CZ 125 type 511 lugu
#1

Tooks siis veel ühe teema siia üle.

Eellugu:

Võtsin siis järjekordse õnnetuse endale kaela.
Kuna sellel talvel tehakse algust ka hobikrossi talisarjaga, siis kaasvõitlejad on hulk aega närvidele käinud. Et kas sõidad ka vä? Ausalt öelda, alguses ei plaaninud küll. Nüüdseks on aga tekkinud teatud huvi. Ja loll, nagu ma olen, tuleb selleks tarbeks ehitada omaette sõiduvahend.
Selleks saab olema 125-ne CZ, mudeliks 511.

Üht-teist on algatuseks juba leitud:

[Pilt: 001ta.th.jpg]
http://img189.imageshack.us/i/001ta.jpg/
[Pilt: 002fj.th.jpg]
http://img560.imageshack.us/i/002fj.jpg/
[Pilt: 004vse.th.jpg]
http://img149.imageshack.us/i/004vse.jpg/
[Pilt: 009yr.th.jpg]
http://img3.imageshack.us/i/009yr.jpg/
[Pilt: 005ed.th.jpg]
http://img571.imageshack.us/i/005ed.jpg/
[Pilt: 008zai.th.jpg]
http://img204.imageshack.us/i/008zai.jpg/

Nagu näha, mõtteline osa raamist, millel kogu tagumine osa tuleb teha uus.
Paak on hullult mõlkis, aga selle-eest alumiiniumist. See on kaalusäästmiseks väga hea. Big Grin
Tagakiige on pikaks tehtud ja naljakas tugevdusplaat külge keevitatud. See elab üle ka kergendus- ja lühenduskuuri.
Ratastega läheb nagu ikka - kõik laiali, puhtaks ja kokku tagasi.
Õnneks on olemas päris korralik summuti, mille leidmine oleks üldjuhul paras peavalu. Tegelikult selle tüki leidmisest saigi 511 ehitamise idee alguse. Big Grin

Midagi on veel olemas.

Mootor:

[Pilt: 010nr.th.jpg]
http://img830.imageshack.us/i/010nr.jpg/

Mootor on 511-nel omalaadne.
Näiteks väntvõll:

[Pilt: 011ge.th.jpg]
http://img291.imageshack.us/i/011ge.jpg/

Kett on kitsas (Jawa) ja vastav on ka ketihammasratas:

[Pilt: 012fz.th.jpg]
http://img24.imageshack.us/i/012fz.jpg/

Mõned plastikdetailid:

[Pilt: 013lo.th.jpg]
http://img196.imageshack.us/i/013lo.jpg/

Puudu on tagumine porilaud. Siinkohal seega palve, et kui kellelgi vedeleb või on üle, oleks väga huvitatud.


Vahepeal sai pilli tarbeks muretsetud uued jalavarjud.

[Pilt: 017zr.th.jpg]
http://img718.imageshack.us/i/017zr.jpg/
[Pilt: 018bj.th.jpg]
http://img87.imageshack.us/i/018bj.jpg/

Ehk siis talvesõidu erivarustus. Big Grin
Naelavaba klass ikkagi!
Tagumine 5.00 ja esimene 3.25 x 19. Ette tulebki selleks tarbeks väiksem ratas ehitada. Sellest aga juba hiljem.
Kuna aeg hakkab kurjasti peale suruma, siis tuleb tööde alustamisega kiirustada.


Järgneb...


Aivar
Tööde käik:

Ette sai siis võetud üks jubedamaid töid. Nimelt raami tegemine. Selle nahka on läinud päris mitu õhtut, kui isegi mitte öelda ööd. Torude lõikamine, sobitamine, keevitamine, kinnituskronshteinide tegemine, see võtab parasjagu energiat.
Pealevaadates on muidugi lihtne. Liigne maha ja vajalik külge. :lol:

[Pilt: 016lv.th.jpg]
http://img43.imageshack.us/i/016lv.jpg/

[Pilt: 021hob.th.jpg]
http://img684.imageshack.us/i/021hob.jpg/

Salenemis ja lühenemiskuuri elab läbi ka tagumine kiige, mis teadmata põhjustel oli oluliselt pikemaks venitatud.

[Pilt: 019xfo.th.jpg]
http://img266.imageshack.us/i/019xfo.jpg/

Õnneks oli kõige selle juures suureks abiks ja toeks sõbrast hull CZ-i spetsialist.

Nüüd läheb kogu see kupatus liivapritsi ja värvimisele.

Vaatame mis siis edasi saab....
Vasta
#2

Vahepeal miskit toimunud ka.
Nimelt raam käinud liivapritsis ja saanud selga värvkatte.

[Pilt: 026ad.th.jpg]
http://img146.imageshack.us/i/026ad.jpg/

Peotäis asju käis ka ära tsinkimises, kaasa arvatud kodarad. See aga tähendab, et kokku võiks laduda rattad. Esimene ratas sai tehtud IZi veljele, mistõttu kodaravalem on pisut eriline, kui kindlasti mitte nõrgem originaalist. Ütleks isegi tugevam. Tagumisega probleeme pole, kuna tegemist originaalvelje ja trumliga.

[Pilt: 024jq.th.jpg]
http://img29.imageshack.us/i/024jq.jpg/

Et pidamine parem oleks, arvasid targemad, et kõik rehvi "vurrud" tuleks ära lõigata. Tänane õhtu on selle tööga mõnusasti sisustatud. Kui keegi tahab ära arvata, mitu "vurru" kahe rehvi peale kokku ära lõigata tuli, siis võib seda pakkuda. Ütlen ette, et neid oli ikka päris palju :lol:

[Pilt: 023xpi.th.jpg]
http://img152.imageshack.us/i/023xpi.jpg/

Samaaegselt tegelen ka amortidega. Nimelt nende puhastamise ja komplekteerimisega. Esiamortidele vaja leida veel uued tihendid.

Lähiajal võtame käsile ka mootori.

Järgneb...
Vasta
#3

Niiih, kummi on venitatud parasjagu. :lol:

Õnnestus leida ka lõpuks vajalikud tihendid esiamortidele ja seetõttu sai nad ka kokku laotud.

[Pilt: 027ebu.th.jpg]
http://img404.imageshack.us/i/027ebu.jpg/

Tundub, et said päris head.

Kuna kärsitus on muutunud väljakannatamatuks, tõstsin raami puki peale ja alustasin esimeste detailide külgekruvimist.

"Musta noole" sünd on alanud!

Aga kohe algasid ka esimesed tagasilöögid. Nimelt ei tahtnud teps mitte alla sobida amordi prillid, kuna selgus, et polnud sobilikud antud raamile. Need tuli nüüd uuesti laiali võtta ja prilli võll teha umbes 10mm pikemaks. Igavene jama. Aga hakkama saime. Rõõm missugune. Mõnus oli kohe külge suruda värskelt valminud amorte.

[Pilt: 028arc.th.jpg]
http://img683.imageshack.us/i/028arc.jpg/

Kuna nüüd ei tahtnud raam enam pukipeal kuidagi seista, tuli tagaosasse lisada natuke täiendavat massi. Tähelepanelik vaatleja leiab, et selleks sobisid ideaalselt 2 CZi väntvõlli. :lol:

Kuna tuhin aina kasvas, siis oma koha leidsid täna õhtul ka esimene porilaud ja ratas.

[Pilt: 029ng.th.jpg]
http://img89.imageshack.us/i/029ng.jpg/

Tahaks veel, aga rohkem ei saa. Magama peab ka vahepeal. Vaatame, mis homne päev toob?

Järgneb...
Vasta
#4

Sain kokku ka tagaamordid.

[Pilt: 032jf.th.jpg]
http://img130.imageshack.us/i/032jf.jpg/

Pärast väikest pusimist sai nad ka ilusti õli ja õhku pidama. Nende puhul ei hakanud ka uusi simmereid panema, kuna vanad paistsid korras olema. Eks näis, kas see kokkuhoid ka ennast hiljem ära tasub. Õliks katsetaks talvel BSK-d. Lõhn oli viimasel vähemasti hää. Igaljuhul ilusatest tolmukatetest tuleb loobuda, kuna talverehv on liiga lai ja hakkaks sõidu ajal neile vastu käima ning lõhuks nad lihtsalt ära. Kuna niigi Tshehhist lastud tuua ja mitte odava rahaga, siis panen suvisteks sõitudeks kõrvale. Üritan muidugi leida sinna miskit asendust, aga hetkel idee puudub.

Teha sai lastud ka uus tagahammasratas.

[Pilt: 031ug.th.jpg]
http://img17.imageshack.us/i/031ug.jpg/

Originaali pole kahjuks kusagilt võtta. Pealegi tuleb siia peale kitsas kett.

Nädalavahetus tõotab tulla mootorikeskne.

Järgneb...
Vasta
#5

Üht-teist saanud vahepeal nokitsetud.
Raskem katsumus on muidugi mootor.
See, mis algul plaanitud teha oli, jätsime esialgu kõrvale. Kuna aretamine võtaks liiga palju aega. See saab olema ümber tehtud KTMi kolvile. Aga kunagi hiljem teeme selle ikka ära ja siis tuleb ka vastav raport.
Hetkel otsisime välja veel ühe karteri, mis pole just kõige paremas korras. On vägivalla tulemusena mitmest kohast süütepoolselt küljelt tükid puudu.

[Pilt: 033lo.th.jpg]
http://img545.imageshack.us/i/033lo.jpg/

Need tuleb miskitmoodi täita. Keevitamiseks ei ole hetkel jällegi aega.
Teise silindri sai toodud Teletornist. Sinna istus sisse II remondi kolb. Viimane oli sõbral riiulist võtta.
Ühtlasi ostetud järjekordne ports vajalikku kraami.

[Pilt: 038un.th.jpg]
http://img580.imageshack.us/i/038un.jpg/

Tänaõhtuse seisuga on päris palju asju külge kruvitud.

[Pilt: 039gu.th.jpg]
http://img524.imageshack.us/i/039gu.jpg/

Lähipäevadel jääb veel sobitada summuti, leiutada õhufiltri kopsik, tegeleda küljeplastikute ja istmega.
Nädalalõpus tahaks juba häält kuulda ja sõita proovida. Big Grin

Järgneb...
Vasta
#6

Oleme jõudnud siis lõpusirgele.
Kiiruga on saanud külge kruvida kõik puuduv.

[Pilt: 047sq.th.jpg]
http://img806.imageshack.us/i/047sq.jpg/

Oma koha leidsid paak, sadul, plastikud.

Vahetatud on ka amordi lõdvikud.

[Pilt: 042hbf.th.jpg]
http://img156.imageshack.us/i/042hbf.jpg/

Sai leitud, kurat teab mille lõdvik ja sellest tehtud 2 sobilikku tükki tagaamortidele.

Ketijuht pole ka just kõige atraktiivsem, aga oma koha leidis ka tema.

[Pilt: 043kv.th.jpg]
http://img101.imageshack.us/i/043kv.jpg/

Igal juhul on aeg saabunud käivitamiseks.
Ja käima ta läks!

Täna on siis see saatuslik päev, kus tuli pill päikesevalguse kätte ajada
ja talle lund ja miinuskraade näidata. Need kõik olid täna olemas.

Niisiis hetk enne starti.

[Pilt: 041xw.th.jpg]
http://img225.imageshack.us/i/041xw.jpg/

Ütleme, et täitsa huvitav on lumega sõita. Kuna eelnev kogemus puudus, siis päris rajale kohe ei kippunud, vaid katsetasin lagedale lükatud lumerajal. Need rehvid peavad ikka üllatavalt hästi!
Põhimõtteliselt sõidab tip-top. Ainult alt käimist tuleks veel timmida, kuna tundub, et saab vähe kätte. Muidugi ujub paagist ka igasugust ebasoovitavat sadet karburaatorisse, kuna viimane polnud just paigaldamise hetkel väga puhas. Ehk aitab lisafiltri paigaldus.

"Must nool" on võistlusvalmis! Big Grin
Aga mitte päris valmis.
Päris selliseks ta kindlasti ei jää. Kunagi hiljem tuleb väike muutumisprotsess, mille tulemusena hakkab ta välja nägema rohkem originaalilähedasem.

Siinkohal:

SPECIAL THÄNKS - heale sõbrale Jaanusele alias CZETIMEES, ilma kelleta poleks paljutki juhtunud.
LIHTSALT THÄNKS - teistele headele sellidele, kes ajaviiteks garaazhi külastasid, õlut aitasid juua ja lolli juttu ajada. See oli ka abiks.
THÄNKS - oma väikestele käekestele, kes kogu aeg taskus ka polnud.


arvan, et jätkub...
Vasta
#7

Mulle meeldib, kui asju tehakse puhtalt ja korralikult - kvaliteet.
Kiitused minult!
Vasta
#8

(22-02-2011, 10:06 AM)mrt36 Kirjutas:  Mulle meeldib, kui asju tehakse puhtalt ja korralikult - kvaliteet.
Kiitused minult!

Tänud Märt!
Nagu täna selgus, tuleb veel vaeva nähaSmile

Aivar
See tükk on nüüd siis tehtud!
Masin sai täna tunda sihtotstarbelist kasutust Tuula krossirajal. Sest just seal peeti sellekordset talikrossi etappi.

[Pilt: 001ylt.th.jpg]
http://img200.imageshack.us/i/001ylt.jpg/
Enne starti.

Eks ilmaga vedas muidugi ka. Hommikul kodus oli -25, kohale jõudes -20, enne starti juba -15. Päeva teisel poolel oli juba täitsa mõnus.

[Pilt: 002sd.th.jpg]
http://img717.imageshack.us/i/002sd.jpg/

Kui treeningsõidus tundus kõik toimivat, siis probleemid algasid 1 sõidus juba esimesel ringil. Alt käia enam ei tahtnud ja kippus madalatel pööretel välja surema. Boksis aja uuride selgus, et paagis ujuv sodi on liikuma hakanud, satub karburaatorisse ja ummistab altkäigu düüsi ära. Ega teha nagu suurt polnudki. 2 sõit kõik samamoodi. Ühesõnaga ikaldus.

[Pilt: 014ziq.th.jpg]
http://img843.imageshack.us/i/014ziq.jpg/

Eks asi läkski nagu minema pidi. Õnnestus endale saada viimane koht. Big Grin

Aivar
Vasta
#9

No nii. Peaks seda projekti edasi susima.
Põhjus väga lihtne. Kuna esimene hobikrossi etapp Kundas läheneb väga suurte põrgatustega, siis võiks selle pilli, kui väga potentsiaalse sõiduvahendi, lahingkorda seada.
Viimasest korrast jäi probleemiks hullult roostene paak, kus igasugune ollus liikuma hakkas ja ummistas kõik vajalikud kanalid, mis mootorit elus hoiaksid.
Võtsin siis täna ette väikese paagipesu. Graniitkillustik sisse ja sihkat - sahkat. Ütleks, et päris väsitav töö. Big Grin
Lõpeks, pärast mitmekordset loputust, tundus päris hea olevat. Big Grin
Vedelik, mis sealt välja voolas oli selline:

[Pilt: 050x.jpg]

Päris masendav, mis?
Bensiin oli paagist välja lastes enam-vähem samasugust tooni.
Paak siis hetkel kuivab ja esimesel võimalusel tuleb viimanegi lenduv kraam sealt välja puhuda.
Loomulik asjade jätk on ka karpa puhastus.
Ja filter läheb ka seekord vahele! Juba valmis ostetud.


Aivar
Vasta
#10

Täna sai siis puhas kuiv paagikene peale pandud!
Filtrike ilusti vahele. Karpake läbi puhutud. Düüsikesed (40/150) jäivad puutumata. Talvesiibrike suve oma vastu vahetatud. Bensiinikest paaki valatud ja põmm käima. Käib nagu siidi.
Pildikesi täna ei teinud. Sad

Homme peaks rehvikestega tegelema. Esmalt tagumise suve oma vastu vahetama. Uus esiratas (21") vajab veel koostamist, kuna kodarad lähevad alles tsinkimisse.
Edaspidi olen hoolsam ja teen pildikesi ka.


Aivar
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne