Jawa 50, typ. 555, 1962
#1

Tervist,

Selline liikur saabus hiljuti minu juurde, ostetud on see kasutajalt onumeelis oksjoni kaudu.
Mopeed on tegelikult päris heas säiluvuses, puudu on vaid mõned vähem tähtsad detailid - olgugi, et masin on ilmselt päris palju läbi sõitnud, ei ole kasutatud palju nn. pihkvataguseid lahendusi (küll aga on tee mootori külge leidnud druþba õhupuhasti ning lõviosa juhtmetest tuleks uuesti vedada).
Peagi peale saabumist sai ka ettevaatlikult käima panna proovitud - tulemuseks pärast pikka süütega mängimist vaid väga madalatel pööretel käiv ja poov mootor. Süüdlaseks osutus täielikult tahmast ummistunud summititoru ots, peale mille puhastamist mopeed käis nagu kellavärk. Rattad paika rihitud, sai ka kõrvalistes kohtades esimene väike prooviring tehtud. Minule oli see esimene kord 555-ga sõita ning mulje jäi hea.
Tegutsemist jagub, algust on tehtud juba ka hädapärase iluraviga (vt. teist värvi pakiraam, kobrutav kütusepaak jne), et saaks veel selle aasta sõiduilmadega mõned stiiliringid teha - nahkðlemmgi on selleks tarbeks kapi tagaosast välja otsitud. Mis tulevik toob, seda näitab aeg, iseenesest hea toorik.

[Pilt: klg1.jpg]

[Pilt: a9v41u.jpg]

[Pilt: 345ykya.jpg]

[Pilt: mootor.jpg]
Vasta
#2

Sai siiski otsustatud uuendada kogu värvkate. Uueks värviks siis DuPonti veoautovärv. Isetegemise rõõm ja valu jäi sedapuhku üürikeseks - tööd (liivaprits, happekrunt, täitekrunt, välisvärv) sooritati CWG poolt. Küll aga saab lähiajal ise pead murda ilutriipude tõmbamisega.

Paar fotot lisaks mõnest detailist. Kahjuks ei suutnud seebikarbist korralikku fotot välja võluda, ehk järgmine kord lahkun garaaþist paremate fotodega.

[Pilt: 216l4w.jpg]

[Pilt: 2nu87qq.jpg]
Vasta
#3

Täna saabusid koju sellised jupid. Tellitud on need jawamarkt.cz kaudu ning jupid jõudsid minuni tellimuse esitamise hetkest 20 päevaga. Nagu alati, tagantjärele mõeldes oleks üht-teist veel vaja läinud.

[Pilt: 2iucjea.jpg]
Vasta
#4

Tere,

Viimasest postitusest on juba mõnda aega möödas, eks pisut progressi ole ikka.

Hiljuti maadlesin jawamarktist ostetud kaablikomplektiga ning tsehhikeelsele õpetusele ja mõttetööle tuginedes said tähtsamad kaablid omale kohale. Oleks olnud äärmiselt lihtne kui uued kaablid oleks õigetes värvides tehtud. Igastahes mõni tund tööd ning külge need said. Ka proovikäivitus sai tehtud.

Järgmine suurem ettevõtmine tuleb rataste koostamine. Lähiajal peaksid tellitud veljed kohale jõudma ning siis võib see alata.


[Pilt: k38w21.jpg]

edit: muutsin pildi hetkeseisuga sobivaks.

Vasta
#5

Tere,

Jawa hakkab tasapisi ratastele saama.

[Pilt: zkk0uf.jpg]

[Pilt: 2a8maz4.jpg]
koostatud esiratas

Parimat,

Martin


Vasta
#6


Tere,

Järjekordne update. Jawa ehitus hakkab lõpusirgele jõudma. Teha on veel muidugi nii mõndagi - paar trossi, sadul lasta nahatada ja mõnda veel. Puudu on endiselt korralik paak ja tagaporilaua helkur.

Kuna reeglipäraselt jäi fotokas maha, tegin pildi telefoniga, seetõttu ei hakka seda suures mõõdus siia lisama, vaid lingiga. Fotoks sai vana sadul ja karburaatori kate lahtiselt külge pandud.
Jawa 23.01.11 seisuga

Martin.
Vasta
#7

(23-01-2011, 19:57 PM)karpaadid Kirjutas:  Tere,

Järjekordne update. Jawa ehitus hakkab lõpusirgele jõudma. Teha on veel muidugi nii mõndagi - paar trossi, sadul lasta nahatada ja mõnda veel. Puudu on endiselt korralik paak ja tagaporilaua helkur.

Kuna reeglipäraselt jäi fotokas maha, tegin pildi telefoniga, seetõttu ei hakka seda suures mõõdus siia lisama, vaid lingiga. Fotoks sai vana sadul ja karburaatori kate lahtiselt külge pandud.
Jawa 23.01.11 seisuga

Martin.


Miks ilujooned nii tegid? muidu ilus

Vasta
#8

Mida Sa täpsemalt silmas pead? Sadulaalused 3 triipu tegin laiemad kui teised triibud oma äranägemise järgi, sest ma ei vii kunagi oma ratast tarkade meeste juurde, kes saaksid näpuga järge ajada ja öelda, et siit ei ole originaal või siit on kehvasti tehtud. Esiporilaual tõmbasin jooned valtsi koha peale samuti sellepärast, et minule meeldib nii rohkem.
Muidugi selle pildi pealt näeb joonte asemel vaid kuldseid kogusid.
Vasta
#9

Tere,

Puudu/halvas seisukorras olevate osade nimekiri on taas leevendust saanud, abikäeks ka seekord Tsehhimaa.

[Pilt: x1g9dy.jpg]
Vasta
#10

Tere,

Lisan päevavalges tehtud fotod enam-vähem samas konditsioonis Jawast kui viimatilisatud kehval telefonipildil. Pildid tehtud ka samas kohas, kus sügisel esimese postituse ajal.

[Pilt: 2a7vgvm.jpg]

[Pilt: 303jvd2.jpg]

[Pilt: dnzmo5.jpg]

[Pilt: 2mesbnk.jpg]

Juba olen loomulikult saanud ka negatiivset tagasisidet kehvasti ja valesti tõmmatud triipude tõttu Big Grin Selle peale oskan ma vaid öelda , et hoolekas lugeja ei ole veel näinud selles teemas sõna "restaureerimine". Eesmärgiks oli siiski antud Jawa puhul esinduslikuma välimuse ja tehnilise korrasoleku saavutamine, et oleks sobivate ilmadega turvalisem ja meeldivam (nii endal kui ka neil, kelle silm Jawa peal seisma on juhtunud jääma) stiilselt ringi liikuda.


Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne