Muravei 2M
#1

Hei!

Veel mõned kuud tagasi oli mul Niva. See oli masin, millega hea metsast puid tuua või metsas käia. Kuid iga asi hea saab kord otsa ja nii saigi Niva ühel heal päeval maha müüdud.

Kuna sisuliselt pool aastast elan maal, siis on loogiline, et seal on pidevalt vaja midagi vedada. Küll küttepuid, heina, mulda, lehti, kartuleid, õunu või adru. Käsikäruga väga ei viitsi. Motoblokiga on hea sõita küll aga see on aeglane ja teeb sellist lärmi, et terve vald kajab.

Ühel päeval sattusin hea sõbra juurde ja seal saingi aru mida mul vaja on. Nimelt seisis tal seal Muravei. Ma polnud varem ühegi teise Muraveiga kokku puutunud. Kuulnud olin küll nendest aga tol hetkel tundus see lausa geniaalne. Oli selge, et mina tahan ka.

Õhtul läksin koju ja hakkasin seisu uurima. Mida pakutakse. Ega tol hetkel ei olnud suurt valikut. Läks nädal mööda ja soov.ee vahendusel leidsin sobiva. Lubati et on töökorras ja see oli peamine. Masin asus Tartust veel mõned kilomeetrid lõuna pool.
Panime isaga autole käru taha ja teele.
[Pilt: 070628127e6b94.jpg]
Kohale jõudes polnud pilt just parim. Ootasin paremat. Masin korralikult käima ei läinud. Vaid lühiajaliselt töötas. Roostet oli lubatud vähesest ikka päris kenasti. Peale selle veel hirmus must. Ühesõnaga jube. Hind kah 5000. Aga kuna ikkagi kaugelt tuldud, siis kuidas sa ikka ilma tagasi lähed. Ühtegi nähtavad roosteauku ei olnud õnneks. Varumootori sain ka kaasa.

Ostuhetked ja tagasitee:

[Pilt: 0706281318f078.jpg]

Polnud varem sellist asja vedanud. Mõned korrad tuli Muraveid uuesti käru külge siduda jne.
Lõpuks jõudsime maale. Kodused polnud just eriti vaimustatud. Jälle üks romu. Kodus ta enam käima ka ei läinud. Täielikult puudusid ka tuled jms.

Kodus:

[Pilt: 0706282335e7e6.jpg]

Siia peaks see masin nüüd mõneks ajaks jääma. Mõned pildid veel üldisest olukorrast:

[Pilt: 0706283298ead5.jpg]

Siis jäi ta nädalaks seisma, kuid siis võtsin asja kätte. Esiteks oli läbi karbussi ja mootori vaheline tihend. Ka klapp oli puudu

Panin siis värske benu sisse. Uue küünla ka ja starterit. Läkski käima. Elekter ei töötanud siiani ja samas puudus ka tühikäik. Aga töötas. Sidurdas ja pidurdas.
Järgmine etapp oli elekter. Nii laadimine kui ka tuled.
See võttis terve päeva. Puudus nii mass, kui ka olid juhtmed oksüdeerunud. Õhtuks sai särama:

[Pilt: 071137669e1ca2.jpg]

Ka laadimine sai korda. Järgnesid väiksemad hooldustööd nagu trosside määrimine, sama töö ka ratastega.

Algas kere korrastamine. Algusest peale oli plaan, et masin olgu tehniliselt korras. Väliselt pole nii oluline.
Aga kuna värvi oli laialt käes, siis võtsin kiirremondi ette. Lahtine värv maha, Buvanoli peale ja värsked värvikihid. Raamile panin ka uue kihi. Uue akukasti tegin ka.

Pildid:

[Pilt: 071136439a16b1.jpg]
[Pilt: 07113664772c9b.jpg]

Hakkab looma:

[Pilt: 071886921dfd67.jpg]

Ja ongi koos. Jah mootorikate on puudu aga seda kaasa ei saanud.

Masina katsetused näitasid, et kiire veohammasrattaga pole midagi teha. Jõud lihtsalt puudub. Asemele läks 13 hambaga. Hoopis teine asi. Kannatab sõita endiselt ka maanteel, kuid nüüd pole probleem ka metsast puid välja tuua. Tegin ära ka õlivahetused.

Siin siis mõned suvised tegemised:

Heinavedu:

[Pilt: 074515137a2037.jpg]


Puude tegemine:

[Pilt: 074515407eb50b.jpg]

Kuid ega üle pingutada ka ei tasu:

[Pilt: 074512683b8312.jpg]

Üks video ka:

http://toru.ee/view/899aa88f28e3

Mõned pildid veel suvest. Kui kastis autoistme jäänused on kahekesi ka võimalik sõita.

[Pilt: 07585020561313.jpg]

Sõbrad koos:

[Pilt: 075850279e207b.jpg]

Nüüd, suvele tagasi mõeldes oli see ikka üks mõistlik ost. Mahub kõikjale sõitma. Kinni pole jäänud. Ja no elektristarter on lausa luksus. Motobloki käivitamine oli ikka õudus. Peale igat tööd oli parem käsi käimatõmbamisest haige. Enam seda muret pole.

Ka rannast väga hea adru tuua sellega:
[Pilt: 076603103fc559.jpg]

Ja paar videot ka lõpetuseks:

http://toru.ee/view/c87eea9d5145
http://toru.ee/view/9f027de275c5

Praeguseks hetkeks kõik. Eks jooksvalt täiendan seda teemat.
Talveks plaan raudrattad taha sobitada.

Egas muud, kui kõike head.

motoblokk
Eelmisesse postitusse üle 15 pildi lisada ei saanud. Lisan siis juurde.

Algus:
[Pilt: 0706281791ba6e.jpg]
[Pilt: 0706282216429e.jpg]
[Pilt: 070628277d218a.jpg]
[Pilt: 0706283594fe25.jpg]

Ehitus:

[Pilt: 0711373370537e.jpg]
[Pilt: 0711373672ff2c.jpg]
[Pilt: 071137467de45e.jpg]


Varumootor:
[Pilt: 071137429aeb32.jpg]

Üldine:

[Pilt: 0758502491defc.jpg]
[Pilt: 0745158774b117.jpg]
[Pilt: 075850191f48f7.jpg]
[Pilt: 07606863731be7.jpg]
[Pilt: 076068657883dd.jpg]
[Pilt: 0766033957371a.jpg]

http://fotoalbum.ee/photos/TheoK/sets
--------------------------------------
Minu albumid
Vasta
#2

Kena praktiline masinSmile Mismoodi sellele viimasele pildile järsku EV reg number tekkis? Oli kaasas ja polnud küljes lihtsalt?
Vasta
#3

Kuna see EAA(elan auto all)-lõpuga number roostes ja ootab taastamist, siis praegu on lihtsalt endale kunagi kätte jäänud number küljes.

http://fotoalbum.ee/photos/TheoK/sets
--------------------------------------
Minu albumid
Vasta
#4

Oskab keegi öelda, kust teha kindlaks Muravei tootmisaastat?

Muravei aitab kaasa ka lehtedeveol:
[Pilt: 0781525872455c.jpg]

http://fotoalbum.ee/photos/TheoK/sets
--------------------------------------
Minu albumid
Vasta
#5

Muraveini jõudis esimene lumi. Oli päris lõbus.

[Pilt: 0785002572f5cb.jpg]
[Pilt: 0785002619d9de.jpg]

Ootan paksemat lund ja jääkattega merd.

http://fotoalbum.ee/photos/TheoK/sets
--------------------------------------
Minu albumid
Vasta
#6

Väga 5+ pill sattunud hoolsa omaniku kätte. Edu
Vasta
#7

Mulle meeldib kui masinaid kasutatakse selleks milleks nad loodud on!
Vägev!
Vasta
#8

Tubli töö tehtud! Lugesin postitusest "Masin korralikult käima ei läinud. Vaid lühiajaliselt töötas.", oskate öelda, mida täpsemalt ette võtsite, et masin korralikult tööle hakkas? Endal seisab ka üks muravei juba mitmendat aastat, ning kahe mootoriga täpselt sama jama - ainult väga lühiajaliselt töötab.
Vasta
#9

Tookord lahenes probleem selle tihendi (pildil punakas) vahetusega. Vana oli lihtsalt ribadeks.
[Pilt: 0711374755c57f.jpg]

Nüüd aga asja juurde.
Juba kuu aega tagasi tahtsin suure lumega sõitma minna. Tookord oli lund juba kuskil 45 cm. Majani olid vaid autorajad. Suure hurraaga viskasin kasti puunotte täis ja ründasin esimest hange. No ja kinni ma olin, totaalselt. Sai selgeks- Paks lumi ja suvekummid kokku ei sobi.
Nüüd läks kuu mööda ja sai villand sellest, et isegi autoga majani ei saa. Kutsusin naabrimehe lõpuks T-40-ga teed lahti kaevama. 500 m ja kaks tundi rasket rööd.
Muravei ajasin välja ja no kui tee puhas sõidab küll. Päris pikad sõidud sai nüüd pühade aegu tehtud. Juhitavust küll ei eksisteeri aga lõbus on ikkagi.

Paar pilti ka kodu juurest:
[Pilt: 079828331df0da.jpg]
[Pilt: 0798283432cef8.jpg]

Nojah.Tee oli lahti aga tuli uus tuisk. Ega ei hakka ju jõulu 1.pühal naabrit kohale kutsuma. Võtsin labida ja hakkasin taaskord kühveldama. Kiiresti sai kõrini ja siis tuli üks mõte. Pildid räägivad enda eest:
[Pilt: 079828359a07fb.jpg]
[Pilt: 0798283611abff.jpg]
[Pilt: 0798283711c3c5.jpg]

Eks see kaadervärk jah veidi kipakas on. Tahab loomulikult täiustamist aga endalegi üllatuseks tegi oma tööd küll. Lumi oli küll kerge aga see et isegi lükkas on juba positiivne. Paar mõtet said kohe selgeks, et saha lõpuossa tuleb järgmisel korral panna palk, mis stabiilsust hoiab.
Teiseks probleemiks on veorattad. Need asenduvad lähiajal metallratastega. Asfaldi peale töristama ei lähe aga oma metsateed võib neid kasutades lahti ajada küll. Tuleb neile ratastele küll uued augud puurida aga see pole probleem. Raudrattad pärinevad siis motoplokilt Super-608.

Koolivaheaeg nii et aega ehitada küll[/align],
TheoK

http://fotoalbum.ee/photos/TheoK/sets
--------------------------------------
Minu albumid
Vasta
#10

Hei

Nüüd siis taaskord mitu tuisku üle elatud. Lund on tulnud päris kõvasti ja kuna Muravei jäi kummiratastega hätta, võtsin appi raudrattad.
Esiteks porikad maha, kuna raudrattad suuremad kui orig.rattad
Teiseks puurida ja mõõtmestada poldiaugud raudratastele
Kolmandaks rattad külge ja suure hurraaga minekut.

Nii hästi see aga ei kulgenud. Kohe sai selgeks, et jah, enam pole läbivusprobleemi (tühja kastiga ja ilma sahata läheb kõikjalt läbi) aga probleem on jõuga. Jõudu jääb paraku väheseks. Hakkasin otsima lahendust. Kumiratastega sõites oli ikka kast palke täis. Sai selgeks, et neid pole vaja. Raudratastega sahates oli selge et sahk hakkab kergelt oma elu elama. Ette suunatud raskuse asendasin kahe telliskiviga saha lõpuosas. Samuti kinnitasin saha nüüd kahe võrdse pikkuse nööriga. Samas ka võimalikult lühikeste nööridega- nii on veel vähem võimalust sahal oma elu elada.
Nii saavutasin selle, et sahk püsib kindlalt taga ja teeb ka oma tööd.
Tõsi, masinistile pole see töö kerge. Töö on efektiivsem ja Muraveile kergem, kui ise mitte peal olla ja hoopis kõrval joosta. Nii saab hakkama kusagil 15-20 cm lumega. Eks see on ka ülempiir. Rohkemaga üksi hakkama ei saa. Vaja kedagi teist appi kes veel lükkaks kõrvalt kaasa.
Üldiselt sain aga teed lahti hoitud ja ei pidabud naabrit enam tüütama abipalvetega.

Aga kaua sa ikka seda ühte ja seda sama teed sõidad. Tahaks ikka kaugemale ka. Tegin siis proovi. No ei- raudratastega ei tasu ikka asfaldile minna. Üle 1. käigu sõita ei saa ja vibra on tohutu. Samas lähevad need raudrattad nii ka lihtsalt kõveraks. Ühesõnaga- jääb ära. Kui ikka sõita vaja, siis kummirattad alla.

Pildimaterjali ka:
[Pilt: 079895979865e9.jpg]
[Pilt: 07989599352e3a.jpg]
[Pilt: 07989604757d10.jpg]
[Pilt: 0799793974eac1.jpg]
[Pilt: 0799794098f97b.jpg]
[Pilt: 0799794079be57.jpg]
[Pilt: 0799794219d3be.jpg]
Siin juba näha et vasak ratas kõver.
[Pilt: 0799794192a020.jpg]

Hetkel kõik

http://fotoalbum.ee/photos/TheoK/sets
--------------------------------------
Minu albumid
Vasta
#11

tere,et nüüd veorattad võimsad,tuleb mulle kohe meelde ühe tuttava sõbra ütlus,et tagasild võib olla probleemne,mis tal ka remonti vajas,tasub kontrollida,kas on õli tase reduktoris ,lõtkud jne kõik ok.
Vasta
#12

Huvitav on see, et Mul on Sinu omast eelnev mudel ja sellega seoses on kasti põhi vineerist. Lisaks olen näidud erinevaid taga poritiibu, praegu on meil ühesugused, kuid ühel Minu oma doonoril olid juba mingid kandilised asjad, ideeliselt väljast sama, mis Sinu omagi.
Vasta
#13

No kandilised porikad olid eelmise versiooni pärusmaa. Vineerist kastipõhi ei tundu kuidagi õige. Olen kohanud vaid plekkpõhjaga masinaid

http://fotoalbum.ee/photos/TheoK/sets
--------------------------------------
Minu albumid
Vasta
#14

Oli neid kastipõhju nii vineerist kui ka laudadest.(punnlaudadest)
Vasta
#15

mul on muravei kastist haagis, näikse täitsa tehasetoodang olema. ümarad porikad ja kena vineerist põhi. pandi äkki seda, mis kätte juhtus?
Vasta
#16

(30-12-2010, 23:05 PM)motoblokk Kirjutas:  ... Töö on efektiivsem ja Muraveile kergem, kui ise mitte peal olla ja hoopis kõrval joosta. ...
Ära nüüd nii väga "sipelga" pärast muretse, vaid mõtle ikke enda peale ka. Kui nüüd selle töö käigus korra libastuda, siis on olukord nagu filmis. Muravei elavab oma elu ja sina oled pikali maantekraavis, roomikujäljed seljal.
Las ikke masinad teevad tööd ja inimene juhib neid. Pane siis jõu saamiseks keti vahele üks hammasratasplokk. Tagahammakat suuremaks minu mäletamist mööda ei kannatanud teha ja esimest väiksemaks ka mette.
Smile

Vasta
#17

Esihammakas on pandud võimalikult väike. Jah eks see töö nii tehes ohtlik on. Raudratta mustrit olen juba natuke vastu jalgu tunda saanud.

http://fotoalbum.ee/photos/TheoK/sets
--------------------------------------
Minu albumid
Vasta
#18

Nonii. Esimesed videod ka lumega(esimesed 4):
http://toru.ee/videos/TheoK

Tänast rasket sulalund lükkas küll. Esimest korda pidi küll kohati kõrvalt lükkama aga mis põhiline- tee jälle lahti.

http://fotoalbum.ee/photos/TheoK/sets
--------------------------------------
Minu albumid
Vasta
#19

Tere taas!

Juba mõnda aega liigub Muravei jälle kummiratastel. Libedaga on suurel teel ikka väga lõbus. Kinni jääb ka mõnuga. Aga kuna lund pole vaja lükata olnud, siis loobusin ka raudadest. Selle talve põhiprobleem oli ikka jõupuudus.
Oleks vaja ülekannet veel aeglasemaks teha. Mingit vaheülekannet ma leiutama ei viitsi hakata kuid kas on võimalik taha panna suurem hammasratas?

Väiksema hammasratta ette paigaldamisega läks kett lõdvaks. Sai küll maksimaalselt pingutatud aga jäi väheks.Hakkasin ketilukku otsima, no ei leia. Kas ikka peab olema?


http://fotoalbum.ee/photos/TheoK/sets
--------------------------------------
Minu albumid
Vasta
#20

(16-03-2011, 23:14 PM)motoblokk Kirjutas:  Tere taas!

Juba mõnda aega liigub Muravei jälle kummiratastel. Libedaga on suurel teel ikka väga lõbus. Kinni jääb ka mõnuga. Aga kuna lund pole vaja lükata olnud, siis loobusin ka raudadest. Selle talve põhiprobleem oli ikka jõupuudus.
Oleks vaja ülekannet veel aeglasemaks teha. Mingit vaheülekannet ma leiutama ei viitsi hakata kuid kas on võimalik taha panna suurem hammasratas?

Väiksema hammasratta ette paigaldamisega läks kett lõdvaks. Sai küll maksimaalselt pingutatud aga jäi väheks.Hakkasin ketilukku otsima, no ei leia. Kas ikka peab olema?

tere,ma vist kunagi mainisin,et muraveil on küllalt nõrk koht tagatihver,nii et ettevaatust igasuguste jõumomentide lisamistega.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne