Postitused: 60
Teemad: 10
Liitus: Apr 2004
Maine:
0
Rataste mõõdu kohta ei oska midagi kosta sest pole just päris kindel, millised leitud roostes velgedest antud raami juurde on kuulunud. Leitud on ta just nii, nagu piltidel näha Võiks ju mõõta esimese või tagumise hargi ära kuid vaevalt see soovitud infot annaks. Siis tähelepanek veel raami värvi kohta - nimelt see, mida pidasin logo siniseks taustaks on hoopis sinine värv, mis on katnud tervet esimest püsttoru. (mis selle asjanduse nimi siis õigupoolest on, mille kühe esimene kahvel kinnitatud?) Logo ise on kinnitunud kolme needi abil. Raaminumber aga on hoopis löödud tagaratta vasakpoolse kinnituse küljele ning see kõlab nii: 54 ja 18397.Esimene number sobib hästi valmistusaastaks. Ilmselt on tegemist lihtsalt vana rattaga ning erilist rariteetsust pole mõtet otsida - arvan nii. Ilmselt siiski tasub raam roostest puhastada ning ratas viia algsele võimalikult lähedale. tea, kas minus jätkub nii palju kannatlikkust, et päris algsel kujul taras taastada...
See pole sugugi veel kõik. Vanarauahunnikus paistis veel ühe ratta raam (õieti jäänused sellest) Algselt pidasin seda mõne nõukogudeaegse meesteratta vrakiks ning ei pööranud erilist tähelepanu. Uudishimu sai siiski võitu ja otsustasin ka seda lähemalt uurida. Mu arvutil puudub kaardipesa ning juhtmega fotoaparaadist pilte ka kätte ei saa- midagi on seal katki. Niipalju võin iseloomustamiseks öelda, et raaminumber 8141 või 8147 on löödud sadulatoru ülaserva, keskjooksul on määrdenippel ning ka esimese püsttoru küljel on mingi ava. Piltidel olen näinud selle koha peal mingit ümarat nuppu. millegi reguleerimiseks või määrimiseks?
Tagumised raamitorud on poolkumerad, kergelt D- kujulise profiiliga. Tagaratta kinnituse kohal on toru lihtsalt lapik, põikitorud sadula alla kinnituvad tagaratta juures alumistele torudele polduga. Tagumisest porilauast on säilinud pool ning see on märgatavalt laiem ja kumerama joonega kui nõukogude toodangul. Porilaual ja tagumistel põikitorudel on võimalik tuvastada kroomi jäänuseid, värv tundub olevat olnud kui mitte must kuid roheka või hallika varjundiga. Muud midagi säilinud pole. Proovin siis pilte lisada lähiajal, saab ehk vähe illustratiivsem kogu jutt.
Lugupidamisega:
Mart
Postitused: 3,312
Teemad: 44
Liitus: Sep 2009
Maine:
38
eelpool näidatud kena kataloogipildi all on mingis välismaa keeles jutt kolmest käigust. kas tolle aja velodel pruugiti käigukaste? kas tegu oli rummu sisestega? kuda nendega vahetamine käis? kataloogipildil põle mingit heeblit ega trossi näha. või oli automaat? igatahes väga põnev. kas keegi mõistab kommenteerida?
Postitused: 670
Teemad: 33
Liitus: Mar 2004
Maine:
1
08-08-2010, 12:21 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 08-08-2010, 12:21 PM ja muutjaks oli
Soobel.)
Eelpool näidatud kataloogi pildi allkiri on "velosiped B22", aga jutt seal all on justkui kolmest käigust, kolmest hammasrattast ja "velosiped B113" kohta.
Postitused: 1,362
Teemad: 116
Liitus: Nov 2003
Maine:
6
Tolleeagsetes kataloogides ei ole pildid tekstis sees vaid igal lehel üks pilt.
Kuna tekst jookseb aga järjest, siis võib konkreetse ratta kirjelduse ja ja õige pildi vahe olla ka mitu lehekülge. Selleks on tekstis juures tihti ka märkused stiilis "(joonis 3)".
Postitused: 3,312
Teemad: 44
Liitus: Sep 2009
Maine:
38
no vot, nüüd saan ise ka aru. enne olin justkui pimedusega löödud. ehh, oligi liiga ilus, et tõsi olla. saksamaa kaupmeeste kataloogis on käikudega rumme pakkuda, ju säält mõte pähe kummitama jäi.