ratta tuvastamine
#1

Palun abi ratta tuvastamisel. Tegemist siis austatud ksf! Soobeli viidatud leeduvärvides sirpkahvliga, mis õnnestus üles leida, aga kahjuks ei ole lähemalt vaadates Ankeri moodi.
Nagu näha, on ratas väga kirju minevikuga. Andke palun teada, kelle raamiga võib tegu olla ja kas midagi detailidest võis algselt raamiga kokku kuuluda. Raam on suur, kõrgus 60 cm, sildi aukude vahe on 62 mm, aukude läbimõõt 2 mm.

Suur tänu ksf! Soobelile, kes võttis vaevaks oma tähelepanekust foorumis teada anda ja nii ratta leidmise võimalikuks tegi. Iseenesest väike asi, aga mulle valmistas ratta üles leidmine suurt rõõmu, kuigi tegemist ei ole Ankeriga Smile Olin juba varem linnas liigeldes tähele pannud, et ühe liiklusereguleerija läheduses seisab tihti keskmisest edevam ratas. Pärast foorumist vihje saamist tekkis mõte, et kui mehele edevad rattad meeldivad, siis võis ka sirpkahvel tema jagu olla ja nii läks, et kui reguleerija edev ratas jälle silma jäi, tegin peremehega juttu ja ratas oli leitud.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                                                       

andke mulle ratas ja ma veeren minema
Vasta
#2

Siin saab kindlalt lähtuda raami numbrist ja sildi aukudest. Tegu suure saksa tootjaga, seda kindlasti. Tundub, et ka rattad on originaalid, klapivad ilusti kokku, sealt võtaks tootmisajaks 1940. selle aasta raaminumber ja sildiaukude astus, kiiluga vändad ja raamikaela muhvide kuju ning ka esiratta rumm - tavaline F&S (mitte nimeline nagu paljudel teistel suurtel saksa tootjatel 30-ndate lõpus) - kõik sobiksid Brennaborile. Brennaboril oli mitme mõõduga silte aga saab aukude vahet mõõta ja kui sobib, siis peaks olema Brennabor. Hetkel minul ühtegi silti/raami mõõtmiseks ligi pole.
Vasta
#3

Brennabori üks variant sildi aukude vahe 65mm. 1937a, väljalase.,Raami nr. paikneb hoopis sildi all.,
Vasta
#4

Kõikidel Brennaboridel (ja selles tehase kaubamärkidena valminud Titanidel, Boradel, Exactidel) asub raaminumber raami esiosas. Minul on ca 10 sellist ratast ja umbes 3 korda niipalju olen näinud mujal.

Brennabor pole see kindlalt.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#5

(11-08-2010, 22:17 PM)valdo Kirjutas:  Kõikidel Brennaboridel (ja selles tehase kaubamärkidena valminud Titanidel, Boradel, Exactidel) asub raaminumber raami esiosas. Minul on ca 10 sellist ratast ja umbes 3 korda niipalju olen näinud mujal

Brennabor pole see kindlalt.
'

Selles, Te noormees , eksite rängalt! You made my day! Cool
Ma lähen nüüd magama, väitleme vast homme edasi ?
Vasta
#6

Teadsin,et Kassil on väga vana Brennabor. Ootan õudusega homset.
Vasta
#7

(11-08-2010, 22:58 PM)illi123 Kirjutas:  Teadsin,et Kassil on väga vana Brennabor. Ootan õudusega homset.

No nii, täna ongi homme ! Magasin halvasti, uni oli katkendlik ja rahutu.
Jaa, Kass on ise ka vana, Brennabor vanem veel (tegelikult mitte eriti vana, nr 1,20 miljonit) ! Aga mitte vanade Brennaboride seast ei pea me tõde otsima, selliseid "väga vanu Brennabore" on mõne spetsialisti "erakogus" kümnete teiste seas täiesti olemas, sealt ka julged ja kindlad väited raaminumbri paiknemise kohta.

Aga asjast ehk siis konkreetsest raamist. Väike demagoogiline küsimus - kui see ei ole Brennabor, mis see siis on ? Kes jõudis saksa tootjatest (loodan, et seda kahtluse alla ei panda) raaminumbrini 1,88 miljonit enne sõda? (sõja ajal tuli armeeratastel müstiliselt suuri numbreid aga see ei tohiks asjasse puutuda).
Kahjuks pean tõdema, et sildi aukudega ei ole asi nii roosiline nagu lootsin. Kontrollmõõtmised mõnede raamide juures andsid sama tulemuse nagu ksf! Illi123 pakutu - 66 või 67 mm. Antud raamil on aga väidetud 62 mm. Aga ksf! Illi123 "erakogus" (suuruselt kindlasti Eesti TOP 5-de mahtuvas) peaks olema ka üks väiksemat sorti (või ainult näiliselt?) Brennabor Aktiv silt. Huvitav oleks teada selle aukude vahekaugust).
Valdole veel nende raaminumbrite paiknemise kohta...Nende 30 lisa brennabori raami hulgas (mida Sa näinud oled) peaks olema ka minu "erakogus" olev naiste TEMÜ - Brennabor nr 1845429 mis oli väljas Türi esimesel rattanäitusel - number sadulamuhvil. (loomulikult ei jõua kõike vaadata, veelvähem meelde jätta, aga ei maksa ka liigselt enesekindel olla).
Samuti peaks siin foorumis olema 2 x kajastatud brennabore, milledel number sadulamuhvil. Kuidas see number liikus, ei tea. Raamikaelal oli see sisemuhvidega raamidel ja "väljalõigeteta" raamikaela välismuhvide puhul. Võis olla ka "väljalõigetega" uute muhvide puhul, ei tea, pole minu erakogus niipalju materjali, aga ega see number sinna sügavate "väljalõigetega" kaelamuhvide peale eriti ei sobi ka. Igatahes numbrid 1,845 miljonit on juba sadulamuhvil nähtud, vb mõnedel mudelitel siiski ka kaelal.
Veel numbrist ja numbritest. Nagu näha, on antud raami numbris number 1 küllaltki spetsiifilise kujuga ja see ei ole juhus, sellised 1 on ka minu TEMÜ - Brennaboril ja ühel kiirtega raamil nr 1847791, millel küll pole silti küljes aga on muid vihjeid Brennaborile, ka väike tükike al. sildist ülemise al. needi all.

Ja lõpuks küsin veel, kui see ei ole Brennabor - siis mis ta on ? Rolleyes
Mõned udupildid sellest "teisest, kiirtega raamiga" Brennaborist, postitatud foorumisse 2008 jaanuaris, teemat oma postitusega kaunistanud ka ksf! Valdo!

http://b.imagehost.org/0033/PRIIT_017.jpg
http://b.imagehost.org/0033/PRIIT_018.jpg
http://b.imagehost.org/0033/PRIIT_019.jpg
http://b.imagehost.org/0033/PRIIT_020.jpg
http://b.imagehost.org/0033/PRIIT_021.jpg
http://b.imagehost.org/0033/PRIIT_022.jpg
http://b.imagehost.org/0033/PRIIT_023.jpg
http://b.imagehost.org/0033/PRIIT_024.jpg
http://b.imagehost.org/0033/PRIIT_025.jpg
http://b.imagehost.org/0033/PRIIT_026.jpg
http://b.imagehost.org/0033/PRIIT_027.jpg
http://b.imagehost.org/0033/PRIIT_028.jpg
http://b.imagehost.org/0033/PRIIT_029.jpg
http://b.imagehost.org/0033/PRIIT_030.jpg
http://b.imagehost.org/0033/PRIIT_031.jpg
http://b.imagehost.org/0033/PRIIT_032_4.jpg
Vasta
#8

Kui keegi viitsib vaadata, siis VALDO tehtud teemas Saare Originali kohta on kõrvalepõige ksf! Renee Saar - Brennaborile, raami nr 1,88 miljonit ja asukoht sadula muhvil. Pildid küll nigelad ja teema jäi lahtiseks, aga mõtlemiseks ainet on. Smile
http://forum.automoto.ee/showthread.php?...813&page=1

Keskendu Valdo, keskendu ! Loe foorumit, sealhulgas oma algatatud teemasid, tee vähem julgeid üldistusi ja kategoorilisi väiteid! Toungue

Kõik me teeme vigu ja eksime, aga tead kui meeldiv on kui Sina eksid ! Cool
Vasta
#9

(12-08-2010, 09:01 AM)kass Kirjutas:  Antud raamil on aga väidetud 62 mm.

Uus päev, uus mõõtmine, aga tulemus endiselt 62 mm.

Loodan, et titaanid nüüd tülli ei pööranud, olge ikka sõbrad edasi Smile

andke mulle ratas ja ma veeren minema
Vasta
#10

(12-08-2010, 18:26 PM)holz Kirjutas:  
(12-08-2010, 09:01 AM)kass Kirjutas:  Antud raamil on aga väidetud 62 mm.

Uus päev, uus mõõtmine, aga tulemus endiselt 62 mm.

Loodan, et titaanid nüüd tülli ei pööranud, olge ikka sõbrad edasi Smile

Ei, mis sõprust siin pärast seda kõike enam saab olla !
Aga silti peaks otsima, kuigi Valdo ütleb, et Brennabor ei ole kindlalt Smile , vb siiski mingi Brennabori mudeli silt võib ka 62 mm auguvahega olla. Ka kurblivõlli ja laagrite uurimine võiks kasuks tulla. Eeldades, et vähemalt ketiratas on vahetatud, vb ka vändad tervikuna. Brennabori iseloomulik 4 rõngase kodardusega ketiratas kinnitus vändale 4 poldiga. Antud rattal on näha, et ketiratast on kodusel teel kinnitatud aga vänt ka nagu ei passi brennabori teemasse...
Vasta
#11

Ja minu mõõtmistulemused Brennabor Aktiivia ja lihtsalt Brennabori sildil on mõlemil 67mm. Kui kellelgi oleks Brennabor Bora aukude vahe teada, siis huvituks ka mina.
Vasta
#12

(12-08-2010, 22:39 PM)illi123 Kirjutas:  Kui kellelgi oleks Brennabor Bora aukude vahe teada, siis huvituks ka mina.

Homme vaatan.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#13

(12-08-2010, 22:47 PM)valdo Kirjutas:  
(12-08-2010, 22:39 PM)illi123 Kirjutas:  Kui kellelgi oleks Brennabor Bora aukude vahe teada, siis huvituks ka mina.

Homme vaatan.

Ei mäleta, kuidas Titanil augud olid, vaata siis juba neid ka !
Titanil siis ka augud ikka samas stiilis, 2 auku vertikaalis
http://jalgrattad.wordpress.com/2008/06/.../img_8080/
Sellel Türi Titanil on raaminr kaelal nagu Valdo on ka rõhutanud, 1,983 miljonit kui silm ei peta ?
http://jalgrattad.files.wordpress.com/20...g_8079.jpg
Kahjuks ei paista esimese 1 kuju eriti hästi.

Vaata siis juba ka Exacti silti ka ja võrdle numbrite ðrifte kui viitsid ja aega leiad.
Vasta
#14

Veel mõned pildid (eemaldatud): nõutud võll koos juppidega (laagrid on uued) ja lisaks sadulatoru, porikad ning igaks juhuks ka küljes olnud pakikad.

andke mulle ratas ja ma veeren minema
Vasta
#15

Võiks muidugi teha näo, et pole viimast postitust näinud, aga olgu peale..., nägin, vaatasin, midagi tarka kosta ei oska! Igatahes kiitus piltide eest!
Keegi justkui lubas mingeid sildiauke mõõta, vb ajan ka midagi segi. kas täna on juba homme või alles eile? "Ülimalt hõivatud inimeste" värk! Toungue Olen ise ka üsna hea lubaja, aga ikka teevad mulle ära! Smile
Vasta
#16

(14-08-2010, 22:42 PM)kass Kirjutas:  Võiks muidugi teha näo, et pole viimast postitust näinud, aga olgu peale..., nägin, vaatasin, midagi tarka kosta ei oska!

Igal juhul tänan, et kirjutama vaevusid. Eks tasapisi õpib. Viimased pildid võtan maha ja raami annan muidu ära, kui keegi seda endale tahab.

andke mulle ratas ja ma veeren minema
Vasta
#17

Missis ikka, Vaatasin mõnda raami, sildi augud Titaanil 50mm. ja mingil madala raamiga Brennaboril 62mm. number ka küllalt lähedane Sinu omaga. Olin Ta doonoriks ära rappinud kunagi.Kuigi mõlemil raami nr. ees, kaldun minagi Sinu raami Brennaboriks nimetama.Valdol on kindlasti kõrge hunnik vastuväiteid,ootan õudusega homset, mil mu jalgealt vaip tõmmatakse.
Vasta
#18

(15-08-2010, 21:27 PM)illi123 Kirjutas:  Missis ikka, Vaatasin mõnda raami, sildi augud Titaanil 50mm. ja mingil madala raamiga Brennaboril 62mm. number ka küllalt lähedane Sinu omaga. Olin Ta doonoriks ära rappinud kunagi.Kuigi mõlemil raami nr. ees, kaldun minagi Sinu raami Brennaboriks nimetama.Valdol on kindlasti kõrge hunnik vastuväiteid,ootan õudusega homset, mil mu jalgealt vaip tõmmatakse.

Ju niiviisi on - ei vaidle vastu.

Kahjuks ei jõudnud/saanud enda omadelt mõõta - olen ikka tegevuses mõningate ootamatute jamade likvideerimisega ja aega ei ole senini saanud vanatehnikale viimase kuu vältel väga pühendada. Ja mõõta oleksin saanud üksnes Boralt ja Exactilt (kahelt Boralt ja kahelt Exactilt), kuna Titan asub ju Palmse väljanäitusel ja seal ei ole ma viimastel päevadel käinud.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#19

(15-08-2010, 21:57 PM)valdo Kirjutas:  Kahjuks ei jõudnud/saanud enda omadelt mõõta - olen ikka tegevuses mõningate ootamatute jamade likvideerimisega ja aega ei ole senini saanud vanatehnikale viimase kuu vältel väga pühendada. Ja mõõta oleksin saanud üksnes Boralt ja Exactilt (kahelt Boralt ja kahelt Exactilt), kuna Titan asub ju Palmse väljanäitusel ja seal ei ole ma viimastel päevadel käinud.

Arusaadav! Eks selline täpne mõõtmine võtab ju üksjagu aega, eriti veel kui mõõta kahelt Boralt ja kahelt Exactilt! Toungue Aga vähemalt ksf! Illi123-l oli aega Palmses ära käia ja Titani auke mõõta, tubli! Kaldub sinnapoole, et see 62 mm , mis Ilmar oma raamilt mõõtis, võib ikkagi kas Bora või Exacti sildiaukude mõõt olla.
segane värk nende Brennabori erimudelitega. On mul üks saksa turu reklaamkataloog, vist 1938 või 37 aasta, seal mingitest teise nimega mudelitest juttu pole, ainult brennaborid mudelinumbrite järgi. Ka selliseid "kiirtega" (nagu Rudoni raamil) raamidega mudeleid pole mainitud. Lugeda on saanud Sportmodell Baltikumist mille kohta siiski Eestist ja Lätist jälgi pole teada. Hr. Seregins seostas seda Leeduga, mille alusel, ei tea, ta ise polnud ka kuigi kindel justkui.
Lisaks veel need raaminumbrid eri kohtades mõistetamatu seaduspärasuse (või - päratuse ) järgi. Väntade kinnitused võllile kas kant-tapi või kiiluga. Suur tootja, palju variante ja erimeid...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne