bensiin
#1

Kust te mehed (võib olla ka et, naised)bensiini vanadele masinatele saate? omal A72 aegne masin mis sai ka A76 hakkama kuid nüüd kus on ainult üle 95 sed bensiinid tanklates Sad millega te sõidate?
Vasta
#2

Moskvaga 95-ga.Siiamaani pole midagi peesse keerand.....Smile
Vasta
#3

well se pole ka 4 taktiline ja klapid on puudu Smile
Vasta
#4

76-t liigub ka senini tanklates. 66-70le
arvestatud masinad käivad sellega, kui suurt
tuuri ei anna just ja süüde varaseks
keerata. Aga... EUs 76st ollust ei ole
tõesti.

Nii et ka minu poolt küsimused (algse
küsimuse täiustused) õhus:
- Kas 66-70le mõeldud (külgklappidega)
mootorile võib probleemideta 95t sisse joota?
- Kas ainus häda saab olema
väljalaskeklappide/-pesade põlemine või ka
muud?
- Kas väljalaskeklappide põlemist saab ära
hoida madala pöördega?
- Kas on ollust, mida 95 sisse segades saab
76 kätte? Või ära hoida väljalaske
mahapõlemist?

Soomlased küll väitsid, et neil ei ole
probleeme oma uunikuparki 95ga joota.

Parimat,

Valdo

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#5

mingit kraami kuskilt on küll on võimalik saada millega annab bensiini lahjemaks teha (selle aine nime ei mäleta) aga kahtlane kas seda niisama lihtsalt osta saaks aga ma ise lasen enda 69-ga 95-ga juba teist aastat ja seni pole miskit viga olnud ja ülemäära kuumaks ka ei lähe, mulle endale tundub et praegused bensiini oktaani arvud päris vene omadega mis vanasti olid kokku ei lähe just. shell 99+ tundub kahtlaselt samasugune kraam olevat nagu seda oli veneajal 76 - sellel 76 on selline omapärane lõhn mille juba eemalt ära tundis ja 99+ lõhnab täpselt samuti. aga mootori klapipesade ja klappide kaitseks oli mingit vedelikku üksaeg müügil küll, mingi plii või väävli lisand oli vist.
Vasta
#6

Kangema bensu puhul lase bensul natuke\"lahtuda\"
Vasta
#7

Kui mälu ei peta, siis tegeles sellise keemiaga hulgi ASPOKEM, talnas mustamäel.
Sama teema jooksis kunagi ammu ka auto24.ee´s seina peal, aga kes sealt oskab otsida.


Vasta
#8

kas siin siis neid uunikumi klubi vendasid pole kes Pealtnägias poseerimas käivad?
Neil ju sõja aegsed masinad ja ka vuravad ringi.
Bensiini seisma jätmine halvendab ainult tema omadusi mitte oktaan arvu.
Vasta
#9

Siin foorumis oli juba kunagi juttu sellest aga 66 ja 76 pentsu asendab hetkel 92 või 92+3 mida müüakse tanklates aga neile tuleks lisada plii asendajat näiteks Valvoline toodangust (kindlalt on ka teisi)
sest plii ladestus klappidele (minuteada)
ja mõjus seal hästi.Kuigi ega \"ketsi vilistada\" ei kannata unic mootoriga pikalt.
Vasta
#10

Vanemad mootorid olid projekteeritud nii et plii määris klapisääri. Kui sõita pliivaba benaga siis peaks vahetevahel panema pliibena ka või vahel lisama seda pliilisandit.
Oma Dnepr 750ga olen sõitnud ilma ümbertegemata (surveastme) mingi 7000 km ja mingit lisandit pole pannud. Kütuseks 80 ja 95. Õliks mootoris täissünt. Probleeme pole.
Vasta
#11

no eks ma proovin ka lisanditega siis
Vasta
#12

mitte väga ammu oli kaa selline asi myya nagu 80...võin exsida, aga siin kus ma elan on yx tankla kus myyaxe seda ka praegu vist
Vasta
#13

no hea küll vale bnsiiniga sõtmine ikkagi rikub mootorit.
Kui täpselt mäletan siis mootoris mille surve aste on madal ja kasutada kõrge oktaan arvuga bensiini siis põlemine kestab kauem põlemiskambris ja põleb ära väljalake klapp.
Kui kasutada mootoris mille surveaste on kõrge (12) madala oktaan arvuga bensiini siis tekib detonatsioon(bensiin ei põle enam vaid plahvatab, sorry aga reaktsiooni kiirusi enam ei mäleta) tagajärjeks salede, kepsu, kolvisõrme vigastused kuna detonatsioon mõjub neile nagu vasara löök.
Võis ka vastupidi olla, kuid seega on siiski tähtis et mootor saaks õiget bensiini ja olen seega mosse pärast tiba mures ehk mõistate juppe nats vähe saadaval juba.
pliivaba ei sa kindlasti kasutada sest vanematel masinatel käis silindri ja kovi ning klpi säärte kuluimise kompenseerimine pliiga ja ilma kuluvad asjad suht kiiresti.
Vasta
#14

Teooria algusosa on Nufil õige. Vale bensiin on halb.Autode puhul mul polle midagi kaasa õelda, sest puudub vastav kogemus (tagasiside). Pole julgend ka eriti proovida. Mootorrataste puhul on aga väga pikk kogemus.Olin aastaid tagasi kardiringi juhendaja. Seal oli 50sed ja 125ne kart , mis sõitsid väga palju. Kõigil sees 95 pliivaba bena (et lastel oleks ohutum tervise mõttes) Sellest ei olnud mitte ühele mootorile halba. Lihtsalt kulusid ära läbisõidu pärast.
Nagu ma juba eelpool kirjutasin olen sõitnud oma motaga päris palju kõrgema benaga. Ka midagi halba pole sellest juhtunud. Mootor ju sõjaaegse konstruktsiooniga Bmw tüüpi (K 750). Olen ka kusagilt Dnepri käsiraamatust välja lugenud, et pole vaja midagi ümber seadistada kui sõita kõrgema oktaaniga.
Väiksem oktaanarv on aga seevastu väga kahjulik. Kunagi sõitsin oma Mossega 93 asemel 76 ja siis hiljem mootorit lahti võttes (mitte purunemise pärast vaid 76 peale ümber tehes) olid kolbidel sellised piiiiisikesed ussiaugud sees. Just küünla vastaspoolel kaugemas nurgas kus eriti detonatsioon kerge tulema on.Muid märke pole olnud.
Pliiteooria koha pealt vaidleks aga vastu. Pole kusagilt lugenud/kuulnud et plii ka kolbe ja rõngaid määrib veelvähem kulumist kompenseerib. See jutt käis ainult klapisäärte kohta. Ja vist telekas Naan rääkis seda et vhetevahel on siis hea pliibena panna kui sõita pliivabaga vanades mootorites.
Ja lõpuks mis see vaidlus ikka annab varsti sõidame kõik pliivaba benaga min. oktaan 95 . Kas me siis tahame seda või ei taha. Normid EÜs ju sellised (kes käskis EÜ poolt hääletada).
Vasta
#15

Nõustun eelnevaga. Teema on oluline ja kujuneb parajaks pähkliks vanatehnikafännidele.
Igaljuhul pliivaba bensu küll ei kavatse oma vanale neljarattalisele (GAZ 21) sisse hakata valama, et mitte mootorit tuksi keerata.
Käesoleval ajal kasutan 80 bensu, seda ju veel õnneks mõnel pool on.
Mis saab aga järgmisest aastast, kas tõesti osa vanatehnikast peab gaarazi jääma??!!
mel.
Vasta
#16

Minuarust nagu praegu ainult pliivabad bensiinid müügil ongi. Vanasti kasutati pliid just oktaanarvu tõstmiseks ja kuna saadud bensiin oli väga mürgine, siis lisati sinna värvaineid (nt. punast).Mina küll ei tea, et kuskilt praegu punast bensiini osta saaks.
Vasta
#17

Pole hullu. rääkisin vene ärikaga, kes mulle 93 venemaalt toob, ütles, et pole probleemi, 72 isegi võimalik saada, nii et ei jää need masinad seisma midagi.
Viimase poole aastaga ise europooldajast euorovastaseks saanud.
Vasta
#18

kui pöördeid mitte väga anda siis mootorit normaalse läbisõidu juures ära ei küpseta.

Priit Kuldsaar
priit@made.ee
+372 510 9332
www.vanaautod.eu- kollektsioon piltidel
Vasta
#19

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: Kenu
Pole hullu. rääkisin vene ärikaga, kes mulle 93 venemaalt toob, ütles, et pole probleemi, 72 isegi võimalik saada, nii et ei jää need masinad seisma midagi.
Viimase poole aastaga ise europooldajast euorovastaseks saanud.

Ma ei saa aru, mis mõtet sellel oleks? 92 on praegu veel üsna palju saada ja peale selle on madalama oktaanarvuga bensiinid palju sitemad. Oktaanarv peaks näitama bensiini detonatsioonikindlust.
A kui sa hakkad seda Venemaalt toodud 72e kasutama ja sul teepeal benss otsa saab, mis sa siis teed? Vead seda omal tsisterniga kaasas või?
Vasta
#20

eks selle klappide määrimisega paras jama on küll aga plii bena keerab tegelt klapid ja väljalaske ka metsa kuna see tekitab mingit rõvedat oksüdatsiooni, mina ise arvan et kui ikka asi päris jama on siis tuleks bena sisse lisada pisut kahetaktilise õli või mõnda diislikütuse sisse lisatavat määrdeainet
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne