Aidake identifitseerida.
#1

Tere, mul oleks pisut abi vaja, et identifitseerida piltidel olevad sõidukid, kes nende kohta teab, palun siia lahkesti kirjutada... ja asjaga on kiire, nagu alati. Tähtaeg oli eile Smile Sooviksin kõikvõimalikke andmeid nende liikurite kohta, kas on saadaval mingit kirjandust jne..
[img][Pilt: A28749-vi.jpg][/img]

[Pilt: 4539-vi.jpg]

[Pilt: 33152-vi.jpg]

[Pilt: 31624-vi.jpg]

[Pilt: 31419-vi227.jpg]

[Pilt: A270106-vi.jpg]

[Pilt: A28748-vi.jpg]

[Pilt: 5859-vi.jpg]

Sellised vähe vanemad sõiduriistad siis. Ja palun lahkesti kirjutada ja oma teadmisi jagada.
W.
Vasta
#2

See on Sinu esimene postitus foorumis. Sinu profiili all haigutab valge tühjus.
Kirjeldatud mahus uurimistöö teostamiseks ning kirjutamiseks kulub spetsialistil umbes kuu aega.
Päris niisama ei võta seda tööd keegi ette.
Vasta
#3

Jah, ega see pole lihtne ülesanne ja sõidukid on ikka üsna vanad, mitte lihtsalt natuke vanemad...Oleks võinud muidugi taustainfot lisada, mis ajast pildid on tehtud, ilmselt kusagil 20-ndate alguses või varem? Siis ei hakkaks pakkuma stiilis, et - 30-ndate teise poole jalgratas jne.
Jalgrattad on hilsemalt 20-ndatest, vb ka vanemad. Kinni pole hakata suurt millestki peale ketirataste aga need ka ei anna ühest vastust. Sellist rõngastega ketiratast on kasutanud näit. läti jalgrattatootjad ja ka teise mustriga ketirattaga jalgratas võiks näiteks olla läti Liva, oli tsaari-ajal kõva tootja ja ka Eestis oli neid rattaid hulga. Minul ka on natuke ühest rattast. Aga võivad olla ka muud margid ja tootjad.
Ühel pildil võiks olla inglise Royal - Enfield, sarnane on ja need rattad olid jällegi Tsaari - Vene armees kasutusel ja ka Eestis oli neid ja ka praegu mõni on, vaata
http://vvm.unicweb.ee/?p=198
Muud ei oska kosta, autodest ei tea midagi.
Lisan veel
Piltidel 4 ja 6 olevad tsiklid oleks ilmselt ka võimalik tuvastada, kahjuks on mõni suurem tsiklispets praegu teel Saksamaale ja internetis ei liigu.
Livaks pakkusin pildil 5 olevat jalgratast, mis aga paraku Liva ei tohiks olla, läti tootjad reeglina esipidurit oma toodangul ei kasutanud. Rattal on nn "inglise tüüpi" osi aga neid kasutasid ka teised tootjad ja ka eelpool nimet. Liva.
Pildil 7 siis pakkusin Royal Enfieldi.
Kirjandust muidugi on maailmas aga teema on niivõrd lai, et lihtne see pole. Selle sama Tsaari - Vene armee tsikli kohta näit. internetist ka suurt midagi ei leia.
Vasta
#4

Jalgrataste identifitseerimine on raske pähkel, kuna nad kõik olid üksteisega väga sarnased.

Võin vaid öelda, et 90% tõenäosusega on tegemist (kõikidel piltidel) jalgratastega aastaist 1907-1925.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#5

Suure tõenäosusega on pildil 4 kujutatud tsikkel inglise päritoluga. Seda tüüpi esipidurit kasutasid inglise jalgrattatootjad ja ka mitmed tsiklitootjad enne - ja sõjaaja (I MS) toodangul. Ka magneeto-ülekande ketikasti kaan on paljudele inglise tootjatele iseloomulik, Antud pildil oleks sellel ka mingit kirija näha, ilmselt tsiklitootja nimi, mootorivalmistaja JAP jaoks tundub liiga pikk olevat? Sarnaneks kangesti Nortoni tsiklite magneeto-ülekande kasti kaanega. Teada on, et 1916 alustas Norton tsiklite tootmist vene armeele, paraku pole teada kas neist mõni üldse vene armee kätte jõudis. Mitmed inglise firmad valmistasid I MS ajal vene armeele tsikleid, ilmselt nende hulgast tuleks otsida (suuremad ja vanemad inglise tsiklitootjad, kes alustasid enne sõda). Muidugi võisid inglise tsiklid ka Vabadussõja käigus Eestisse sattuda, või mis ?
Pildil 3 oleksid nagu korvidega Harley-Davidsoni tsiklid?
Vasta
#6

Pildil 1 ja 2 oleva jalgratta ketirattaga sarnast ( 5 rõngast) ketiratast kasutas läti jalgrattavalmistaja Peteris Ozolnieks oma jalgratastel Mars (alustas 1895 ja oli ka Eestis levinud). Ja kasutasid kindlasti ka saksa tootjad. Aga jällegi ei saa aru, kas lenksu küljes mitte esipiduri kangi klamber ei ole? Nagu mainisin, lätlased reeglina esipidurit ei kasutanud oma toodangul, ka ketiratta kinnitus vända külge ei pruugi Ozolnieksile iseloomulik olla (ei ole asjaga kursis). Ei oska ka pilte suuremaks venitada, vb siis leiaks mõne nüansi mis oleks abiks. Läti toodangut askaks vb leida/määrata hr. Janis Seregins Lätist.
Vasta
#7

Idioodi järjekindlusega jätkan.
Osta-s on hetkel müügil tsaari-aegne pilt jalgratastega, analoogne 5 rõngaga ketiratas, kinnitus vändale (õigemini vända võllipoolne ots) teistsugune, sildi kuju ilusasti näha...ja selliseid pilte ja rattaid on ilmas rohkem kui 2,nii et nagu Suur Valdogi ütles, enamus ühe perioodi rattaid on eemalt vaadates õed ja vennad.
http://www.osta.ee/i/auctions/orig/ad/f1...d4f1ad.jpg
Vasta
#8

(08-10-2010, 08:42 AM)kass Kirjutas:  Läti toodangut askaks vb leida/määrata hr. Janis Seregins Lätist.

Janis arvas, et esimestel piltidel võiks suure tõenäosusega tõepoolest olla Mars ja viiendal pildil Liva.

Kuna pildid on üldplaanilised, et oska keegi muidugi kindlalt väita.

Küsimus fotode valdajale - Sa oled sõdurite näod välja lõiganud, kas tegu on Esimese Ilmasõja aegsete Vene sõduritega? Ja kas mingi pilt kannab aastaarve?

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#9

(08-10-2010, 12:22 PM)valdo Kirjutas:  
(08-10-2010, 08:42 AM)kass Kirjutas:  Läti toodangut askaks vb leida/määrata hr. Janis Seregins Lätist.

Janis arvas, et esimestel piltidel võiks suure tõenäosusega tõepoolest olla Mars ja viiendal pildil Liva.

Kuna pildid on üldplaanilised, et oska keegi muidugi kindlalt väita.

Küsimus fotode valdajale - Sa oled sõdurite näod välja lõiganud, kas tegu on Esimese Ilmasõja aegsete Vene sõduritega? Ja kas mingi pilt kannab aastaarve?

Piltidel on näha veidi mundrikuube, vene soldatid sellist frentði ei kandnud, ilmselt ikkagi eesti väega tegu.

Võiksid olla suure tõenäososega, aga ei pruugi olla. Ikkagi see esipiduri teema, mõlemil rattal võiks hea tahtmise juures leida nende kinnituseks vajalikku detaili. Pole mul küll uhket kuvarit ega suurt riista, et selgelt näha.

Teemaalgatajat aga tegelikult asi eriti ei koti, see-eest on teistel põnev uurida! Toungue
Vasta
#10

Eh, mind huvitab see väga, mis sõiduriistad need on. Jah piltidelt olen osa ära lõiganud, jätsin järele enda arust olulisima. Pildid tehtud Vabadussõja ajal, vabandust, et selle kirjutamata jätsin. Tsiklid võivad äkki olla Harley-Davidson või Indian. Ei ole kahjuks selles vallas spetsialist Sad
Vasta
#11

jalgrataste koha pealt on abiks ehk see leht ... www.oldbike.eu

esimesel ja teisel (vasakul) pildil olev ratas võib olla ...
Racycle "Pacemaker" model 60
Vasta
#12

(08-10-2010, 13:57 PM)wanderer Kirjutas:  Eh, mind huvitab see väga, mis sõiduriistad need on. Jah piltidelt olen osa ära lõiganud, jätsin järele enda arust olulisima. Pildid tehtud Vabadussõja ajal, vabandust, et selle kirjutamata jätsin. Tsiklid võivad äkki olla Harley-Davidson või Indian. Ei ole kahjuks selles vallas spetsialist Sad

Pildil 3 võivad olla korvidega Harley-Davidsonid. Royal-Enfieldi ja teise soolotsikli inglise päritolu julgeks jätkuvalt väita. (kuni keegi ümber lükkab väite).
(08-10-2010, 19:05 PM)xander4 Kirjutas:  jalgrataste koha pealt on abiks ehk see leht ... www.oldbike.eu

esimesel ja teisel (vasakul) pildil olev ratas võib olla ...
Racycle "Pacemaker" model 60

Hea tähelepanek, ketiratas tõesti seda tüüpi, aga...kindlasti ei ole pildil olev ratas pakutud tootja mudel 60. Reklaami pildi järgi (mida asjatundjad on soovitanud mitte eriti usaldada) on selle mudeli puhul tegu mingi sportratta moodi asjaga (sadul ja suur ketiratas), fotol aga tavalisemat tüüpi meesteratas. Ja nagu näha, palja ketiratta kuju järgi ei saa ikkagi tootjat määrata, paljud tootjad kasutasid teiste suuremate tootjate osi jne ja võeti ka lihtsalt eeskuju suurematelt.
Vasta
#13

Hei ! Tsiklite kohta olen saanud pisut targemaks: Jah, kolmandal pildil on tegemist Harley Davidson ratastega, kuuendal pildil on Indian,seitsmendal R-Enfield.
Püüan esimesel võimalusel fotosid pisut suuremaks kohendada.
Vasta
#14

Kolmandal pildil esiplaanil 2 H-D-d, tagaplaanil Indian Big Twin tõenäoliselt 1915.a. Neljandal pildil Norton, kuuendal pildil Indian PowerPlus, seitsmendal Rojal Enfield nagu Paul Kukel, st umbes 1919.a. Viimasel väga udusel pildil reas esimesel tsiklil on aimata Douglase kontuure.

Kurtna Mootorrattamuuseum; külalistemaja,saun www.teearu.ee
Mootorite plokikaante remont; alumiiniumi keevitus, töötlemine. tel.5087150, Urmas Teearu.
Vasta
#15

Väga huvitavad pildid on kolmas ja viimane. MInu arust on kolmandal kujutatud Vabadussõja ajal rekvireeritud ja Varustuse Valitsuse korraldada antud mootorsõidukeid, ilmselt Tallinnas Autoroodu garaaþis. (Kui vaja, saab ilmselt ka täpsemini) Kas piltide kohta on veel infot - kes teinud, kust tulnud?
Vasta
#16

Kolmandal pildil tagaplaanil seisvad kolm veoautot on ilmselt Inglise AEC-d:
[Pilt: kvvaaecwd_inglise_rae.jpg]
http://eag.vanatehnika.ee/ewarmee.html

Viimasel pildil rivi viimane veoauto võib olla Packard ja kolmas sõiduauto võib olla see seni tuvastamata auto:
[Pilt: kvsax_manooversygis1931_rae.jpg]

Aga fotod on küll liiga väikesed selleks, et üritada täpsemat tuvastamist.
Vasta
#17

Kasutan võõrast teemat, vabandused! Pole väärt eraldi teemat tegema see pisike küsimus: Kas keegi ütleks auto margi?


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#18

Inglise Standard:
http://en.wikipedia.org/wiki/Standard_Motor_Company
http://www.standardmotorclub.org/

Võimalik, et mudel 9:
[Pilt: Standard_9_Saloon_1935.jpg]
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne