Joosepi Cezeta 501
#1

Teen uue teema, proovin postitused ringi tõsta.
RE: Cezeta 501
Leidsin samasuguse isendi ja loomulikult vedasin koju kohe ära, kaasa sain ka mõned jupid ja ka saksa keelse raamatu. Esimest rehvi pumbates algul häda polnud midagi mõtlesin et panen törtsu õhku juurde ja siis see juhtus kõva kõmakas ja veepilv. Peale seda operatsiooni tuli ka ennast kasida. Teen mõned pildid ka igatahes mootor käib ringi ja kella keerasin ka üles. töötab.
Lisan mõned pildid >> :http://fotoalbum.ee/photos/joosep2/sets/985479
Alustatud siis töödega rolla kallal, alustuseks sai aku peale pandud ja tutvutud süütelukuga. Ei jõudnud voolud kuidagi sinna, nüüd tuled olemas ja armatuuris isegi üks tuluke põleb. Mis süütemänguga saab ei oska veel öelda kuna kui kaane maha võtsin selgus kurb tõsiasi, seal kõik roostes, ei tea kuidas mähisedki on. Äkki oskab keegi soovitada kus kohast sellist asja võib saada? Panen lähiajal mõne pildi ka.
Vasta
#2

Süütemäng paistab pilte vaadates sama olema mis "vanal" Jawal - kas reaalselt ka nii on ei garanteeri, kuid tundub nii. Mehaanilise relee võiks asendada elektroonilisega, mis ei maksa kuigi palju. Tallinnas saab Jawa juppe Kloostrimetsa Motopoest või Nõmme teelt Barosest (jawa esindus, Audentese lähedal)
Vasta
#3

Eks genekaga võib probleeme olla küll - näeb teine selline õnnetuke välja. Küll on aga väga ilus, vana tüüpi releekinnitus ja samast ajast harjade kinnitus. Usun küll, et genekas-relee sama mis 50ndate lõpu- 60ndate alguse Jawadel. Peaks peale minema ka uuemate "vanade" Jawade genekad-releed. Või siis nimetatud elektroonilin vidin relee asemele. Muidugi kui ankur õhtal on - ei aita ka see. Mina üritaks olemasoleva süsteemi ära puhastada ja korra käima saada. Siis oleks näha mis voolud ja kus liiguvad.
Jäin just mõtlema, et kas selle tüübi releekinnituse külge saab üldse elektroonika panna aga vist peaks ikka saama.
Vasta
#4

Tänud vastajatele. Täna selline vihmane õhtu ja otsustasin väheke oma varakambrites kolada. Ja oh õnne leidsin ilmselt 250 Jawa mootori, kohe sai ka süütemäng maha kruvitud ja selgeks tehtud et too hakkab rollale külge. Natuke puhastamist, uus kontakt ja kondekas ning harjad peab üle vaatama, kui on viletsad tuleb kuidagi asendada. Pildid saab panna alles nädala algul kuna unustasin fotoka juhtme töö juurde. Ja tekkis selline küsimus, et kui palju selliseid rollasid eestis on mis ootavad taastamist või juba liiguvad?
Vasta
#5

Minu andmetel kümmne ringis kindlasti aga tegelikult alati rohkem.
Vasta
#6

Sai täna jälle rollale käed külge pandud kuna hakkas sadama ja välitööd tuli ära unustada. Alustuseks sai teise mootori küljest rootor maha võetud, puhastatud ning siis asutud süütemängude kallale. Midagi ilusat seal ei olnud, rolla enda oma tuli kõrvale panna kuna see ikkagi väga roostes, teisele sai uued kontaktid ainult kuna uut kondekat üles ei leidnud. Seejärel rollal rootor maha teine asemele ja süütemäng külge ja oh imet säde olemas. Kange tahtmine tekkis ikkagi täna käivitada, proovisin bensuvoolikust paaki läbi puhuda aga see ebaõnnestus kuna bensukraan umbes mis umbes. Keerasin küljest ära lammutasin ta laiali ja tegin korralikut puhtaks ning külge tagasi. Paagist tuli veel ka liitri jagu bensiini välja mis haises jubedalt nagu vanasti Kiviõli oma. Valasin paar liitrit uut sisse, keerasin kraani lahti ning siis järgmine häda, ujukikambrist jooksis bens sirinal läbi.Sai ujukikaan maha võetud, ujuk välja võetud ja tuvastatud et too on bensu täis ega saagi pealevoolu sulgeda.Lähemal vaatlusel selgus et ujuk on kahest osast kokku pressitud ja serv vähe lahti, vajutasin kokku ja panin tagasi mõtlesin veel et kas jääb pidama kõik hakkas toimima, Süüde sisse, vänta paar korda ja ei mitte ünte pauku, võtsin küünla maha väike topka ja uuesti vänta, viienda löögi järel tuli rollale eluvaim sisse, nalja kui palju. Pildid panen ka lähiajal.
Vasta
#7

Täna sai külastatud kohaliku motopoodi ja avastatud et sinna on toodud ka juppe müügiks nii Jawa kui ka vene tsiklitele, uusi ja ksutatud. Rollale sain korraliku süütemängu koos releega. Need mis endal olemas, olid õnnetud ja laadima ei hakanud. Eks õhtul panen külge ja proovin loodan et saab laadimise ka akule
Vasta
#8

Õhtul sai kobedam relee külge pandud ja isegi mingi laadimine on olemas. Madalatel pööretel gabariit ja lähituli põlevad nii kui lülitan kaugtule peale jääb mootor seisma kusjuures lähituli põledes on ampermeeter nullis. Milles viga võib olla, harjad said ka korralikud.
Vasta
#9

Täna sai külastatud Kloostrimetsa motopoodi ja tõin sealt uue elektroonilise relee MRV7-P. Vana relee asemele saab panna aga kuidas juhtmed ühendada, kas on kellelgi selle asjaga kogemust?
Vasta
#10

(12-07-2010, 23:46 PM)joosep Kirjutas:  Vana relee asemele saab panna aga kuidas juhtmed ühendada, kas on kellelgi selle asjaga kogemust?

Mul võttis u. 2 minutit Google's, et selline asi leida:
http://media.photobucket.com/image/cezet...schema.jpg

...ja selline:
http://www.sidecar-cz.com/elektyka/el26.html

Pikemalt ei viitsinud, aga sul soovitan küll - leiad oma Cezeta kohta IGASUGUST materjali.

T.
Vasta
#11

Pole vahepeal aega olnud asjaga tegeleda, aga nüüd püüan hakata rollaga tõsisemalt edasi tegelema. Tahaks tänada Tom`i ja TALUPOEG TALLUJA`t. Täna õhtul rollat silmitsedes jäin mõttesse ja tekkis küsimus, kas on mõtet teda üle värvida või mitte? Värv mõnest kohast parandamist tahaks aga võiks ju olla nii nagu ta on. Mida kaasfoorumlased arvavad?
Vasta
#12

(03-09-2010, 20:41 PM)joosep Kirjutas:  Täna õhtul rollat silmitsedes jäin mõttesse ja tekkis küsimus, kas on mõtet teda üle värvida või mitte? Värv mõnest kohast parandamist tahaks aga võiks ju olla nii nagu ta on. Mida kaasfoorumlased arvavad?

Pean oma kohuseks teatada, et mul on suht suva! (palun mitte solvuda ja ise see raske küsimus lahendada enda parema äranägemise järgi). Smile

terv. Priit
Vasta
#13

Ega solvugi, tahtsin lihtsalt arvamust teada kuna minu arvates kui masin jääb originaal värvi siis peaks ka tema väärtus suurem olema. Või kuidas? See ei tähenda seda et kavatsen müüma hakata.
Vasta
#14

(04-09-2010, 08:00 AM)joosep Kirjutas:  Ega solvugi, tahtsin lihtsalt arvamust teada kuna minu arvates kui masin jääb originaal värvi siis peaks ka tema väärtus suurem olema. Või kuidas? See ei tähenda seda et kavatsen müüma hakata.

Oled õigel teel!
Vasta
#15

Küsimus siis et kas taastada või mitte... Eks see ole laiskuse ja võimaluste asi. Tegematajätmisele leiab õigustuse ikka!
Värvipinnad on ikka liiga kulunud- tuhmunud, kohati roostes...Lihtsa värviparandusega saab ülevaatuselt läbi.
Ja rolleri kohta öeldakse siis, et, mnjah, väga hea projekt.

Tervitab Veteran.
Vasta
#16

Kuna muud midagi huvitavat lugeda kahjuks pole, siis vaevusin ka pilte vaatama. See suurema ja väiksema väärtuse teema jääb mulle küll arusaamatuks, erinevalt näit. ksf! Topsekreedist. Et kui on mingi lappiline , osalt originaalvärviga roller, siis on väärtus suurem ja mõnusam ning uhkem sõita ? Mis moodi Sa mõtled neid parandusi teha, kohti kus rooste all tegutseb on ju igas servas ? Nagu ksf! Veteran mainis - küsimus on selles, et - teha või mitte teha! Kui müüa vb ei kavatse (aga tegelikult salaja ikkagi mõtled, siis ära hakka teda üldse ei osaliselt ega ka täielikult mäkerdama)....ja tahad endale pikema perspektiiviga jätta, siis igal juhul tuleks mõelda täielikule roosteeemaldusele ja uuele värvile, öelgu ksf! Toppsekreet mida tahab! Toungue Ja pipart teile keele peale ka!
Nojaa, jäi veel lisamata, et tõesti, see on üks lahe aparaat, asjal on kõvasti jumet!
Vasta
#17

Täna Lätis Ikskile laadal oli sarnane roller müüa.

[Pilt: rolliksk.jpg]
Vasta
#18

Tänud siis vastajatele. Otsus on tehtud, rolla läheb laiali võtmisele ja saab omale uue värvi selga. Eks annan tegemistest teada.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne