#1

Juba rohkem kui tosin aastat tagasi kulgesin ka ise mõned korrad \"Trabi\" ja \"Wartburgiga\" DDR-i teedel, aga see eriline hääl mida tekitab nende autode kahetaktiline mootor on siiamaale kõrvus. Jutukesed nendest autodest: http://www.team.net/www/ktud/trabi.html
Palju on foorumlaste hulgas \"Trabi\" ja \"Wartburgi\" omanikke?

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#2

Ise ei oma aga ühel sõbral on.Tuli ja üllatas sellise küsimusega kust tollele mootorisse õli valatakse. Läksin takseerisin massinat ja ennäe imet jäin vastuse võlgu.Asja lähemalt uurides sain sotti . Kahjuks oli osturõõm lühike. Paar päeva sõidetud kadus mootorist jõud.Lahtivõtmisel selgus et purunenud olid kolvirõngad ühel kolvil.Kui hakkasime neid jahtima selgus tõsiasi,et sobivad BMW motika omad(4takti mootor motikal) mis maksid piisavalt.Kuna sai kasutada ainult ühte rõngast. Aga neid seal 3tükki.
Otsisime veel jublakaid mootorile ja midagi saime aga oluline osa oli ikka puudu.Otsisin siit foorumist ka mootorit aga edutult. Siis tekkis Salomonlik otsus
mootori asendus.Kuna moto oli 3silindrit
ja 2takti vesijahutusega oli vaja vastavate gabariitidega mootor leida, mis ka õnnestus.
Vana katkise mootori koos kõigi küljestvõetud detailidega (mida võib tulevikus taastamisel vaja minna) lohistasime kuurialla ja jääb juppe ootama.
Tekkisid küsimused.
1. Trabit ja Wartburgi enam sisse tuua ei tohi. Aga varuosadena? (või tegelt tohib aga arvele ei saa aga siis pole vaja aktsiisi ka maksta?)
2.Kust on ikkagi võimalik hankida kolvirõngaid ja veepumpasid jms. osi neile
liikuritele?
:???
Vasta
#3

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: agaa
Ise ei oma aga ühel sõbral on.

Trabi või Wartburg?

Trabisid on Eestis vist väga minimaalselt, Wartburge omal ajal siia üksjagu ikka jõudis (vist põhiliselt Soomest koos Ladade ja Datsunitega?). Saksamaa nn. uutes liidumaades (mis tore poliitiliselt korrektne väljend, või mis?) liigub neid siiani suht palju ringi (eriti Trabisid, mis ei idane ega mädane) ja osades bensukates on siiani neile sobiv Zweitaktmischung müügil. Usun, et juppe liigub sealmaal ka veel päris palju.

p@targutab
Vasta
#4

Tegelikult oli peale krooni tulekut selline lahe periood ka, kus vähemasti Tartus tuttuusi Trabisid müüdi. Eks nad sealt tehasejääkidest kohale veeti ja ma arvan, et hind oli puhas transa hind +vahendaja kasum Smile Ei ole Trabide alal asjatundja, kuid müüdi kahte mudelit, üks maksis 6500 EEK ja teine 7500 EEKi. Praegu seda hinda vaadates tasub meenutada, et palgad ja elatustase ei olnud krooni tulekul sugugi need, mis praegu ja ma julgeks praegusesse vääringusse pannes need hinnad vähemalt kolmega korrutada. Kunagise lapseõlvesõbra isa igatahes uuris isegi selle ostmise varianti (siiamaani otsuse idee teadmata, kuna sama mehe garaazis õnnestus samal ajal esimest korda tõelises suures USA kupees istuda+ pere muud masinad)
Midagi ikka tol ajal osteti ka, sest Tartus Timuti tänaval peale seda kampaaniat sai vahel harva üht isendit liikumas nähtud.
Vasta
#5

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: agaa
Tekkisid küsimused.
1. Trabit ja Wartburgi enam sisse tuua ei tohi. Aga varuosadena? (või tegelt tohib aga arvele ei saa aga siis pole vaja aktsiisi ka maksta?)
:???
18% käibekat tahab riik ikka. Mis edasi teed, on oma lõbu.
Vasta
#6

Üks punast värvi ja sõitev Wartburg on Tartu külje all Tõrvandis...

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne