Ehitame MF-70 süüte 12V peale
#1

Tere,
Tahtsin täna Mf70 käima panna, aga sädet pole. Ennem kui juba ostsin oli ise ehitatud uus süütepool peale 6V. Kõrgepinge mähis on maha keritud. Eelmine aasta juba süüde nöökis, jättis vahele, igaljuhul mingi jama oli.
Nüüd tekkis mõte ehitada 12V peale. Olemas on 12V süütepool ja 12V akusi igas mahtuvuses. 6-60Ah-ni.
Nüüd paluks abi kuidas tuleks aku vahele ühendada, et süüde toimima hakkaks. Süütesüsteemil peavad alles jääma kontaktid ja kas konde on ka vajalik?
Proovisin tavalise 9V pataregia, kui -klemmi ühendasin korpusesse ja + klemmi selle juhtme külge mis tuli vanast madalpinge mähisest (madalpinge mähise võtsin üldse ära vahelt) siis läks asi lühisesse, Pinge kadus patareil ära. Kuidas ühendada tuleb?
Sel suvel nägin kuidas üks MF70 oli ehitatud 12V peale, auto aku oli peal, aga siis ei viitsund asjasse süüvida.
Kõik abi tere tulnud!
Vasta
#2

Et sädet küünlasse saada, lase + läbi uue süütepooli madalpingemähise kontaktidele ja kondensaator jäta alles. Kogu lugu. Kontakti vast pead ka ära vahetama- põletasid vedru pehmeks või kontaktid keevitusid kokku kui lühistasid.
Vasta
#3

Aku "-" paned korpusesse ja "+" klemmilt vead juhtme süütepooli ühele klemmile. Süütepooli teiselt klemmilt viid juhtme kontakti haamrile ja samasse kinnitad ka kondeka keskjuhtme. Olulist vahet ei ole, mis klemmile süütepoolil vool tuleb ja kust läheb. Aga süütepool peab olema mitte transistorsüüte oma , vaid tavaline. Kondeka korpus läheb massi. Kasulik oleks ka ühe akult tuleva juhtme peale lüliti panna. Ja siis need ülejäänud juhtmed kõik ühendad lahti ja isoleerid ära. Laadimist sellise lahendusega muidugi ei ole! Patarei mahtuvus on liiga väike ja seetõttu tundubki , et on lühises. Muidugi lühises võib seal see süsteem tõesti olla, seda kaugelt ei suuda keegi ilmselt kindlaks teha.
Vasta
#4

(19-12-2010, 19:44 PM)pen.skar Kirjutas:  Et sädet küünlasse saada, lase + läbi uue süütepooli madalpingemähise kontaktidele ja kondensaator jäta alles. Kogu lugu. Kontakti vast pead ka ära vahetama- põletasid vedru pehmeks või kontaktid keevitusid kokku kui lühistasid.
Ma proovisin 9V (karona) patareiga, see nüüd küll midagi kokku ei sulatanud.
Sellisel juhul jätan vana süütesüsteemi alles, millelt võtan ära madalpinge mähise (millel oli varem peal ka kõrgepinegmähis) seda pole enam vaja.
Allesjääval juhtmel on taha ühendatud kondensaator ja kontaktid. Selle juhtme siis vean lihtsalt süütepoolile teise klemmi alla (ühest lasen aku + sisse ja teise ühendan selle juhtme millel on konde ja kontaktid taga) Kondeks on ju pressitud sinna süütesüsteemi korpuse sisse, seal midagi muutma ei pea.
Uuel süütepoolil on ainult kaks otsa ja keskel kõrgepinge väljund, see peaks vist õige olema.

Kas nii peaks kõik toimima?

Vasta
#5

(19-12-2010, 20:57 PM)meli666 Kirjutas:  Nimelt kipub süütepool kuumaks minema, kui pinge on peal pikemat aega ja mootor ei käi.

Süütepool läheb kuumaks ainult siis ,kui mootor seisab ja kontaktid on kinni. Aga seda ei tea ju kunagi. Kui mingi kontrollamp ka kuhugile vahele toppida, siis selle järgi on näha, kas kontaktid on lahti või kinni (kinniste kontaktidega põleb tuluke tuhmimalt). Ja kinniste kontaktidega kipub ka aku üsna ruttu tühjaks minema.
Vasta
#6

Ehitasin nüüd kõik valmis ja sädeme sain kätte. Aga käima ei lähe. Nüüd vist karburaatoriga mingi teema, sest küünalt märjaks ka ei võta. Tilgutasin otse bensiini silindisse, siis korraks lubab ja kõik, ei saa kätte. Tuleb homme maha võtta ja ära puhastada.

Aga küsin veel ühe teise küsimuse.
Kui kange bensiini ja õli segu teete ja mis õli kasutate? Mul isa ütles, et vanasti pandi 20L bensiinile 0.5L õli. See teeb 5L 125ml õli. Ise panen hulka Ziguli õli.
Vasta
#7

Õli segamine oleneb õlist vene masinal võiks suts rohkem panna 125ml 5l on paras. žiguli õli võib panna aga ei soovita, on müügil ka odavaimaid 2t õlisid mis on paremad, mopiga on olnud et šiguli õli ei taha korralikult ära põleda ja mustab küünalt ja väljalaset, seda eriti madalatel pööretel.
Vasta
#8

(26-12-2010, 22:39 PM)kaller Kirjutas:  Ehitasin nüüd kõik valmis ja sädeme sain kätte. Aga käima ei lähe. Nüüd vist karburaatoriga mingi teema, sest küünalt märjaks ka ei võta. Tilgutasin otse bensiini silindisse, siis korraks lubab ja kõik, ei saa kätte. Tuleb homme maha võtta ja ära puhastada.
Enda masin tegi kunagi sama nalja. Karpa uurimisest kasu ei olnud, lõpuks sain väntvõlli otsatihendeid vahetada.
(26-12-2010, 22:39 PM)kaller Kirjutas:  Aga küsin veel ühe teise küsimuse.
Kui kange bensiini ja õli segu teete ja mis õli kasutate? Mul isa ütles, et vanasti pandi 20L bensiinile 0.5L õli. See teeb 5L 125ml õli. Ise panen hulka Ziguli õli.
Ziksi õli sinna parim pole. Ei põle ära jah ja tahmab küünalt. Ise kasutan lääne kahetaktiõli vahekorras 1:35-40le.
Vasta
#9

Kas seda õli mis saagidele ja trimmeritele hulka segatakse. Müüakse 1L pudelis, vahekord 1:50. rohelist värvi
Vasta
#10

(27-12-2010, 23:16 PM)kaller Kirjutas:  Kas seda õli mis saagidele ja trimmeritele hulka segatakse. Müüakse 1L pudelis, vahekord 1:50. rohelist värvi
Just-just! Ise olen natuke kangema segu teinud(tsipa rohkem õli). Kui masinaga ikka tööd teha, siis põletab puhtaks küll, ja samas on süda ka mootori pärast rahulikum.

Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne