DKW SB200 VS. SB200 Luxus
#1

Tere kõigile, oman ühte sellist isendit. aga tekkis küsimus, et mis erinevused peale starteri ning pakiraami neil kahel rattal veel on?
Endal ilma starterita variant, ehk siis tavaline SB200.
Olemas on ka SB Luxuse pakiraam küljekarpidega, ning tekkiski huvi kas on võimalik tavaline SB 200 muuta SB Luxuseks kui leida originaal starter, või oli neil tehasest tulles juba mingi tõsisem erinevus?
SB200
[Pilt: 37dsb20f.jpg]

SB200 Luxus
[Pilt: dkwsb20a.jpg]


Lugupidamisega
Kaarel Libe
Vasta
#2

DKW oli suur tootja, SB mudel oli suhteliselt pikka aega tootmises ja tootmise käigus tehti pidevalt väiksemaid muudatusi mudelite lõikes.
Netis on olemas mingi aasta SB200/250 osade kataloog, selle järgi võib erinevusi otsida. See riistakasti teema ei tohiks olla mudelite erinevus vaid aastakäikude oma, plekkastid pakiraami küljes oli varasem teema (võin ka eksida).
Erinevustena on välja toodud ka esilaternad ja sadulad, aga see on jällegi konkreetse ajajärgu ja seeria teema ja elus ei pruukinud ka päris kataloogi järgi käia.
Mis puutub selle düno-starteri hankimisse, siis skeptiku ja pessimistina arvan, et ka korralikku tavalist SB generaatorit ei ole niisama lihtne leida, muidugi kui raha on, siis pole midagi võimatut.
Ka on netis olemas DKW lehekülg, kus on veidi tsiklimudelitest juttu ja ka eri aastate reklaamprospektidest pildid, muidugi erilist infot sealt välja ei loe.
Kui teed ka tavalise SB200 valmis, siis oled ka kõva mees ja minu lugupidamine. Cool
Vaata
http://www.dkw-motorrad-club.de/cms/inde...Itemid=103
Nii , lasin ise ka pilgu üle, riistakasti kohalt võtan sõnad tagasi, kuigi ei meenu, et selles netis olevas detailikataloogis oleks Luxusele teist pakiraami ja kaste pakutud, kindel küll pole nagu minu puhul tavaline.
On ka Türil SB huvilisi!
Vasta
#3

Vaatasin lõuna ajal kiiruga osade kataloogi väljatrükki (ei tea, mis nr ja mis aastast, igal juhul enne 1937), seal ainult pakiraam ilma kastide kohata ja 3-nurkne riistakast mõlemale pakutud. 200-le on pakutud kummi Drilastic-sadula varianti , 200 Luxus ja SB250 ning ka 200 on pakutud vilt/nahkkattega sadulat, 200-le on pakutud väiksem esilatern, 200 Luxus ja 250 on suurem latern. Sumpsid olid justkui üks variant.
Reklaamiselt on näha, et 34/35 aasta Luxustel oli see eriline lenks kasutusel ja Luxusel kroomitud summutajad, mis SB200A-l hiljem asendusid mustadega nagu tavalisel 200-l, kuna siis tõmmati Saksamaal juba kroomipaja kaan koomale, ka uued paagid põlvekummidega olid ilma kroomita (vähemalt hilisemad?).
Üldiselt võiks ikkagi öelda, et peamine erinevus on see starteri teema ja ilmselt siis ka pakiraam, rohkem kroomi ja varasematel lenks.
Vasta
#4

Pole enam sugugi kindel, et mul SB200.
Päevakorda on tekkind küsimus kas ta SB250 pole...
Selline küsimus kuna silinder ja kolb ning pudi padi puudu.
Vasta
#5

Raami/mootori number ei anna aimu? DKW peaks selles osas suhteliselt hästi kaetud olevat.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#6

Paras segadus selle DKW-ga. Smile Kui oleks tõesti 1934 aasta asi, siis oleks paak ilma põlvekummideta (selline musta külje ja põlvwkummiga paak peaks olema kusagil 1937 aasta teema?) ja SB Sport 250 tuli vist 1936 ning raam käis alt kinni eraldi tükiga, lihtsalt SB250 tuli päris lõpus enne NZ mudelit (1937-38?) ja raam oli alt lahti nagu SB200-l.
Ise arvan nagu kalkun, et ei ole 34-nda aasta ja ka mitte 250 ccm Toungue vaid hilisem SB200 aga kõik on võimalik ja vb on raam ühelt, paak teiselt ja silinder läinud kolmandale...
Katsun lõuna ajal ära mõõta SB250 (Sport) silindrikinnituse poltide vahed, ehk annab midagi juurde arvata. Rolleyes
Vasta
#7

(08-02-2011, 09:40 AM)Aspelund Kirjutas:  Raami/mootori number ei anna aimu? DKW peaks selles osas suhteliselt hästi kaetud olevat.

A.
Pane raami ja mootori nr. siia ülesse ja ma vaatan oma kirjandusest järgi ning vastan sinu küsimustele.

Vasta
#8

(08-02-2011, 11:38 AM)Armex Kirjutas:  
(08-02-2011, 09:40 AM)Aspelund Kirjutas:  Raami/mootori number ei anna aimu? DKW peaks selles osas suhteliselt hästi kaetud olevat.

A.
Pane raami ja mootori nr. siia ülesse ja ma vaatan oma kirjandusest järgi ning vastan sinu küsimustele.

No on need Viljandimaa uunikmootolased - nagu välismaa professorid, paksudest raamatutest ja sogasest internetist lihtsaid vastuseid otsimas. Toungue
Sellest ajast saadik, kui nõukogude rahvas eesotsas sm Staliniga eestlastele numbrid ja tähed selgeks õpetas, on eesti haritumad pojad neid numbreid usinasti ka võltsima hakanud, enamasti olude sunnil küll. Olen oma 10 korda kirjutanud ühest SB250 mootorist mille käigukastile olid ilusad saksa tähed NSU sisse löödud, numbritest rääkimata, et kirjatark miilitsamees ikka usuks, et tsikli nimeks NSU nagu dokumentides kirjas.

Tööd tuleb teha mehed, tööd, ammuks see kirjatarkus maarahvani jõudis, harkadra ja mättakirvega hariti põldu ja remonditi tsikleid, olid ikka ajad...

SB250 Spordi silindrikinnituse poldid on nii umbes 75 x 75 ja ringikujuline ava (silindrirandi jaoks?) 80 mm kanti , meeter siia - sinna. Päris samad justkui 250 ja 200 karterid ei tohiks olla või mis, viljandimehed, vaadake oma tarkadest raamatutest järgi! Rolleyes

Vasta
#9

(08-02-2011, 14:55 PM)kass Kirjutas:  SB250 Spordi silindrikinnituse poldid on nii umbes 75 x 75 ja ringikujuline ava (silindrirandi jaoks?) 80 mm kanti , meeter siia - sinna.

Kui meelest ei lähe, mõõdan lähiajal oma DKW Sport 250 (1937) karteripooled üle.


Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne