Vanasõiduki esmakordne arvele võtmine
#1

Seoses uue jänkujawa müügiteemaga tekkis kahtlus, kas sellist sõidukit üldse arvele saab võtta. Kuna selline sõiduk soetatakse ideaalis ikka rohkem klaasi alla, siis pole just ülearu praktiline teema aga veidi huvitav ikka. Müügiteema näitel: osteti vene ajal sõiduk ja pandi garaazi ootama. Arvele ei võetud ja ainukesteks dokumentideks on ehk tavotine saateleht ja müügiarve.

Kui selline masin nüüd ARKi viia, siis on ju registri silmis tegemist uhiuue sõidukiga. Põhimõtteliselt saaks ta endale väljalaskeaastaks 2010. Seetõttu peaks sellise sõiduki suhtes kehtima mitte näiteks 1975. aasta vaid just 2010. aasta nõuded koos kõigi ohutus-, märgistus- jms nõuetega. Või kuidas? Toungue
Vasta
#2

(15-09-2010, 17:00 PM)bom Kirjutas:  Seoses uue jänkujawa müügiteemaga tekkis kahtlus, kas sellist sõidukit üldse arvele saab võtta. Kuna selline sõiduk soetatakse ideaalis ikka rohkem klaasi alla, siis pole just ülearu praktiline teema aga veidi huvitav ikka. Müügiteema näitel: osteti vene ajal sõiduk ja pandi garaazi ootama. Arvele ei võetud ja ainukesteks dokumentideks on ehk tavotine saateleht ja müügiarve.

Kui selline masin nüüd ARKi viia, siis on ju registri silmis tegemist uhiuue sõidukiga. Põhimõtteliselt saaks ta endale väljalaskeaastaks 2010. Seetõttu peaks sellise sõiduki suhtes kehtima mitte näiteks 1975. aasta vaid just 2010. aasta nõuded koos kõigi ohutus-, märgistus- jms nõuetega. Või kuidas? Toungue
Poest anti toona "spravka" kaasa, kus ostja-müüja andmed kõik kirjas olid. Selle alusel sai selle toona registrisse võtta ja saab vast ka siiani.
Vasta
#3

Üks asi on dokumentide väljastamine teine on masina reaalne väljalaske kuupäev. Vanas kahepoolega A ja B poolega dokkides olid mõlemad märgitud.
Igal juhul läheb dokkidesse väljalaske kuupäev.
Muidu läheks ka 1900a tehtud ford näiteks arkis paberitesse 2010a mis oleks nonsens.

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta
#4

2009 tehtud sõiduk moondub arkis 2010 sõidukiks ilma ühegi kobinata.
Passis ju ka kirjas "esmane registreerimine"...

Dad.

Idiootidega ei ole mõtet vaielda, nad tõmbavad su oma tasemele ja siis löövad kogemusega.
Vasta
#5

ma ei tea mis antud isendil on aga kui ma käisin ühe oma humberi arvele võtmist, siis vastati ark-st et pole probleemi, kuna oli olemas veneaegne sprafkatsot ja sama inimese poolt (kellele oli see sprafka kolmandate ininemeste poolt adresseritud) kirjut kaasaegane ostumüügi leping mulle ehk, kõik on ok, maksa esmane arvelevõtt ja tuld
PS ehk kui V.I.Berznev tegi savist saarele omalajal sprafkatsoti siis savist saare poolt hetkel tehtud ostumüügi lepe sulle on aksepteeritav dok ark-s
Vasta
#6

Sai just eelmine aasta selline asi läbi tehtud. Tehase poolt väljastatud dokumentatsioon kaasa ja ARK-i, spetsialistid vaatasid üle, arutasid omavahel ja õhtuks oligi arvel. Registreerimistunnistusel on ilusasti kirjas aasta millal sõiduk toodetud (kuupäevalise täpsusega) ja siis registreerimiskuupäev. Arvesse võetakse loomulikult siis kehtinud tehnonõudeid. Kui kogu dokumentatsioon sõiduvahendi kohta ja omanikusuhte kinnitus olemas siis peaks üpris valutu protsess olema.
Vasta
#7

Kuidas oleks kõige mõttekam võtta arvele vanasõidukit, millele plaanis taotleda ka koheselt "must numbrer"? Kas enne arvele ja siis vanasõiduki sertifikaat ja või saab akti enne ja siis masin arvele?
Vasta
#8

(15-09-2010, 21:13 PM)Illimar Kirjutas:  Kuidas oleks kõige mõttekam võtta arvele vanasõidukit, millele plaanis taotleda ka koheselt "must numbrer"? Kas enne arvele ja siis vanasõiduki sertifikaat ja või saab akti enne ja siis masin arvele?

Kui on plaanis taotleda "musta numbrit", siis enne pole küll mingit mõtet sõidukit tavaregistris arvele võtta - topelt asjaajamine, topelt kulud.
Pealegi on vanasõidukiks tunnustamise akt lisaväärtus, millega saab sõiduki lihtsamini arvele... Smile

Tunnustamise taotlemine: mustnumber@vanatehnika.ee
Vasta
#9

Tänan! Sinu vastus kinnitas minu arusaama asjast.
Vasta
#10

(15-09-2010, 23:54 PM)Asjaajaja Kirjutas:  Pealegi on vanasõidukiks tunnustamise akt lisaväärtus, millega saab sõiduki lihtsamini arvele... Smile

Vot see koht on küll müstika ... mis moodi see akt siis kõvem on, kui algne ostu tõendav paber???

Dad.

Idiootidega ei ole mõtet vaielda, nad tõmbavad su oma tasemele ja siis löövad kogemusega.
Vasta
#11

(16-09-2010, 16:36 PM)dad Kirjutas:  Vot see koht on küll müstika ... mis moodi see akt siis kõvem on, kui algne ostu tõendav paber???
Väga lihtsal ja proosalisel põhjusel: selle akti väljaandja tegevus tuleneb seadusandlusest, riigi ees on eksperdid ja see akt usaldusväärne dokument, kuhu on juba peale kantud KÕIK liiklusregistrisse kandmiseks vajalikud numbrid (mõõdud, kaalud etc). K.a. omaniku omad. Nüüd ei jää regstreerijal muud üle, kui vaid kontrollida üle omandisuhte õiguslikku järjepidevust ja ongi asi ants. Asi käib kiirelt ja valutult.

Mine aga esmakordselt arvele võtma mingit siiani Eestis tundmatud ja üli-üli vähe miskises pisikeses värkstoas toodetud vana autot. Ma ei oska isegi ülihead näidet tuua ... ok, näiteks seesama brittide Peel, millega Clarkson BBC majas sõitis. Või USAst mittetuntud tootja masina, näiteks Graham Hollywoodi. No ja siis lähebki asi lahti...
Vasta
#12

(16-09-2010, 16:58 PM)PlyVal64 Kirjutas:  
(16-09-2010, 16:36 PM)dad Kirjutas:  Vot see koht on küll müstika ... mis moodi see akt siis kõvem on, kui algne ostu tõendav paber???
Väga lihtsal ja proosalisel põhjusel: selle akti väljaandja tegevus tuleneb seadusandlusest, riigi ees on eksperdid ja see akt usaldusväärne dokument, kuhu on juba peale kantud KÕIK liiklusregistrisse kandmiseks vajalikud numbrid (mõõdud, kaalud etc). K.a. omaniku omad. Nüüd ei jää regstreerijal muud üle, kui vaid kontrollida üle omandisuhte õiguslikku järjepidevust ja ongi asi ants. Asi käib kiirelt ja valutult.

Mine aga esmakordselt arvele võtma mingit siiani Eestis tundmatud ja üli-üli vähe miskises pisikeses värkstoas toodetud vana autot. Ma ei oska isegi ülihead näidet tuua ... ok, näiteks seesama brittide Peel, millega Clarkson BBC majas sõitis. Või USAst mittetuntud tootja masina, näiteks Graham Hollywoodi. No ja siis lähebki asi lahti...

Priit - sa hakkad vanaks jääma ja jama suust välja ajama Wink

Dad.

Idiootidega ei ole mõtet vaielda, nad tõmbavad su oma tasemele ja siis löövad kogemusega.
Vasta
#13

Pole vast näidet kaugelt vaja tuua. Käisin mina oma soomes registris olevat Morris Mini ümber registeerimas ARK-is ja peale viie tunnist (3 tundi esmase ülevaatuse ja 2 tundi vormistamis saalis) sebimist sai auto uue nime Morris Marina.

eino


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#14

(17-09-2010, 08:52 AM)einota Kirjutas:  Pole vast näidet kaugelt vaja tuua. Käisin mina oma soomes registris olevat Morris Mini ümber registeerimas ARK-is ja peale viie tunnist (3 tundi esmase ülevaatuse ja 2 tundi vormistamis saalis) sebimist sai auto uue nime Morris Marina.

eino

Sellise pika aja peale isegi tubli saavutus....
Vasta
#15

(17-09-2010, 08:52 AM)einota Kirjutas:  Pole vast näidet kaugelt vaja tuua. Käisin mina oma soomes registris olevat Morris Mini ümber registeerimas ARK-is ja peale viie tunnist (3 tundi esmase ülevaatuse ja 2 tundi vormistamis saalis) sebimist sai auto uue nime Morris Marina.

eino

Tere.
Suudeti ikka lõpuks sugu kindlaksteha ja selgus,et naissoost.
Kohe näha,et õppind mehed,teavad kust ja mida vaadata.Selleks niipalju aega kuluski.

Tel. +372 56477273. e-mail. metall73@hot.ee
Vasta
#16

Mehed mõelge sellele, et alles uuest aastast elu lõbusaks läheb!
Nimelt tuleb 2011 jooksul ära regsitreerida kõik Eestis eksisteerivad mopeedid, mille kohta valdavalt ei nende omanikud ega veelvähem ARK töötajad ei tea isegi nende masinate sugu mitte, valmistajatehasest, ligikaudsest tootmisaastast ja mudelinimest rääkimata. Täitsa huvitav saab olema aasta pärast liiklusregistri statistikat arvel olevate masinate kohta lugeda ja teada saada, et milliseid huvitavate nimedega masinaid ja millistes huvitavates kohtades mõnede arvates toodetud on.
Vasta
#17

Tsitaat:Pole vast näidet kaugelt vaja tuua. Käisin mina oma soomes registris olevat Morris Mini ümber registeerimas ARK-is ja peale viie tunnist (3 tundi esmase ülevaatuse ja 2 tundi vormistamis saalis) sebimist sai auto uue nime Morris Marina.
Morris Marina on ikka kohe väga-väga teine auto kui Mini.
Neid kahte suudab eristada ka suht tehnikavõõras inimenegi, rääkimatta "eksperdist" Toungue
Vaielda võiks ainult tootja nimetuse üle, kas on see Austin, Morris või lihtsalt BLC
Tsitaat:Kohe näha,et õppind mehed,teavad kust ja mida vaadata.Selleks niipalju aega kuluski.
Marina ja Mini eristamiseks oleks piisanud kui oleks kuuglistki vaadanud Wink
Vasta
#18

(17-09-2010, 10:51 AM)oldmoped Kirjutas:  Nimelt tuleb 2011 jooksul ära regsitreerida kõik Eestis eksisteerivad mopeedid, mille kohta valdavalt ei nende omanikud ega veelvähem ARK töötajad ei tea isegi nende masinate sugu mitte, valmistajatehasest, ligikaudsest tootmisaastast ja mudelinimest rääkimata.

Hull lugu küll.Kas siis aastal 2012 ja 2013 enam ei saagi? Mul on jäänud natuke segaseks,kas võrrid ka mopeedide alla käivad,registri onude arvates.Kui nad auto marke segi ajavad siis mopeedi ja võrri vahel ei tohiks nad enam üldse pihta saada.
Tekib ka teisi küsimusi. Kindlasti tahavad nad näha komplektset asja,kuid meil on ju karjade kaupa kogutud mopeedide ja võrride osi. Seda ikka selleks,et tulevikus mõni ilus asi kokku panna ja vahetevahel sellega külavahel täristada.
Vasta
#19

Tere
Ei hakanud uut teemat tegema, vaid jätkan vana. Nimelt, kuidas ma saan arvele varem mitte liikluses osalenud izi, millel on säilinud ainult nn. свидетельство о приемке ehk siis tehasest väljumise tõend? Kas piisab avaldusest seletuskirjaga ratta saamise kohta ja tehase passist?
Lugupidamisega
Margus

Kawasaki Ninja 636 `04; Muravei TGA-200-01K`84; T-16 MINI
Vasta
#20

Härrased, kui ma toon Rootsist vana auto, millel on vana tehniline pass (hetkel rootsi registrist maas) ning ostu-müügi leping, kas siis sellest piisab arvele võtmiseks?

Terv,


Denis

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne