Väljaveninud laagripesa
#1

On kellelgi head nõu anda, kuidas taastada väljaveninud esihargi laagrisaale pesa? Tegemist siis Jawa esihargi alumise laagriga raami küljes!

Foto: http://fotoalbum.ee/photos/unicman/79886501

Jawa 350OHV, Jawa Jawetta Standard/Sport, Jawa 550/555/typ 20/Mustang, Jawa Robot, Jawa Perak, Jawa 175/356, Jawa 250/353/559/Super Sport, Jawa 257A, Jawa 350/354/360, Jawa 634/638,  Velorex 16,  2x Riga, ET-600, Moskvits 2140 '79 ...
Vasta
#2

ma ei tea kui vastupidav saab, aga soovitaks peale keevitada ja siis mõõtu freesida/puurida.
Teine variant oleks vist raudtamine (galvaanilisel teel raua kihi taastamine).

huvitav, miks alati autot lahti võttes ja kokku tagasi pannes nii palju juppe üle jääb...?
Vasta
#3

Tee treipingis u 1/10 mm võrra vanast laagriliuast väiksem puks, et lohvkalt sisse istuks. Edasi saab torutangide või haamri/jämeda torniga pesa puksi ümber õgvendada. Uus laagriliud on soovitav keermeliimiga sisse panna, nt Loctite 648. Paigaldamiseks kasuta jämedamat keermelatti, millel liua ühtlaseks toetamiseks paksem seib (nt seesama puks). Edu!
Vasta
#4

Kus otsast nüüd alustada?
Kas lihtsam uut raami ei ole kasutusele võtta?
Kui ta Sul legaalne masin siis lagripesale peale keevitamine ja väliselt midagi seal saab tuvastada, et raami keevitatud muudetud siis võivad arki omad nina krimpsutama hakata.

See peale keevitamine on küsimus, teine asi on pesa ümmarguseks tegemine ja spets alumiinium laagrisaale sisse lüüa, või teed puksi sisse ja paned teise laagri kui läbiv võll seda lubab.Kahtlen, seal ruumi vähe
Mõlemi variandi puhul on küsitav, kas ta pidama ka jääb, kuigi peaks jääma kui hark kinni korralikult saab ja ülemine pesa toetab-on korralik.
Samas, kui alumise pesa ringi teed, ei granteeri keegi, et läbiv hargi pulk ka laagrites korralikult pingeta ringi käib.Pesa natuke nihkes poob kinni.


Kui raami tõesti asendada ei saa, siis mina isiklikult teeks terve selle tüki, st mõlemad laagripesad ja "vahetoru" treipingis uue, st treiksin yhest metalltykist välja ja kergelt v-olla karastaks, oleneb kuidas toorikuga lood on.
See eeldab head treialit ja keevitaja peab ka hea olema ja õmblused samad nagu ennemgi, et ei keevitaks risti ega ka pikuti kuskile, kuhu võib prao vedada või järgi anda.Selle asenduse varjab ära ka nö.
Äärmisel juhul lõikad ka alumise pesa üldse maha, teed uue pesa treipingis aga poolhülss peaks ikkagi selle küljes olema, et keevitada saaks.

Kui viitsid mõõda hargi läbi pulga ja pesade diameetrid ka ära.
Vasta
#5

Kui freesid, pingid olemas siis muidugi.Aja see serv kuumaks,punaseks ,kas või leeklambiga.Siis masseeri väikese haamriga oma kohale tagasi,vana saalega löö pärast mõõtu.Kui harki loksuma ei lase ei juhtu mitte midagi.Tegelikult Sa vist tead seda ise kah .
Edu.
Vasta
#6

Mul oli 353-l sama probleem, kui laagreid üle vaatama hakkasin. Kauss oli peiliplekiga sisse sätitud. Ausalt öeldes, tõin sahtlist uusi kausse ja proovisin, üks läks tihkelt (puuhaaamriga abistades) sisse. Sõidab edasi, ei loksu ka. Kui kunagi suuremaks retsimiseks läheb, eks siis vaatan mis seal täpsemalt teha annabRolleyes
Vasta
#7

(28-12-2010, 10:58 AM)uko Kirjutas:  Kui freesid, pingid olemas siis muidugi.Aja see serv kuumaks,punaseks ,kas või leeklambiga.Siis masseeri väikese haamriga oma kohale tagasi,vana saalega löö pärast mõõtu.Kui harki loksuma ei lase ei juhtu mitte midagi.Tegelikult Sa vist tead seda ise kah .
Edu.

Tean muidugi, aga tuli lihtsalt huvi, et kas keegi on midagi head ja kavalat välja mõelnud!


Jawa 350OHV, Jawa Jawetta Standard/Sport, Jawa 550/555/typ 20/Mustang, Jawa Robot, Jawa Perak, Jawa 175/356, Jawa 250/353/559/Super Sport, Jawa 257A, Jawa 350/354/360, Jawa 634/638,  Velorex 16,  2x Riga, ET-600, Moskvits 2140 '79 ...
Vasta
#8

Ma hoopis oleks pakkunud sinna peale jootmist. Kõvajoodisega.
Vasta
#9

Tegu on tüüpilise JAWA lastehaigusega ja kõverdunud laagripesale pealekeevitamine/-jootmine + freesimine töömahukuse tõttu suht mõttetu tegevus. Sel juhul oleks vast otstarbekam uus laagripesa treida ja külge keevitada. Enamasti läheb pesa ovaalseks kui pikalt loksuva kahviga sõita, ise sai nõuka ajal neid piisavalt õgvendamisega parandatud (kes ikka viitsis kahvlit pingutada, sõita oli ju vaja Wink )
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne