Desna kevadeks korda!
#1

Tervitus!

Jutt käib siis nõuka-aegsest jalgrattast Desna või kokukas, kuidas iganes teda nimetatakse.
Kuni juba paksema lume tulekuni kasutasin teda igapäevaliikurina Tallinnas.
Sai vist liiga palju ruunatud, kuna nüüd on keskjooksus korralik loks sees. Segab juba sõitmist.
NImelt siis vändates käib ikka ja jälle korralik jõnksatus pedaalidest läbi. On ka olnud seda, et pedaalid jäävad lihtsalt nagu hetkeks kinni.(?)

Millest tuleks alustada sääraste "jõnksude" likvideerimisel?

Tänud ette.

http://fotoalbum.ee/photos/TheoK/sets
--------------------------------------
Minu albumid
Vasta
#2

tere,vanade asjadega on ikka nii,et hakkavad ära kuluma,kõikse parem ;keskjooks lahti võtta ,ära puhastada,määret vahele ja kokku tagasi,muidugi ettevaatust lahtivõtmisel,kuulid võivad laiali joosta ja ära kaduda ,vajadusel tuleb panna uued laagrid.
Vasta
#3

Tõenäoliselt ongi viga laagrites,millel kuulid välja jooksnud. Need tasub uued muretseda.

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta
#4

See väntade "korraks kinnijäämine" tähendab seda, et loks on liiga suur ning esihammakas kipub minema nii viltu, et kett ei satu hambale, vaid toetub korraks lüliplaadiga hamba tipu peale. Sellega kaasneb keti pinguse järsk suurenemine ja kinnijäämine, hullemal juhul hakkab kett ka maha jooksma.

Tean, mida räägin, sest kunagi ma hakkasin asja uurima ja nägin sellist asja oma silmaga.

Kui kogu vändasüsteem loksub, siis proovi koonuseid pingutada - kui see ei mõju, pane uued laagrid. Kui vändad veel võlli enda otsas ka võlli suhtes liiguvad, on neil kiilud kulunud - tao neid sügavamale ja kui ei anna taguda, osta uued kiilud.
Vasta
#5

Kas väntade kinnijäänus olekuyst lahtitulemisel on kuulda krõpsatust laagrites? Kui jah, siis on jama allikas arvatavasti laagrites. Kui ei, siis püüa kinnijäämise ajal vaadata (nagu ksf! hall kass soovitas), mida teeb kettülekanne? Kui kett "hammustab", siis on kas võllil liialt suur loks, ei ole ketirattad ühes tasapinnas (kunagise kukkumise tõttu, tehasepraagi tõttu vms) või on kett väljaveninud (kunagi õpetasin siin foorumis seda kontrollima, otsing abiks).

Kui tegu on siiski laagrijamaga, siis soovitan keskjooksu laagrid petrooleumii või bensiiniga korralikult esmalt puhtaks pesta. Kui laagrikoonustel on pinnaväsimusest tingitud kohtkulumisjälgi või sissesöömisjälgi, tuleb need vahetada. Sama tuleb teha laagrikuulidega, millede pealispind on muutunud nn "apelsinikooreks". Kuna läbi kogu nõukaaja (alates 1950ndatest kuni 1990ndate alguseni) toodeti sarnaseid detaile, siis ei tohiks nende leidmisega olla suuri probleeme (erinevalt nt 1890-1930ndate aastate mõningatest jalgrattamarkidest).

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#6

Suured tänud. Eks kisun laiali ja uurin mis toimub.
Seda kas mingit krõpsatust kuulda on ei oska öelda aga kett on tänu sellele kinnijäämisele korduvalt maha tulnud.
Oskab keegi öelda, kust siit Tallinnast neid juppe saada võib?

http://fotoalbum.ee/photos/TheoK/sets
--------------------------------------
Minu albumid
Vasta
#7

(19-01-2011, 22:16 PM)motoblokk Kirjutas:  Suured tänud. Eks kisun laiali ja uurin mis toimub.
Seda kas mingit krõpsatust kuulda on ei oska öelda aga kett on tänu sellele kinnijäämisele korduvalt maha tulnud.
Oskab keegi öelda, kust siit Tallinnast neid juppe saada võib?

Enne, kui juppe hakkad hankima, uuri ikka välja, mis on jamasti! Kas on keti mahamineku põhjuseks kõõrdi vaatavad ketirattad, liialt väljaveninud või defektiga kett või tõesti keskjooksu laagrid. Alles siis, kui vigane või piirkulunud detail on tuvastatud, on mõistlik hakata otsima uusi detaile.

Mis puutub nõukaaja lõpu jalgratastesse ja nende detailidesse, siis minu kogemus ütleb, et neid liigub massledemeis igasuguses seisus ja komplektsuses vanaraua kokkuostupunktides, prügimägedel ja paljudel papidel kuuri all ja aianurkadeski. Kui veidi silmad lahti ringi vaadata, siis neid ikka leiab!


Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#8

Tallinlased võivad kiigata Balti jaama turule. Seal kolalettidel kohtab ka jalgrattakraami.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne