Dacia kui tarbesõiduk?
#1

Mida kaasfoorumlased teavad või on kogenud Daciaga ?

Kuna tänaselpäeval pakutakse Dacia VAN i baasmudelit hinnaga 119 000 krooni suht jõulise 1.6 l bens mootoriga ja kandejõuga 800kg siis on tekkinud küsimus, et miks peaksin valima mõne muu pisikese kaubiku? Mille baasmudelid algavad sealt kus Dacia hinnad lõppevad.

Kas tõesti siis nii kehva masinaga või maksab ainult nimi?

http://www.auto24.ee/new/model.php?id=3153&sr=1


Arvamused oodatud Smile
Vasta
#2

Sattusin ma vaatama telekast miskit liiklussaadet, oli see Roolivõim v Stop, ei mäleta. Aga seal testiti Dacia uut maasturi varianti, mida maastikul liiklejad küll väga kiitsid. Eitea kas tõesti on lihtinimesele see Dacia lissalt nii vastuvõtmatu. Kas mitte Valdo ei sõitnud ühe Daciaga ringi? Kuidas on vastupidand?



Vasta
#3

Suhtle kasutajaga valdo, tal on sama Dacia universaalvariant kasutusel vajalike toimingute tegemisel. Tema oskab tehnilisest poolest rääkida.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#4

Arvan, et pole tal häda midagi kaubikuna! Sõiduautona küll suht hirmus, üks tuttav kunagi naisele ostis ja ega ta lähemalt ilusam ei tundu kui kaugelt, ka mugavuse poolest pole just tippklass! Töö tegemiseks kaubikuna aga täitsa hea variant ma arvan, eriti kui hinda vaadata...

Taivo
55624799
Vasta
#5

Omades justnimelt sedaan sõiduautot, mitte mahtuniversaali (neid kahjuks ostmise ajal lihtsalt veel ei toodetud), võin peale +5 aastat ja 100000km öelda, et täiesti pandav tarbesõiduk. Soetatud sai see kunagi sellepärast, et minu soovide ja maailmavaatega on see üks väheseid kokkulangevaid sõidukeid - tegu on konkreetse elementaarautoga - sõiduomadused on täiesti vastuvõetavad, igasugune mõtetu lisavarustus puudub.
Sõidumugavusele ja dünaamikale on igal inimesel omad nõudmised aga midagi erilist sellelt masinalt loota ega oodata mõtet ei ole. Samas punktist a punkti b liikumiseks on kõik piisav. Lisaks ei pea ka põdema iga tekkiva kriipsu pärast või selle pärast, et äkki keegi selle sõiduki ära varastab.
Läbi elanud on see masin minu käes kõike, mis vähegi võimalik, alates väikesest lapsest või mõnest suurest lõukoerast kuni 1x2m alumiiniumplekitahvli või isegi kahe mopeedini salongis. Samuti sõidetud ka nii kandi kruusa või kahe euroaluse tellistega järelkäruga sabas.

[Pilt: DSC01073.JPG]

Reaalne keskmine küttekulu (maantee+ linn +külavahe +vahetevahel ka järelkäru taga) minu 1,4 besnsiinimootoriga sedaanil on olnud 6,8-7L/100km vahel. Mingeid arvestatavaid lagunemisi toimunud ei ole. Selle aja jooksul olen kulumaterjalidest lisaks tavalistele tehnohooletele vahetanud ~60000 pealt esimesed piduriklotsid ja rooliotsad ning 80000 peal esimesed rattalaagrid. Arvestades, et sellest kilometraazist umbes 50% on masin liikunud kruusateedel, ei ole see üldsegi paha.


Vasta
#6

Tänud info eest. Ega see MCV nii kole polegi . Ja vaadates järelturgu siis ühtegi polegi müügis.
Sellega olen ka ühelnõul, et lihtne ja praktiline.Käisin näppimas. Ja tunduvalt mugavam ning sõiduautolikum kui kunagi ametiautona kasutuses olnud Berlingo kuut.

Vasta
#7

(18-12-2010, 01:08 AM)kalacompany Kirjutas:  Käisin näppimas. Ja tunduvalt mugavam ning sõiduautolikum kui kunagi ametiautona kasutuses olnud Berlingo kuut.

Ei ole küll päris Dacia kaubikut proovinud, aga MCV-d lähemalt uurinuna julgen teemaalgataja arvamusega ühineda. Ei ole see masin nii kehv midagi.
Isegi sarnaseid mõtteid mõlgutanudSmile.

Vasta
#8

ainus häda sellel võib olla üksnes liiga väike kaubaruum. Aga see on sama häda kõigil teistel pisikestel "tarbesõidukitel" ... Aga kui selline kaubaruumi maht on piisav ning kaubavedude MAHU suurenemist ette näha pole, siis miks mitte. Igasugu eelarvamused Daciate ja ka Ladade suunas tulevad neilt, kellele autod on riistapikendused ja mitte sõiduriistad.

Mina sebisin omale veebruaris 2010 Toyota Hiace kaubiku. Ning juba augustis 2010 oli ilmselge, et selle 4,7 m3 kaubaruum ja 1,3 tonnine kandevõime ei piisa. See on see koht, mis läbi tuleb mõelda, muus osas ei ole ükskõik millisele Daciale mitte midagi ette heita!

Facebook @accelerista
Instagram @accelerista
www.accelerista.com
Vasta
#9

Igasugused eelarvamused kaasaegsete Ladade kohta tulevad hoopis neilt, kes on nendega natuke kokku puutunud.

Jawa 559 -65a, Jawa 360-+velorex560 -65a, Jawa 638 -89a, V-150 Elektron -74a, Ford Taunus -75a, Ford Sierra 2,9 -83a, M 412 -84a, Chrysler 300C 2007a, Ford Ranger 2007a, Chrysler Sebring Cabrio 2003a., Gaz M20 -48a.
Vasta
#10

(17-12-2010, 09:49 AM)Aspelund Kirjutas:  Suhtle kasutajaga valdo, tal on sama Dacia universaalvariant kasutusel vajalike toimingute tegemisel.

Nii see on, evin igapäevaliikumistes MCV-d juba 3 aastat ja 1 kuu. Läbisõit selle ajaga ca 170 tuhat.

Seni olen autoga üliväga rahul. Tugevale plusspoolele võib kirjutada järgmised asjad
- Väga suur pakiruum - kui kaks tagumist istmerida välja võtta, siis tekib umbes 2 kuupmeetrit ruumi. Olen sinna mahutanud osaliselt lahtivõetuna 6 (loe - KUUS) jalgratast. Kui kõik 7 istekohta kasutusel, siis jääb kõige taha ikka veel veidi pakkide ruumi. Selline olukord on saavutatud Prantsuse inseneride arendustöö tulemusena, kus esiosa kuni juhiistmeni on väga lühike. Muidugi, päris ette viidud radiaator saab sel juhul ka väikeselt kõksult paugu, aga seni pole mul seda juhtunud.
- Kõrged ja mugavad istmed, ei väsita pikematel sõitudel ära (näiteks Saksamaalt ühe jutiga tagasitulles). Lisaks korralik pearuum kõikidel istmetel, st salongis piisavalt õhku. (Mulle ei meeldi lamades sõita, ma tahan kõrgel ja püstises asendis istuda.)
- Korralik jala- ja pearuum kõigil seitsmel istekohal, sh ka kõige tagumises reas, kus on ruumi igal pool enam kui küllaga.
- Prantslaslikult pehme vedrustus - meie halbadel ja konarlikel teedel kulub ta väga marjaks ära. Nt suviti kruusa peal ja praegu talvel konarliku jääga kaetud teedel. Ja kui palju üldse meil korralikke siledaid teid on?
- Siinid katusel - väga hea peale ehitada mitmesuguseid veokonstruktsioone, nt vanaaegsete jalgrataste vedamiseks.
- Kaks ust taga luugi asemel - võimaldab suuri esemeid paremini sisse panna ja on stabiilsem.

Ka lagunenud on auto senini väga minimaalselt - 170 tuhande kohta piduriklotsid ja -kettad, ühed šarniirid ja ühed rooliotsad. Kõik. Pluss muidugi korralise hoolduse kulumaterjalid (küünlad, õlid-filtrid, rihmad). Eks näis, kas realiseerub minu lootus, et ma suudan selle autoga sõita ilma suurte jamadeta 400 tuh km.

Et asi päris kiidulauluna ei tundu, räägin ka mõnedest pisipuudustest, mis aga siiski kasutatavust väga ei häiri (st kõike head ilma puudusteta ei saa ju kunagi):
- Tuuleklaasi soojenduse õhupilu asub vaid klaasi keskosas - juhipoolne osa klaasist jääb servas tihti uduseks ja talvel vahel ka jäiseks. Mõtlesin kunagi tõsiselt mingi suunajakarp peale ehitada, aga seni pole viitsinud. Kui aeg-ajalt õhku niiske/külma ajal klaasile suunata, siis võtab hädapärase nähtavusala klaasil puhtaks küll. Vähemalt minu konditsioneeriga variandil, sest konditsioneer ju lisaks kuivatab ka õhku.
- Kütusekulu võiks veidi väiksem olla. 1,6 16-klapine bensiinimootor võtab keskmiselt 7,5 kuni 8 liitrit 100 km kohta. Eks see ole arusaadav - poolteist tonni raske ja kõrge auto. Võib-olla tegin vea, et ei ostnud diiselmootoriga versiooni, mis on ka tootavalikus olemas ja kuulu järgi olevat veidi ökonoomsem.
- Varuratta asukoht auto põhja all, ilmastikule valla (võiks olla siiski kere sisemuses). Kujutan ette jamasid talvel kättesaamisel. Seni pole küll seda vaja läinud (kolm korda üle vasaku õla...).
- Kahes järgus kokkuklapitava keskmise istmerea liigutamisel kipub istmepatjade vahelt välja ulatuv keskmise ohurihma kinnitusots jääma istme alla ja purunema.
- Minu arvates liiga "madalal" asuv viies käik - 90 km/h juures on mootoril pöördeid mingi 3200 kandis. St väga suurte kiiruste arendamine kulutab liialt kütust ja ka mootorit. Seepärast ei ole ka Euroopa kiirteedel auto säästmise nimel temaga üle 115-120 km/h sõitnud.
- Salongiõhutuse filtri puudumine. Suviti teeb see kruusa peal sõites sisu võrdlemisi tolmuseks. Muide, akende ja uste tihendid on autol perfektsed, sealt ei tule piiskagi tolmu läbi.

Koostekvaliteedi ja üldmulje osas võin ka öelda, et siiski Lääne (Renault) kvaliteet oma tuntud headuses. Veidi (enne ostu) pelgasin, et ikkagi Rumeenias ehk nn "uues Euroopas" tehtud. Aga ju on ülipika autode tootmise traditsiooniga Renault suutnud oma kontserni kvaliteedipoliitika ka sinna eksportida.

Kokkuvõttes annaksin sellele autole 96 punkti sajast - konkurendid on kas väga palju kallimad või ei oma niivõrd häid põhiomadusi. Seda ka olukorras, kus ma võtsin üsna tippvarustusega (lisadega) auto - roolivõimendi, ABS, konditsioneer, elektriaknad.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne