Võrride ja mopeedide registreerimine
#1

Helgemad pead on vaevaks võtnud jälle uue seaduse välja mõelda.Kuna uuel aastal pidavat kehtima hakkama uus kord,et kõik mopeedid tuleb registreerida,on minul ja kindlasti ka paljudel teistel tekkinud palju küsimusi. Nagu ma aru saan,registreeritakse ka neid mopeede ja võrre,millel puuduvad dokumendid. Kuna olen omale soetanud mitmeid võrre,plaaniga need kunagi võimalusel sõidukorda sättida,tekib küsimus,et millises olukorras peab arvelevõetav mopeed ka olema.Kuna enamus võrre on mul osadena kastides ja lahtivõetult hoiul,võtab nende komplekteerimine hulga vaeva. Pole ime,kui ka mõni oluline detail puudu.Kes ise mõne võrri taastanud või siis lihtsalt sõidukorda sättinud,teab palju selleks aega kulub. Ja seda registreerimist tehakse kuulu järgi ainult 2012 aasta jaanuarini.Kui nüüd selle aja sees neid arvele ei jõua võtta,siis mis edaspidi saab,ei oska mina küll ennustada.Selline asi teeb natukene muret. Tulevikus tahaks ka ikka võrriga vahest külavahel täristada.Aga kui võrril dokumendid ja numbrid puuduvad,oled jälle väike kurjategija valmis...Seega tuleks ikka mõned korda teha ja arvele võtta.Asjal ka rahaline külg.
Kas aasta 2011 tuleb suur võrride ja mopeedide remontimise aasta?
Kuidas kaasfoorumlastel mõtted liiguvad selles küsimuses?
Vasta
#2

Jah, esialgse seaduse kohaselt ei saa dokumentideta masinaid enam arvele võtta peale 1. jaanuari 2012, aga sinna on ju veidi rohkem kui aasta. Mul on ka üks riga 7 pooleli (värv peal, rattad all, mootor ja sadul puudu) ja kavatsen selle talve jooksul valmis teha. Uus seadus võimaldab ka isetehtuid arvele võtta nii et kerge tuuning (LED-tuled ja elektronsüüde) jääb täiesti seaduslikuks ja ülevaatusel ei pea samuti käima. Kui sul on jubinad kastides ja sa ei jõua neist võrre kokku panna, siis pole hullu, neid võite müüa kasvõi 2020 teistele võrritajatele (ja suure hinnaga). Samas olen ma hakanud sügavalt kahtlema, kas ikkagi d-mootoriga liikureid peabki registreerima, kuna pooleldi klassifitseeruvad nad pisimopeedi alla (nt d8=0,81 kW)
Toetav artikkel: http://www.epl.ee/artikkel/586306
Või on tõesti nii, et Krohad (üsna nigelad, aga kimavad kuni 50+ km/h) saavad läbi ilma: http://www.mopedcentre.narod.ru/kroha.html , aga teised võrrid mitte, kuna paberil on kiirus 25 asemel 40?
PS: Ja pärast on üksikutel krohameestel (mina enam ei ole) sõitmine umbes seletuskiri hambus, et nad pole hobused vaid eeslid.
Vasta
#3

(25-11-2010, 09:35 AM)Sojourner Kirjutas:  Uus seadus võimaldab ka isetehtuid arvele võtta nii et kerge tuuning (LED-tuled ja elektronsüüde) jääb täiesti seaduslikuks ja ülevaatusel ei pea samuti käima.
...
Samas olen ma hakanud sügavalt kahtlema, kas ikkagi d-mootoriga liikureid peabki registreerima, kuna pooleldi klassifitseeruvad nad pisimopeedi alla (nt d8=0,81 kW)

Igasuguste ledpirnide paigaldamine vanakooli tuledesse, mis ei ole selleks spetsiaalselt ette nähtud ja sellena ka markeeritud, on keelatud. See, kas sul on masinal elektron- või kontaktsüüde, ei torgi mittekellegi teise psse.

Kõik tehase "võrrid" on seaduse mõistes täisväärtuslikud mopeedid ja kuuluvad sellisena ka registreerimisele. Ainus, millega saab pisimopeediklassi ennast nihverdada, on nende mootoritega ise valmistatud abimootoriga jalgrattad - saab väita, et see ongi valmistatud maksimaalselt kiirusel 25kmh liikumiseks. Sellega muidugi see aga, et üle selle kiiruse vahele jäädes saad ilusti kohe omale kaela registreerimata ja kindlustamata mootorsõidukiga sõit jne.


Aga mis mina siin ikka kommenteerin. Enamus jutuks olevaid mopeede ja võrre läheb oma vanuse järgi ju vanasõiduki kategooriasse. Küsige parem siinsetelt suurtelt ja tähtsatelt omale vastu rindu taguvatelt vanatehnikapoliitikutelt ja päästjatelt, et millised sellesse teemasse puutuvad ettepanekud nad selle registreerimise aluseks oleva liiklusseaduse palju aastaid kestnud arutelus ja loomeprotsessis tegid ja kuidas ja kas nad on kokku puutunud registreerimise nõuete tehnoeeskirjadega.
Vasta
#4

Ühesõnaga jama. Võrrimehed peavad samuti maksma siis rollerdajatega võrdset kindlustust (u 6-13 eurot mis on 94-203 eek kuus, olenevalt asukohast ja juhi vanusest ning taustast) Kahju kohe säärumeestest.
Oot, kas võrridele siis nagu üldse ei saa panna LED tulesid, või tuleb siis panna euronõuetele vastavad täiesti uued laternad?
Õnneks muidugi regulaarne ülevaatus puudub Smile
Vasta
#5

Kood 201. Üldnõuded

Nõuded: 1) mopeedile on lubatud paigaldada ainult koodides 202–217 käsitletud valgustus ja valgussignalisatsiooniseadmeid.
Kõik mopeedile paigaldatud valgustus- ja valgussignalisatsiooniseadmed peavad olema töökorras;

2) võib kasutada ainult selle mopeedi variandi ehituses ettenähtud laternaid. Maanteeamet võib põhjendatud juhtudel lubada kasutada teistele sõidukitele ette nähtud laternaid tingimusel, et nende optilised elemendid, lambid ja laternate paigaldus vastavad nõuetele.
Laternad peavad olema koostatud nende ehituses ettenähtud optilistest elementidest, lampidest ja hajutiklaasidest.
Hajutiklaasid peavad olema pragudeta ning muude vigastusteta.
Peegeldi (reflektor) ei tohi olla tuhmunud või korrodeerunud;

3) laternates ettenähtud lampide asendamine vahetatavate LED valgusallikatega on keelatud.
Laternale, milles kasutatakse LED valgusallika moodulit, peab olema kantud tähis MD;

..................

10) direktiivide 76/757/EMÜ, 76/758/EMÜ, 76/759/EMÜ, 76/760/EMÜ, 76/761/EMÜ, 76/762/EMÜ, 77/538/EMÜ ja 77/539/EMÜ kohaselt tüübikinnituse saanud valgustus- ja
valgussignalisatsiooniseadmeid, mis on ette nähtud paigaldamiseks M1 ja N1 kategooria sõidukitele, võib paigaldada mopeedile;

11) kui mopeedi valmistaja on mopeedile paigaldanud valgustus- või
valgussignalisatsiooniseadmed, mille ehitus või paigutus ei täida koodides 202- 212 või 217 toodud nõudeid, peab valgustus- või valgussignalisatsiooniseadmetele esitatud nõuded lugema
täidetuks;

12) mopeedi valmistaja poolt mopeedile paigaldanud direktiivi 97/24/EÜ kohaselt tüübikinnituse saanud valgustus- ja valgussignalisatsiooniseadmete asendamine
tüübikinnituseta valgustus- ja valgussignalisatsiooniseadmetega on keelatud.
Vasta
#6

No jah, seadus on seadus, ega ma vaidlegi. Tahad LED-e, pane kaasaegsed MD tähisega laternad. Aga jällegi, kui võrr on juba originaaltuledega arvelele võetud ja tuled eriti ei valgusta (mis on levinud d6- mootoriga võrride probleem), siis võib ju need ikkagi "salaja" LED-ga asendada. Osad neist annavad täpselt sama tooni sooja valgust nagu hõõgpirn (väljast aru ei saa) ja ainult on palju tugevamad.
Vaevalt et nüüd politsei sul teepeal lampi lammutama hakkab Smile
Samas ega sinna vanakooli lambi sisse eriti mingit LEDi ei paigaldagi (juba ehitus on selline)
Vasta
#7

Mopeedide registreerimine on positiivne uudis!
(tegelikult on see juba kümmekond aastat vana uudis)
  • Kõiki kollektsioonis olevaid mopeede/võrre ei ole vaja registreerida. Kõigiga nagunii ei sõida.

  • Kollektsioonis seisev mopeed/võrr ei nõua jooksvaid kulutusi. Tasuda tuleb vaid ühekordne registreerimistasu, mis hetkel on minu hinnangul vägagi mõistlikus suurusjärgus. Kui tekib soov liigelda, saab teha kindlustuse.

  • Mopeedi või võrriga liikluses osalejad saavad olema kaitstumad. Muidugi ei hoia see ära avariisid, kuid avarii toimumise korral on juriidiline alus kompensatsioonile. Varasemalt korjasid jupid tee pealt kokku ja nii tihti jäigi.

  • Mopeedide ja võrride registreerimine ei ole Eestis mingi ennekuulmatus. Registreeritud olid ju kõik liikusvahendid jalgratastest alates ka siinsel maal veel mõnikümmend aastat tagasi.

  • Naabermaades kuuluvad mopeedid ka praegusel ajal registreerimisele. Tekib võimalus liigelda oma mopeedi/võrriga ka naabermaades.

  • Varguse korral on registreeritud masina korral totaalselt lihtsam tõestada omandikuuluvust.

  • Teoreeriliselt annab registreerimine aluse vana mopeedi või võrri tunnistamiseks vanamopeediks või -võrriks.

  • Igale isendile vastab unikaalne registrinumber. See on hea võimalus liiklusjärelvalvele liikleva masina identifitseerimiseks. Ma tahan loota, et selle foorumi lugejate hulgas pole ühtegi sellist inimest, keda huvitaks mopeedi või võrriga liigeldes ametivõimude pilkude eest varjumine (tegemist on vanatehnika-, mitte krimifoorumiga). Lisaks on ka varastatud sõiduki identifitseerimine liikluses veidi kergem (numbri vahetus nõuab aega ja energiat).

  • Mopeedide ja võrride korral peaks kehtima sama põhimõte mis hetkel teistegi mootorsõidukite korral - kui vastab tehase komplektsusele, on kõik korras. Kui tehas ei paigaldanud valgustit, ei pea seda ka praegu olema. Igasugused tuuningud kuuluvad rohkem rollerimeeste teemasse ning ma olen arvamusel, et see on väga positiivne, et ümberehitusele kehtestatakse karmimad reeglid. Pole mingit soovi kohata liikluses näiteks "tuunitud" laternaga (kas LED pirnidega või mitte) mopeedi, mille valgusvihk silmad pimedaks keevitab.

Kas tõesti nullib kindlustusmakse olemasolu kõik need eelised?
Vasta
#8

(25-11-2010, 13:50 PM)indrek Kirjutas:  Mopeedi või võrriga liikluses osalejad saavad olema kaitstumad. Muidugi ei hoia see ära avariisid, kuid avarii toimumise korral on juriidiline alus kompensatsioonile. Varasemalt korjasid jupid tee pealt kokku ja nii tihti jäigi.

Ei muuda kaitstumaks mittekuidagi ja mopeedi vigastused kuulusid ka ennem õnnetuse süüdlase poolt kompenseerimisele. Ainus, mis muutub on see, et mopeedijuhil on vastutuskindlustus - temakorraldatud jama puhul ei pea ta enam ise omast taskust maksma vaid teeb seda kindlustus.

(25-11-2010, 13:50 PM)indrek Kirjutas:  Naabermaades kuuluvad mopeedid ka praegusel ajal registreerimisele. Tekib võimalus liigelda oma mopeedi/võrriga ka naabermaades.

Näiteks Rootsis on vanamopeedid omaette kategooria, mis ei kuulu registreerimisele.

(25-11-2010, 13:50 PM)indrek Kirjutas:  Teoreeriliselt annab registreerimine aluse vana mopeedi või võrri tunnistamiseks vanamopeediks või -võrriks.

Ei muuda see nende staatuses mittemidagi. Loe hoolikalt vanasõidukiks tunnustamise eeskirjad läbi ja saad ise ka aru, et selleks ei pea ükski masin kunagi olema olnud registreeritav.
Mopeedimeeste ennast sinna ringi pressimise vajalikus ja eetilisus on juba omaette teema.

Seda, et antud kontekstis on tegu seadusandajte poolt meile tehtud suure vastutulekuga saab väita vaid inimene, kes usub ka asju, et üheltpoolt keskerakond hoolib ning teiseltpoolt oleme varsti euroopa viie rikkama riigi seas.
Vasta
#9

Õige jutt. Ega ikka mopimees Lätti või Soome isegi registreeritud mopeediga naljalt sõita ei saa, tal peavad ka load olema. Kui meil on "päästvaks piiriks" enne 1993. a sündimine, siis teistes riikides võib see olla teine või üldse puududa.
Soomes peab olema sündinud enne 1985 ja noorematel läheb vaja M-klassi juhilube mida väljastatakse alates 15-aastaselt. Kas autojuhiload (nagu meil hakkab olema) asendavad, pole teada. Väljaspool Euroopat, nt Türgis (tuttav rääkis) ei asenda, peab olema täisväärtuslik mootorratta juhiluba.
Nii, et pooleldi teeb see seadus ikkagi elu raskemaks (paljude automeeste rõõm), välja arvatud asjaolu, et süüdlasena ei pea kahjusid hüvitama. Aga riigikogulased tahavad ju ka palka saada.
Vasta
#10

Nagu ma aru saan,on registreerimisest nii kasu,kui ka kahju.Selge on see,et riigi rahakotti pudenevad vaesemate meeste eurod...Hulga peale peaks kogunema päris kobe summa.Kui kindlustusest tulev raha ka juurde liita,mis muidugi pidevalt juurde jookseb,võib keegi selle rahaga ka midagi korda saata.
Kui aus olla,siis mopeed või võrr on liikluses tsipa ohutum liiklusvahend,kui jalgratas.Isiklikuks minnes ,olen lennanud jalgrattaga hulga rohkem,kui lennuki või võrriga.Võrriga on hea see asi,et liigub veidi kiiremini ja selja tagant tulev mats ka leebem. Samas ,kui minust keegi üle sõidab,ei ole mul sellest kindlustusest küll mingit tolku.
Selge on ka see,et kõikide võrridega muidugi korraga ei sõida.Piisab ühest.Samas oleks hea,kui mingi laiem valik ka oleks.Samas lapsed kasvavad ja neil võiks ka mõni võrr olla,millega sõitu õppida ja muidu ringi tiirutada.
Mis pättidesse puutub,siis ega politsei ei hakka vist kunagi mopeede ja võrre taga otsima,ma väga kahtlen.Asjal võib ju nummer küljes olla,kuid kes seda väikest asja ikka tähele paneb.Selleks et seda väikest numbrit näha,peab ikka väga lähedale minema...
Vasta
#11

Leidsin, et LKF lehel on toodud kokkuvõte mopeedi kindlustuse kohta, vähemalt nii palju, kui praegu teada on:

http://www.lkf.ee/download.php?id=874

ARK lehel tasub jälgida rubriiki "registreerimismärgid":

http://www.ark.ee/atp/index.php?id=234

Mind huvitas, kas mopeedinumbrid tulevad ka erilises formaadis, kuid tundub siiski, et jäävad kujunduselt identseteks seniste mootorrattanumbrimärkidega. Mis veel - uuest aastast väljastatakse mopeedidele ka musta numbrit; ka see on samas mõõdus praeguste mootorrattanumbritega.


Vasta
#12

(29-11-2010, 13:52 PM)indrek Kirjutas:  Mis veel - uuest aastast väljastatakse mopeedidele ka musta numbrit; ka see on samas mõõdus praeguste mootorrattanumbritega
No siis tasub ka mopeedidega tõsisemalt tegeleda. Must nummer oleks nagu kirss tordi peal...

Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne