Mifa ketiratas
#1

Eelmisel aastal sattus koos muu kolaga näppu üks üsna kulunud kuid huvitava välimusega "Mifa" ketiratas. Esialgu seostasin Mifat rohkem reparatsiooniratastega kuid ootamatult avastasin Fahrradsammleri ketiratta-dateeringu lehelt foto samasugusest M-I-F-A kirjega isendist ja märkusega : " Mifa 20er und 30er Jahre für Sport- oder Rennräder".
Kuna samast kohast anti kaasa ka 1922-dateeringuga rattapaar (vanad ümara profiiliga pöiad) siis võiksid need ehk kokku kuuluda ?

Kas "Mifa" mark oli esindatud ka ennesõja-eestis ja milline võis nimetet sportmudel välja näha ?


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Suur Kombinaator
www.tsiklitall.ee
Vasta
#2

Kas oli esindatud ja milline võis sportratas välja näha ja kas võib olla aastast 1922?

Ilmselt oli mingil määral Mifa ka enne sõda Eestis liikumas, tegu ei olejust kõige väiksema tootjaga. Vb lgp. ksf! Manic leiab mõne viite - reklaami vms. Pole Mifa teemaga kursis, aga kaldun arvama, et vaevalt see ratas aastast 1922 on (aga pead ei anna ja mürki ei võta, kuigi meeleolu oleks selleks sobilik küll).
Ja seda sakslaste juttu Sport- või Rennradi ketiratta kohta ka ei taha takka kiita. Olid kindlasti ka tavamudelitel sellised kirjaga ketirattad, vb osaliselt ka peale sõda ratastel.
Mida Sportradi all mõeldakse, ei oska ka arvata, paljudel tootjatel olid Sportmodel-id , mis tavalisest mudelist mõne nipsasjakese poolest erinesid, näit. kohustuslikud olid rattavõllidel liblikmutrid. Aga eks olid veeligasugused Halbrennerid jms, rohkem ja vähem allapoole kõverate sarvedega ja kannikatevahele kippuvate kitsaste sadulatega. Tõelistel Rennradidel püüti igalt poolt kaalu kokku hoida, ka ketirattalt (nagu need üle ühe hamba ärajätmised 1/2 sammu ketiratastel jms, ka kodarduse arvelt).

Ühesõnaga - ei tea sellest asjast midagi, vaatame, mis mõni teine arvaja või teadja kostab.

ja veel - kui saaks kindlaks teha, kas asi nikeldatud või kroomitud, see ka aitaks dateerimisele kaasa, aga kaldun arvama, et selline kirjaga ketiratas on rohkem 30-ndate rida või ehk siis 20-ndate lõpp, kuigi ilmselt sakslased siiski teavad neid asju paremini (vähemalt võiksid teada).
Vasta
#3

Tõe huvides peaks vist lisama, et pealesõja Mifad olid rohkem (kõik?) ikkagi tavaliste "plekist" stantsitud, 6 loperguse auguga ketiratastega, vänt ei olnud enam kandilise ristlõikega ja võllile kinnitus 4-kant tapiga
http://radikal.ru/F/i019.radikal.ru/0802...f.jpg.html
Vasta
#4

Mifa kohta olen mina leidnud järgmist.
Müüdi Eestis 1922-24 ja 1938-40. Vahepealse aja osas on seni must auk.
1922-24 müüsid Mifa rattaid päris mitmed Tallinna kaubakontorid ja jalgrattaärid (1922: Traffic, Vulkan, B. ja W. Linde & Ko, Mark Schenderov; 1923-24: Hermes). Tundub, et oli vist suurem kogus liikvel.
1938-40 reklaamis ainult Tallinna äri Joh. Mitt (Pikk 1). J. Mitt oli rohkem jaemüüja, mitte esindaja. Aga ta võis siiski ka ise mõnda marki sisse vedada.
Illustratsioone kahjuks lisada pole.
Vasta
#5

Ketiratta galvaanikast pole kahjuks midagi enam alles. Ainus pilt millel uduselt (suurendades) võib sellist ketiratast näha on 1928 Mifa Damensport. 20-nendate herren-halbrenneril sootuks tavalisem ketiratas. 30-nendate lõpu ratastel keskjooksu ja väntade osa suhteliselt identne pealesõja reparatsiooniratastel nähtuga. Tehas peatas jalgrattatootmise 1939a. et tegeleda militaartellimustega.


Manustatud failid Pilt (pildid)
   

Suur Kombinaator
www.tsiklitall.ee
Vasta
#6

http://www.blitzrad.de/Kataloge/1925-mif...modell.pdf

http://www.blitzrad.de/Kataloge/1927-mifa.pdf

Suur Kombinaator
www.tsiklitall.ee
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne