas tavalised ülespoole või allapoole längu?
Vasta
#6

Tðehh Tomað Bata rajas 20. sajandi alguses hiiglasliku rahvusvahelise jalatsiimpeeriumi ja tegi Tðehhoslovakkiast 1930ndate alguses maailma suurima jalanõude eksportija. Bata kingi müüdi ka Eestis ja mingil ajal tegutses Tallinnas ka Bata esindusäri.
Bata jalgrattaid esindas ja müüs meil 1937-39 firma J. Zimmermann & J. Mölder. Reklaamiti neid igatahes Tðehhoslovakkia tööna. Veel müüsid nad Bata rehve.
Aga seda ma praegu küll öelda ei oska, kas Bata impeeriumi kuulusid ka jalgratta- ja rehvitehased, või kasutasid seda nime vastaval kokkuleppel või omavoliliselt mingid muud, sõltumatud tootjad.
Tðehhide vanatehnikafoorum:
http://www.veteranforum.cz/index.php?id=127

Keelest eriti aru ei saa, aga kui otsida Bata, siis seostatakse seda tootja/margiga MAS/M.A.S.
http://www.veteranforum.cz/index.php?id=127&search=bata
Vasta
#7

Tðehhi rattaid on Eestis müüdud. Ka siin foorumis on tðehhi Regattade reklaam olnud, endised Batad. (kui midagi segi ei aja). Reklaami panija lubas täpsustada ajakirja ilmumisaega, milles kuulutus oli, aga ilmselt ei uurinud. Regattade jäänuseid on liikvel, Batadest endist pole kuulnud. Kas Bata muutus Regattaks või omandas/liitis üks teise, ei tea.
Kui lenks oli pööratav, siis nagu ikka....vastavalt soovile.
Vasta
#8

(20-05-2010, 17:27 PM)kass Kirjutas:  Kui lenks oli pööratav, siis nagu ikka....vastavalt soovile.

Enamikel 1920-30ndate jalgratastel (erandiks pms. rootslased) polnud lenks pööratav - oli jäigalt teine tavaliselt püsttoru külge keevitet.

Aga ostja soove sai ikka arvestada - selles osas, milline leistang müüja juures talle peale pandi/jäeti. Selle vahetamine ju imelihtne!

Olen kuulnud mälestusi, et 1930ndate lõpul olla poes ostja soovi korral ühtpidine leistang maha kruvitud ja teistpidisega asendatud - ilma lisatasu soovimata muide!

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#9

Regatta reklaam
http://forum.automoto.ee/showthread.php?...526&page=2
postitus 18
Vasta
#10

Huvitav reklaam aga seda ei tea mis aastast Bata-st Regatta sai?
Vasta
#11

(20-05-2010, 20:57 PM)rattarumm Kirjutas:  Huvitav reklaam aga seda ei tea mis aastast Bata-st Regatta sai?

Hea küsimus. Tegelikult ei pruukinudki saada.

Nimelt on paljud tootjad valmistanud rattaid mitme kaubamärgi all.

Dürkopp näiteks - Oryx, Elektra
Brennabor näiteks - Bora, Exact, Titan
Diamant nt - Eldi
Triumph nt - Sirius
Hercules nt - Prior
ETK - Original, Olympia, ETEKA, LUX

Neid oli kindlasti enam, räägin siin neist isendeist, mida saatus minu erakogusse toonud on.

Miks ei võinud Regatta olla Bata kaubamärk/mudel? Minul on ühe Regatta jäänused, millel esirattarumm on veel "vanakooli" Brampton ja velg siledapõhjaline. Seega ülitõenäoliselt enne-1930 kraam. Sinu Bata kindlasti nii vana ei ole, vaadates üksiksõlmede lahendusi.

Usun, et täpsemat teavet saab Tðehhi vanajalgrattahuviliste käest. Olen 90% kindel, et raaminumbri põhjal suudavad nad anda mingit teavet, millega Sinu ratta korral tegu on...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne