K-750M, 1965, Ats97
#1

Paneks siis uue märgi maha oma järgmisest alustatud projektist.
Masinaks siis K-750M aastast 1965, mis sai ostetud eelmise projektiga seoses. Kuid kuna see sai valmis ning vaadates kokku veetud varuosade ning detailide hulka saab kokku terve ratta peaaegu. Vanad veneaegsed paberid ka olemas, kuid päris omanik surnud nii, et sellega peab vaeva nägema.
Hetkeseisust: ratta ning korvi raamid puhastatud ning värvitud, paak puhastatud krunditud ning pahteldatud, kuid kuna taldlihvija purunes, siis lihvimine hetkel poolik. Korviporitiib vajab 50x50mm paika ning siis saaks koos teiste asjadega pritsi saata puhastuseks vanast värvikihist. Korvivann vajab puhastamist pinnaroostest ning vanast värvist. muidu korralik. Mootori poolepealt puudu korralikud silindrid-kolvid-rõngad-sõrmed. Mootoril eelmise omaniku poolt silindrid kolbidega eemaldatud ning silindrid olid jäetud seisma niiskesse kuuri ning silindrid tugevalt roostes. Muu osa mootorist korralik ning ka käigukast tundub korras olema. Puudu oli süütemängu kattev kaas, mille sain sügisel Tagadilt 35.-eeki eest.
Puudu on tagatulede ning korvigabariittulede nn."tilgakujuliste tulede" plekist põhjad kuhu lambid sisse lähevad - olemasolevad on ära retsitud või tugevalt kannatada saanud. Korraliku kroomiga juhtrauast oleks samuti huvitatud. Korvikate on samuti suht otsas ning vajab vahetust. Leegitorud roostes, kuid õnneks mitte mõlkis, korralikud summutid ka puudu.
Hetkel käsil rataste osandamine ning muud plekid ootavad selle järgi, et saaks korraga kõik asjad liivapritsi saata. Hea meelega kasutaks ära võimalikult palju vanasid kodaraid - laseks uuesti üle tsinkida, kuid hetkel tundub, et 50% kodaraid tuleb uusi osta(2 ratta jagu siis) kuna palju kodaraid "ei allu provokatsioonidele" ning otsustavad puruks minna. Olen neid mitmeid nädalaid leotanud roostelahustiga(mingi MoS2 nimeline) ning aegajalt proovinud lahti keerata, tulevad, kuid ikkagi osad purunevad.
Plaanis elektrisüsteem ümber ehitada ning originaali mitte kasutada, kuid sellest siis töö käigus teen juttu - detailide valmistamine on juba alanud. Eks paistab, mis sellest saab, kuid jätan endale taganemistee asi kiirelt originaaliks taastada st.marginaalselt midagi ümber ei ehita peale osalise el,juhtmestiku.
Päris originaali taga ei aja, kuid suuri muudatusi rattale ei tee. Samas kiiret selle projektiga pole ning valmimistähtaega endale seadma ei hakka.
Pildimaterjali lisan lähiajal ka loodetavasti.

Kirjutamiseni, Ats.
Vasta
#2

silinder [Pilt: large_24425165_eWl6.jpg] teine samasugune.
Vasta
#3

Endalgi 3 silindrit täpselt samasugused kuid siiski sai sealt korralikud varuklapid, vedrud ja seibid.
Vasta
#4

Vahepeal eriti palju toimunud pole aga lisaks mõne pildi.
Sai soodsalt 2 uut rehvi ostetud
[Pilt: large_24658413_tWHa.jpg]
3 eraldatud pöida
[Pilt: large_24658415_w89c.jpg]
osandamisel olevad rattad
[Pilt: large_24658417_s25J.jpg]
[Pilt: large_24658419_pgu9.jpg]
tsinkimisse minevad kodarad millelt on suurem rooste ning vana värv maha võetud
[Pilt: large_24658421_cX0v.jpg]
Paistab, et üks velg on veel esimese otsa K-750 oma, mille rumm on väiksem - see jääb üle.
Kuna projekt on eesmärgiga kasutada ära olemasolevad varud, siis väga suuri investeeringuid ei plaani ning sealt ka see, et uusi rehve esialgu vaid 2tk kuna need tulid soodsa hinnaga - küll ülejäänud 2 ka tee minuni leiavad.

......jätkub.
Vasta
#5

[Pilt: thumb_24802737_IgVp.jpg]
paar pudinat. Ega pole aega teha olnudki eriti. Ainult pudinaid sorteerinud ning komplekteerinud asju ning puuduvaid asju loetlenud.
Kuna mobiiliga tehtud pilt jääb nii tilluke siin niimoodi, siis link veidi suuremini paistvamale pildile http://album.ee/node/24802737/50262503
Vasta
#6

Vahepeal on asjad tibakene edenenud jälle.
[Pilt: large_24872629_2IG7.jpg]
Peale liivapritsi tulid välja vanni igast nurgast sellised praod
[Pilt: large_24872697_Zzzj.jpg]
[Pilt: large_24872693_QQqT.jpg]
[Pilt: large_24872681_6Grx.jpg]
Huvitav millest sellised praod? Vann muidu sirge ning mõlke pole peale tagaosas olevate väikeste seest välja punnitavate täkside(nn.pagasnikusse topitavate asjade mõlgid).
Igatahes tuleb nüüd sutsuke keevitada.
Vasta
#7

Suures hirmus vaatasin ka enda vanni üle kuid mingeid pragusid ei täheldanud õnneks. Kui teaks, mis seisus on vann seisnud siis vast oskaks öelda.
Vasta
#8

Mu Dnepri vankril olid samas kohas praod. Küllap siis vankri raskus mõjub mingil moel sinna, või teeb seda kehv keevis ja vibra aja jooksul vms.
Vasta
#9

Teravad nurgad on pingekontsentraatorid e. siis projekteerimisviga. Sama teema miks lennukitel kandilisi aknaid ei kasutata.

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta
#10

Ei seisa projekt päris, kuid meeletut edenemist ka pole.
Rattapöiad on pritsitud ning värvitud. osadele ratastele ka kodarad külge laotud, kuid vaja uued laagrid sisse laduda ning rihtida - plaanis väike abinõu pimedateks talveõhtuteks teha, saab toas teha(naise rõõmuksBig Grin).
Suvel sai soetatud korralikud ning kulumisrandita silindrid ning hakkasin uusi originaalkolbe otsima. Kuni laupäevani tulutult. Nädalavahetusel oli maal koristuse tiir ning sai koorem vanarauda ära viidud ning puhtjuhuslikult jäi silma aluka hunnikus läikiv kolb. Pihku haarates oli asi selge - uus õline K-750 kolb. Küsisin luba kokkuostu töötajalt edasiseks tuulamiseks ning vaev tasus ära - sai leitud ka teine uus kolb ning uued silindripead, millel väikesed täkid loopimisest, kuid täitsa korralikud(uued). Leidude seas oli ka mootoriblokk, kuid sellel kõik tikkpoldid kuvaldaga sisse pooleks löödud ning minust jäi ta sinna.
kolbide ning silindripeade eest tuli välja käia 10.-eurikut. Arvan, et päris hea diil.
Korvivann on keevitatud ning krunditud ning ootab meest kes viitsiks pahteldada ning lihvida.
Vaikselt ikka edeneb ja nagu vanarahvas räägib- "tark ei torma".
Vasta
#11

Paar pilti siis valmivatest ratastest.
[Pilt: large_26050621_L2OP.jpg]
[Pilt: large_26050627_PpJK.jpg]
Vasta
#12

Nii.

Aega jälle meeletult mööda läinud, kuid päris surnud see projekt pole.
Vahepeal on soetatud natuke korralikum esihark ning muid pudinaid. Mootor on omale lõpuks leidnud ka pea kõik osad, mis "tulevärgiks" vajalikud.
Kevadel ostsin Tagadi laadalt mootorile tihendikomplekti, mille suutsin nii kindla kohapeale panna, et enam üles ei leidnudki - ostsin nüüd siis uue.
Vahepeal muretsetud korralikud silindid ning silindripead sai pritsitud ning värvitud.
Eile alustasin mootori kokku ladumisega
[Pilt: large_28967141_mcY4.jpg]

Uued rõngad ning mootoriblokk jäid pildilt veel välja.
Välja tuli vahetada ka osad silindrikinnitus tikkpolte mille keermed olid minuarvates kehvakesed. Asendused tulid varumootorilt.
Puudu jäi veel 3 peenkeermega muttrit millede keere kahtlane oli.
Täna saab ehk mootori kokku.

Lisaks otsin korralikke karburaatoreid K-37. Võib pakkuda ka uut K-302 karburaatorit(täpsustan kumba poole oma mul olemas on).

Jätkub.......
Vasta
#13

Natuke edenemist jälle.
Mootor sai eile õhtul kokku, kuid puudu veel mõni pisiasi: küünlajuhtmed(uued piibud on olemas) ning parempoolne karburaator.
Seega otsin UUT parempoolset karburaatorit K-302 või paari K-37(võivad olla kasutatud, kuid peavad olema komplektsed).
[Pilt: large_28968613_Ew8i.jpg]
Vasta
#14
Photo 

Pole ammu miskit lisanud, kuid teosammul ikkagi asi liigub.
Mõned vidinad nagu tõmbide otsad koos kontramutritega ning mõned pisividinad on tsinkimises käinud ning suuri plaane on mõeldud.
Vahepeal tegin valmis ka ratastega töölaua mobiilsemaks tööks ning mugavuse juurde saamiseks.

[Pilt: large_29133585_ERAv.jpg]
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne