veel ühe naisteratta tuvastamine
#1

nüüd esitan avalikkusele vist liiga keerulise küsimuse aga nigu vanasõna ütleb, et küsija suu pihta ei lööda ja seetõttu ka see teema.
tegu mu vanaema rattaga. alles on ainult mõlemad porilauad ja värvi põhjal eeldades ka sama ratta ketikaitse. porikad ilmselt ise poisikesepõlves ää kruvisin ja seetõttu ehk nad ka alles olivad. ratas ise on ilmselt vilusse pandud.
mälupilt on selline, et raamitorud olid kõverad, ehk natuke s moodi. kleidivõrgud olid tõsised kunstiteosed. mitte niisama võrgud või algelised pitsid vaid väga uhked mustrilised võrgud. ähmaselt mäletan, et kuskil rippusid ka pisikesed tutid. poisikesena mõistagi suutsin võrgud kiirelt puruks rebida ja lõpuks lõplikult parematele jahimaadele saata.
sadul oli uhke pehme viltsadul ja ähmane mälupilt ütleb, et sel olivad ka mingid lilled või muidu mustrid pääle värvitud-pressitud või miskil muul moel tehtud.
esipidur oli seuke, et kummikattega klots pressis ülevalt otse vastu esirehvi. ajamit ei mäleta.
pakiraamid olid nii ees kui taga, aga need võisid vabalt olla hiljem pandud.
arvatavasti tegu pole mingi uunikumiga, pigem nõukogudeaegne toode ja ilus ja kobe oli ta seetõttu, et minu näppu jõudes oli alles vähe aega pruugitud.
[Pilt: 15402275d37376_t.jpg]
[Pilt: 15402271fef18a_t.jpg]
[Pilt: 1540226168f80b_t.jpg]
Vasta
#2

kui juba on läinud vastamiseks, siis pakun, et tegu jah nõukogude aja rattaga, vb midagi Lvovi tehase 26" ratastega vokk, mudeleid ei tea...aga võib vabalt ka midagi muud olla, nõukogude teema spetsialiste siin foorumis ikka liigub ja lisaks jällegi Valdo või mõni muu teadjamees...
Sii teemas on Valdo Harkovi V 22, sadul ja seelikuvõrk ei ole algsed. Sama mudelit valmistas ilmselt ka Lvovi tehas, mingi mudel oli ka V 25 vist. Lvovi tehasel olid sellised sinakad ja rohekad tallapressid, võisid ka muidugi Harkovi tehasel olla, ei ole asjaga kursis.
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=30615
Vasta
#3

Paljaste porilaudade põhjal on raske tuvastada, on see nüüd Lvov, Minsk, Harkov või midagi muud - enamik N.Liidu 1950ndate naisterattaid (v.a.Riga) olid detailidelt küllalt sarnased.

Kas tagaporilaual, veidi ülalpool helkurit värvitud embleemi ei ole peal? 1954.a. Harkovi B-22-l see seal oli (teisi nii paugult ei tea, st pole originaaltoonides kätte sattunud).

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#4

ei ole porikal miskit embleemi peale värvitud kahjuks.
kas ülidekoratiivne kleidivõrk ja kaunistustega sadul olid kõigil tootjail tavalised?
Vasta
#5

Skeptikuna kaldun arvama, et kaunistustega sadul ja tuttidega kleidivõrk on rohkem üleilustatud mälestused kuldsest poisikesepõlvest
Vasta
#6

(21-06-2010, 09:14 AM)diesel Kirjutas:  ei ole porikal miskit embleemi peale värvitud kahjuks.
kas ülidekoratiivne kleidivõrk ja kaunistustega sadul olid kõigil tootjail tavalised?

Kleidivõrk oli sageli masinal õmmeldud ja sisaldas igasuguseid värvilisi mustreid. Tutte ma jah, ei usu, aga kirev ja ilus pilkupüüdev asi oli (on) ta lörtsimata kujul kindlasti.

Sadulanahale pressiti tihti mitmesuguseid ornamente. Kuigi rohkem sõja eel, siis ka nõukaajal polnud see välistatud. On ka võimalus, et ratta algne sadul oli hävinud ja peale oli pandud mingi sõjaeelne.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#7

Sadula kohta ksf! Diesel meenutab oma postituses, et uhke, pehme VILTSADUL, millele....Õhukese nahaga kaetud viltsadul oli neil V22-del tõesti, sarnane varasematele harkovi Turistidele, muidugi naisterattale omaselt tagant laiem ja spiraalvedrudega. Sellele õhukesele nahale naljalt ei pressi midagi ja ka pilte7joonistusi pole kohanud. Aga mine tea...Enne sõda olid veel saadaval mitmesugused sadulakatted lisavarustusena, kirjust/kirevast tekstiilist jne, pandi sadulanaha peale.
Vasta
#8

well, aeg kuldab küll keik mälestused üle ja seetõttu ma mürki võtta oma väite tõesuse koha pealt ei julge. kleidivõrk aga oli ainult valge, miskit värvilist ei meenu. aga ilus oli küll, nigu haapsalu sall. Smile
ja sadul oli pehme ja helehalli karva ja oli üsna sama mõnus katsuda kui meie vana Manna nimeline mära. sadul meeldis mulle poisikesena seetõttu rohkem, et sel polnud eesotsas seda "munanäpitsat".
kas nõukogude aja rataste kohta mõnd hüva veebilehte mõistaks keegi soovitada. leiaks äkki miskit tuttavat. ma googeldades ei suut esialgu miskit mõistlikku leida.
Vasta
#9

(21-06-2010, 23:08 PM)diesel Kirjutas:  kas nõukogude aja rataste kohta mõnd hüva veebilehte mõistaks keegi soovitada. leiaks äkki miskit tuttavat. ma googeldades ei suut esialgu miskit mõistlikku leida.
Julgen väita, et vähemalt Nõuk. perioodi jalgrataste teema käsitluse poolest on Automoto foorum terves maailmas kõige põhjalikum (kui just juhuslikult ei eksisteeri mõnda lehekülge, mis minule mingil põhjusel veel tundmatu)! Sirvi arhiivi.
Jalgratta tehasebroðüüre võid leida kohalikust Mopeedifoorumist. Vene foorumist http://www.old-velo.ru/ võid näiteks leida lisaks üht-teist. Venekeelses Internetis on veel Harkovi tehase sportjalgratastele pühandatud foorum, kuid seegi pole IMHO eriti põhjalik. Lisaks näpuotsaga mujal ka.
Vasta
#10

tänu!
siinne jalgratta osa on tervenisti läbi vaadatud. tõsi muist teemasid põgusalt.
mopeedi osa juba märksa mahukam, aga eks vaatan läbi.
vene leht üsna mahukas, esmapilgul miskit silma ei hakanud, jätkan lugemist, foorum sääl ka üsna rammus.
Vasta
#11

siia teemasse ka väike täpsustav küsimus. eespool on juttu 26" ratastest. mul ühtki seukest käepärast põle, a 28" kõrval näeb porikas seuke välja. kas see pilt näitaks äkki, et 26 tolli ikke ei saand olla? või on vahe nii pisike, et sedasi kõrvale passitades ei saa asjast aimu?
[Pilt: 15596621bc87ee_t.jpg]
Vasta
#12

(04-07-2010, 18:21 PM)diesel Kirjutas:  siia teemasse ka väike täpsustav küsimus. eespool on juttu 26" ratastest. mul ühtki seukest käepärast põle, a 28" kõrval näeb porikas seuke välja. kas see pilt näitaks äkki, et 26 tolli ikke ei saand olla? või on vahe nii pisike, et sedasi kõrvale passitades ei saa asjast aimu?

Vahe on väga väike. Ja käte vahel painutades olen mina teinud tihtipeale 28" porilauast 26" ja vastupidi.

Ma kahtlen, kas tehases eraldi rullegi oli, pigem muudeti rullipingil mingit asetust, kui ole vaja 28" pealt 26" peale minna ja vastupidi.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#13

täna jõudsid minuni kaks fotot, mille olemasolust ma seni teadlik polnud. pildistatud ilmselt aastal 71. sohvriks olen mina.
sai hädiselt skännitud ja üles riputet.
kas võiks tegu olla siin teemas jutuks võetud liikuriga? kleidivõrk mingisugune on, kuldsed mälestused küll olid ehk uhkemast versioonist. samas sadul vast võiks vilt olla?
mina oma töntside silmadega ei seleta detaile piisavalt. samas raam kahtlaselt tume, eriti kui võrrelda helesinise taevaga.
või võiks pigem tegu olla selle rattaga?

[Pilt: 17418079f872b1_t.jpg]
Vasta
#14

Pildilt on küllaltki hästi aimatav Lvovi tehase valge tuviga silt, ka ketikaitse on seda tüüpi nagu teema alguses pildil näha. Ka sadul ja esipidur annab klapitada Lvovi tehase naistekale.
Vasta
#15

suurepärane. siis asi klaar ja pildid õiges teemas. küll on kena, et lugupeetud ja pädeval ksf kassil silmanägemine hää on. au ja kiitus.

ühtlasi mainiks siinkohal, et ühtlasi olen avatud kõigile sellise ratta müügipakkumistele. võiks näituseks proovida vanaema sajanda sünniaastapäeva puhul mainitet ratta uuesti tekitada.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne