Klassikalise auto mõiste ja vene autod
#1

Klassikaline auto ei tähenda vaid auto vanust. On ka mitte-nõukogude autosid mis on küll vanad, kuid väärtusetud nii rahaliselt kui ka kultuuri-ajalooliselt. Seega ei ole teema vaid mingisugusest vihast vene autode vastu spetsiaalselt, vaid klassikalise auto mõiste üle arutamiseks

Vene autodele lisandub aga lisaks koopiaks olemine. Koopia ei saa olla klassika, vaid on ajalooliselt väärtusetu. Väärtus on originaalil, nullist tehtud asjal, teerajajatel

Vene autod on lisaks kõigele toodetud äärmiselt suurtes kogustes, klassikalised autod üldiselt mitte. Tootmisarvudega kaob ära rariteetsus, ehk klassikalise auto üks tähtis osa. Tavaliselt tekibki klassikaline auto kas vähesel arvul toodetud mudelist või mudel modifikatsioonist millel on piiratud tootmisarv. Kolmas variant on lihtsalt vanus

Paljud klassikalised autod on olnud revolutsioonilised, kas siis mõne tehnilise lahenduse või disaini mõttes. Koopia ei saa seda olla

Paljud klassikalised autod on tuntud oma väga hea tehnilise taseme ning kvaliteetse ehituse poolest, mis oli oma aja kohta võrratu. Vene autod mitte


On arusaadav vene autode nostalgia ning see et Eesti kuulus NL-u. Kuid kas nostalgia on klassika mõõdupuuks? Sellise suhtumisega kaugele ei jõua, kuna võite kindel olla et mõnel esineb ka nostalgiat Ford Sierra suhtes. Siiski Sierrast ei saa kunagi klassikalist autot


Minu arusaama järgi võiks Vene autodes pidada klassika vääriliseks kuni GAZ 12 tootmisarvuni toodetud masinaid (kuigi on tegemist Cadillac 62 koopiaga). Klassikalise auto kriteeriumi täidaksid nad siis peamiselt rariteetsuse kohapealt, ülejäänu oleks juba puhtalt maitse küsimus. Samuti saaks pidada klassikaks kõiki erimudeleid, prototüüpe, ning muid loomkatseid nagu näiteks vankelmootoriga VAZ-id jne

Eriti kummaline tundub pidada klassikaks standartseid VAZ või Moskvits sõidukeid, mis esiteks on koopiad, teiseks on kommunistlikud lohakalt toodetud masstooted, mida on pool maailma täis. Kolmandaks piisavalt uued et isegi mina mäletaksin aega kui mõlemad sellised sõidukid olid ka meie peres olemas. Meeldimisväärset nendes leida ei osanud ei siis ega praegu
Vasta
#2

Kahju kui mõnel mehel/naisel(profiil ju plank ja ei te kellega tegemist) on kullakangid pähe kukkunud ja ei saa aru mis kirjutab. Aga arvata on et inimene osales ´´Esimese Eesti`` sõidul ja ei saanud tunda ´´Teise eesti`` sõidu mõnu ja naudingut. Ühes teises postituses oli sõnum mis väärt inimeste austust, et need nõuka aeksed massinad antsid paljudele inimestele nostalgilist mälestusi mida tollajal oli aga ameerika raud oli lihtsalt äege ei mingeid mälestusi. Jääb esimese postituse kirjutajast mulje nagu kuuluks orava parteisse et sund korras peab kogu eesti rahvas kummardama ja pugema ameerika eest. Lihtsalt vastikSad kui inimene püüjab vää ja võimuga teiste mälestusi ja võimalusi maha teha. Vastikvastik ja muud ei midagi kui vastik. Ja maitse üle ei vaielda ning kui mõnel ei sobi Mossega või Ladaga koos üritusel olla võib teha oma ürituse(nagu näiteks Haapsalus Ameerika autod, seal vast pole ühtegi vene auto koopijat). Nii et tulge maapeale ja arvestage et siin elab teisigi inimesi kell erinevad võimalused kuid tahtmine olemas.

Lugupidamine kõigi meie maal liikunud vanadehnika taastajate vastu.
Eino Tänavots
Vasta
#3

(29-06-2010, 11:30 AM)ookuitore Kirjutas:  Vene autodele lisandub aga lisaks koopiaks olemine. Koopia ei saa olla klassika, vaid on ajalooliselt väärtusetu. Väärtus on originaalil...


Ohhh...

Ei olnud see originaali ja koopia lugu sugugi nii ühene nõukaaja masinate juures, nagu Sa eelnevas mainid. Lisaks kopeerimisele tegeldi alati paralleelselt ka tooteraendusega. Erinevus Läänest oli vaid hüplevas kvaliteedis ja selles, et Lääne mõistes autoriõigus N.Liidus puudus, seega võidi mitmeid õnnestunud lahendusi-kooslusi ka tervikuna üle võtta, kartmata seadustega vastuollu minna.

Mõned näited.

1. Pobeda GAZ-M-20 juures võeti välimuses snitti 1940ndate keskpaiga jänkimasinatelt, kuid tehnika päritolu oli kirju. Mootor neljaseks "nuditud" "uue emka" (GAZ-11) oma, mis kül algselt oli 1920ndate Dodge D5, kuid mida oli Liphardti alluvuses Gorkis palju moderniseeritud. Käigukast ja tagasild 1933.a. Ford V8-40lt. Lisaks veel selle, et tegu oli välimuses maailma esimese mass-seerias toodetud autoga, millel poritiivad lävekarbi joonest ei eendunud.

2. ZIMi kere välimuses, jah, võeti eeskuju jälle USAst. Kuid tehnikaosa ei kopeeritud sealt pimesi, vaid arendati edasi seniseid tooteid. Mootoriks pandi ikka seesama Dodge D5 (GAZ-11) edasiarendus, mis jäi seal kuueseks ja peale selle veel forsseeriti, kiigates eeskuju osas jälle USAsse, kuid võttes üle sealsed ideed, mitte ei kopeeritud pimesi. Käigukasti osas arendati vana Emka (Ford-V8-40) kast edasi sünkronisaatorite peale, kuid kasti juurde evitati USAst kopeeritud hüdrosidur. Sama kast, muide, teenis kuni vana Volga ehk GAZ-21 lõpuni.

3. GAZ-51. Jälle hübriid ja Liphardti meeskonna õnenstunud hübriid. Mootoriks ikka seesama Dodge D5 (GAZ-11) edasiarendus, millele pandi külge vana hea töökindel ja õnnestunud Ford-AA (GAZ-AA) käigukast. Sildade ja velgede kuju juures võeti üle lendliisi Stude US6 õnnstunud lahendused. Ka kabiin ja esivõre võeti üle US6lt, seda veidi ilusamaks kohendades. Sealjuures asendati US6 koledad (minu arvates) kandilised poritiivad ilusate ümaratega. Tulemuseks oli väga õnnestunud auto nii tehnilises pooles kui ka välimuses.

4. VAZ-2101. On jällegi eksiarvamus, et see on 1966.a. aasta auto Fiat-124 üksühene koopia. Tegelikult ehitasid Togliatti tehase küll itaallased, kuid seal hakati valmistama siiski algsest 124st veidi erinevaid liikureid. Tagapiduritel asendati ketas trumliga (Venemaa halvad porised teed), mootoril liikus nukkvõll alt üles jne. Nii et - jälle edasiarendus, mitte mehaaniline koopia.

5. Pobeda GAZ-M-72. Maailma üks esimesi linnamaastureid (ekslikult peetakse selleks Nivat, sest see sai Läänes populaarseks, M-72 ei saanud). Maastikuauto GAZ-69 ja sõiduauto GAZ-20B õnnestunud "ristsugutis" - sõiduauto alusraami tugevdati ja paigutati ta 69 (veidi ringitehtud) sildadele. Tulemuseks oli ühitatud sõiduautolik mugavus ja maastikuautolik läbitavusvõime. Läänes sellised analoogid puudusid täielikult. Tegelikult polnud 72 esimene "pääsuke" selles vallas - juba 1940-41 tõsteti "uus emka" GAZ-11 kõrgetele sildadele, mis mõlemad pandi vedama, kuid alanud sõda muutus selle tekkinud uusmudeli GAZ-61 peaaegu olematus koguses toodetuks.

Isegi Moskvitð-400 (algne mudelitähis MZMA 400-420) ei ole Opel Kadett K38 PÄRIS üksühene koopia, kuigi tehas koos sisseseade, varuosaladude ja dokumentatsiooniga toodi N.Liitu ära. Täpsemalt - päris esimesed ehk 1946.a. lõpul ja 1947.a. algul tehtud autod olid K38 koopiad, kuid üsna pea hakkasid sinna riburadamööda peale tulema mitmesugused täiustused. Keda teema huvitab - veebileht http://www.m400.ru/ist_izm.html abiks. 1956. aasta M-401 erines 1940ndate aastate alguse K38st igatahes juba väga paljude nüansside poolest.

Minu meelest on need kõik praeguseks klassikud, kahtlust selles pole.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#4

Eesti keeles on klassikalise sünonüümideks tüüpiline, iseloomulik, karakteerne, tunnuslik, karakteristlik (http://www.filosoft.ee/thes_et/thes.cgi?...assikaline). Seega ei saa ükski vähetoodetud ega harvaesinev asi olla klassikaline. Teine tähendus sõnale klassikaline on antiikne. Selles kontekstis võib klassikaline olla iga asi, mis on pärit piisavalt vanast ajastust.

Keerulisemaks läheb asi sõnapaaridega: klassikaline muusika võib olla ka täna komponeeritud, kui ta vastab teatud ajastu kaanonitele, näiteks Pärt. Aga rocki-klassikaks on lihtsalt vanade peerude muusika, mis erutab ka aastakümneid pärast esmaesitust.

Klassikaline ei tähenda ilmtingimata kvaliteetset. Klassikaline ei tähenda, et see meeldib paljudele. Klassikaline tähendab kas (mingile ajastule või piirkonnale) tüüpilist või ajaproovile vastupidanut.
Vasta
#5

Minule teemaalgataja jutt meeldib. Olen täiesti ühte meelt vaatamata sellele, et üritan mossede kollektsiooni aegade algusest kokku koguda. Muidugi mitte kõikiSmile
Mõtlesin et ka M410 on suur haruldus, kuni avastasin et pool Gruusiat neid täis.
Klassika on haruldus, vene autod on lihtsalt vanavara ja 10 aasta pärast uunikumid. aga klassikaks ei saa nad küll kunagi.
Lihtne katse:
Classic Car

1:1 ja 1:24 vanaautode ja V12 kollektsioneerimine Smile
Vasta
#6

(29-06-2010, 11:30 AM)ookuitore Kirjutas:  Klassikaline auto ei tähenda vaid auto vanust. On ka mitte-nõukogude autosid mis on küll vanad, kuid väärtusetud nii rahaliselt kui ka kultuuri-ajalooliselt. Seega ei ole teema vaid mingisugusest vihast vene autode vastu spetsiaalselt, vaid klassikalise auto mõiste üle arutamiseks

Vene autodele lisandub aga lisaks koopiaks olemine. Koopia ei saa olla klassika, vaid on ajalooliselt väärtusetu. Väärtus on originaalil, nullist tehtud asjal, teerajajatel

Vene autod on lisaks kõigele toodetud äärmiselt suurtes kogustes, klassikalised autod üldiselt mitte. Tootmisarvudega kaob ära rariteetsus, ehk klassikalise auto üks tähtis osa. Tavaliselt tekibki klassikaline auto kas vähesel arvul toodetud mudelist või mudel modifikatsioonist millel on piiratud tootmisarv. Kolmas variant on lihtsalt vanus

Paljud klassikalised autod on olnud revolutsioonilised, kas siis mõne tehnilise lahenduse või disaini mõttes. Koopia ei saa seda olla

Paljud klassikalised autod on tuntud oma väga hea tehnilise taseme ning kvaliteetse ehituse poolest, mis oli oma aja kohta võrratu. Vene autod mitte


On arusaadav vene autode nostalgia ning see et Eesti kuulus NL-u. Kuid kas nostalgia on klassika mõõdupuuks? Sellise suhtumisega kaugele ei jõua, kuna võite kindel olla et mõnel esineb ka nostalgiat Ford Sierra suhtes. Siiski Sierrast ei saa kunagi klassikalist autot


Minu arusaama järgi võiks Vene autodes pidada klassika vääriliseks kuni GAZ 12 tootmisarvuni toodetud masinaid (kuigi on tegemist Cadillac 62 koopiaga). Klassikalise auto kriteeriumi täidaksid nad siis peamiselt rariteetsuse kohapealt, ülejäänu oleks juba puhtalt maitse küsimus. Samuti saaks pidada klassikaks kõiki erimudeleid, prototüüpe, ning muid loomkatseid nagu näiteks vankelmootoriga VAZ-id jne

Eriti kummaline tundub pidada klassikaks standartseid VAZ või Moskvits sõidukeid, mis esiteks on koopiad, teiseks on kommunistlikud lohakalt toodetud masstooted, mida on pool maailma täis. Kolmandaks piisavalt uued et isegi mina mäletaksin aega kui mõlemad sellised sõidukid olid ka meie peres olemas. Meeldimisväärset nendes leida ei osanud ei siis ega praegu

No ja mis ma siis nüüd peaksin tegema? Utiliseerima oma M-427 , mis on vuranud ja kujundanud eesti ajalugu viimased 35 aastat ja mida osta on pea võimatu ja hakkama näitustel käima viis aastat tagasi eestisse toodud 3 seeria jaguariga , mida leiab maailmas palju,kui vaid raha on , kuigi ka tema on oma säilimis tasemelt suhteliselt haruldane?
Mis on selle postituse mõte?

Las ikka igaüks elab oma elu ja otsustab ise ,mis temale väärtuslik ja mis mitte. Kui on soov luua mingile sõnale tähendust,tuleks seda teemat teisiti alustada ja algatada arutelu. Üldiselt soovitan tegeleda sellega ,mis meeldib ja jätta ebameeldiv puutumata nii on lihtsam elada. Nii nagu lapsi õpetatakse näpuga küürakale mitte näitama ja ütlema,et tema siia ei sobi.
Vasta
#7

(29-06-2010, 13:02 PM)MAV Kirjutas:  Lihtne katse:
Classic Car

Tahtsin küsida mitut vene autot näete piltidel?
(29-06-2010, 13:05 PM)janek555 Kirjutas:  No ja mis ma siis nüüd peaksin tegema? Utiliseerima oma M-427 .....
Ega sa ei tea kedagi, kellel 427 tagaakende kroomliiste leiduks?

1:1 ja 1:24 vanaautode ja V12 kollektsioneerimine Smile
Vasta
#8

Huvitav teema, milles ilmselt kunagi üksmeelele ei jõuta. Kuigi esimene postitus tundus algul otseselt nõukogude tehnika materdamine, leidsin sealt mõtteainet küll ning ka minu arvamused on kohati sarnased. Ka minu keel ei paindu kaasaegsemat nõukogude tehnikat klassikuks nimetama.
(29-06-2010, 11:30 AM)ookuitore Kirjutas:  Eriti kummaline tundub pidada klassikaks standartseid VAZ või Moskvits sõidukeid [...] mida on pool maailma täis.
Mina näiteks vaatan varajasi VAZ 2101 ja algusaastate VAZ 2103 kui klassikuid, hilisemate aastate mudeleid aga selle pilguga ei hinda. Sarnane lugu on ka ZAZ-mudelitega, mille väärtust on kõvasti tõstnud korralike eksemplaride arvu kiire langemine. 965, 966 ja isegi 968a on kahtlemata klassikuks nimetamist väärt.

Muidugi klassikalise auto mõiste sõltub totaalselt antud riigi minevikust.
Vasta
#9

(29-06-2010, 13:13 PM)karpaadid Kirjutas:  ... klassikalise auto mõiste sõltub totaalselt antud riigi minevikust.

Nii see on. Ja väikerahvana ei hakka me kunagi tegelema Venemaa, USA, Itaalia, Jaapani vm riigi autonduse ajalooga. Meie PEAME tegelema Eesti autoajalooga, sest meie eest keegi seda ära ei tee.

Kuna Jumal määras nii, et Eesti jäi (kahjuks) N.Liidu alla aastail 1944-91, siis on paratamatus, et siia sattus nõukogude autosid. Mis tollal olid igapäevakasutuses ja praeguseks on (Eesti vaates) muutunud klassikaks. Legendiks.

Sest nii see on, et GAZ-AA ja 51 olid 1950-70ndate aastate "tublid tööhobused", millede abiga sai kõik kaubad ära veetud ja tööd ära tehtud. Pobi ja 21ne Volga jälle olid tollast elu määranud juhtivate tegelaste (direktorid, majandijuhid, kultuuritegelased jms) sõidukid, samal ajal kui enamik nn "lihtinimesi", kel õnnestus raskete ja keeruliste aegade kiuste 1950-60ndatel endale siiski uus auto soetada, oli selleks autoks reeglina Moskvitð. Isegi ülikooli professoritel polnud kõikidel Pobisid, sõitsid nemadki Moskvitðidega. TPI (praeguse nimega TTÜ) rektor 1950ndate algul kaasa arvatud.

Siis tulid 1960ndate keskpaigas taskukohased muhk-sapakad (Fiat-600 õnnestunud edasiarendus), mis aitasid ratastele ja Kodumaa kauneid paiku külastama varasematele lisaks veel nii mõnedki pered. Ja siis tuli 1970ndate alguses Þiguli (01 ja selle edasiarendused), mis oma viie ja poole tuhande rublaga maksis küll palju, kuid millest sai alguse tavaperede autostumise algus. Ehk siis tänu millele sai 1970-80ndatel Eesti peal ringireisimine väga tavaliseks ja meie teedepilt muutus mootorratta-välimuslikust sõiduauto-välimuslikuks. Ja sai näiteks tavaliseks nädalavahetuseks Tallinnast nädalavahetuseks Võrumaale või Lätti (tollal tihti ka Leningradi) sõitmine, mis varem, mootorrattaga, oli üsna kurnav.

Kui sarnast juttu koostada Soome, Rootsi, USA vm riigi jaoks, siis figureeriksid seal hoopis teised autod, mis on klassikud nende jaoks. Eelnimetatud nõukogude autod on aga klassikud meie jaoks ja sellisena tuleb neid võtta.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#10

Miks ma arvan, et teemaalgataja on keegi siinsetest, kes omale uue konto lõi just selle teema püstitamiseks? Rolleyes
Mulle siiski tundub, et teemaalgatajal kipuvad mõisted klassikaline, uunikum, rariteet ja vanatehnika peas sassis olema nagu körtpärtli särk. Noh, kui autodest sotti ei saa, siis vaadake tsiklite poole, seal ei piira ei vanus ega muu tsiklil olemast "klassikaline", ka need isendid, mis veel täna liinilt maha jooksevad (Royal Enfield näiteks).
Vasta
#11

(29-06-2010, 13:41 PM)Ishijupp Kirjutas:  Miks ma arvan, et teemaalgataja on keegi siinsetest, kes omale uue konto lõi just selle teema püstitamiseks? Rolleyes
...

Googelda " ookuitore " Wink

PP

``E23 728 1978a.``
www.e21.ee "Klassikalised BMW'd"
Fiat-i foorum Fiati Sõbrad
Priit Peljo 51 79 063
Vasta
#12

Termineid võib olla väga erinevaid.
"Oldtimer" ja "youngtimer" iseloomustavad autot puhtalt vanuse järgi. On paika pantud kokkulepitud vanusepiirid ja kahtlemata on iga originaalkorras, tohkem kui 50 aastat vana auto väärtuslik ja ka vaatamisväärt.

Sõna "Klassikaline" defineeritid ÕS kohaselt ilusti ära, iseasi, et automaailmas tähendab ta ntuke muud. Kui aga "klassikalise" all mõelda mingit perioodi iseloomustavaid masinaid, siis jah - Eesti klassika 60-datest on Pobeda, Gaz 21, M401 ja M407 ning "muhk", 70-datest VAZ-2101 ja Mosse 412 jne.

Mujal ilmas on "klassika" ka nt VW põrnikas kuigi neid on toodetud miljoneid.
Usun, et 10-20 aasta pärast on ka originaalkorras Sierra ja Kadett klassikalised autod Smile

Ja lõpuks siis ehk rariteetsed autod - neid, mida kunagi pole massiliselt esinenud. Üksikeksemplarid, käsitöö, väikeseeria. Olgu selleks siis kolmerattaline invakäru, vankelmootoriga VAZ, puust kuudiga M401-422, kui vene tehnikast rääkida, lääne poolelt leiab selliseid asju kindlasti kordades rohkem. Ja Eesti toodangust - Nuia GAZ-d, TA bussid, autentne Vihuri "VFTS" jne

Kusagil keegi kurtis, et vaat kus 70-datel oli ikka rohkem ennesõjaaegset tehnikat jne. Aga see on loomulik Smile. Aastal 1975 oli 1935 aasta auto kõigest 40-aastane. Sama vanad on praegu sõitudel osalevad asjalikumad Ladad ja Mossed, mille osalemist mõni pahaks paneb. Selge, et ka praegu on põhiosa vanuritest ikka youngtimerid.

Mind ei häiri vene autode osalemine. Küll aga eeldan, et SUURsõidule lubatakse osalema originaalkorras (kas siis säilinud või taastatud) või oma aega iseloomustavad erivärvides masinad. Kuuse alt leitud auklik või sammaldunud mosse võiks jääda talverallile Smile

Pikk targutus tüübilt, kel endal vana autot pole, nii et minu jutt tegelikult ei tähenda midagi...
Vasta
#13

(29-06-2010, 13:07 PM)MAV Kirjutas:  
(29-06-2010, 13:02 PM)MAV Kirjutas:  Lihtne katse:
Classic Car

Tahtsin küsida mitut vene autot näete piltidel?

Aga mis keelt räägitakse eestis, või venemaal, või lätis, või indias? igal pool erinev tulemus. google ju inglise keeles võtab enamus ameerikamaa vasteid, kuna ameerikamaal on palju lingitud neid.

siiralt loodan, et google ei hakka õigekeelsussõnaraamtut asendama Sad

minuteada klassika tähendabki midagi väga massilist ja lihtsat ja standartset. seda ei saa eesti oludes olla mitte ükski ameerika auto. Küll seda on ameerikas jällegi. nii et teemaalgataja võiks lahti kirjutada, MIS KONEKSTIS ta tahab seda mõistet lahata. eesti kontekstis on isegi 09 ja teised vaz-id klassikalised.
Vasta
#14

ookuitore-le saab ka helistada

einoBig Grin

ookuitore - 27.8.2007 12:41

Sooviks osta Siemens2013-le navteqi plaati kus Eesti ja Tallinna tänavad peal oleks...kes siis eastern europe või central vmt. Helistage 5817 9923

Kas on keegi teinud update oma 2013-le? Pidi olemas olema mingi plaat mis muudab 2013-e softi ära CD70-ga sarnaseks. Point on selles et 07-08 navteq plaadid töötavad ainult CD70ga ja nendel on juba eesti korralikult esindatud...või on ka 2013le rahuldavat eesti plaati?
Vasta
#15

Auto,klassikaline. Mis see on? Kui võtta ette tark raamat siis....klassikaline-1.klassikasse puutuv v.kuuluv ,klassikale v.klassikuile omane;k.filoloogia,antiikse kreeka-rooma kultuuriga,eriti kr. ja ladina keele ning kirjandusega,eriti kr.ja ladina keele ning kirjandusega tegelev teadus;2. eeskujulikult täiuslik,väärtuslik,suurmeistreile omane. Teate,mina pole seda välja mõelnud.See on maha kirjutatud .
Hakkame siis pihta.Milline auto on siis eeskujulikult täiuslik? Pole nigu kuulnudki,et kõik täiuslikud oleksid.Igal autol omad head-ja vead.
Suurmeistrid---- kus ja kes need suurmeistrid on? Esmalt tuleb kohe meelde-- Henry Ford ,siis riburada teised kuulsad mehed. Siis jääb üle arutada selle üle, milline on see väärtuslik auto. Teate Sõbrad,väärtuslik on see,mida keegi väärtuslikuks peab.Ühele meeldib tütar,teisele kuri ämm. Vaielda võib siin lõpmatuseni. Üldse kasutada sellist sõnapaari nagu klassikaline auto,see oleks nagu mingisugune vandenõu.Siin võib targutada lõpmatuseni.Teema algataja leidis üles sellise kondi,mille kallal saab tükk aega järada. Parem kui selliseid sõnu ei kasutakski,mis meil sellest klassikast kasu. Taastame rahulikult oma masinaid edasi ja asi korras.
Vasta
#16

ma arvan et klassikalise auto mõisele seletust pole vast ei googlist ega ÕS otsida, suuremjagu autotega tegelevatest inimestest lihtsalt teavad mis see on ja kes ei tea see ei tea, ehk vana auto ei ole ilmtingimatta klassika. Arvata võib et teemaalgataja on närviliseks läinud veneautode rohkuse pärast vanatehnika üritustel ja samas on tal ka õigus, päris iga sigull või mosse vast ei sobi ja isegi kui sobib, siis üleküllus ei tee ka head (eks pikemad jutud sel teemal tekivad tavaliselt talveralli paiku).
Vasta
#17

Küll teema väline aga ...

Huvitav, kes nende kommentaaride kirjutaja võibolla:

( http://www.24tundi.ee/?id=280850&com=1 )

klassika omanik 28.06.2010 11:32
Vene autod tuleks keelata nendelt paraadidelt. Masstoodetud lääne autode koopiad ei ole klassika nime väärt.
vene auto ei ole klassika väga lihtsal põhjusel - ta on koopia mingisugusest lääne masinast
vene auto on vuhvel, hale ning odav koopia
Ajalukku lähevad siiski originaalid, mingid sõidukid mis olid teerajajad
Isegi Datsun on 100% rohkem klassika kui keskmine vene auto, kuna Datsuni puhul räägime siiski originaalsest disainist ning autost mis on nullist loodud Jaapanis
Mõne jaoks võibolla on see uudis et vene autod on haledad koopiad, selline inimene võib siis tutvuda selle lehega
http://www.realussr.com/ussr/soviet-cars...rt-1-of-3/
http://www.realussr.com/ussr/1931-1940/s...rt-2-of-3/
http://www.realussr.com/ussr/soviet-cars...rt-3-of-3/
Mis puutub üritusse siis õnneks pole seal vene saasta liiga palju

klassika omanik 28.06.2010 14:33
Kusjuures Laidoneri paraadile ei lubatudki ühtegi vene saasta, nii et minu arvamus on siiski laiemalt levinud kui siin mõni poisinolk arvab
Pildid siin, võite vene saastased koopiaautod kokku lugeda
http://www.autoleht.ee/galerii?id=701

``E23 728 1978a.``
www.e21.ee "Klassikalised BMW'd"
Fiat-i foorum Fiati Sõbrad
Priit Peljo 51 79 063
Vasta
#18

vene auto ei ole klassika väga lihtsal põhjusel - ta on koopia mingisugusest lääne masinast
vene auto on vuhvel, hale ning odav koopia
Ajalukku lähevad siiski originaalid, mingid sõidukid mis olid teerajajad


Siin tahan mainida, et kõik autod on jalgratta koopiad, kuna kasutavad õhkrehve. Maha nii vene kui lääne autod, jalgratas saagu ainuklassikaks!

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#19

(29-06-2010, 16:03 PM)aavu Kirjutas:  Siin tahan mainida, et kõik autod on jalgratta koopiad, kuna kasutavad õhkrehve. Maha nii vene kui lääne autod, jalgratas saagu ainuklassikaks!

Kümme tugrikut Sulle Wink Wink Wink

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#20

Tundub selline päris hell teema. Eks iga automees tegeleb ikka sellise autoga mis talle südamelähedane ja kui keegi seda kritiseerida võtab, siis küllap see ka kirgi kütab.
ÕS-is sobramist ei harrasta, aga klassikaline peaks siiski tähendama midagi sellist mis on laiemale rahvale hästi teada ja tuntud. Igasugused ainueksemplarid seda kindlasti ei ole, mis loomulikult ei vähenda mitte karvavõrdki nende väärtust ajaloos.
Kuigi selle teema eesmärk on vist nõukogude päritolu autode tõrjumine vanatehnikaüritustelt, küsin siiski mõneti retoorilise küsimuse. Kui keegi tahab vastust küsimusele, milline oli klassikaline nõukogude inimese auto, siis mida vastatakse? Ilmselt siiski Þiguli või Moskvitð mitte näiteks Paide KEK-i jahimeeste poolt kättejuhtunud materjalidest ehitatud auto. Mis sest, et viimane on ju ainuekseplar ja liigikaaslast sellele mitte kuskilt võtta ei ole.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne