Tundmatu mopeed - tuvastatud LVZ MV-042(M?)
#1

Tervitus.
Sattus ette ühe sõbra mopeed. Sõber oleks huvitatus selle müügist või korda tegemisest.
Kuna ma ise ei ole sarnastega eriti kokku puutunud, siis ei oska ka mina sellele nimetust, ega hinnangut anda.
Arvatavasti on tegu mitte eriti haruldase liikuriga.
(tagaamort, ja paagikork on ajutiselt paigaldatud)
Pildid

Kui hakkasime mõtlema, mis sellega peale hakata, tekkis hulk küsimusi:
Millega on tegu? Aastaarv?
Kas küljes olevad asjad(v.a. amort ja paagikork) on õiged?
Kui raske on sellele juppe leida?
Kui keeruline/kallis oleks sõidukorda seadmine? Taastamine?
Kui palju võiks selle isendi väärtus olla soome turul? Hetkel/taastatuna?

Oleksime tänulikud, kui keegi oskaks küsimustele vastuseid anda.
Tervitustega,
Taros.
Vasta
#2

(05-01-2011, 02:01 AM)taros Kirjutas:  Sattus ette ühe sõbra mopeed. Sõber oleks huvitatus selle müügist või korda tegemisest.
[...]
Kui keeruline/kallis oleks sõidukorda seadmine? Taastamine?
[...]
Kui palju võiks selle isendi väärtus olla soome turul? Hetkel/taastatuna?

MV-042. Iga päev sellist ette ei satu, aga neid ikka liigub - suur haruldus ei ole (nagu kõik 1960ndate ja uuemad masstoodanguliikurid). Vt nt:
http://www.retromoto.lv/forum/lvovas-mot...-t3585.htm
http://www.hot.ee/oldmoped/mopeedid/vanad/mv-042.jpg


Kas küljeplekid on olemas (piltidelt ei paista)? Nende väärtus (kui nad on korralikud) võib hinnanguliselt olla kuni pool ülejäänud liikuri väärtusest. St raame liigub palju ja nendega ei juhtu reeglina midagi, muud osad on paljud identsed ülejäänud D-mootoriga masinate osadega. Küll aga lagunesid kergelt ära 0,5-0,6 mm paksused küljeplekid. Mina nt pidin plekkide pärast kolm raami(jäänust) kokku hankima - ise neid järgi teha on meeletu töö (rakised jms).

Soome turul on väärtus tühine, sest Soomes pole neid uutena liikunud, mistõttu võib sellist hankida vaid väga tõsine kollektsionäär, kes korjab kõiki maailma mopeede. Küll on aga restaureeritud (ja isegi komplekteeritud) isendil väärtus endises N.Liidus, st ka Eestis, sest see on siin liikunud masin ja see teeb selle Eesti huviliste ja siinsete vanatehnikaväärtustajate jaoks ahvatlevaks.

Nagu ikka, selgub konkreetne väärtus konkreetsetes oludes. Nt avalikul oksjonil (osta.ee, ebay.de vms). Minu arvates on praeguses seisus suvaliste tükkidega ja ülevärvitud raam, kui see ei sisalda enamat kui fotodel (plekke jms) 320 EUR juures selgelt ja väga tugevalt ülehinnatud.

Kui on soov asja eest raha saada, soovitan asi 1 EURise alghinnaga osta.ee oksjonile panna - sealne lõpphind on siis nende jäänuste (või selle projekti) tegelik turuväärtus.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#3

Kui ksf! Valdo pakkus linke vaatamiseks, ka lausa läti omi, siis mina pakun - vaata ikka ka eesti oma asja Wink
http://vvm.unicweb.ee/?p=171
Ja Valdo käest küsiks, et kas on ikka 042 või on äkki 042M ? Rolleyes
Nn. küljeplekke teeb keegi lätist, head paksud ja mitteroostetavad (plastik) Toungue
Vasta
#4

keskus teeb lätis plekkide replikasi? oleks huvitatudCool
Vasta
#5

(05-01-2011, 12:00 PM)guits112 Kirjutas:  keskus teeb lätis plekkide replikasi? oleks huvitatudCool

Vaat nii täpselt ei oska vastata! Lätit tean, plekke tean ka, aga Läti on ju suur maa ja lätlasi endid palju. Mina olen hädaga pooleks ainult 3 lätlasega teretuttav, aga need 3 ei tee kindlasti ja selle võrra on juba lihtsam seda õiget lätlast otsida.

Aga kui tõsisemalt, siis on viimastel läti laatadel olnud neid "plastist" plekke Gaujale ja 042-le müüa, mitte hunnikus ja hulgi aga nad on väljas olnud, ilmselt on vormid olemas ja tehakse vaikselt juurde kui vaja. Mitu läti lati-pacu maksavad, ka ei tea. Keegi foorumlastest kindlasti teab, vb juhtub lugema ja kommenteerib.

Vasta
#6

Suured tänud juba vastanutele.
Mõtlemisainet on. Kui midagi edasiste plaanide asjus välja mõeldakse, siis annan teada.
Igatahes näeb see liikur väga hea välja. Sellisega liikleks uhkusega.

Ratast ongi nii palju, nagu pildilt paistab. Rohkem juppe kusagil kastides ei ole.

Taros.
Vasta
#7

(05-01-2011, 16:54 PM)taros Kirjutas:  Suured tänud juba vastanutele.

(05-01-2011, 16:54 PM)taros Kirjutas:  Mõtlemisainet on. Kui midagi edasiste plaanide asjus välja mõeldakse, siis annan teada.
Igatahes näeb see liikur väga hea välja. Sellisega liikleks uhkusega.

Ratast ongi nii palju, nagu pildilt paistab. Rohkem juppe kusagil kastides ei ole.

Sa pead ikka ise teadma, mida Sa oma liikuriga teed. Kõrvalised inimesed (sh mina) võivad ainult soovitada.

Mina igatahes soovitan valida ühe kahest variandist:

1. Taastada liikur võimalikult algsena või algsele lähedasena. St monteerida temale D5 mootor, hankida/valmistada küljeplekid ja riistakasti kaas. Selle sõiduki omapärane ja huvitav väliskuju tuleb esile alles siis, kui tal on kõik need vidinad (eelkõige küljeplekid) küljes ja asi on tehase värvitoonis. Loomulikult võtab see veidi aega ja vaeva, eriti esimese restaureerimiseprojekti korral, kui puuduvad varasemad kogemused.

2. Loobuda projektist kellegi huvilise kasuks. Milline võiks olla ja kuidas võiks kujuneda selle õiglane hind, andsin vihjeid juba eelmises vastuses.

Ei soovita Sulle kolmandat varianti - teha asi sõidukõlbulikuks suvaliste (uuemate osadega) ja ilma küljeplekkideta. Niisama suvaliseks ülesehitamiseks ja igapäevasõitmiseks soovitan valida mingi vähem haruldasem (1970-80ndate aastate) liikur, millele on algseid osi palju lihtsam saada.


Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#8

Vot siin olen mina küll Valdole ristipidise arvamusega.

Tehke mis tahate, aga selliseid masinaid on huvilistel üllatavalt palju olemas, kellel taastatud, kellel taastamisel ja kellel projektihunnikuna kuurinurgas vedelemas, et võibolla kunagi hakkab tegema. Minu arvates on selliste sõidukite sellises seisus projektitoorikute turusituatsioon selline, et pakkumine ületab juba ammu nõudlust ja tagaotsitavad on vaid nende masinate spetsiifilisemad detailid.
Ei ole kuritegu ja enamuse vanatehnikahuviliste meelerahu ja une rikkumine, kui sellest masinast saab lihtsalt stiilne sõiduvahend.
Igat asja ei pea alati päästma või restaureerima hakkama, kui see omaette eesmärgiks või usulahuks ei ole.
Kuna antud masinal spetsiifilisi, kõigil puudu olevaid osasid küljes pole ja säilitamist väärt hästisäilinud tehase värvkatet ka mitte, siis ausõna, ei juhtu mittemidagi, kui sellele ka d6 või d8 või kasvõi hiinlaste võrrimootor peale panna, kasutada ilma küljeplekkide või nende klaasplastist replikate ja sellise tagarattaga või kasvõi mingite uuema aja jalgratta detailidega see veermik üles ehitada.
Inimesel on vähemalt lahe ja omanäoline sõiduk, millega ta ise rahul on ja millist teistel ei ole... ja tõenäoliselt on ka masin tunduvalt õnnelikum, et ta saab oma elu edasi elada, selle asemel, et aastaid või aastakümneid juppidena mõne järjekordse "kohe hakkan tegema" päästja puukuuris seista.

Lisaks ka see, et niikaua, kui oma customi ehitusel väga palju relakat ei kasutata, on hilisema maitse muutumise korral alati võimalik ka masinat algolekusse taastama hakata.
Vasta
#9

Selgituseks kordaks üle, et sõber on ratta omanik ja tema teeb, poob ja lubab.
Mina ei oskanud talle selle võrri kohta midagi kosta, aga teadsin kuidas teda aidata. Seepärast tegingi siia teema.
Sõber ei ole enne eriti vanatehnikaga kokku puutunud ja saab nüüd siit foorumist lugeda ja edasi mõelda.

Ise olen tegelenud ühe kitsa valdkonnaga.
Jawa 354 ´64
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne