meesterahva jalgratas Vega Original, 1939.a.
#1

Ratas on valmistatud Rootsis, Linköpingis asuvas Vega tehases 1939. aastal spetsiaalselt Eesti edasimüüja Arnold Ungersoni jaoks ja tema soovitud komplektsuses.

Rattal on säilinud algne kroom, värv ja rehvid väga heas säilivuses, samuti perfektses seisus sadulakate. Puudu/valed on tal hetkel vaid järgmised asjad:
A. Kett - algne kett oli tavalisest laiem, kiiruga ratast komplekteerides sai talle peale pandud veelgi laiem sääreväristaja kett.
B. Porilauaembleem - hetkel on rattal peal Hermese porilauaembleem (kellel oleks pakkuda mulle õiget?)
C. Kell - hetkel on rattal peal kahe kapsliga nn "rippuv" kell, uuena saadud 1930ndate lõpu lisaseade.

Kõik muu on õige ja algne.

Ratas on säilinud väga heas korras, kuna on kunagi detailideks võetud. Arvatavasti tehti seda sõja algul 1941 rekvireerimise kartuses. Minuni jõudis ratas osadena, ketiratas/vändad muide 5 aastat varem kui ülejäänud detailid. Mõned ratta osad aga jäidki kadunuks, need asendasin sama tehase identsete osadega (v.a. eelmainitud puuduvad asjad).

Raaminumber 1173069 asub rattal rootslaslikult keskjooksu all.

Rootsi siseturu Vegadest eristab seda ratast palju nüansse:
1. Rattal on palju kroomitud osi - veljed, porilauad jt - mis Rootsi siseturu ratastel olid tavaliselt värvitud.
2. Rattal on rantkumkmidele mõeldud veljed. Kummid ise on rootslaslikult helehallid, firmalt Trelleborg ja sama mustriga, milliseid Trelleborg valmistas siseturu rataste jaoks. Üllatuslikult on firma Trelleborg õhukummide ventiilid ilma kettideta.
3. Rattale on monteeritud inglise pedaalid firmalt Brampton (Rootsi siseturu ratastel olid levinud plokkpedaalid).
4. Ratta põhivarustuses on tugihark.
5. Rattaraami esiosas, Vega sildi kohal on edasimüüja Arnold Ungersoni silt. Seoses sellega on Vega põhisilt paigutatud Rootsi siseturu Vegadega võrreldes veidi allapoole.

Ratas on hädapäraselt korrastatud/komplekteeritud poolteist kuud tagasi jaanipäeva paiku. Põhjuseks soov sõita sellega läbi selleaastase suursõidu finaal - Pärnu linnasõit. Seda sai 26. juulil sel aastal selle rattaga ka tehtud.

Palve kaasfoorumlastele - kui kellelgi on pilte sellest rattast, kui ma temaga parajasti Pärnu linna vahel paraadis mootorrataste vahel sõitsin, siis võiks need siia postitada.

Karbiidlamp (ca 10 aastat vanem kui ratas) on pandud rattale külge efektsuse pärast Pärnu paraadi/näituse jaoks, samuti ka 1940. aasta Pärnu numbrimärk.

Lõpuks mõned pildid:

[Pilt: vega_01.jpg]

[Pilt: vega_02.jpg]

[Pilt: vega_03.jpg]

[Pilt: vega_04.jpg]

[Pilt: vega_05.jpg]

[Pilt: vega_06.jpg]

[Pilt: vega_07.jpg]

[Pilt: vega_08.jpg]

[Pilt: vega_09.jpg]

[Pilt: vega_10.jpg]

[Pilt: vega_11.jpg]

[Pilt: vega_12.jpg]

[Pilt: vega_13.jpg]

[Pilt: vega_14.jpg]

[Pilt: vega_15.jpg]

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne