Jawa 638 1988.aasta
#1

Tuleb tõdeda, et eelmine Jawa 634 sai 9. mail maha müüdud Viljandi kanti ühele tõsisele huvilisele, kuid hing ei andnud ikka rahu ja oli vaja uus masin vaadata. Minu üllatuseks tekkis mõned päevad hiljem müüki üks 638, aastast 1988 ja välimuselt jube maasikas. Neljapäeval sai helistatud müüjale, kelleks osutus meie tavapärast emakeelt mitterääkiv kodanik, kuid tema sai minust õnneks niipalju aru, et helistan uuesti õhtul ja et mul on asja vastu tõsine huvi.
Õhtul lasin isal uuesti helistada ja asja lähemalt uurida, kuna tema vene keele oskused on minu omadest kordades paremal tasemel Toungue
Masin jutu järgi töötab, kõik asjad toimivad ja dokumendid olemas.
Juba reede õhtul läksime masinale Peipsi äärde järgi.
Esmapilgul masin täpselt selline nagu piltidelgi. Müüja lõi paar matsu ette, süüde sisse ja pill käis esimesest matsust.
Tegin ühe proovitiiru maanteel- kõik töötab nagu peab. Dokumente vormistades selgus, et dokumentidel B osa puudu, kuid tänaseks on seegi leitud.
Pealekauba sain masinaga veel fiibrist ilma mõradeta esitulegondli/tuuleklaas ning mingisuguse matkakohvri raami, mida esialgu küll kusagile kinnitada ei oskaks Big Grin

Endine omanik (1948. aastal sündinud mees) on kunagi ka suutnud külje maha panna masinaga. Parempoolne sumbuti on altpoolt kriime täis ja pikalt mõlk sees. Lisaks sellele on laibakad kannatada saanud paremalt poolt sama asja pärast ilmselt.
Tsikkel sõitnud kella järgi 23 700km ja mootorit paistab, et pole lahti võetud selle 22. aasta jooksul.
Nüüd oleks vaja esmalt tsikkel enda nimele ümber registreerida ja tulevikus tuleks ülevaatus ja kindlustus ka ära teha. Ülevaatuseks pean pidurituled ka korda tegema- ei tea, kas pirn ära või on miskit tõsisem viga. Eks tuleb sellesse veel täpsemalt süveneda.
Ise olen ostuga igati rahul ja proovin masinat vaikselt välimuselt veel paremaks muuta.

[Pilt: IMG_0192.jpg]
[Pilt: IMG_0193.jpg]
[Pilt: IMG_0194.jpg]
Vasta
#2

See ju lausa maasikas!!! Smile
Edu!
Vasta
#3

Esiratas näib ka viskavat, rehvi muster on kulunud äärmiselt ebaühtlaselt.

Muidu aga ratas nagu kompu. Mäletan, kui selliseid uuena poes müüdi, puitkasti sees.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#4

Jah, ilus ratas! Aga kas kehtiv kindlustusleping on ? Kui ei ole, siis mind huvitaks, kuidas liikluskindlustuse tegemine/vormistamine kulgema hakkab. Nii kogemuste omandamise mõttes.
Vasta
#5

Tänud heade sõnade eest!
Esiratta viskamist proovisõidul küll ei täheldanud 85 km/h. Rehv on lihtsalt kulunud ilmselt. Pildipeal tundub asi isegi hullem, kui tegelikkuses Big Grin
Kindlustuslepingu kohta ei oska ma praegu midagi öelda. Pean ratta oma nimele ümber vormistama. Ilmselt antakse mulle nüüd ka uus nn. euro tehniline pass?
Kui ratas ümber vormistatud, siis teen oma nimel ilmselt uue kindlustuslepingu ja ongi asi korras.
Vormistamisega on veel see küsimus, et kas ma pean tsikli ette ka näitama neile, kui lähen teda ümbervormistama ja praegu on A ja B osast koosnevad dokumendid? Olen sellekohta erinevaid arvamusi kuulnud.
Vasta
#6

ARK lehekülg ütleb järgmist:

Üldjuhul ei pea sõidukit ARK büroole/osakonnale kontrollimiseks esitama, v.a juhul kui:

- muutuvad sõiduki tehnilised andmed;
- sõidukil puudub VIN-kood.

Loe siit.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#7

Minu arusaamist mööda huvitab ARK-i pigem numbrite vastavus passile ja sellepärast on seal see kontroll ennem regiustreerimist. Siiski, kui nüüd kukalt kratsida, siis eelmine aasta oma Jawa passi vahetades (A ja B osaline) ning vastutava kasutaja lisamise käigus ei huvitanud ratas küll kedagi ja oli olemas kehtiv ülevaatus. Ilma selleta on tarvis ratas kohale vedada, nagu sealt siis öeldi.
Või siis loe Aspelundi postitust ja siiski helista ka sinna ARK-i kuhu sul on plaan passi vahetama minna. Sest seal võivad natuke erinevad arusaamad ollaBig Grin
Ülevaatuse saad ju ära teha ja see pannakse hiljem uude passi sisse - juhul kui see ratas ikka üldse andmebaasis enam onToungue
Vasta
#8

Hiljutisel Ziguli omanikuvahetusel (kaheosaline pass, ülevaatus tegemata 2 aastat), ei huvitanud auto enda nägemine kedagi.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#9

Seda ma räägingi, et tuleb ennem igaks petteks helistada ja küsida - kuidas seisud täpselt konkreetses kohas on. Kellegil on paha päev ja nõuab masinat näha - kellegil pole ja asjad sujuvad kiireltRolleyes
Gruppen - mitmete masinate (sõiduautod - mootorrattad) ümberkirjutamise juures olnud ja erinevaid väiteid kuulnud ning erinevaid olukordi näinud. Kuigi eeskirjad.. oleks nagu ühedRolleyes
Vasta
#10

Sama lugu siin ostsin k-750ne kindlustus ja ülevaatus oli mitu aastat tegematta. ümber vormistades ei huvitand ratas kedagi.[/align]

Kunagi pole aega teha midagi korralikult, aga alati on aega ümber teha.
Õige mõistmine tuleneb halvast kogemusest.
Kogemus tuleneb halvast mõistmisest.
Vasta
#11

Pika arutluse tulemuseks oli eile see, et sain omanikuvahetuse valutult tehtud (seda mitte valutult rahakotile Big Grin).
Kuna vana tüübi nr. 3 numbrit ja 2 tähte ja kõik on nüüd ju EURO, siis tädike haaras kohe uue numbri järgi ka. Tsiklit keegi näha ei tahtnud. Sain veel hea ümmarguse nr. 50, kuid jah, ise jälle 1350 krooni võrra vaesem.
Viisin praegu masina maale ära, kus nokitseb teda veidike ja saab veidi ringigi sõita Lõuna- Eesti metsateedel. Tagaamortidega peab ka midagi ette võtma, sest eile mõned sõidud tehes, sai selgeks, et peksab põhja amorte üsna kergelt.
Praeguseks kõik.
Vasta
#12

Pidurituled sain õnneks lihtsalt korda. "Konna" küljest oli lihtsalt üks juhe lahti tulnud. Kahekesi ka esimesed sõidud tehtud ja metsavahe- kruusateedel on ikka väga mõnus 40- 50km/h joristada.
Kuna tsikkel oli 3 nädalat seisnud otsustasin nädalavahetusel paar tiiru teha, aga pill ei käivitugi... laadisin natuke akut ja proovisin uuesti- ikka ei midagi. Siis näen, et karpa ujuk ära uppunud ja bensiini lausa voolab karpast. Kakkusin siis karpa maha ja puhastasin ujukikambri ja asjad ära ning kokku tagasi.
Sain masina jälle käima ja kõik toimib nagu enne. Nüüd peaks tõsisemalt uue esirehvi muretsemise peale mõtlema hakkama. Vahepeal õnnestus Tallinna Motodepoo netikaupluse www.motopost.ee kaudu kampaania korras tellida ka HJC firma kiiver ja seda veel ülisoodsa hinnaga.
Vasta
#13

Viimaselajal olen masinaga päris palju sõitnud ja peab ütlema, et isegi minu kasvu jaoks (197cm) on sõiduasend üsna mugav ja ei väsita.
Möödunud laupäeval sai esiveljele monteeritud ka vähekasutatud Barumi rehv, kuna vana oli täitsa slikk juba. Ratas alt- ratas alla protsess kestis ca 30 minti ja rehvi jätsin 2,5 bari rõhku.
Õhtul tegin veel erinevatel teekatetel kokku 20 km tiiru ja ei mingit ebamugavust ning tsikkel peab kenasti vastu.
Ennem talvekorterisse panekut plaanis ka väsimuse märke ilmutama hakanud gaasitross ja kulunud esipiduriklotsid ära vahetada.
Seniks aga naudin veel häid sõiduilmu ja ilusaid sõiduilmu teistelegi!
Üks pilt ka lõpetuseks:
[Pilt: 18171638.jpg]
Vasta
#14

Oi kus on ilus pärl see jawa sul- natuke aega veel ja saad selle jawa eest musta numbri. Nagu karbist võetud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne