Rummusisene käigukast
#1

Kas keegi oskab ja tahab mulle seletada, mis imevigurid ja rattakesed seal jalgratta rummu sees mitmesuguseid ülekandearve tekitavad? Sest et ise mina kusagilt otsida ei viitsi, kindlasti on kusagil mingi ilus pilt ja hulga võõrkeelset juttu, ehk isegi mõnes eesti jalgrattafoorumis. Juba tavaline vabajooksu ja pidurisüsteemiga tagaratta rumm on minu silmis üks keeruline seadeldis...
Sain mina sõber Ilmari käest ühe äravisatud 3-käigulise tagaratta, huvitab kangesti, et mis seal sees küll on. Et keegi ei hakkaks hurjutama, et mis tootja ja mis tüüpi, kuigi vast põhimõte ikka üks ja palju neid tootjaidki on või on lausa kellegi patendiga kaitstud, siis lisan, et ikka Sachsi Torpedo. Kunagi varem juba kohaliku jalgrattapoe spetsialist hirmutas Ilmarit, et too mingil juhul sellist rummu oma suurte näppudega lahti ei hakkaks koukima, kuna terve selline rumm olla pisikesi imevigurikesi täis ja midagi head ei saa sellisest tegevusest tõusta. Ka olen kodus ise ühel sõbrannal sellise käigunduse lülitamise millalgi paigast ära ajanud, naisterahva leebe kriitika peale ma solvusin ja soovitasin pöörduda eelpoolnimetatud kohta, st kohalikku rattapoodi, vb pakkusin veel variante kuhu ta oma rattaga minna võiks. Igatahes käigud tehti korda.
Ja kindlasti ma saadud rummu ka lahti harutan, arvata võib, et sealt lendab nii mõnigi vedru põnndi väljasilmaauku või kaob teadmata suunas ja vaevalt ma seda rummu enam kokku panen, aga kindlasti saan kogemuse võrra rikkamaks ning rummu võrra vaesemaks.
Vasta
#2

Eesti jalgrattafoorumitesse ei hakka Sind igaksjuhuks suunama, äkki suudad sealse õhkonna oma igapäevase veinikõrvase irisemisega kuidagi veelhullemaks teha.
Mine ja harjuta parem saksa keelt.

http://www.scheunenfun.de/

(siia peaks head tava järgides vist peotäis kollaseid nägusid lisatud olema)
Vasta
#3

Ehk leiad siit midagi huvitavat:
http://bike.shimano.com.sg/publish/conte...ter-3.html
Vasta
#4

Tänan Oldmopedi ja Simsonit!
Pagan, Sa Jaan oled mu teise nõrga koha (peale veinikõrvase irisemise) ka ära tabanud - sprehe kaine toits! Aga arvesta, et Sinu jalgrattafoorum on mul üldjoontes läbi loetud, paraku on vein otsakorral! Sad
Lugesin Jaani postitust veel ja väike märkus - kollased mullid peaks käima ülalpool viidatud linki, mitte seal kuhu ta arvas neid pidavat käima! Cool
Vasta
#5

See saksa leht on ikka üks väga tore leht! Aga kuigi pildid oleks nagu eesti keeles, aru siiski suurt midagi ei saa. Aga niipalju sain ikkagi aru, miks rattapoe Sass Ilmaril rummu lahtinäppida ei soovitanud. Omal läks ka juba himu üle.
Tegelikult tahaks mõnda ennesõjaaja mudelit aga need maksavad ikka hulga eurot.
Vasta
#6

Tavalise korralise tehnohoole, ehk siis lahtivõtmise, läbipesu, uuesti määrimise ja kokkupaneku ning vajadusel ka laagrite vahetuse juures ei ole nii vanakooli kahe ja kolmekäigustel torpedodel kui ka uuematel 3 kuni 7-8käigustel jaapanlastel mittemingit erilist keerukust ja iga mutrivõtmeid käes hoidev inimene saab sellega kodustes tingimustes hakkama... niikaua, kui asja ei lammutata osadeks rohkem, kui sellisteks töödeks tarvis on - kui sisu rummust välja võtta, siis see ei lagune kohe kiiresti ja ilma lisapingutusi kasutamata mööda kogu majapidamist laiali ja ei peida ennast mööda toa erinevaid kapialuseid ära vaid jääb suhteliselt kopaktseks ja uuritavaks ning veaotsingut ning hoolet võimaldavaks tükiks.
(kavalate nägudega hiinlased)

Põnev osa hakkab peale alles siis, kui asi täiesti molekulide tasemeks lahutada ja kuskilt koostejoonist ei leia.
(naerunägudega hiinlased)
Vasta
#7

Pean üles tunnistama, et mina olen see, kes oma kolmekäigulise rummu laiali lammutas, koostejoonist ei leia ning kokku ei oska panna! Tee mis tahad, aga üks vedru jääb ikka üle...

Tegelikult tahtsin hoopis kirjutada, et uurisin laagrite saadavust käikudega rummudele, ning sain teda, et komplekt laagreid maksab enam-vähem uue komplektse rummu hinna.
Vasta
#8

(15-01-2011, 00:04 AM)mellpoiss Kirjutas:  
(14-01-2011, 23:04 PM)indrek Kirjutas:  koostejoonist ei leia ..............
Kui Torpedoga tegu, siis peaks sellest pildist küll abi olema:
Tjah, seda pilti ma muidugi juba tean. Muidu on kõik väga ilus ja sarnane, aga ainult 1 vedru.
Vasta
#9

(15-01-2011, 00:17 AM)indrek Kirjutas:  
(15-01-2011, 00:04 AM)mellpoiss Kirjutas:  
(14-01-2011, 23:04 PM)indrek Kirjutas:  koostejoonist ei leia ..............
Kui Torpedoga tegu, siis peaks sellest pildist küll abi olema:
Tjah, seda pilti ma muidugi juba tean. Muidu on kõik väga ilus ja sarnane, aga ainult 1 vedru.

Kui sul tõsine huvi rumm õieti kokkupanna ,võta privas ühendust.(ma olen neid rummusiseseid üle kümmne aasta müünud ja ka remontinud)

IZ350,IZ49,M1A,Dnepr MT9,M1M,Gauja,R35;Gauja,IZ350
Vasta
#10

http://sheldonbrown.com/internal-gears.html

Ca 7 minutit ja 12 käiku http://www.youtube.com/watch?gl=DE&hl=de&v=tQoVHiyquAg Kes Sheldon Browni pikemalt uurib jõuab ise ka selle lingini aga ma igaks juhuks panin eraldi selle siia.
Vasta
#11

Kui ei tea, mida teed, võib sul ka tavalise rummu osandamisel üht koma teist jalutama minna.

Mõtlengi, et hakkan otsima juppe ühele rummule, mis mul olemas on. Kolmene Torpedo, rummu pealispind on ringjalt laineline. Trossilt süsteemini kannab jõu võllist välja ulatuv peenike kett. Sisu on roostest räsitud, sest ratas seisis aastaid väljas lageda taeva all enne, kui ma selle endale sain. Võin pilte ka teha, kui vaja - äkki saate anda nõu ja pakkuda (kasvõi raha eest) juppe.
Rumm istub mingi 27-tollise velje küljes.
Vasta
#12

Ksf! Mellpoisile - ma ei ole jänes, Kass olen, kass! Ja loomulikult pole vaja seda rummu lahtivõtmist karta, lihtsalt ei tahtnud käppasid määrida. Karta tuleb hoopis kokkupanemist! Kas ma vähe olen asju lahti võtnud...meil on isegi firmas spetsiaalne mees, kes peab katsuma minu lahtivõetud asjad kokku panna.
Aga asjast ehk rummust ka. No rõõmustage ässitajad , võtsin rummu lahti. Nagu öeldakse, on mille üle mõtelda! Rolleyes
http://i56.tinypic.com/24azyv8.jpg
Aga kes kokku paneb, kas see oma suurte käppadega, vaevalt küll ?!
http://i53.tinypic.com/301hxyt.jpg
Pealegi on mõned asjad puudu, lülitamise kett või tross jms. Oli rumm seest ka paraja nätske tökatiga koos.
Vasta
#13

No käpaehitus võimaldaks küll, käpal pole häda midagi
http://i55.tinypic.com/2j4atxg.jpg
küüned taha ja küll pulgad pudeneksid!
http://i53.tinypic.com/2a5n3w5.jpg
Aga see, et pea on väike ja lapergune, ei tähenda veel seda, et puhta rumal olen! Ja edasiste provokatsioonidega ei lase end ahvatleda!
Viite eest Tartule tänan, Tallinnast olen ka kuulnud kuid eelistan ääremaadele rohkem Keskust.
Vasta
#14

Kaks pilti siis... selgus, et ajapikku olen vist hullemini räsida saanud jupid ära visanud ja seda ära visatud manti oli üksjagu.

[Pilt: Torpedo.JPG]
[Pilt: Torpedo__4_.JPG]

Võllist välja ulatuv kett on pooleks, aga ma tean, et peale turuputka saab neid Tartus ka Ratturist Side tänaval.
Vasta
#15

[Pilt: torpedosisu__1_.JPG]

Leidsin üles need suuremad jupid, mida ma arvasin juba enda poolt minema visatud olevat. Samuti on puudu laagrid, võllilt parempoolne koonus ja vaja on ka uut tõmbeketti.

Aga äkki spetsid oskavad öelda, kas siit on veel mingeid juppe puudu?
Ühel eelmisel mu käest läbi käinud rattal olid rummus näiteks 2 lahtist piduriklotsi, äkki siin on ka neid vaja?
Vasta
#16

Vahepeal olen asjaga tegelenud.

[Pilt: rummuosa.jpg]

Leidsin üles piduriosa (see on rihveldatud rõngas kõige parempoolsel küljel), ostsin pisiasju (vedru, kett, mutrid, seibid, laagrid) ja panin asja kokku.
Sõitma pole ma veel läinud, aga lihtsalt raami vahel keerutades selgus, et teise käigu asemel on "auk", kus ei tule vedu taha ega rakendu pidur - ilma igasuguse takistuseta vabajooks on mõlemas suunas. Esimene ja kolmas käik toimivad.

Mõnikord juhtub sedagi, et kiirendades või pidurdades käik kolks ja rumm jookseb kinni. Vabalt jooksma saab kas velge tagurpidi keerutades või koonusemutreid lõdvemaks keerates.

Vasak ots on nuut, millel istub hammasrattaga koonus. Selle nuudi sees on kaks auku, vastaskülgedel. Väiksem auk on ka pildil. Mis neisse aukudesse minna võiks?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne